Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моят Супърб 2012 ТДИ


Kograman

Recommended Posts

.... Имам и друг въпрос. Зимите гуми какво влияние оказват на возията? Моите наблюдения са, че колата става с по-дървена возия и по-тежък волан. Поне са ми такива впечатленията от Хюндая с зимни Гиславет. Там шарката е симетрична. При Ханкука, няма този ефект. Да не съм си взел всесезонни гуми :)

 

При мен никакво ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 308
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Kograman

    133

  • shaft

    29

  • Milen Dimitrov

    23

  • Цецо75

    20

Най-много писали в темата

Суперба си е кораб. Него такива работи не го интересуват :)   Чакам снега, да видя как ще се държат. Не мисля че ще има изненади,или ако има ще са втората зима.

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Не и разбирам чак толкова на колите. След първите км с зимните гуми, съм повече от доволен. Не са шумни, возията си остана същата. Бих казал.че няма разлика с летните. 

Ще видя как ще са на сняг и лед.  Имам и друг въпрос. Зимите гуми какво влияние оказват на возията? Моите наблюдения са, че колата става с по-дървена возия и по-тежък волан. Поне са ми такива впечатленията от Хюндая с зимни Гиславет. Там шарката е симетрична. При Ханкука, няма този ефект. Да не съм си взел всесезонни гуми :)

При мен има осезаема разлика като сложа зимните гуми.

Първо минавам от 225/45/17 на 205/55/16.

Второ волана става по-лек, возията по мека, неравностите се преодоляват по-меко, усещам колата една идея по-пъргава, скоростната кутия сменя предавките по-рано. Говоря за един и същи маршрут и наблюдения от няколко години. Знам като потегля от светофара къде ще мина от 2-ра на 3-та и т.н.

 

Като изключим по-кофти визията с 16' и тасове, возията и динамиката при мен е по-добра със зимните гуми.

Да не забравя, че разхода ми пада с близо литър надолу с 16'.

 

В заключение: субективното ми усещане е, че 17' и идват малко тежки на моята кола (Суперб 1) в градски условия. На извън градско е ок с 17'. Явно в комбинацията 131 к.с TDI + Автоматик Типтроник има голямо значение цолажа.

В Суберб 2 обаче, не наблюдавам такава осезема разлика, в комфорта, при смяна на 16-17'. Личи си че колата е по-ново поколение, с по-нови вложени технологии.

 

Гумите коити си сложил са си с чисто змна шарка и изпълнение. Няма нищо всесезонно в тях. Със здраве да си ги ползваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в динамиката не усещам.Нито в волана. Така или иначе, зимата не е добра идея да летиш по пътищата.  Джаните които взех,паснаха идеално. Мерси Stanley.

Редактирано от Kograman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен със зимните колата утихва и почва да вози по меко. Разлика в динамикта би трябвало също да има, но не я усещам осезаемо. Но и аз слизам от 17ки на 16ки зимата. Ако се идентични размери, при читави гуми не би трябвало да се променя нищо кой знае колко осезаемо - зиме и лете.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има осезаема разлика като сложа зимните гуми.

Първо минавам от 225/45/17 на 205/55/16.

Второ волана става по-лек, возията по мека, неравностите се преодоляват по-меко, усещам колата една идея по-пъргава, скоростната кутия сменя предавките по-рано. Говоря за един и същи маршрут и наблюдения от няколко години. Знам като потегля от светофара къде ще мина от 2-ра на 3-та и т.н.

 

Като изключим по-кофти визията с 16' и тасове, возията и динамиката при мен е по-добра със зимните гуми.

Да не забравя, че разхода ми пада с близо литър надолу с 16'.

 

В заключение: субективното ми усещане е, че 17' и идват малко тежки на моята кола (Суперб 1) в градски условия. На извън градско е ок с 17'. Явно в комбинацията 131 к.с TDI + Автоматик Типтроник има голямо значение цолажа.

