Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Случки по родните пътища


PRR

Recommended Posts

Аз не се оправдавам, нито пък се извинявам!  Мога уроци да преподавам по темата - Как да правиш нарушения без да създаваш опасност и без да пречиш на никого! 

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    15

  • The Best Forman

    7

  • Mishelle

    5

  • b3lq7a

    4

преди 35 минути, PRR написа:

Нищо лично, но в "нормална" държава за такова поведение щеше да ти седи книжката на трупчета поне 6 месеца! И, моля, без оправдания "ама те и другите". Едно нарушение не оправдава друго.

И да, и аз нарушавам закона, но когато го правя се старая да не застрашавам никого, а ако все пак застраша някого поне се извинявам! 

ЕдинственияТ застрашен от цялата работа, беше "шерифът-папарак", да не го хване ток от диодите на светещата клавиатура, в момента докато редактира видео записа и непосредствено преди да го публикува! За справка сайта на ЧЕЗ, раздел "Аварии и технически неизправности"!

Редактирано от b3lq7a
.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, b3lq7a написа:

Аз не се оправдавам, нито пък се извинявам!  Мога уроци да преподавам по темата - Как да правиш нарушения без да създаваш опасност и без да пречиш на никого! 

Тъжно е, че мислиш, че този, който те е снимал, не е прав, а правият си ти. 

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, b3lq7a написа:

...

Няма шанс. Оправията е да се наиграиш с по-тарикат от теб. Само дано не го отнесат и невинни хора :(

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и двамата не са. Единият щото нарушава, а другият, който си осмисля живота и крещи за внимание с някакви lame донусчета, замаскирани под предтекста "буден гражданин".

Колкото до "правенето на нарушения без създаване на опасност", да, така е. Има как да се правят нарушения без да е опасно за околните. Но важи само ако си единственият, който прави и наоколо няма още един (или повече) с тоя манталитет. Нещо, което няма как да го знаеш. Ако има...ми четем по сайтове, гледаме по телевизии и прочие.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам защо подхващате тази тема. Всеки е нарушавал и ще нарушава правилата. Без значение дали като шофьор, пешеходец, велосипедист, гражданин и т.н. Без значение дали го прави волно, неволно, опасно или безопасно. Някой снимал някого и се почва със сочене с пръст. Тъпа работа. Има една приказка "хайде да не се дебнем, че ще се хванем" и тя важи с пълна сила и тук. В една друга тема за DPF попитах всички, които недоволстваха срещу хора, премахнали филтъра, дали има някой от тях, който си е купил нов филтър за твърди частици. До ден днешен отговор, съпроводен с документ за покупка няма. На приказки мнозина са силни, ама почне ли да им пари под гъзето, се мятат като палачинки... Та и тука мога да попитам - кой от вас никога не е нарушавал правилата? Никога не е пресичал неправилно, никога не е нарушавал закона, докато е зад волана, никога не е нарушавал нищо и по никакъв начин. Те такова животно нЕма. А пък за "праведния" европеец, американец и т.н. - има youtube. Пълно е с клипове как шофират "на запад". Да, контрола там е на по-високо ниво, но "дупки" винаги има, нарушители също.

 

Поста ми не е с цел да оправдава, защитава и т.н. Иво. Лично аз, ако се дразня на нарушението на някой, ако имам "драма" с някой на пътя, просто го псувам или на светофара си "говорим". Ако преценя, че ще си генерирам излишен проблем, прости си трая. Ама за това се искат топки... А тук, в случая, някакъв льольо снимал и се вживява в ролята на великия влогър, блогър или каквото ще да е...

  • Несъгласие 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе принципно, баш така - със снимане, разбира се, в едни други държави, се случват нещата и не е зле като цяло. Дори е доста добре бих казал. Не знам, защо снимащия е "лошият" в случая. Аз също бих го правил (снимането и пускането на сигнали), ако имаше работещи институции по този начин. Ама няма.

Дали ще снимат Иво или мен, или някой друг - няма значение. Аз съм ОК с т'ва да има санкции по такива сигнали. Винаги съм наясно, когато правя нарушение, че ако ме хванат в крачка - ще си платя за действията. И когато се е случвало (деб@, хич не малко пъти) - плащал съм си като поп, хахаха.

