Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми 2021 мнения


request

Recommended Posts

Привет колеги,

След известно ровене тук и две лета с неподходящи гуми( за едното сам се нахендрих) искам да ви питам за опит с летни гуми, който сте имали и какво бихте ми препоръчали, като на прима виста съм гледал Контиспорт, Вредещайн Ултрак Сатен и Пирели P-Zero. Размерът е 225/40/18, колата е О3 2018 2.0 ТДИ 4Х4. И тъй като досега в последните 7 години(и с друга нова кола) не съм попадал на гуми , които да се държат еднакво добре и на сухо и на мокро, дайте мнения за такива универсални , ако сте имали опит.

Редактирано от request
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз тъкмо гледам за гуми и се спрях на тия Falken Azenis FK510 и сега естествено търся най-добрата цена. Доста изчетох и тия като показатели най ми харесаха, мненията също са много добри. Зимните са ми също Falken и съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @request - Мисля, че няма как една гума да е най-добра във всякакви условия. Марката "Uniroyal" имат гума, модел "Rain Expert", която е проектирана първо за мокро, после за сухо. Въпроса е, какво точно се търси? Обикновенно, в България, Шофирането на сухо е доста повече от на мокро. Според мен, най-важното е Шофьора да има усета, къде е лимита. Аз, например, съм Фен на "Continental", но Шофирам бавно и дори среден клас гума не ме е подвеждала. Сложен е въпроса с гумите, най-малкото защото рядко могат да се постигнат еднакви условия на употреба, от които да се заключи нещо по-категорично. Отделно, почти никой не гледа "Treadwear"-Индекса..

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, tuningmania написа:

"Treadwear"-Индекса..

Това, като си получиш гумата може да го видиш, в характеристиката никъде не виждам да го показват. Евентуално, ако направиш запитване, пак се съмнявам дали ще могат да ти го кажат, защото не се знае дали гумите са им на склад за да го видят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @skauta - И аз се дразня, че го крият умишлено..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, skauta написа:

И аз тъкмо гледам за гуми и се спрях на тия Falken Azenis FK510 и сега естествено търся най-добрата цена. Доста изчетох и тия като показатели най ми харесаха, мненията също са много добри. Зимните са ми също Falken и съм доволен.

 

Преди 9 часа, mRt написа:

Темата с дискусиите за Летните гуми... ?

 

 

Колега , благодаря .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, tuningmania написа:

До @request - Мисля, че няма как една гума да е най-добра във всякакви условия. Марката "Uniroyal" имат гума, модел "Rain Expert", която е проектирана първо за мокро, после за сухо. Въпроса е, какво точно се търси? Обикновенно, в България, Шофирането на сухо е доста повече от на мокро. Според мен, най-важното е Шофьора да има усета, къде е лимита. Аз, например, съм Фен на "Continental", но Шофирам бавно и дори среден клас гума не ме е подвеждала. Сложен е въпроса с гумите, най-малкото защото рядко могат да се постигнат еднакви условия на употреба, от които да се заключи нещо по-категорично. Отделно, почти никой не гледа "Treadwear"-Индекса..

Благодаря за времето колега, може би и аз не съм дал достатъчно инфо, за да е по-ясна картинката, но иначе си прав, че универсална гума няма, но както съм написал, търся мнения от хора , които имат впечатления и правилно разбират, и поднасят тяхната гледна точка, както си написал ти , че караш бавно и в твоя случай почти няма значение с какви гуми си, но аз съм екстремист взимам всичко , което може колата ми, и ми се щеше да е станало ясно(макар да няма как ако не съм го написал, а вече не мога да редактирам темата) какво имам предвид, не ме интересуват плановете на другите хора , както е написал колегата преди теб. Като гледам ще продължавам да опитвам с нови марки , защото от това което съм карал досега в последните 5 години от нищо не съм доволен, въпреки изчетените куп мнения и класации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @request - Ако "Continental Premium Contact" или "Michelin Pilot Sport" не ТИ вършат Работа, отивай на някакви полу-сликове. Само там с Водата ще е страшно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

michelin pilot sport 4s с тях са обути повечето амг не са никак лоши другите са Goodyear Eagle F1 SuperSport

ето и едно ревю 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, tuningmania написа:

До @request - Ако "Continental Premium Contact" или "Michelin Pilot Sport" не ТИ вършат Работа, отивай на някакви полу-сликове. Само там с Водата ще е страшно :)

Ми не знам дали ми вършат , колега, не съм карал с такива затова сондирам мнения....да го кажа още по-простичко(софиянци ще ме разберат най-добре) - искам да вляза в кръговото на 4-ти километър с 80 и да изляза от него пак с толкова , но без да контрирам няколко пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, skodafen написа:

michelin pilot sport 4s с тях са обути повечето амг не са никак лоши другите са Goodyear Eagle F1 SuperSport

ето и едно ревю 

 

Колега, аз съм с Октавия не с АМГ и питам за мнение от опит, не от тубата или кой какво иска да си купува...баси аз ли не не съм написал като хората или всеки си пише каквот му е на акъла....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом съм ги предложил значи имам наблюдения над тях,това са едни от най-добрите гуми на пазара ,континентала също са отлични,никога не са ме разочаровали,ако търсиш нещо по-евтино колегите по горе са ги посочили 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като "софиянец" те разбирам, но тякива гуми няма да намериш. Гумите се правят за асфалт, не за тая гняс, която покрива настилките в София. 

