Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

  • Отговори 210
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Pijomir

    21

  • Bondo

    18

  • shaft

    17

  • igeorgiev82

    16

Най-много писали в темата

Публикувано (Редактирано)

Обяснението:

Active Cylinder Technology (ACT)

Технологията ACT автоматично деактивира два от цилиндрите, когато тяхната работа не е нужна. Така двигателят работи само с два от цилиндрите с цел оптимизация на разхода на гориво. В зависимост от стила на шофиране, технологията може да намали разхода на горива с повече от 0,5 л/100 км. Системата ACT се активира при обороти на двигателя между 1,400 и 4,000 оборота в минута, въртящ момент между 25 и 100 Nm и скорост на движение до 130 км/ч.

 

 

Венци, репликата ми не е към теб.

От скромния си опит и познания, които имам, мога да ви кажа, че този двигател ще работи на два цилиндъра само при спускане. Тогава се обезсмисля, защото при отнемане на газта се спира притока на гориво към всички цилиндри.

На два цилиндъра този и не само този двигател не може да поддържа постоянна скорост и ще малее дори и на равен терен. Зависел от стила на шофиране. Аман от стилове. Този който си кара икономично/грамотно/, тези 0,5 винаги ще ги свали и на 4 цилиндров двигател. Този който настъпва/и не знае кога да сменя предавки/ ще гори и 4те цилиндъра винаги ще са му активирани. ;)

Знам, че по-умни глави от мен са го измислили, но не виждам практическо приложение. И то в най -употребяваните обороти и когато двигателя не е в макс. въртящ момент. Точно тогава, когато му трябват даже повече от 4 цилиндъра. Аз нямам логично обяснение. Отделно как се балансира двигател с не работещи цилиндри е друга тема.

Ще се въздържа от квалификации.

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Венци, репликата ми не е към теб.

От скромния си опит и познания, които имам, мога да ви кажа, че този двигател ще работи на два цилиндъра само при спускане. Тогава се обезсмисля, защото при отнемане на газта се спира притока на гориво към всички цилиндри.

На два цилиндъра този и не само този двигател не може да поддържа постоянна скорост и ще малее дори и на равен терен. Зависел от стила на шофиране. Аман от стилове. Този който си кара икономично/грамотно/, тези 0,5 винаги ще ги свали и на 4 цилиндров двигател. Този който настъпва/и не знае кога да сменя предавки/ ще гори и 4те цилиндъра винаги ще са му активирани. ;)

Знам, че по-умни глави от мен са го измислили, но не виждам практическо приложение. И то в най -употребяваните обороти и когато двигателя не е в макс. въртящ момент. Точно тогава, когато му трябват даже повече от 4 цилиндъра. Аз нямам логично обяснение. Отделно как се балансира двигател с не работещи цилиндри е друга тема.

Ще се въздържа от квалификации.

Жоро, бих добавил само, че при силен попътен вятър на равно също би вършил работа, на комби най-вече :) Споделям мнението ти!

Публикувано

Жоро, бих добавил само, че при силен попътен вятър на равно също би вършил работа, на комби най-вече :) Споделям мнението ти!

Сто процента, още повече, че видеото не упоменава скритата екстра в допълнение към изключването - като изключат двата при попътен вятър, от тавана се показва малка мачта с платно и почва да се движи само на възобновяема енергия :) Навремето някоя от американските компании беше пуснала 8-цилиндров с изключване на 4. Не помня да съм срещал много позитивни коментари ... А тук от 4, 2 правят :) и то спестяваш половин литър, евентуално ... По-добре този еднолитров, трицилиндров - поне е по-евтин, а на рекламното му клипче хората си мислят, че карат vRS :D

Публикувано

То и той има изключване на едния цилиндър.

Публикувано (Редактирано)

Тъкмо се зачудих, винаги определени 2 цилиндъра ли изключва или редува 2те 2ки? От гледна точка на амортизация на бутала и цилиндри говоря. Ако много ти се изключват само 2 определени, след време няма ли да има разлика в компресията?

