Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор и последвал проблем.


fennko

Recommended Posts

Тези дни, при опит за запалване на автомобила (Октавия 2 1.9), от двигателният отсег се чу пращене/чаткане/припукване (все едно прехвърчат искри) придружено с ефектно премигване на всички лампи - купе/врати/плафони.Проверени са всички предпазители,прегледах силовите кабели от и към акумулатора.Погледнах акумулатора,доста спаднал.Презаредих го с разядно,но на следващият ден едва завъртя 1-2 пъти и всичко угасна.Вчера сложихме чисто нов 77Аh,но отново автомобила не пожела да запали.С VCDS извади грешки (най-вероятно ги е записало защото разкачах букси )- 906 -Horn - open or short to ground - intermitet и 1049 - supply voltage term 50 - fault която отговаря на проблем в ключа за запалване.След изтриване на грешките и с новият акумулатор - колата се мъчи да запали и двигателя започва да блъска,но до там.Този път записани грешки няма,но светна Check Engine  и индикацията за подгрева.Каквото можах погледнах и проверих,но без резултат.Може ли да дадете насоки кое да погледна друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни, при опит за запалване на автомобила (Октавия 2 1.9), от двигателният отсег се чу пращене/чаткане/припукване (все едно прехвърчат искри) придружено с ефектно премигване на всички лампи - купе/врати/плафони.....След изтриване на грешките и с новият акумулатор - колата се мъчи да запали и двигателя започва да блъска,но до там.....

 

Е, от къде са тези шумове тогава. Това може да се получи и от слаб акумулатор или хлабави връзки на стартер или клеми на акумулатор- Чатка включвателя на стартера и не завърта. Много внимателно прочетох поста ти и разбрах, че тези причини отпадат. т.е. взел си мерки и си ги проверил. Лампите ти примигват, защото или се губят тоци някъде или в този случай по-вероятно е стартера да има повишена консумация. Когато му подадеш ток и той се мъчи да завърти, работи в почти режим "На късо" и черпи всичкия ток. Като всеки ел. двигател.

Получава се при износени втулки на ротора при обикновените стартери. Твоя може и да е на лагери. Не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При монтиран стар акумуматор - при опит за запалване , нищо не се случваше - единствено се чуваше това пращене все едно до теб прескача високоволтова дъга.Дори двигателя не трепна.От там ми се стори ,че може да е пробил някой силов кабел.

При монторан нов акумулатор - при опит за запалване ,всичко протича почти нормално,все едно всеки момент ще запали ,но нещо малко не достига - я гориво ,я въздух,я още малко време да повърти.Двигателя започва само да се лашка и да блъска.Днес след работа ще се опитам да сваля стартера и да зачистя кабелите му,че може да са се окислили.За какво друго да го огелдам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се ,че завърта стартера.

 

Ако стартера върти нормално, проблема не е в него. Ама това "струва ми се". Не е толкова сложно да го чуеш и да кажеш със сигурност дали върти нормално или се тормози. Ако можеш да прецениш, де. Иначе се превръщаме в гадатели.

 

 

 

Двигателя започва само да се лашка и да блъска.....

 

Това го пишеш за втори път. Какво искаш да кажеш. Т.е. върти и не пали. Странна терминология.

...или върти кат луд и припалват само един два цилиндъра

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша го за втори път за пояснение.Извинявам се - просто начин на изразяване !!

Намерих едно видео с подробно описание :

 

0:59 сек. - при мен се получи същото ,но доста по-силно.За пръв път се сблъсквам със стартер,затова не знам какво се случва като дефектира или направи бела.

 

Струва ми се ,че ще има нещо в кабел или лоша контактна повърхност от контактният ключ към стартера.Дори и грешката ,която записа 1049 отговаря за проблем с контактният ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0:59сек. Стартера въобще не завърта. Чува се реле за стартер, което не може да сработи. А то се управлява от контактния ключ. И сега ли това прави с новия акумулатор? Симптома е за слаб ток, респ. лоша връзка.

п.п...и един съвет: На клипа е дадено как се почиства окис от клема. Има много по-ефикасен и прост начин -  Окислената клема се поставя във вода и не след дълго окиса пада и става, като нова.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0:59 сек. Имах същия проблем на Октавия 2, бензин. То всъщност не е проблем, а звук.

Подадоха ми ток и си запали, за да стигна до магазина за нов акумулатор. Подменяйки акумулатора този звук вече го нямаше и всичко си бе наред със стартирането.

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко свалих стартера и го тествах - зъбното колело излиза напред и се завърта, т.е. работи.Проблема явно е другаде,не в него.С новият акумулатор този звук го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислех, че това е първоначалния проблем, който си отстранил с новия акумулатор. Питах те за след това какво става.

Какво е това "лашкане и блъскане" на двигателя по време на стартиране. Обясни го с други думи.

 

За стартера - браво за инициативата. Значи и сам можеш. Свален може и да върти, но под товар да вижда зор. Т.е. като си стои на мястото.

Може и на място да се пробва, стига да има достъп до двете шпилки на включвателя. Дават се "на късо" и трябва да завърти мотора.