А и като искаш да правиш такива каскади, какво ти пука с какви гуми ще е линейката ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 12.02.2021 г. at 17:37, request написа:

Ми не знам дали ми вършат , колега, не съм карал с такива затова сондирам мнения....да го кажа още по-простичко(софиянци ще ме разберат най-добре) - искам да вляза в кръговото на 4-ти километър с 80 и да изляза от него пак с толкова , но без да контрирам няколко пъти.

Кръговото на 4-ти го минавам по няколко пъти на ден.  Michelin PS4 е тестван многократно, да за две години свършват, но държат когато се загреят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, 

аз съм собственик на Октавия 3, бензин 1.4, 2017 г. 

И на мен ми предстои покупка на нови летни гуми за стандартния размер -205/55, R16. 

Моля за вашето мнение относно следните марки: BARUM и FULDA. Конректно съм се спрял на:

1. https://diana-ltd.com/tire?37240 

2. https://diana-ltd.com/tire?32596 

 

Благодаря! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в този бюджет UNIROYAL RAINSPORT 5 ,иначе barum не са никак лоши,но мисля че унироял са една идея по-добри 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този клас - HANKOOK VENTUS PRIME3 K125. 

Гумата е дори пред Конти PC6 на сухо, на мокро също се представя добре (wet handling-a е дори по-добър от рейнспорт-а).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Onewithforce написа:

В този клас - HANKOOK VENTUS PRIME3 K125. 

Гумата е дори пред Конти PC6 на сухо, на мокро също се представя добре (wet handling-a е дори по-добър от рейнспорт-а).

И аз подкрепям. Миналата година взех Hankook и са доста добри по каквито и условия да съм ги ползвал. Хора, на които съм ги препоръчал са също доволни. Много добро съотношение цена/качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за Goodyear Efficientgrip Performance 2 и Continental Premium Contact 6 спрямо Hankook K125?

Говорим за същия размер 205/55/16. Hankook ги намирам за около 105-110 лв/бр., Goodyear са около 120-130 лв, Conti са 130-140 лв.

Гледах разни тестове, ама в единия Conti е на първо място, Goodyear издишат по всички показатели, в друг тест е точно обратното.

Hankook колко бързо се износват? Сцеплението същото ли е след 2-3-4 сезона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @winrg - Виж "Tread Wear"-Индекса. Колкото е по-ниско числото, толкова по-бързо се износват но и държат по-добре към Пътя:

 

 

20210317_150648.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такъв стил каране ,всяка гума може да те подведе!Настилката навсякъде е с  различна грапавост и прах ,пясък, влага,дъжд са все неща които влияят.

Моят опит във времето показва че премиум гумите са по комплексни .На едната ми кола са Континентал Премиум Спорт  Контакт 5,на 3 сезона.Отлични на сухо,дъжд и разход,но слаб страничен борд и при по силен удар лесно балонират.На шкодата са ми Дънлоп Блу Спортреспонс на 6 сезона.Много трудно загряват.На градско ми чука АБС почти на всяко спиране на кръстовище.Тихи са,държат когато са загрети на сухо,но на дъжд е компромис.За около 55к километра имат към 6мм грайфер което значи че са прекалето твърди.Вчера поръчах Бридстоун Т005 да пробвам и тях.Някой питаше за сравнение между Гудиар,Континентал и Ханкук.Това са различни класове гуми.Аз не вярвам на тестове от списания.Те са и за различни размери,но погледнах Ханкука в Примекс ,правен е в Китай.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tuningmania написа:

До @winrg - Виж "Tread Wear"-Индекса. Колкото е по-ниско числото, толкова по-бързо се износват но и държат по-добре към Пътя:

 

 

20210317_150648.jpg

До сега не съм виждал този параметър по сайтовете за гуми. Освен да започна да оглеждам колите по улиците докато намеря със съответните марки и модели. На Goodyear дават доста дълъг живот в сравнение с другите.

Това значи по-висок Treadwear. Да ги отписвам ли само заради това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @winrg - Не всяка марка изписва всеки индекс. По-скъпите марки пишат повече информация. По сайтовете не ги пишат за съжаление. При избора на гуми, според мен е много важна правилната преценка на уменията на Шофьора. Лош Шофьор ще има Проблеми дори и с хубава гума. "Hankook"-а си е среден клас и ако не допускаш екстремни ситуации не вярвам да имаш Проблем. От друга страна, разликата в Цените не е голяма и може би не си струва да се спести точно от гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се гледа TW е почти безполезно, най-малкото защото всеки производител си го смята по негова методика. 

Да имаше стандарт и регулация , че да има смисъл да се заглеждаш и да вярваш.

 

Когато се гледат тестовете е важно да се гледа размера, а понякога и вторичните показатели, защото :

image.png.78dca36d9f5e9f0259494803222cb979.png

Ето тук идва голямата разлика, не са само Континентал , които имат заводи в различни страни в Европа.

Понякога се получава, че един размер но с различен скоростен/товарен индекс да се прави в различни завода и после всеки вика - ама те тея тестове за чеп не стават, те не знаят какво тестват, а действителност явно ИМА разлика между Конти от Германия и румънското. Да не говорим, че подсилените гуми и тези за по-високи скорости трябва да имат и малко по-различна смес и/или конструкция, че да им допуснат по-високите индекси. 

 

 Goodyear Efficient Grip Perf съм карал на предния голф 5 и бяха много балансирани гуми, новият модел уж е дори по-добър. 

Моята чуденка за Октавията е Goodyear F1 Asym 5 или Конти ПК6 на стандартен размер, че май с 235 с 38 ЕТ не е Ок. 

Все още обмислям коя да е, но нямало с дот 21 от нито едните (очаквали се края на Април). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.