Редактирано от b3lq7a
Публикувано

Сто процента, още повече, че видеото не упоменава скритата екстра в допълнение към изключването - като изключат двата при попътен вятър, от тавана се показва малка мачта с платно и почва да се движи само на възобновяема енергия :) Навремето някоя от американските компании беше пуснала 8-цилиндров с изключване на 4. Не помня да съм срещал много позитивни коментари ... А тук от 4, 2 правят :) и то спестяваш половин литър, евентуално ... По-добре този еднолитров, трицилиндров - поне е по-евтин, а на рекламното му клипче хората си мислят, че карат vRS :D

Ще ги продават и със специален ъпдейт към навигацията - да можеш да подбираш път и време за пътуване с попътен вятър!

 

И последно - тия старт стоп системи, които наложиха заради ЕКО стандарт евро Х - колко с ефективни и колко реално се ползват... Та и тая глупост, наред с ЛЛ маслата няма да има друг ефект освен по-бързо износване на ДВГ!

Публикувано

Те и изключени буталата се движат, така че износването на сегментите трябва да е еднакво. По интересно е, каква е разликата спрямо пасивно изключване, чрез спиране на инжектори. Също този разпределителен вал явно е от няколко части, за да може два сегмента да се приплъзват наляво надясно.

Публикувано (Редактирано)

Те и изключени буталата се движат, така че износването на сегментите трябва да е еднакво. По интересно е, каква е разликата спрямо пасивно изключване, чрез спиране на инжектори. Също този разпределителен вал явно е от няколко части, за да може два сегмента да се приплъзват наляво надясно.

 

На вала има една подвижна муфа на шлиц. Нищо повече, и е от 2 части. Гърбицата се измества и клапаните остават постоянно затворени. НО, при кой такт става това?

Трябва да се спира и горивото и тока на свещите. Схемата на клипа е твърде елементарна и за балъци. Или е за отбиване на номера.

Аз също се замислих още преди първия си пост и го написах, но реших да не ви пълня главата с бръмбари и го изтрих. То затова е и променян.

И въпросът: Какво става при движение на буталото със затворени клапани. Цилиндъра се изключва със затваряне на клапаните. При определен такт ли става това или е произволно.

1. Ако се спре горивото добре, но тогава този цилиндър ще засмуче въздух и в този момент изключи, клапаните се затварят постоянно - какво става с въздуха в цилиндъра и докога ще го нагнетява! Той няма откъде да се освободи! Действа и затормозяващо на двигателя и на останалите 2 работещи цилиндри.

2.Ако клапаните пък затворят преди такта засмукване във вакуум ли ще работят тези цилиндри! Образно казано-пиеш от бутилка и не пускаш да влезе въздух в нея. Това ще се получи.

 

п.п. тези въпроси могат да получат отговор, ако има монтиран някъде декомпресор в главата. Той освобождава компресията. Образно казано цилиндъра се държи все едно му е развита свеща. По този начин няма да се затормозяват и останалите 2 работещи цилиндъра.

 

 

Тъкмо се зачудих, винаги определени 2 цилиндъра ли изключва или редува 2те 2ки? От гледна точка на амортизация на бутала и цилиндри говоря. Ако много ти се изключват само 2 определени, след време няма ли да има разлика в компресията?

 

Иво, цилиндрите са точно определени и са втори и трети. Нищо няма да се износи. Те ще си бъдат в температурен режим.

Ама вие да не си мислите, че с изключени 2 цилиндъра ще минавате по 100км. пробег? Няма такова нещо!

Тази с-ма ще включва и изключва постоянно! На къси интервали. И съответно ще бъде още едно не надеждно и проблемно място в мотора.

Редактирано от joro-120L
Публикувано (Редактирано)

Още от първите Октавии и Фабии когато оборотите са над 1000-1500 и си пуснеш педала на газта спира подаването на гориво. Вероятно и подаването ма искра. Дроселовата клапа регулира само количеството въздух. Преди всеки цилиндър има електрически управляем инжектор и екуто регулира отварянето му индивидуално.

Сега вместо един вал имаш четитри с външни и вътрешни шлици. Въздух вътре няма как да остане, защото без значение кога ще тракне соленоида, металния шифт влиза на точно определено място и му трябва цял оборот да включи или изключи дадени клапани, което предполага, че на края няа изпускателният такт клапана, трябва да е изключен. Горивото се спира и в изключения цилиндър ще има мин. количеството въздух.