В Суберб 2 обаче, не наблюдавам такава осезема разлика, в комфорта, при смяна на 16-17'. Личи си че колата е по-ново поколение, с по-нови вложени технологии.

 

Гумите коити си сложил са си с чисто змна шарка и изпълнение. Няма нищо всесезонно в тях. Със здраве да си ги ползваш.

А аз си мислех, че всички ще ми се смеят, защото щях да напиша абсолютно същото за моята кола, когато слагам зимните гуми. По-добър комфорт по неравностите, по-ранна смяна на предавките, по-лек волан. Единствената разлика е, че аз минавам от 205/55/16 на 195/65/15, което е 1,4 см по-висок борд, 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нормално когато слагате по балонеста гума возията да стане по-комфортна :)

Аз не сменям размера на гумата и досега на нито една кола не съм видял разлика в комфорта и пътното поведение, освен че някои зимни гуми бяха доста шумни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак в завода производител на колите, работят един куп инжинери. Добре са сметнали всичко. За нас остава да се радваме на колите, и да мислим как да изкараме пари за следващата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, освен ако не смениш и бронята. Формата им е различна.

Фейслифтовите ти харесват повече или имаш друга причина да питаш?

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хресват ми повече. Намерил съм комплет с би-ксенон, но са от модела 2013 и се чудех дали няма да стане номера plug-and-play.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази седмица си реших проблема с поскърцаващата задна кора, веднъж и завинаги. За 2,80 лв. Сега е тишина в купето :)

 

От тази лента си отрязах, и облепих около чопа на който влиза ухото на кората. От другата лента,няма нужда,но вече я бях сложил

 

038334891.jpg?r=0

 

038334892.jpg?r=0

 

038334893.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Момчета, има ли някакво решение от леко шумящите уплътнения на прозорците?

От 120 до 160 км/ч има едно съвсем леко свистене.След 160 км/ч изчезва. По ревюта и коментари споделяха за този проблем, който е решен при фейса на модела.

Иначе е добре обезшумена,ама тия уплътнения ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътненията на прозорците не шумят, а и няма как при този дизайн.

Шуми от завихрянето на въздуха при страничните огледала, както е и при Октавия 2.

Това няма лечение, само по-дебели стъкла биха помогнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

 След близо 1000км с добавката на бардал BDC, ДПФ-а не се е регенрирал. Тези километри са основно извънградско, но все пак. Нафтата е винаги от една колонка и бензиностанция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро се е регенерирал докато караш. Ако си перкаш на междуградско, няма и да разбереш.

 

С което не казвам че добавката не помага да се намалят регенерациите, аз също мисля да я пробвам. Обаче за да се направи статистика трябва много повече километри и да се следи какво се случва с vag-com. Щото там се вижда кога е регенерирал и колко сажди трупа...

 

В тоя ред на мусли се чудя, що ваг не са сложили копче за принудителна регенерация. Излизаш на магистралата и я стартираш. За 5 мин. е готова. А не да почне баш като решиш да спреш. На мен ми се случи баш като влезнах в бензиностанция. А са де. Не мога да я загася, не мога да заредя. Седя отстрани като ***...

 

Другото дето ми е странно е каква е екологията като прави голямата регенерация. Като свети лампата и трябва да я разтриваш в обороти. Няма такива пушеци, все едно е издухало турбо, ебати облаците, чак ме хвана срам... Иначе отзад е чисто като аптека, ама тогава си избълва всичкото дето е събрала...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както смених бензиностанцията, тези пушлявици изчезнаха. Преди беше грозна картинка :) Сигурно си прав за извънградското шофиране и регенерацията. Ще я следя,но от поне два месеца няма регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали това се мъча да ти кажа - няма как да я следиш, освен през OBD-то. 

