Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Подготвят забрана за свободната продажба на авточасти втора употреба и ремонта на коли навън


Recommended Posts

https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/07/22/3941110_proektozakon_zabraniava_svobodnata_turgoviia_s/?ref=home_main_news

 

Цитат

Търговията с авточасти втора употреба да се извършва само от регистрирани търговци, те да имат гаранция, а ремонтите на автомобили да стават в специализирани помещение от квалифицирани лица, предвижда проект на Закон за пътните превозни средства. Неговата редактирана версия след първия етап на обществено обсъждане е публикувана в петък на портала за обществени консултации на Министерския съвет. Законът е един от трите, които трябва да заменят сегашния твърде обемист Закон за движение по пътищата. Другите два закона са за движение по пътищата и за водачите на моторни превозни средства. Те вече минаха обществено обсъждане и сега се редактират след получени становища от заинтересованите институции.

 

Край на ремонтите на улицата. Дали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е подготвен може да ме глобят ако си сменя крушката на фара. Както обикновено ако ЕС (или някое лоби) ни каже да пръднем ние направо се насираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти кажи кога си виждал квалифицирани лица в сервиз? Такива са бели лястовици. Всички знаем, че ги има, а някой и са ги виждали.

Вместо да си оправят бъкиите с ГТПта, те се мъчат да заобиколят проблема, като уж мпс се ремонтират от квалифицирани майстори. Ми няма да проработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е интересно дали наистина ще забранят регистрацията на коли с дясна дирекция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредната глупост, разбира се... Още в самото начало, когато взех Шкодата и не познавах никого, отидох при един човек, който има канал в гаража и си личи, че извършва някакви монтьорски услуги. Спрях, слезнах, питах го - можем ли да смени маслото тук - той се ошашка и ми каза, че не предлага такива услуги (явно реши, че съм проверяващ). Аз му казах, че го виждам как доста коли минават през неговия гараж - как става така ;) И той ми каза, че това били коли на приятели и семейството - явно му е голямо семейството. Както и да е, до ден днешен (почти 10 години са минали) - още си работи "колите на семейството и приятелите" :)

 

Айде на село всички - има двор, има място, където да си ремонтираме колите на спокойствие и няма кой да ни излови ;) Поредната глупост... а наистина ГТП-то не работи изобщо /видя се и на световната сцена с оня микробус със 60+ забележки, който спряха някъде по Европа-та, пък у нас бил минал прегледа/. 

 

Това за дясната дирекция и на мен ми е интересно. Ако англичаните избягат (някога) от ЕС - 100% ще искат да им го надянат някак. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел ми разказва преди 7-8 години как в магазин за авточасти  в Испания нямат право да ти продадат нищо, докато не им кажеш в кой сервиз ще подменят частта.

Ако те хванат да си ремонтираш колата, мотора или скутера пред блока отнасяш солена глоба. 

 

Истината е че трябва да има някакъв ред в сектора на автосервизите, най-малкото по отношение на гаранция на извършения ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го чувал от приятел, който живее в Дубай - нямаш право да пипаш нищо сам, защото можело да си направил произшествие някъде и, ако си ремонтираш нещата сам - прикриваш следите си. Трябвало да укажеш в кой сервиз ще оправяш нещата и можело да се направи проверка, дали си ходил изобщо и т.н. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята фундаментално е добра. И редно ремонти по автомобилите да се правят само от квалифицирани лица. Тук обаче изкуцяват две неща:

1. Кои са квалифицирани лица?

2. Кой и как ще контролира за това?

 

Тоест няма как да стартираме "проект", без да сме наясно как ще го изпълним.

Моята чуденка по новите промени е следната. След като КАТ вече НЕ ходят по ПТПта (освен така наречените тежки), няма да регистрират и като цяло не работят по останалата част от отговорностите им, кой и кога ще зададе въпроса ребром - Защо съществува тая структура и защо бюджета, който гълтат само расте в условия на ВЛОШАВАЩИ се резултати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - НИЕ хубаво си ги говорим нещата - очевидно знаем как е най-добре да бъде. Защо обаче не достигаме поне средните за Европа стойности на термина Покупателна Способност и чак след това да ни се търси сметка защо Автомобилите ни са в лошо техническо състояние..

