Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

София райдърс няма да свършат работата - това е просто едно сборище. Ако се разчита на това трябва да се намесят мотоклубовете - особено като познавам някои от хората, които членуват в тях.

 

И за пореден път ще кажа, че не полицията е за псуване, а тези дето са им на главите. Редовите полицаи не взимат решенията, а само изпълняват заповедите на някой нечий човек, който им е сложен за началник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.7k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    286

  • The Best Forman

    192

  • tuningmania

    190

  • Izolini

    178

Другари Негодуващи и жадни за скорост , ако се опитате да помислите , защо някой голям болт от МВР или друго министерство , слага такова мИнИнко ограничение .. ами явно е наясно за начина на изграждане  и структурата на българския първокласен , междуградски път (за кратко наричан магистрала).

Ако бяха сигурни , че пътя (като структура) се доближава поне до БДС , сигурно щяха да се отпуснат до 130 , но т.к. е далеч от него и на светлинни години от TÜV , ами примирете се и се радвайте , че дори и 120 км/ч позволяват ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.flagman.bg/article/277701 - мислете си какво ще нат(в)орят некои хора у нас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Другари Негодуващи и жадни за скорост , ако се опитате да помислите , защо някой голям болт от МВР или друго министерство , слага такова мИнИнко ограничение .. ами явно е наясно за начина на изграждане  и структурата на българския първокласен , междуградски път (за кратко наричан магистрала).

 

Гена, предвид "мисленето" относно максималната скорост на моторите на магистрала, ми е напълно ясно, какво ще измисли заболтената кратуна! Тяхната работа е да спрат движението и събират рушвети, не да осигуряват безопасност по пътищата. Ако беше обратното:

1) Нямаше сега да реват, че тестовете дават фалшиви позитивни резултати, а щяха да го направят още преди години!

2) Нямаше да държат ограничението от 100 за мотори, защото щяха да са наясно, че това е опасно за мотористите!

3) Нямаше да се крият по храстите, а щяха да изискват от АПИ да си оправи бакиите

Толкова по темата с мисленето.

 

По темата с жаждата за скорост - ако магистралата е построена така, че да позволява 120, надали 130 ще са проблем ;) По-скоро някой се опитва пак да направи нЕкой политически дивидент, вместо да свърши работа. Ама то пък и аз колко разбирам ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като никога съм съгласен с Гената. По принцип съм от другарите "жадни за скорост". Ама нашите магистрали в доста участъци са опасни със скорост над 120. По Хемус и първите километри на Тракия има такива завои, че за да се вземат с по-висока скорост трябва да сечеш лентите. И когато към това добавим факта, че масово българския шофьор е доволно некадърен, но за сметка на това е велик и е свикнал сам да "преценя" дали да спазва в момента правилата или не и мазаляка готов.

Преди 18 часа, Logrus написа:

https://www.flagman.bg/article/277701 - мислете си какво ще нат(в)орят некои хора у нас

Викам да последваме примера на Германия с бодро вдигнат среден! Ама нали сме свикнали когато шефовете - преди СССР, сега ЕС - пръднат, ние да се насерем, та сигурно ще въведат 10 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като минах покрай размазаното VW Sirocco на Царско село мисля, че трябва да ни сложат на всички по един електропастир на врата и при всяко нарушение на закона да ни удря ток.

 

ЕДИТ: Оу, посипвам си главата с пепел - те не били нашенски джигити, а турски.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Izolini написа:

... мисля, че трябва да ни сложат на всички по един електропастир на врата и при всяко нарушение на закона да ни удря ток....

Познавам няколко души, които трябва да ги свържат към АЕЦ-а, че батерията на пастира ще стига за час-час и нещо ?

 

Иначе идеята със средният не е лоша, но лично аз предпочитам нормални и адекватни закони, пък ще си ги спазвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Izolini написа:

След като минах покрай размазаното VW Sirocco на Царско село мисля, че трябва да ни сложат на всички по един електропастир на врата и при всяко нарушение на закона да ни удря ток.

 

ЕДИТ: Оу, посипвам си главата с пепел - те не били нашенски джигити, а турски.

 

Аз таман зареждах на Шела като се изпердаши. Не разбрах кво стана, ама май от насрещното се хвърлил някак си?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

 

Аз таман зареждах на Шела като се изпердаши. Не разбрах кво стана, ама май от насрещното се хвърлил някак си?!