Всеки си има глава на раменете. Разбира се, че е кофти нарушение да минеш на червено. Преценил е, направил го е. Не сме ние тези, които можем да се изказваме като крайна инстанция. Поне за мен, важното е, че няма проблем в случая. Което не значи, че е ОК ?

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям напълно горното мнение :)

Принципно, ако беше пуснат шофьор на някое БМВ (примерно), щяха да го съсипят, ма нали е от нашите, трябва да се сдържаме.....

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • PRR changed the title to Случки по родните пътища

Преместих "лиричното" отклонение в по-правилната тема. 

А по темата: проблема е в мисленето. "Аз знам как да правя нарушение", но не мислим, че има и друг, който се мисли за спец. И, докато това мислене не ни бъде избито от главата, прогрес няма да имаме.

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Vladi_a написа:

Подкрепям напълно горното мнение :)

Принципно, ако беше пуснат шофьор на някое БМВ (примерно), щяха да го съсипят, ма нали е от нашите, трябва да се сдържаме.....

Ми то, май, този, който паркира (ма как може толкова бавно да паркира!) е с БМВ, другият, пък - льольо - снима, жената с количката, пък, бавно минава на зелено ?. Как да не се изнервиш, и да почнеш да "преподаваш".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, пичове, аз никъде не съм написал "Белята е шампион" или "еваларка". Това, което явно неуспешно се опитах да напиша като позиция е, че за да си съдник, трябва да си безгрешен. Без значение в какво отношение. В случая няма наш и ваш, няма значение и марката на автомобила. Има си контролни органи, има и съд. Ама да седнем да се киснем един друг, освен увеличаване на и без друго високата агресия на пътя, друго няма да постигнем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, позволи ми да не се съглася с теб! В Германия е практика да се звъни на полицията, когато някой не спазва ЗДП и застрашава останалите на пътя. Имам познати глобени за неспазване на дистанция на магистралата. Полицаите са им казали, че нарушението е било докладвано от друг водач без, естествно, да казват кой. Това, в "нормалните" държави, се нарича "гражданско общество". Защото, лично мнение, е крайно недостатъчно да разчитаме на контролните органи да "огреят" навсякъде. Сигналите от гражданите са нещото, което следва да задейства контролните органи. В тази връзка съм абсолютно за, а и нееднократно лично, съм докладвал за нарушения на пътя. За движение на трактори без светлини в тъмната част на деня, за разсипващи камиони по пътя, за неправилно паркирани коли и т.н. и т.н. Да, уви, за минаване на червено и да сигнализирам вероятността за реакция е малка, с изключение на светофарите с камери. За щастие и те вече не са малко. 

И, поне за мен, няма никакво значение дали е Белята, "онова BMW" или онази "S класа". На пътя сме равни и правилата са за всички!

 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък забелязвам, че огромно количество Йетита карат много идиотски и задминават и шоферите на едни други германски марки. Нямам никаква идея на какво се дължи това.

Специално за колегата, който сам си признава, че е спец по правенето на нарушения имам да кажа 2 неща.

Първо, какво спечели като мина на червено, след като след 10 метра застана на опашката в задръстването? Разбирам да се отвори една магистрала и да спестиш там 30-60 секунди, или преминаващ влак, а то мина и спря.

Второ - бил съм търговски представител и разносвач, бързал съм и т.н. , но никога не съм минавал на червено.

Аз съм ЗА, да се снима и се качват всякакви снимки и клипове. Законът е един обществен договор и неспазването му не прецаква полицията и съда а мен и всички вас. Защото ако отсреща се беше изстрелял друг такъв специалист с някоя бързоускоряваща тесла и беше пратила йети-то на тротоара върху група хора, тогава коя полиция сме прецакали?

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, знаете ли, че само в Бг, когато караш в насрещното платно за движение има риск да те ударят...отзад...

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и само в България, ако караш на 100% по правилник рискуваш да ти вземат книжката - пречиш на "нормалното" движение.

 

За цялата си шофьорска кариера (над половината ми живот и дявол знае колко милиона километра) съм минавал два пъти на червено - единият път ме гепиха, на вторият сам си спрях при полицаите - дет' се вика не е важно дали ще се осЕреш, ако можеш да се опЕреш ?