 

До "sauber" - Малко си в грешка. Няма как "КАТ" да не ходи на "ПТП". Има възможност, при определени обстоятелства, да не отиде. При желание на коя и да е страна в "ПТП", няма как "КАТ" да не дойде. В много случаи (и даже трябва да се увеличават още повече), невинната страна, държи виновната да бъде наказана. Лично аз не съм съгласен, без да съм виновен, някой да ми увреди Автомобила и да полълним Двустранен Констативен Протокол. Държа да му бъде съставен "АУАН". Много ми се иска за щяло и нещяло да се Съдим! Лично мое мнение - но чак тогава може да се заговори за оправяне на тази Държава. За да няма Проблеми - Моля, Никой, под никакъв предтекст, да не ми уврежда Автомобила или каквато и да е моя частна Собственост. За някой един Час струва 10 Лева, за друг струва 100 Лева, за трети 1000 Лева. За някой боядисване на един Автомобилен детайл струва 100 Лева, за друг 500 Лева. За някой един Фар от денонощният магазин струва 50 Лева, за друг, от друг магазин и с Истинска Фактура, струва 1500 Лева. Аз и само аз си решавам в кой Авто-Сервиз ще си ремонтирам Автомобила. И да потретя за всеки случай - който не иска Мой Близък Адвокат, да му Доказва в Съдебно Дело, колко струва един мой Час и/или един мой Фар и/или боядисването на един мой автомобилен детайл, да бъде така добър да не ми уврежда никаква моя частна собственост. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, tuningmania написа:

...
До "sauber" - Малко си в грешка. Няма как "КАТ" да не ходи на "ПТП". Има възможност, при определени обстоятелства, да не отиде. При желание на коя и да е страна в "ПТП", няма как "КАТ" да не дойде. В много случаи (и даже трябва да се увеличават още повече), невинната страна държи виновната да бъде наказана. Лично аз не съм съгласен, без да съм виновен, някой да ми увреди Автомобила и само да полълним Двустранен Констативен Протокол. Държа да му бъде съставен "АУАН". Много ми се иска за щяло и нещяло да се Съдим. За да няма Проблеми - Моля, никой, под никакъв предтекст, да не ми докосва Автомобила или каквато и да е моя Собственост. Значи, за някой. един час струва 10 Лева, за друг струва 100 Лева, за трети 1000 Лева. За някой боядисване на един Автомобилен детайл струва 100 Лева, за друг 500 Лева. Аз и само аз си решавам в кой Авто-Сервиз ще си боядисвам Автомобила.

 

Верно е... не идват изобщо на ПТП-та на които няма жертви или ранени, ами има само материални щети :) Опитвал съм да викам КАТ на 112 - казаха ми да си попълним двустранен протокол и, че нямало как КАТ да дойдат, освен ако няма ранени или жертви... казах им, че не можем да се разберем кой е виновен и те ми отговориха, че трябва да се разберем взаимно - от КАТ не ходели по ПТП-та само с материални щети, но ако все пак искаме да чакаме няколко часа на мястото на ПТП-то (повече от 3-4 часа, без да е ясно, дали изобщо ще дойдат) - да си чакаме, щели да им оставят сигнал. За мен това значи "чакайте си, няма кой да дойде". То това се говореше и по телевизията преди известно време, че КАТ вече не ходят по дребни ПТП-та само с материални щети. Така, че... и за мен не ходят... Преди няколко години, даже, една кифла ме забърса и щеше да ми вика мутрите да ме бият на пътя... викнахме КАТ и чакахме 2 часа на булеварда - след това се разписахме на протокола и си отидохме, защото никой не дойде. :)

 