 

Регенрациите са 3 вида според това дето аз съм чел:

 

1. Ниво 1 - когато натрупа сажди над определено количество ИЛИ на определени километри. Колко са тия километри не е ясно, ама някъде четох, че по-новите правили профилактична регенерация на всеки 200км (има-няма сажди). Тази регенерация работи и на място и в движение. При тая регенерация при мен поне пушек няма. Само топлина лъха яко отдолу. Мирише "странно" отзад. Условието да се подържа регенерацията е мотора да работи и да е загрял. Не е нужно да се движиш (но е препоръчително, по-бързо приключва).

 

2. Ниво 2 - когато натрупа сажди над второ по-високо ниво - пали ти ламбата с филтърче и трябва да я разхождаш в обороти 10-15 минути. На мен ми се случи преди няколко седмици и тогава вече са яките пушилки. Докато я натискаш по магистралата не се виждат заради скоростта, ама като намалих и завъртях на кръговото, отзад стана страшно. Пуши някакво такова странно като цвят, а миризмата не я знам каква е, щото е в движение. Трябва да е в движение и над 2000 оборота и мотора да е загрял за да върви регенерацията.

 

3. Ниво 3 - когато се задръсти много дебело. Тогава светва чек енджина и забива носа (влиза в сервизен режим). И трябва да се закачи на VAG-COM да се види какъв е проблема - филтъра ли е умрял, датчик за налягане ли... Или просто някой е проспал ниво 2. Ако всичко е наред може да се пусне принудително регенерация и да се изчисти. Ама щом се е стигнало до тук, едва ли всичко е наред.

 

Нивото на саждите се формира от два компонента - сажди и сулфатни отлагания. Първите са досадната част - задръстват бързо филтъра и предизвикват честите регенерации. Вторите са лошите - наслояват се бавно, но регенерациите не помагат. Те всъщност убиват филтъра. Тогава вече се отива на сваляне и чистене, ама до колко последното е ефикасно, за момента не знам. Дано и не разбирам скоро.

 

Когато всичко е наред и колата се кара и извънградско нормално стигаш само до Ниво 1. А ако е в движение - няма и да разбереш. Затова ти написах, че само през OBD-то можеш да видиш дали е правило регенерация със сигурност.

 

През OBD-то можеш да активираш Ниво 1 и Ниво 2 принудително. Аз лично като тръгна на дълъг път си мисля, че може би е добре да го пусна принудително да се чисти... Ама трябват кабели, лаптопи, досадна работа. Да има някой да надраска една андроидска апликация... ма не.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. Аз съм стигал само до ниво 2,но лампи не са светили.Само по-високи обороти и пушлявица.Една синкаво/сива.Помислих си че я заминало турбото.Обаче колата си вървеше.Разходих я на магистралата и се оправи. След това продължих да зареждам от ОМВ и Еко,и горе долу на 200-300км се чистеше. След това минах на Ромпетрол, изгорих два резервоара и не се регенеираше с пушеци.От тях 70% извънградско. След това започнах да сипвам Бардала,и вече 3 резервоара няма повишаване на обороти и т.н, но се караше предимно навън.Сега ще я следя в градски режим как ще е, до края на месеца имам доста обикаляне в София с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Днес пристигнаха металните накрайници за педалите + foot rest. Има ли някаква особенност за тяхното поставяне? На пръв поглед се поставят като тапи върху педалите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе-долу са така. Или поне на О1 и О2 са така. На дали има нещо по-различно при теб. Виж, за футрест-а...може би трябва да каже някой или да се разтърсиш за инфо как да го монтираш. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала на газта просто се поставя с нахлузване.

Педалите на спирачка и съединител не знам как са, при мен се маха гумата от педала на спирачката и се слага новия.

Footrest - при Октавия 2 се сваля лоста за отваряне на капака на двигателя - той е хванат на една рапидка. По този начин се освобождава кората. Под нея оригиналния footrest също е хванат с една рапидка на уше в горната лява част. Развиваш, махаш, слагаш новия и сглобяваш по обратния път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.