Да, мантинелата от към северното платно направо липсваше. Късмет, че когато се е приземил не го е нацелил някой, който е пътувал посока Драгалевци - Симеоновско. Виждал съм резултат от подобен полет на ШЕЛ Ботевград, като удара в мантинелата беше с около 80-90 км/ч и колата падна по същия начин по таван отсреща. Нито мантинелата беше отпрана, нито колата беше толкова очевадно размазана. Този явно е карал на гръм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Izolini написа:

Да, мантинелата от към северното платно направо липсваше. Късмет, че когато се е приземил не го е нацелил някой, който е пътувал посока Драгалевци - Симеоновско. Виждал съм резултат от подобен полет на ШЕЛ Ботевград, като удара в мантинелата беше с около 80-90 км/ч и колата падна по същия начин по таван отсреща. Нито мантинелата беше отпрана, нито колата беше толкова очевадно размазана. Този явно е карал на гръм.

'ми...докато си мислят, че лявата лента там е най-скоростната възможна и напъват отзад - така става :) 

 

Преди няколко дни един чичка с пасат 7ца нещо ме напъваше отзад точно на камерата на Шел-а посока НИМ, като аз бях в най-лявата лента, разбира се, и отпред имаше коли. Всички се движехме с около 90км/ч по табло. Минахме моста над бул. България, той отзад ми се залепил, иска да ми види умрелия паяк в стопа какъв модел е...  Отпред вече се заформяше опашка за светофара на НИМ. Чичката реши, че ще мине отдясно, защото съм бавняр, явно и съм си оставил дистанция от 2-3 коли, изпревари ме отдясно, ама в средната лента едно камионче си караше кротко диагонално на мен, чичката реши, че ще ме сече отдясно и ще мине пред мен на милиметри от предния десен фар, за да види умрялата нощна пеперуда там. Оставих го да го направи, не съм го засичал изобщо, като аз минах зад камиончето в същия момент, защото в най-лявата лента имаше най-дълга опашка и колите бяха спрели вече. Ами... цунка мантинелата чичката, защото мнооого бързаше и не успя да спре навреме, а за да не удари спрялата колона отпред забърса предната броня на пасатора отляво. :) Спрях, свалих джама и му викам "стигна ли, чичкааа" и си продължих, без да го чакам повече :) Никаква идея за къде бързаше така... сигурно го е напънало някоя къртица от задната дупка (може да й вика вход, кой знае), друго обяснение нямам. История без финал и без продължение. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, голяма сензация е тоя временен знак ;) Да, прав си, че не трябва да е така, но това е временен знак, който на други места сме виждали затиснат с паве ;) 

Честно казано такива медии са ми противни, точно заради този тип евтини сензации. Точно както и тъпата кака дето се появява на всяка катастрофа и почва да обяснява, как знака бил по-светлоотразителен от нужното или как пластмасовите светлоотразители нямало да издържат на удара на кола ? Ама важното е да има сензация и да получим малко ефирно време, т.е. да ни покажат по тИлИвИзУрЪ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълти , кафяви и оранжеви медии .. дрън , дрън .. има ли предписание как се монтира временен знак , има , но незнайно защо инженер Ганчев решава , че може и така .. по същата причина инженера Ганчев ще реши , че не трябва на тая "магистрала" 30 сантиметра асфалт и един метър основа , като може да я направи с 10 санта и още два самосвала чакъл , а за отводнителна система да не говорим.

Та пак казвам с такива строители и технологии и 120 са ни много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чичо Манчо, все строителите са ти виновни. Точно като на жълто-кафявите медии.

В четвъртък служебния министър на регионалното развитие изплю камъчето:

Цитат

Това означава, че столична община е поръчала проект, но преди това трябва да има задание. Големият проблем е в проекта, а не в строителя. Строителят поема вината върху себе си. Нека кажат истината. Да признаят, дали са качествени проектите. И тогава вината ще отиде в общината.