...и да не забравиш да изключиш от скорост, ако смяташ да правиш такива проби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртиш ключа с цел да запалиш.Първите 1-2 цикъла на двигателя са нормални (опитва се да палне) и при следващите 3,4,5 превъртания на двигателя,самият той започва да се клати ,чак самото купе на автомобила поема тези тласъци.Как по друг начин да го обясня... Колата до преди тези аномалии (работеща/палеща) беше вдигана на крик за по 20 мин. на всяко колело - смяла на спирачни маркучи,но това според мен няма нищо общо с проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно ми е и не типично, затова искам по подробни обяснения. Поне разбрах, че в този случай стартера си върти съвсем нормално, но двигателя не пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартера е в отлично състояние - поне го профилактирах - почистване и ново гресиране.Четките са на 90% здрави.Днес проверих и нафтовата помпа дали подкачва гориво - да,при контакт изхвърля доволно количество.Тествано е преди тандем помпата,защото там успях да разкача маркуч.Възможно ли е да е нещо с тази тандем помпа като цяло.Също се усъмних и за въздух в маркучите за гориво,но след днешните опити би трябвало всичко да е излязло.Предложете какво друго да погледна?

Редактирано от fennko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенко, не знам ве майна. Аз съм до тук. Не мога да ти помогна.

Само за инфо, стартера на лагери ли е или на втулки и какво гресира.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях 1 лагерче, там където излиза напред въртящата запчатка.Гресирах там където имаше остатъци от старата грес- 3 зъбни колеленца,роторната ос от двете страни и каквото счетох на момента.

 

Да не би при смяната на акумулатора да си е забравила някоя настройка!При контакт имобилайзера изгасва, т.е. отпада като вариант.Ако е някое силово реле,тогава ми се струва ,че няма да стигне до опит за запалване.Вчера когато въртях на стартер се чува как цъка нещо при релетата под волана.Също забелязах че спирачният педал стана адски твърд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дни се спирам...да пиша. Как се разбира, дали не е нещо около/по ЕКУ-то? Да не е станало някое късо... :( Дано не е това!!!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако е Еко-то ,няма да мога през vcds да влизам в контролните модули.

 

Понеже го гледах този:

 

И ме навява на същата мисъл, ама си траех, да не викам "гявола"... :(

 

Не съм сигурен, че не можеш да влизаш по контролерите... би трябвало да продължиш да влизаш по паметите с настройките.

 

...

 

 

За грешка 01049 пишат също и за проблеми с алтернатора, с релето на алтернатора и т.н.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01049

 

Не пишат нищо за акумулатора - прегледай пак реленцата, смени го това на алтернатора, дори да мислиш, че е здраво - просто пробвай, защото може да му има нещо... :( 'де да го знае човек.

 

 

ПП: Ако припалва, но гасне - 100% ми звучи като имобилайзер... щом върти двигателя... Случвало ми се е, да ми се е изместил транспондера в ключа с милиметри (трябва да е на до 5мм от ключалката/патрона) - запали за секунда, вдигне си обороти и изгасва с мигащ подгрев... но при теб не ми звучи да е същото.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако само припалва може и да вакуум помпата до двигателя. Да изпуска горивото на обратно и докато се напълни си иска доста въртене. 

Това също е чест проблем при TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно грешка 1049 - при мен е "electrical fault in circuit" - check ignition switch terminal 50 - вероятна причина - разкачане на буска около акумулатора и последвало възстановяване.От тогава не е вадило тази грешка,а ignition key работи щом стартера завърта.В този ред на мисли алтернатора отпада като вариант.

 

При мен не се стига до припалване на двигателя - само се опитва и се клати,лампата за подгрева мига и лампа engine остава да свети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааааааааааааааа... щом лампата за подрев МИГА - това е доста важно. Определено има някакъв хубав проблем. Щом мига - сработва някой шит, да възпира двигателя да запали... Мммм... чакай малко ще потърся да видим някой имал ли е подобен проблем досега. Малко тото.

 

 

ПП: Хората пишат за какви ли не сензори - от този на горивото, до този Exhaust Temp Sensor и какво ли още не... Страшно много неща могат да значат... Закачи я пак на диагностика, ако не си я закачал след последните опити - и кажи нещо излиза ли... баси странното - как да помогнем... :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях 1 лагерче, там където излиза напред въртящата запчатка.Гресирах там където имаше остатъци от старата грес- 3 зъбни колеленца,роторната ос от двете страни и каквото счетох на момента.

 

 

Да, благодаря. Значи е на лагери. Сигурно е и редукторен.

Защото някои правят грешка и гресират втулките, където лагерува ротора. А втулки е правилно да се смазват с моторно масло, защото греста спича и ефекта от смазването е почти никакъв.

 

Успех с решаването на проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всеки опит за запалване (2-3) гледам за грешки.Има една единствена още от началото 778 steering angle sensor G85 - но за нея пише че най-вероятно си е загубило настройките.Това и друг път ми се е случвало и мисля ,че завъртиш пълен ляв и десен 1-2 пъти и се оправяше.

 

Пффф тези дни съм на семинар -опознай автомобила си :);):)

Редактирано от fennko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.