Още една прясна случка от преди около месец - една кола връщайки назад спря в предната броня на Фабията. Звъннах на 112 и ги питах какво да правим сега - те ме питаха имаме ли каско и ГО - казах им, че не съм длъжен да имам каско, го имаме и двете коли. Те ми казаха, че КАТ няма да дойдат освен, ако няма жертви или ранени. Казах им, че нещата се случват на паркинг - те ми казаха "има ли камери", за да ги използваме за доказателство пред застрахователя кой е виновен и т.н. Такива ми ти глупости :) Вбесиха ме. Казаха да си попълним двустранен протокол и кой от къде е. Даже не ми дадоха и номерче на сигнала и т.н. Знам ден и час на обаждането си до 112 и това е. Толкова. :) Пуснахме да си ходи другата кола, защото и двете коли имат каско - това е. Сега остава да се оправяме. Такова е положението към момента.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "shaft" - Дано на никой да не се случва, Дай Боже, но ако имаш друг такъв случай, да знаеш, че Делата Срещу Държавата са много сладки. И ТИ и Адвоката ще останете Доволни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, tuningmania написа:

До "shaft" - Дано на никой да не се случва, Дай Боже, но ако имаш друг такъв случай, да знаеш, че Делата Срещу Държавата са много сладки. И ТИ и Адвоката ще останете Доволни!

 

Сигурно си прав... просто не ми се занимава, защото не искам да ме влачат насам-натам - на това се разчита най-вече, затова и всичко толкова "добре работи". Нямам опит в подобни неща, а не искам да се уча тепърва... още повече, че тези пари ще си ги платя сам, реално... в другия случай пък ще ги откраднат - все е зле. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Преди няколко месеца, за първи път видях лично с Очите си, как в голямата част на Удостоверението за "Годишен Технически Преглед", ми изписаха три-четири забелжки по "Octavia"-та, установени към момента на извършване на "Годишения Технически Преглед". Реално Автомобила си има Документ за успешно преминат "Годишен Технически Преглед", но не знам, какво ли ще стане ако Автомобила участва в "ПТП", като в последствие се предяви Претенция за Щета към Застраховател и Застрахователя види, че Автомобила е имал неизправности (и няма съответен Документ, доказващ отстраняването им), макар, че не са били Сериозни (при Сериозните - не би трябвало да има как да се премине успешно "Годишен Технически Преглед" все пак)..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАТ са ДЛЪЖНИ да посетят ПТП в един от следните случаи:

1. Има пострадал или загинал

2. Един или повече от автомобилите не е в движение следствие на ПТП

3. В ПТП участват повече от две ППС

4. Има спор за вината или съмнения към някои от водачите, че е употребил алкохол или наркотици.

5. Някой от участниците в ПТП няма валидна ГО или СУМПС

Във всеки останал случай (сиреч 95% от катастрофите), КАТ НЕ посещават ПТПта, защото няма какво да правят там.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при ПТПта, които са леки няма защо да ходи КАТ. Или предявяваш претенции към ГО на виновника или я пускаш по каско и те да се оправят с другата компания. В цяла Европа само си разменят застрахователните данни при подобни случаи. Горчив вкус остава, когато грешно се попълни протокола и после виновната страна не иска да признае вината, както имаше случай описан тук наскоро и КАТ въобще не ги интересува.

А като си говорим за ПТП, на запад след ПТП и определени щети много често и ГТП ти се анулира и трябва да се мине ново, за да са сигурни, че колата е безопасна или поне преглед в сервиз.

Мисля си, че разбиване на сегашния ЗДП на 3 нови закона ще доведе до хаос и куп недомислици. Все не стига мозъчен капацитет да се направят нещата и се почват с едни кръпки по законите, от които оригиналния замисъл се губи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ID A" - Май само и единствено ТИ още вярваш, че нещо се прави за да бъде по-добре за Хората..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tuningmania написа:

До "ID A" - Май само и единствено ТИ още вярваш, че нещо се прави за да бъде по-добре за Хората..