Редактирано от ID A
Публикувано

Измислят всякакви системи и същевременно вкарават куп недомислици. Сега мислят как да изключват по два цилиндъра, а в същото време се оказа, че при режим различен от ECO и включен темпомат, дори при отвесно спускане горивото никога не се спира. Борда почва да пищи, че зададената скорост (на лимитер) е превишена, но продължава да харчи 0.3-0.5/100  :nea: Трябва да се вдигне крака от газта за да отиде на нула. При ECO режим този "проблем" не съществува. Ама на ECO си е мъчение карането, особено при изпреварване. Изобщо ...

 

Що се отнася до "гасенето" на цилиндрите - според мен това е прекалено и излишно  :sorry:

Публикувано

То и той има изключване на едния цилиндър.

Хаххаах, сигурно да намали усещането от vRS до 1.8 ... Чакам Октавия електро или поне хибрид :)

Публикувано

Още от първите Октавии и Фабии когато оборотите са над 1000-1500 и си пуснеш педала на газта спира подаването на гориво. Вероятно и подаването ма искра. Дроселовата клапа регулира само количеството въздух. Преди всеки цилиндър има електрически управляем инжектор и екуто регулира отварянето му индивидуално.

Сега вместо един вал имаш четитри с външни и вътрешни шлици. Въздух вътре няма как да остане, защото без значение кога ще тракне соленоида, металния шифт влиза на точно определено място и му трябва цял оборот да включи или изключи дадени клапани, което предполага, че на края няа изпускателният такт клапана, трябва да е изключен. Горивото се спира и в изключения цилиндър ще има мин. количеството въздух.

 

на ДВГ му трябва гориво-въздушна смес. Сега, дали се подава разделно или смесена, няма значение. Клапата за въздуха трябва да е отворена заради работещите 2 цилиндъра.

 Двигателя е двувалов и има четири муфи в допълнение. Добре, клапаните затварят след такт изпускане, значи преди всмукване. Виж въпрос 2 от горния ми пост. Вземи една спринцовка и я запуши отпред и се опитай да й дръпнеш буталото. Май е невъзможно.Така ще работят цилиндрите в този режим.

Публикувано

...Навремето някоя от американските компании беше пуснала 8-цилиндров с изключване на 4. Не помня да съм срещал много позитивни коментари ...

Позитивни коментари имаше от шофьори, търсещи икономия от голям двигател. Факт беше, че икономия има, когато се пътува на магистралата. Разход от 18 мили за галон, ставаше 25 мили за галон, което не е малко. Т'ва само като инфо го споменавам.
Публикувано

Даааа.С китайчето ще стане супер!И от къде ще си прави настройките по колата?!

Да внеса една поправка тук, ако колегата реши да сменя мултимедията. А и като информация да го има, защото е полезно. Аз също мислех, че т'ва е трудна работа, но се оказа, че е напълно възможно!

С читав китаец няма абсолютно никакви проблеми! Изкарва всички настройки на автомобила, да не кажа и повече. Визуализацията е малко по-различна, но всичко е достъпно и дори мога да кажа, че графичните изображения не са никак зле, дори напротив - постарали са се хората, които са ги мислили и произвели. Просто е нужно да направиш правилния избор. Щото със сигурност има и такива, които не стават за нищо

Публикувано (Редактирано)

Точно така е.

На Голфчето ги нямам настройките, не че ми липсват особено, но на Октавията ги имам. "Колкото повече, толкова повече" :)

Редактирано от stefan l
Публикувано

Позитивни коментари имаше от шофьори, търсещи икономия от голям двигател. Факт беше, че икономия има, когато се пътува на магистралата. Разход от 18 мили за галон, ставаше 25 мили за галон, което не е малко. Т'ва само като инфо го споменавам.

В превод от 13/100 на 9.4/100.

  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Здравейте колеги.

 

Имам нужда от нов автомобил по редица причина. Решил съм да е Октавия 1,4 G-tec с DSG.

