Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Най-икономичната скорост


paradox

Recommended Posts

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • paradox

    11

  • superba

    7

  • stefan l

    6

  • b3lq7a

    5

Най-много писали в темата

Другият път пробвай с 90 като преди големите нанадалнища ускорявай плавно до към 140 и след това ги пускай на скорост (ППХ). Свръх икономичното каране си има своите фенове и ако поровиш в нета ще попаднеш на чудеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега парадокс,

 

Старай се, когато си с темпото на трафика, т.е. когато се движиш с нормална скорост в рамките на ограниченията да ти дава разход поне с литър по-малко от друг шофьор със същия автомобил и по същото трасе. Вкл. и градско. Това се постига с грамотно шофиране, кадърно шофиране, ако щеш и техника на управление..и в никакъв случай пускане по инерция, гасене и т.н. маймунджилъци за икономии. За други неща говоря, които не стават, чрез форуми и набиване на акъл. В смисъл, всеки има изграден начин на управление на автомобила и навици и всеки си мисли, че неговият начин е правилния. Разхода единствено зависи от човешкия фактор и в по-малка степен от техн. изправност на автомобила.

Тази тема е за едни сухи цифри и моментни икономии, които са неприложими в ежедневното каране. Или просто целта е да се разбере колко най-нисък разход може да има.

Иначе, ако си на двупосочен път бая псувни ше изядеш, че се мърдосваш и не караш. Добре, че си правиш тестовете на магистрала и лесно те изпреварват.

Карай си нормално.

 

 

 Относно темата - на всяка кола е различно и по-правилно е да се търсят най-икономични обороти, не скорост...

 

Иво, да те питам тогава - на 2ра с 2000 об. ли е по-икономично или на 5та с 2000 об.

или искаш да кажеш да се търсят икономичните обороти на съответната предавка. Добре, че имате оборотомери в колите си. ;)

Ама на баир на 4та с 2000об. може да е по-икономично отколкото на равно със същите обороти и предавка.

Всичко е относително. Няма рецепта. Трябва усет към автомобила и по-ниския разход си идва съвсем не целенасочено.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бре, Жоро, разбира се че става дума за последната възможна според пътя скорост. И не смятам, че о2ка е най-икономична на 6та със 70, пробвал съм го. 6та е от 80кмч нагоре, за 60-70 си е 5та, дори и на байр няма нужда да сваляш още, засиляашсе леко преди това и с малко газ, така че да загубиш допълнително набраните кмч до края му. Моя рекорд на о2ката е 3.4/100 от Девин до София. Не съм го гонил, бях много вчерашен и карах леко, много леко за мен. 60-70 до магистралата на 5та, после 6та с 90-100кмч. Не съм я гасил, бутал и тн. Карах леко и внимателно, наложи се да се прибирам един ден по-рано, и го разбрах 3ч след като съм станал от маса. Тръгнах леко неизтрезнял, признавам си, читав(свеж) мисля и под този ще падна сега, като е и с чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за дизелите си мисля, че голямо значение има и околната температура. Поне при мен най-малко харчи при температури около 20 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой е любопитен да види как кола 300 коня, 4х4 може да постигне разход 5,8 в рамките на София, да пише в темата.

Който очаква да види мъкнене и бавно каране ще остане разочарован :)

Става въпрос за две скучни клипчета по 25 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой е любопитен да види как кола 300 коня, 4х4 може да постигне разход 5,8 в рамките на София, да пише в темата.

Който очаква да види мъкнене и бавно каране ще остане разочарован :)

Става въпрос за две скучни клипчета по 25 мин.

Бат Стефчо , качвай в Тубата и дай да видим тоа ГоУфО :P

После Боре ще пусне с 22/100 .... :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама момчета хич не ми се спори много, ма не зависи само от  колата, ама и зад-кормилното устройство е важно според мен. Карала съм бавно и икономично - последния път София-Бургас с моята кола, без темпомат със 100 км. За протокола за 390 км изминати, заредих 47 лева- това са 23,5 литра. Бяхме 3-ма души багажа на макс, а че багажника не ми е малък е факт. Пътувах през нощта и трафика бе нищожен, не съм спирала или ускорявала рязко.

За прибиране няма да коментирам, карала съм бясно за жена и то защото ме изнервиха разни гъзари и то на прилични скорости. Ама пусто все се намираше някой дето много бърза, точно когато аз изпреварвам тирове. - Па и да обясня да ме не хапете и за това, преценявам кога да тръгна и да не преча на дргите, изпреварвам с прилична скорост. Па като ми засвяткат - все едно имам избор къде да ида. Все пак и аз съм участник в това движение да ми се невиди, нищо че съм жена и карам 100 -годишна таратайка.