И също:

Цитат

Двете проби на лотовете 2 и 3 показват едно нещо - каквото сме си поръчали, това сме получили. Пробата, която е взета от лот 3, е струвал по-малко пари, отколкото лот 2 на километър. Т.е. ние сме получили по-евтино строителство и сме получили по-некачествено строителство. Ако създадем добри условия и ясен регламент на строителите, те ще се справят по-добре

Какво излиза в няколко точки:

Ремонта на жълтите павета не е на нанавиждания от Комитова, ПуПу и ДъБъ "ижненеринг". Там проектите и технологията са на възложителя. И не само там, няма да забравя как преди години на един ремонт на парк ни дадоха технологията за редене на паветата 7 (да бе, точно СЕДЕМ) дни преди края на срока за изпълнение. 

Докато единствения валиден критерий е "икономически най-изгодната оферта", въпреки правилото за доказване на цените, ако някоя оферта е с над 20% по-ниска от средната стойност на подадените, ще получаваме това, за което държавата плаща - евтинджос със съмнително качество.

Гена, я си признай - при теб ако дойде пациент и иска да му направиш зъбките вместо за цената, която ти си преценил за икономически изгодна за твоята скромна личност, а за цена, каквато той е преценил и при това по начин, какъвто той е преценил, какво правиш? Единия вариант е да му посочиш вратата. Което не е проблем, ако той е само един от многото. Но ако всички искат само най-ниската възможна цена и те да ти казват как да си вършиш работата, ти пак си с два избора - първи избор "не работя и умирам от глад", втори избор - "започвам да купувам полимер за 25 кинта шприца, даже и от ток пестя, щото по технологията на пациента бонда не се пече, а само се духа"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Жълти , кафяви и оранжеви медии .. дрън , дрън .. има ли предписание как се монтира временен знак , има , но незнайно защо инженер Ганчев решава , че може и така .. по същата причина инженера Ганчев ще реши , че не трябва на тая "магистрала" 30 сантиметра асфалт и един метър основа , като може да я направи с 10 санта и още два самосвала чакъл , а за отводнителна система да не говорим.

Та пак казвам с такива строители и технологии и 120 са ни много.

Гена, проблема не е че не са прави и че е редно да е монтиран така знака. На всички ни е ясно, че НЕ е редно. Въпроса е, че от това се прави сензация, докато далеч по-опасни и вредни нещица се премълчават. Давам пример - колко се пише за положителните тестове за дрога в полицията? И, най-вече, защо медиите рязко се разсеяха по темата, след като стана ясно, че тия тестове дават фалшиво положителни резултати? Значи за мен и теб може да са фалшиво положителни, ама като стане дума за полицаите и изведнъж стана неудобна темата. Ми що тъй уа?!?!? Ами защото целта не е да се реши проблема, а да се хвърли прах в очите. Точно както с горепосочения знак, просто да шумим в другия край, че в този нещата вече и намирисват ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице , вече съм посочвал вратата на много хора , които са искали всевъзможни простотии , та не ми говори глупости и не ми влачи вода през девет планини в десета , щот утре ще те боли гъ..рба ;)

Пепи , и PCR тестовете дават фалшиво положителни резулттати , ама ги натрапиха , че анатемосваха и карантинираха хората , па никой , нищо не каза и продължава да не казва.

Въпроса е , че се дават много пари на практика за нищо и то на малък кръг придворни фирми , някои от които дори нямат нужната квалификация и не могат да изпълнят съответната поръчка на необходимото ниво , отделно сроковете са ... и на финала ако не одобрят още пари за довършването (щот са поскъпнали материали и т.н.) , те сберат какво е останало по мазетата , претупат работата , за да резнат лентата и да отчетат дейност , а това , че след една година някой може да се пребие , щот се разпаднало построеното .. случайна жертва от приятелски огън.

Само сравнение - тунела по Ламанша е прокопан и завършен за седем години и от тогава е затварян два пъти за под 6 месеца.

България ремонтира направен тунел повече от 6 години .. пардон отвориха го за малко , за да отидем на Събор и после пак го затвориха.

Тунела под Ламанша е 50.5 км. тунела на Витиня е под ДВА км.

Хитлер за десет години е построил над 2000 км. магистрали в цяла Европа , а ние строим 500 км. от 1979 год. Имам още безброй примери , но смятам да спра до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

Пепи , и PCR тестовете дават фалшиво положителни резулттати , ама ги натрапиха , че анатемосваха и карантинираха хората , па никой , нищо не каза и продължава да не казва.

Въпроса е , че се дават много пари на практика за нищо и то на малък кръг придворни фирми , ...