 

Мисля да реализирам поръчката сега около автоизложението.

 

Обичам повечко екстри и си направих конфигурация през сайта.

 

Колата ще се кара активно основно извънградско, вероятно за максимум 2год ще е на 100-150хил км и ще се сменя, така че умишлено не съм наслагал абсолютно всичко като екстри.

 

Бихте ли препоръчали нещо допълнително или пък ако мислите, че нещо е излишно също ще ми е полезно мнение. Например за мен са излишни системите за мъртва точка, автоматичните спирачки, навигацията и т.н Предпочитам радиото, което не е с тъч бутони, въпреки че е с по-малкия дисплей.

Пробвай ли е някой активния темпомат? Аз съм го тествал в по-висок клас коли, но според мене не е нещо кой знае какво.

 

VISION (WBV) 4 450 лв

 

Лети джанти "TRIUS" black 7J x 17" - 4 бр (PCR) 622 лв
 
KESSY - система за безключово отключване на автомобила и стартиране на двигателя, aлармена система с обемни датчици, допълнителна сирена и два сгъваеми ключа (PDD) 1 151 лв
 
Електроуправляем шибидах на покрива (PH9)1 763 лв
 
Спортен пакет "DYNAMIC" (WBC) 460 лв
 
Подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба (9T1) 50 лв
 
Интелигентен асистент за паркиране - предни и задни сензори за паркиране (7X2) 578 лв
 
Интериорно осветление в краката на пътниците отпред и отзад (6T2) 25 лв
 
Усилен пластмасов щит под двигателя (1SL) 81 лв
Публикувано
 системите за мъртва точка, автоматичните спирачки

 

Това са екстрите,за които не съжалявам нито секунда,че съм ги поръчал!С мъртвата точка,получаваш и Rear traffic alert и си работи мн.адекватно

Усиления щит можеш да го махнеш.Колата и без това си има,този е по дебела пластмаса.

Сложи си амбиентно осветление-колата вечер става доста красива и уютна.Получаваш и осветлението в краката,така че можеш да го махнеш.

Седалките на спортния пакет са удобни аз съм с такъв.

Щом си с пакет Вижън,няма как радиото да не е с тъч.Но си ползваш Смарт линк и Андроид Ауто,и няма смисъл от навигация.

Публикувано

Мен ако питаш пък си спести парите за шибедаха. Ако си пушач и пушиш в колата е удобно, но иначе за мен е само едно главоболие повече. 

Публикувано (Редактирано)

Амбиентното осветление съм го проспал. Видях само това за краката. Мерси :)

За радиото имах предвид да е с врътка и хардуерни копчета за phone, menu... Ясно, че дисплея е тъч.

Не ме кефи това по-голямото как въпросните бутони са сензорни и увеличаването/намаляването на звука е с бутони.

Иначе за системите за мъртви точки и аварийни спирания - не са мен. Карам доста нахално(да не кажа просташки) и на колите, които съм карал до сега тези системи само са ме дразнели.

 

Шибедаха ми е важен :D Карах кабрио, карах и коли с шибедих, сегашната няма и ми липсва. Работя по 16-18 часа дневно и обичам да отворя и да си проветря "мислите".

Редактирано от freelanders
Публикувано

Добър ден на всички от мен.
Включвам се към темата, както и от скоро към марката.

 

 

Публикувано

Добре дошъл !!!!

Ако е това, което имаш на аватара - СТРАХОТНО !!!! Качи малко снимки да и се порадваме :plate_skoda:

Наскоро направих едно кръгче с една такава  и направо ме вкара в размисли...

Публикувано

С риск да прозвучи някому по - така, да, това е.

Още не се ориентирам добре в тази платформа и ми е трудно да кача снимки :blush:

 

p.s. има ли раздел за личните автомобили?

Публикувано

С риск да прозвучи някому по - така, да, това е.

Още не се ориентирам добре в тази платформа и ми е трудно да кача снимки :blush:

 

p.s. има ли раздел за личните автомобили?

Снимките можеш да ги пускаш като линк към сървър за споделяне (така е най-лесно) , ако искаш да се "изфукаш" по-горе има раздел "Представете своя автомобил"

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.