Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как палите в студеното време?


Коко

Recommended Posts

Според мен именно в такова време можеш да разбереш доста неща относно автомобила си - относно акумулатора, горивната система, подгревните свещи.

 

Тази сутрин компютърът на колата показа -11. 

Запалих с две давания на контакт. 

Сумарно въртене на стартера - около секунда (обикновено пали по-бързо).

 

Вие как сте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На -14, в събота сутринта, с 2 подгрявания запали след 10 - 15 секунди въртене с кълбо черен дим отзад. Поработи 3-4 минути на място докато почистя малко с лопата пред колата и след 200 - 300м каране вече беше отлепила стреклата за температурата - което ме учуди. Днес сутринта на -11, запали една идея по-лесно отколкото в събота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота на минус 14 запали за секунда и половина - две въртене. 

 

Да разбирам, че не би следвало да имам особени оплаквания от което.... 

 

А стрелката отлепва бързо - стига да не пусна 22 градуса в купето :) 

На -14, в събота сутринта, с 2 подгрявания запали след 10 - 15 секунди въртене с кълбо черен дим отзад. Поработи 3-4 минути на място докато почистя малко с лопата пред колата и след 200 - 300м каране вече беше отлепила стреклата за температурата - което ме учуди. Днес сутринта на -11, запали една идея по-лесно отколкото в събота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо интересно :) То на -10, ако няма вятър си е топло и без свещи и с вода в нафтата ще запали.

 

Моята бивша от преди няколко години при -16.5 С:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз запалих на -11/-12 но ден преди да паднат температурите сложих допавка на Лики МОли за нежелиране на нафтата. А вие колеги слагате ли нещо с което да помогнете да не се желира или замръзне нафтата.В неделя ходих да дърпам един приятел който заредил пълен резервар на ОМВ , но от обикновенната нафта.Той има гараж. Тръгва от гаража си и кара всичко наред и на 15-тата минута колата му спира.Оказа се замръзнала нафта, но явно е много зле след като замръзва в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нафтата замръзва основно на две места - филтъра и тръбопроводите. Първото е малко вероятно след като колата е поработила 5мин, но второто е напълно възможно, предвид, че тръбопроводите са метални тръби под колата с нулева изолация. И са достатъчно тънки за да може по-лесно да замръзват и да се запушват  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз запалих на -11/-12 но ден преди да паднат температурите сложих допавка на Лики МОли за нежелиране на нафтата. А вие колеги слагате ли нещо с което да помогнете да не се желира или замръзне нафтата.В неделя ходих да дърпам един приятел който заредил пълен резервар на ОМВ , но от обикновенната нафта.Той има гараж. Тръгва от гаража си и кара всичко наред и на 15-тата минута колата му спира.Оказа се замръзнала нафта, но явно е много зле след като замръзва в движение.

малко не го вярвам това. Има някакъв друг проблем. за 15 минути и нафтата в резервоара се е стоплила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от какво се топли нафтата в резервоара  или по трабичките , които минават под-колата ?

 

а нормално ли е да замръзва нафтата на -10 градуса като цяло.В смисъл знаете ли дали има регулаторни изисквания относно това до колко градуса следва да незамръзва.Питам защото ако си го дават за нормално да замръзва....то означава, че няма място за дизели зимата..

Редактирано от valentindb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обратното загряно гориво от двигателя затопля горивото в резервоара. Дизела запали ли е като......... танк.

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това обратното гориво гейско или педалско гориво е? :) (не че това което продават по нашите бензиностанции не е педалско изпълнение) Ама най вероятно искаш да кажеш за излишното гориво което не е впръскано от дюзите и се връща отново в резервоара. Само че на Ок 2 а предполагам и на други модели под купето има кулер за горивото. И е интересно към колко градуса ще влиза излишното гориво в резервоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафт,

 

Тъй като съм дъвкал дълго темата в туристическите среди....

Вятърът има отношение за охлаждането на предмети, излъчващи топлина (например- двукраки бозайници с или без мозък). Когато ни обдухва вятър, ние се охлаждаме по-лесно, защото по-бързо отдаваме топлината си. 

Полуодушевените предмети - като нашите шкоди, например, не отдават топлина в изключено положение - съответно, ако автомобилът е стоял цяла нощ навън, то най-вероятно - независимо дали има вятър или не,  вече е изравнил температурата с външната - и вятърът няма никакво значение.

 

Казано просто - с каквато и скорост да обдухваш един термометър с въздух с температура -10 градуса - няма да покаже по-малко. 

Нищо интересно :) То на -10, ако няма вятър си е топло и без свещи и с вода в нафтата ще запали.

 

Моята бивша от преди няколко години при -16.5 С:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а нормално ли е да замръзва нафтата на -10 градуса като цяло.В смисъл знаете ли дали има регулаторни изисквания относно това до колко градуса следва да незамръзва.Питам защото ако си го дават за нормално да замръзва....то означава, че няма място за дизели зимата..