Следващата седмица обаче картинката бе друга София-Чепеларе 7,2/100 км с 4-човека и багажа пак на макс. Обаче и картинката бе друга, трафик голям, скорост 160-170 и не се дадох на никой. Бяхме колона като този път аз следвах, в сумрака не виждаха дали кара мъж или жена и не ме засичаха толкова много.

По принцип макар (и аз да съм жена) жените да карат по бавно - е в случая не важи за мен(зависи в какво настроение съм, кой мАж ме е ядосал :tongue_1: ) аз поне се съобразявам с останалите. Но тези с новите коли не - ами и така не става да знаете. 

Факт е, че повечето коли са стари, просто на народа са му такива възможностите, но да не забравяме че и те не искат да се влачат зад тира с 90, като могат да поддържат 100/110 км в час.

За тези дето карат с 200 км ,просто ще се въздържа от коментар - различно е как ще удариш една муха нали?

Различно е и какво и има на колата все пак. Прост примерн днес се прибрах с рапидка в предна лява гума дали да карам с 90 или със 150 има разлика нали.

Извинете ме за дългия пост, но дано поне някой все пак се замисли утре като седне зад волана, че не е сам на пътя все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

105-цата на 4-та с 50 км/ч й дават 5,5. Това била най-икономичната скорост и предавка. Пише го в книжката :)

Октавията на извънградски път със скорост между 90-100 км/ч. София-Ниш преди да се кача на магистралата съм редовно на 3,9-4.1 по борд.

А относно другата тема... по Околовръстното на София е дразнещо когато някой кара в лява или средна лента със 70 км/ч, какво остава на магистрала.

Тази скорост на магистрала си е предпоставка за ПТП отвсякъде! Коментирате някакви крайности - 200 км/ч и 70 км/ч?! Защо? Толкова ли е трудно да се кара адекватно спрямо пътя, на който се намираш - ами като си на магистрала ще караш минимум 100 км/ч. Когато си на извънградски път ще караш с 80-90-100 км/ч, но не и с 60 и т.н. Разбирам, ако колата не може повече -  и аз към събора карах с 90 по магистралата със 105-цата, но това са й възможностите (адаша да не прочете само :P), но със съвременна кола не е ОК изобщо.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, майка ми е на 63 година. Има много, ама много километри зад гърба си. Винаги кара със 80 -100 км. Преди време едно г...о я псувало че кара със 100,на магистралата! Ако съм бил там, щяхме да сме в новините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, майка ми е на 63 година. Има много, ама много километри зад гърба си. Винаги кара със 80 -100 км. Преди време едно г...о я псувало че кара със 100,на магистралата! Ако съм бил там, щяхме да сме в новините.

Жена на 63 с опит зад гърба си, той тоя "овчи мозък",какво очаква да вземе да кара със 140км. противно на волята й  ли?Ако не е пречила драстично на никого и е предупредила навреме с мигач преди изпреварване или си е карала в нейната лента,тоя "хубавец" няма никакво основание да я псува!!!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 3.7 е ми е за сега минимума... :) пак ше пробвам по някое време да видя дали ще може по-малко.. може би ако пренапомпя гумите малко .. примерно към 3 бара.. 

 

Скороста щом е позволена от закона моля да не я обсъждаме повече. Всеки си носи последствията. Според закона ако ти се набие отзад някой, значи според закона не е спазвал дистанция и е карал с превишена скорост... 1 път как ме мелна една кака отзад.. аз съм си спрял на червен светофар.. и татаратата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То от 50 до 140 са все позволени скорости, но когато целия поток се движи със скорост, значително по-различна от твоята- ето причина за повече маневри- престрояване и изпреварване, всяка от които създава рискове. Според мен ако трафика е спокоен прави каквото искаш, но ако пътя е натоварен- само заради експеримент с разхода никак не ми се струва, че е разумно да го правиш. Едва ли ще спестиш кой-знае какво, но може да се натъкнеш на огромен брой рискове, както и да поставиш околните в тях. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.youtube.com/watch?v=4oqfodY2Lz0&feature=share

Малко повод за размисъл. А да, тази дискусия със скоростта не е само в България. Да не си мислим, че пак само при нас има проблеми. 

Ако модераторите решът нека ми изтрият поста, тъй като няма общо с темата (по-скоро в контекста на дискусията).