Гена, PCR тестовете бяха и си останаха с под 75% точност. Да не кажа, че на практика бяха 50 ;) И "никой" не се оплакваше, защото голяма част от хората нямат нищо против да си починат за сметка на държавата ;)

Що се отнася до раздаването на парите: ами Ицето ти го е написал - каквито изискванията, такова и изпълнението. Ако са спазени изискванията, не можеш да виниш фирмата. Тя се е спазарила за това и това е направила. Търси друг да е виновен. Ама е по-лесно да кажем "те крадат", "те са виновни" вместо да потърсим истинската причина. Дали тя е в нормативната уредба? Дали не е в контрола? Или другаде? Аз не знам, но не смятам, че изпълнителите са единствените виновни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, The Best Forman написа:

Ице , вече съм посочвал вратата на много хора , които са искали всевъзможни простотии , та не ми говори глупости и не ми влачи вода през девет планини в десета , щот утре ще те боли гъ..рба ;)

Гена, ти си имаш твоята камбанария и изобщо нямаш идея какво се вижда от моята. То май и от твоята не искаш да знаеш какво се вижда, обаче (много странно за такъв завършен нонконформист като теб) си запял всенародната песен за "лошите крадливи строителни фирми" и грам не желаеш да обмислиш вероятността да съм прав.

И ти предлагам просто да си представиш, че ВСИЧКИ, с които си имаш работа, искат всевъзможни простотии, като при това ги искат ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ и да ми кажеш какво ще направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много добре знам какво виждам в България и какво съм виждал извън България , а виждам напукан асфалт на ремонти извършени предната година , пропаднали снадки на пътища , които са предадени преди под 10 години , наводнени магистрали и улици при всеки по-силен дъжд , дупки с размер на футболна топка и по-големи. Не знам какво се вижда от твоита камбанария ..

Още един въпрос се сетих , като казваш , че получаваме каквото е поръчано - искаш да кажеш , че в обществената поръчка за жълтите павета пише "наредете ги възможно най-криво"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, The Best Forman написа:

Още един въпрос се сетих , като казваш , че получаваме каквото е поръчано - искаш да кажеш , че в обществената поръчка за жълтите павета пише "наредете ги възможно най-криво"?

Не точно така е казано, сигурен съм, но щом някой е приел обектът и е разрешил изплащането на някаква "сумичка", значи все едно така е било поръчано.

Дава се поръчка (ама на свои хора - казва им се имаш милионче за изпълнение, ма гледай и за мен да остане ), изпълнява се некачествено (оти па не - нъл и тъй че мине, па и за толкоз пари - толкоз ралта), приема се и се заплаща некачественото изпълнение (и съответно се заплаща на възложителя-приемчик). Нещо непознато да има до тук?
Ами ако всичко си е по правилата - правилно възложение, качествено изпълнение, и т.н. и се избегне моментът с шуробаджанащината и парите под масата? Е да, ама не.
Но ако това се случи (хайде сега малко научна фантастика) - то тогава изпълнителите ще трябва да работят качествено или да отстраняват дефекти за своя сметка (и от тях ще се иска само качество и срокове), а контролиращите няма да гледат колко е дебел пликът в джоба им, а ще следят са съответното качество и  няма да приемат подобни ...обекти, като гореспоменатите павета (т.е. няма да има дупки от които да се оплакваме).
Та така погледнато и двамата сте отчасти прави, макар че от различни камбанарии надничате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, The Best Forman написа:

От части прави ми звучи като полубременна .. ?

Ами горе долу е така. Обществените поръчки, а и не само те, се правят от едни хорица, които идея си нямат в какво се забъркват. Обикновено ровят по чужди сайтове и търсят да копират всякакви изисквания, които намерят. Дали те отговарят на условията в България и дали са приложими към конкретната поръчка не е от значение. Пише се там нещо, скалъпва се и толкова. Е, ама то трябвало да се изисква носещия слой асфалт да е Х сантиметра, а износоустойчивия У ... ами айде сега, подробности ;) Толкова си може пишещия и толкова знае. 

В тази връзка за пореден път давам примера с пишман журналистите, от калибъра на Светослав Петров. Човечеца направи репортаж, как всички превишават скоростта на магистралата, демонстрирайки как се движи със 120, при това по километраж, като ограничението от 140 беше прието и въведено месеци по-рано, да не кажа година. Ами - толкова си може. Ама пък се опита да направи сензация ... и една камара балъци му се вързаха. И те така, Гена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с обществените поръчки наистина е изначало. Баш от тези, които оформят документацията. Не, че няма читави, но повечето са...