Чета си една статия от списание "Авто пазар" от 25.02.2006. Та, според въпросното списание, до 2003та година течните горива в България са отговаряли на БДС, където е било записано "гранична температура на филтрация - 20 градуса". След стартирането на процедурата по присъединяване към Европейския Съюз "компетентните" ни политици отменят БДС и приемат европейския стандарт, според който граничната температура на филтрация се покачва на -15 градуса. С други думи на -15 градуса (а те си бяха толкова, че и по-ниски, в София) нафтата почва да кристализира. Като добавим малко влага/луга която се "изпарява" от тръбопроводите, т.е. допълнително сваля температурата, е напълно очаквано горивото в тръбопроводите да "замръзне". Уви, мила родна действителност  :angry_jumping:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко:

"Лятната" нафта е до 5 градуса. Зимната - до минус 15. 

 

http://www.saksa-bg.com/pdf/saksa_prod_tech_specs_euro_diesel.pdf

 

Ето тук има "гранична температура на филтруемост"; 

 

Аз съм палил на -22. Зимна скъпа нафта на ОМВ. По нищо не се различаваше от паленето ми тази сутрин. 

Колега от какво се топли нафтата в резервоара  или по трабичките , които минават под-колата ?

 

а нормално ли е да замръзва нафтата на -10 градуса като цяло.В смисъл знаете ли дали има регулаторни изисквания относно това до колко градуса следва да незамръзва.Питам защото ако си го дават за нормално да замръзва....то означава, че няма място за дизели зимата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... то най-вероятно - независимо дали има вятър или не,  вече е изравнил температурата с външната - и вятърът няма никакво значение.

 

Казано просто - с каквато и скорост да обдухваш един термометър с въздух с температура -10 градуса - няма да покаже по-малко. 

Полу вярно :) Сложи спирт върху термометъра и гледай как температурата ще се смъкне допълнително. Всяко изпарение сваля допълнително температурата. При наличие на луга, т.е. вид течност, която да се полепи по тръбопроводите, които след това се обдухват и -15те отиват на -20 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. каква е поуката.Като падат температурите под -5 се слага или нафта на ОМВ от скъпата или добавка в горивото инъче си аут...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит с OMV не е никак положителен, та затова не бих сипал тяхна нафта, освен при крайна нужда. Но, да, "премиум" нафта плюс добавка против кристализиране. И, обърни внимание, плюс, не или ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще се върна малко по напред в темата. Колегата каза че колата е била в гараж с пълен резервоар. Работила е 15 минути /не на празен ход/. 

Изводите които си правя:

1. даже при неотопляем гараж, колата и горивото приемам че имат 0 градуса в момента на запалването.

2, колата работи 15 мин. /зависи от стила на шофиране, но предполагам че температурата на двигателя е била 50-70 градуса.

3. Връщаното неизразходвано гориво от двигателя при 50 градуса загрял двигател в резервоара би трябвало да е минимум 0-5 градуса.

4. пълният резервоар за 15 минути не би станал на желе.

 

И за това смятам че колата има други проблеми. Но без да се види нищо не може да се твърди със сигурност. Да може да е в горивната система /примерно горивният филтър му е пълен с вода или буклуци/ и т.н.

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че има друг проблем колата...

А за "зимната" нафта...миналата година си слагах 3 литра бензин в резервиара и по е 25-30 литра нафта и нямах никакви проблеми с палене и замръзване. Т'ва, на TDI. За PD и CR не знам дали ще понесат бензина в нафтата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и твоето е доста ПОЛУвярно...

Сложи спирт на термометъра. 

Сложи вечерта термометъра на балкона при ураганен вятър с температура на въздуха минус 10.

Иди сутринта и виж колко показва.

Ако смяташ, че тая луга (без да ми е ясно от коя страна на тръбичката се намира) понижава температурата под минус 10, защото се изпарявала....Баси, колко ли е много, щом за 8-10 часа (цяла нощ) не само не се е изпарила, но е и толкова много, че вятърът не успява да я "стопли" до минус десет, а?

Полу вярно :) Сложи спирт върху термометъра и гледай как температурата ще се смъкне допълнително. Всяко изпарение сваля допълнително температурата. При наличие на луга, т.е. вид течност, която да се полепи по тръбопроводите, които след това се обдухват и -15те отиват на -20 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не смятам да споря. Щом смяташ, че по тръбопроводите на шкодата се полепва "луга" (каквото и да е това) в такива обеми, че след цяла нощ продължава да поддържа по-ниска температура спрямо околната среда посредством изпарение... ок. Смятай. 

 

П.С. Позоваването на Wiki мисля да го пропусна.  :fiu:  

 

Не смятам да споря. Прочети в Wiki за изпарението и ендотермичните процеси :)

Редактирано от Коко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще се върна малко по напред в темата. Колегата каза че колата е била в гараж с пълен резервоар. Работила е 15 минути /не на празен ход/. 

Изводите които си правя:

1. даже при неотопляем гараж, колата и горивото приемам че имат 0 градуса в момента на запалването.

 

......

 

Това ми се струва доста агресивно в общия случай. Моят опит с няколко различни гаража, вкл. външен са между 5 и 12 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е било 5 градуса, колата на 15 минута е загряла /пак относително/ и не би трябвало да има нищо замръзнало по нея.

Теоретично замръзването на гориво/горивопровода/ става до около трета минута при външна температура над -20 /независимо какъв боклук си сложил в резервоара/

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До -16 (по термометъра на колата), не ми е замръзвала нафта. Това с обикновенна от ЕКО,  не слагам допълнителни добавки.

 

По мои наблюдения 90% от проблемите с палене се дължат на акумулатор, не на замръзнала нафта.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.