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да пробвам колко е икономична колата - бях сам и пътувах по маршрута София-Казанлък по Подбалканския път. Колата е Шкода Октавия 1 1.9 ТДИ двигател ASV 110 к.с. лифтбек. Засичането е от врата до врата, т.е. включва и известно каране в градски условия. Тръгнах в 10:20 часа. Резултатът е следния: 203 км, 3 ч 20 мин., средна скорост 61 км/ч и разход 3.9 л/100 км. Гледах оборотите на двигателя да са под 2000, т.е. скорост между 80-90 км/ч на пета предавка. Не вярвах по този маршрут да постигна толкова - обикновено колата по същия ми дава 4.3 и 4.6 л. - падал съм веднъж и до 4.1 преди вчерашния тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, компютъра това показа. Забравих да напиша, че се стремях минимално да ползвам спирачки и когато се налагаше ускорявах много плавно. Трафикът също беше сравнително слаб. Не съм включвал и климатик. Заредих почти пълен резервоар обикновен дизел от Лукойл след Долни Богров. Багаж почти нямах. Това е което се сещам.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я засечи и обратния разход.

От София до Казанлък пътя е с доста голяма денивелация.

Има едно доста продължително спускане,и ако пускаш на пета без да подаваш газ,борда отсича 0.0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен на магистрала с под 120км/час ще харчи повече каквато и кола да е, защото ще има много намалявания и изпреварвания, трябва да поддържаш някаква прилична скорост, която да ти позволи да се движиш с потока в лявата лента, което от своя страна ще намали намаляванията и изпреварванията до минимум.

 

аз съм се пробвал да карам със 100ина км/час, то е кушмарно, някаква постоянна борба между 2те ленти, много по-висок разход от колкото постоянни 120-130 примерно

 

другият вариант е с 80-90 заедно с камионетките и тировете в дясна лента, ама аз нямам нерви за това, след първите 20ина минути ми изглежда че съм спрял и ще взема да тръгна да слизам от колата с 90км/час :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да пробвам колко е икономична колата - бях сам и пътувах по маршрута София-Казанлък по Подбалканския път. Колата е Шкода Октавия 1 1.9 ТДИ двигател ASV 110 к.с. лифтбек. Засичането е от врата до врата, т.е. включва и известно каране в градски условия. Тръгнах в 10:20 часа. Резултатът е следния: 203 км, 3 ч 20 мин., средна скорост 61 км/ч и разход 3.9 л/100 км. Гледах оборотите на двигателя да са под 2000, т.е. скорост между 80-90 км/ч на пета предавка. Не вярвах по този маршрут да постигна толкова - обикновено колата по същия ми дава 4.3 и 4.6 л. - падал съм веднъж и до 4.1 преди вчерашния тест.

 

Имахме Октавия със същия двигател и с нея е постигано 1340 км и според борда имаше гориво за още 80-100, това с един резервоар. По икономична кола от тази не съм имал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до скоростта - икономична е за повечето коли в диапазина 80-100 км/ч. И то ако всички други условия, влияещи върху разхода са на лице. Това е около максималния въртящ момент. Така са устроетни конструктивно автомобилите. Няма как със 120-130 колкото  да си с потока да постигнеш разход, който можеш да направиш с около 90 примерно. Но навсякъде и по всяко вмреме не става, затова ниския разход не би трябвало да е самоцел, щото може да се окаже и опасно или да похарчиш повече пари за сервиз отколкото икономията за цяла година примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Формулата за изчисление на аеродинамичното съпротивление е дадена ТУК

Графиката на квадратната фукнция е:

375px-Parabola2.svg.png

 

Айде сега ми кажете как при 80-100km/h колата ще е по-икономична от при 70km/h :) При 90km/h въздушното съпротивление е 1.65306122449 пъти по-високо от това при 70km/h и близо три пъти спрямо 50! 

 

Толкова с теорията. За експеримент съм карал със 70km/h на Мица и разхода който даде на затворен маршрут, без спиране, беше около 3.2! При 90km/h направи разход около 4.0, което горе долу съвпада с данните от каталога.

 

С Мицьо още не съм си правил подобни експерименти, но при 70km/h на 6та въпреки, че е двигателят е извън оптимален режим, пак дава под 3.5 моментен разход. Но това си е мъчение и за мен и за колата. 

 

И последното нещо което се сещам. Като повдигнах предницата разхода градско не мръдна, но тия 2.5см ми вдигнаха разхода на магистрала с между 0.5 (при около 120-130) до към 0.7-0.8/100 (при около 150 по немските магистрали). 

 

Абе накратко - най-икономично е да не караш, тогава разхода е нула  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе накратко - най-икономично е да не караш, тогава разхода е нула  :crazy:

Е тук си най-прав за съжаление   :fiu: За морето карах със 100 точно ни нагоре ни надолу разход 5,4/100 км (даде разлика по борд и колонка само 0,100/100км). Обаче а я настъпих кака Мара(в събота до Благоевград и обратно ... ммм с бързо каране за бабата) даде 7,4/100 + климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.