Парите обаче, от друга страна, които се дават за реализацията - съвсем не са недостатъчни.

Изпълнителите обаче...са си еб@ли мамата, поне там, където съм имал работа.

Пример с който лично се сблъсках - основен ремонт на болнично крило и преоборудването му в отделение за деца със специални нужди.

Първо, плановете бяха тотална каша! Никакво съобразяване с местоположението за поставяне на видеонаблюдение и датчици за движение/дим/топлина. На въпроса, защо тези неща са тук и/или тук, а не там и/или там от моя страна, отговора на, предполагам "дизайнера" беше..."Аз не разбирам от тези неща, а просто ги проектирам и слагам на чертржа...". Не знам дали има смисъл от коментар на такъв отговор, който ме остави с отворена уста. 

Отделно, нещата които видях от другите, работещи в обекта... Една врата с друга няма равна! Един нивелиран радиатор нямаше, няма да коментирам свързването им! Ел. инсталацията им я правихме частично ние, защото беше само един човек и не смогваше. Май той единствен разбираше от работата си и се опитваше да прави нещата така, както трябва, защото плановете както писах - бяха тотална щета.

Плащането...нито поемане на транспортни разходи, нито дневни, нито спане. Все едно си си в София. Цялата сума за нашата работа беше предоговаряне няколко пъти, пазареното беше като на "капалъ чаршия" и накрая се оказа, че въобще не е трябвало да се занимаваме. 

Разгледах и офертите с които беше спечелена поръчката...

Монтаж на плафон с датчик за движение - 35 лева

Пичове, искате ли да монтирате 112 броя? Даваме 8 лева... Май, този абзац казва всичко за милата ни родна картинка.

Пак казвам - пари има и се дават. Но всичко останало е леш! От тръжната документация и клепарите, които я скалъпват, до изпълнителите, които плащат ~1/4 на под изпълнител. Хората са изключително нагли и безочливи.

Да не изреждам и другите подобни обществени поръчки с които сме се сблъсквали. Честно - отказах да работя с тея хора, въпреки бъдещите доходи.

Частния сектор - тотално различна планета. 5 дни в Гърция, 2500 километра тотал на километража сложихме. Не сме платили 1 стотинка. Офертата бе приета без допълнително разглеждане на цената. Явно добре сме се представили, тъй като вече 3 пътувания станаха за допълнителни работи/реализации по обекта. Работи се гъвкаво във времето (все пак пътят е 2 дни) и в същото време - по план когато сме на обекта. Такива ако са всички клиенти - работата ще е удоволствие винаги! И не говоря основно за пари, а за отношение, разбиране и изслушване на двете страни на важни неща по изпълнението на задачите.

Та...повече съм съгласен с Гената ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://euronewsbulgaria.com/news/5432/proektozakon-zatvor-za-otkaz-ot-proverka-za-droga-zad-volana

 

Както обичам да казвам, а хората да ми се пулят насреща - Много по-страшно от корупцията е популизма. ГЕРБ явно са решили да яхнат актуалната болка на обществото. Хубаво, не е лошо това, което предлагат, но...

- Какво правим с куците дръг чекове, за които от години е ясно, че хващат и Ибопрофен (образно казано)? Този факт започна да се прокрадва като обществено достояние още преди година и нещо, а напоследък още по-здраво.

Какво правим с чакането с месеци за резултатите от вторично тестване?

Ако това мине, дупе да е яко на всеки, който е приел медикамент/упокойка, която отчита. Със зачестилите проверки по темата, положението му ще е "Седи без книжка 3 месеца, а междувременно обяснявай, че нямаш сестра".

 

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай, чакай. Полевите тестове не са крайни. За да те осъдят на затвор за дрога би следвало да е потвърден с кръвна проба. И, лично мнение, 100% подкрепям отказалите кръвна проба да се третират, като такива с доказана горна граница. Както и полевата проба да е само предпоставка за изискване на кръвна проба, но да не е причина за задействане на наказателно производство. Да, ясно е, че ще има фалшиви положителни, но поне ще остане основното правило в правото (в Бг) "невинен до доказване на противното".

Горното ми виждане е лично, без да претендирам за юридическа коректност!

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.