 

Колега, не знам на колко години си. Не знам какво си видял в живота, колко хубави неща, колко лоши. Колко те е брулил вятъра и прочие. Демек не знам нищо за теб. Но да те попитам - Ти днес по-зле ли живееш от преди 1,3,5,10 години? Щото аз лично с всеки изминал ден живея все по-добре. Хората около мен също. Гледам ти подписа и гледам, че имаш две коли, едната за към 30000 лв. (плюс минус). Та не разбирам от какво се оплашкваш и какъв е тоя негативизъм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "sauber" - Ще се запознаем - няма грижи :) Не знам как да ТИ отговоря на въпроса, особенно последния. Няколко пъти започвам да пиша и изтривам. Хората около мен получават все по-лоша Храна, все по-лошо Образование, все по-лоши Здравни Грижи, все по-ниско качество на каквито и да е стоки и услуги. Ами не се кефя на този Факт - Определено! Автомобила, без значение Цената му, някак си не ми е мерило за просперитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че нещата се влошават. По-скоро ние пътуваме повече и започваме да сравняваме къде как е. Нима 90-те не смеехме да хапнем зеленчуци заради прекомерно наторяване? Че тогава започнахме да избираме по-дребните зеленчуци, че шансът да са преторявани е най-малък. Дали в момента се замисляш тези зеленчуци как са торени в магазина? За храната, онзи ден си говорихме с тебе, че тук продължават да сервират, като за прасета, изсипват в една чиния и каквото дойде. Помниш ли какво каза за кръчмата в Македонско - да се храниш с очите си, как е аранжирана чинията.

В същия ред на мисли, можем да добавим и увеличения трафик и отвратителното шофиране и пак статистиката ни оборва, че при  в пъти повече коли смъртните случаи са намалели почти наполовина от преди 10-15 години.

Но не си правя и илюзии, че утре ще се събудим с немски манталитет. Това се гради с години. И много често се лашкаме от една крайност в друга. Но с бавни стъпки всичко около нас се променя. Ясно от къде идва желанието за промени, няколкото катастрофи с много смъртни случаи, но пак тези сервизи от сивата икономика ще продължат да си бачкат. Онзи ден видях една кола, май беше рено, на която и липсваше целия ляв праг от ръжда. Как е минал технически преглед? Къде е КАТ, охранителна полиция или който и да е и да кажат "Спрян си от движение". И това е насоката на темата - от липса на рестрикции минаваме към пълно ограничение. И? Тази коли пак ще се правят в същите скапани сервизчета, да не би сервизът да започне да носи отговорност какво влага? Едно нещо му стига да избута гаранцията. Сервизът носи гаранция за вложения детайл, не за цялата кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре , Вие от къде тръгнахте , и до къде сте стигнали :)

Та ето и моите две ст'инки... тая работа ще стане като оная работа с "Наредбата за добра медицинска практика" на БЗС (Български зъболекарски съюз) .. иска им се всеки да се занимава с това , за което е учил , ама не става , щот през повечето време никой не учи нищо .. да не казвам , че повечето гайкаджии пиещи бира по цял ден ако ги хвана на къс пас , ще се окаже , че знаят за автомобилите по-малко от средно статистически зъболекар :)

Е как после да си оставя колата в ръцете на такъв човек?

Колко от всички гайкаджии в мазните им гаражчета могат да докажат квалификация или всичко ще е на юнашко доверие (плащаш членски внос на съсловна организация и пракъикуваш) .

И на края - с какво и как гайкаджията ще гарантира за качрството на частите , купени от магазина "За левче"?

Абе както винаги правят нещо заради самото правене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "The Best Forman" - Кажи ми една Професия, в която някой носи отговорност? Един случай за допусната Грешка и понесена отговорност цитирай..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, tuningmania написа:

До "The Best Forman" - Кажи ми една Професия, в която някой носи отговорност? Един случай за допусната Грешка и понесена отговорност цитирай..

Ще има ако - има работеща съдебна система и т.н. гражданско общество , а до тогава правото е в ръцете на по-силния/по-богатия и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.