Това, според мен, е нарушението, което трябва да се наказва най-строго, а след него и неспирането на пешеходна пътека. В колите сме защитени - и да ни намачкат ламарините имаме шанс да се разминем без или с малко физически щети, но пешеходците са си трупно месо. Не че те са много примерни де....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, Logrus написа:

То и само в България, ако караш на 100% по правилник рискуваш да ти вземат книжката - пречиш на "нормалното" движение.

Книжката няма да ти я вземат. Но със сигурност ще те псуват и рискуваш да те изхвърлят от пътя, да те засичат, да минават пред теб и да ти набиват спирачки и най-лошото - да предпримат изпреварване, с което в голяма част от случаите застрашават поне три автомобила - своя, твоя и този отсреща. Всеки уикенд пътувам по подбалканския. И почти винаги карам с 90-100. Ако имах видеорегистратор щях да ви покажа, че това горното изпълнение на Белята е като дребна хулиганска проява.

 

На предишния Първенец, когато тръгвахме от София групово, предложих да караме в колона със 100-110 заради по-бавните коли. И да си пътуваме заедно. Ами имаше коментар, че с тази ниска скорост било опасно... Преди известно време пак съфорумец определи движението ми по околовръстното като пенсионерско, защото карах с 80км/ч при ограничение именно от 80км/ч.

 

Относно гражданското общество, за което спомена Пепи @PRR - така е, стига да имаме волята и желанието да изпълняваме именно гражданския си дълг. За което мисля, че голяма част от обществото ни все още не е дорасла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа - когато карах кола 60+ коня и вадех душицата и вечно карах с над 100 км  по българските пътища , да видя може ли .. сега , когато карам кола над 100 к.с. , ползвам не повече от 50 и си карам яваш , яваш .. венднъж на немска магистрала си позволих 180 км/ч ... та няма проблем да се кара нормално , но при всяка маневра човек трябва да се оглежда за НЛО поне по три пъти ;)

 Това , че в определен участък има ограничение 120 или 90 , не означава , че трябва да се кара с толкоз , а максимално допустима скорост !

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, The Best Forman написа:

 Това , че в определен участък има ограничение 120 или 90 , не означава , че трябва да се кара с толкоз , а максимално допустима скорост !

Не 100, а 1000% вярно. Всички го знаят, но малцина го взимат под внимание и се съобразяват с по-бавно движещия се от наложеното ограничение автомобил. Ще му счупят задната броня от "залепване", ще го псуват и ще му викат "а'е карай, ограничението е 90"... Така наречената война по пътищата си я правим сами заради пишкомер, заради его, заради избиване на комплекси или заради кой знае още колко неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо, вие  - последните двама разтегачи на локуми, писали преди мен, да се запознаете със съдържанието на чл.22 от ЗДвП !!!

 

Няма да ви е много трудно, има само три алинеи :P 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих казал да се обръща повече внимание на здравият разум от колкото на буквата на закона. Защото в България, за да се движиш по магистрала, просто трябва да покриеш минималното изискване от 50 кмч. Тоест да караш с 51 кмч. В същият този миг, колегата до, зад, пред теб може да се движи с точно 90 кмч. отгоре. Което е ПЪЛНО безумие. Та аргумента "Аз съм си в ограничението", е юридически коректен, а от колегиална и разумна гледна точка - тъп. Специално за магистралното каране, искам да отбележа един позитив като бързо каращ. Все по-рядко ми се случва някой да спи в лявата лента и да не вижда, че идвам. Което означава, че хората са по-будни и си ползват огледалата и като цяло са в час с това, което се случва около тях. Тъпото е, че като настигна спящ, обикновено настигам по-екстремни случаи от преди. Случвало ми се е по 2-3 км. да чакам да се махне някой от лявата лента (включае и на празна дясна). И по начина, по който се отмества си личи, че ХА е сега ме вижда. Аз много рядко присветкам или се вра. Обикновено държа една дистанция 15 метра докато се прибере човека. И никога не изпреварвам от дясно. За това имам възможност да ги обследвам тия случаи. Но наистина хората са малко по с акъла си всякаш. Или поне дават всичко от себе си да бъда. Важи най-вече за извън града. В градовете е ясно. Всички бързат да спестят 4 секунди с някви тотално безумни изпълнения.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ma_in написа:

 

Аз съм ЗА, да се снима и се качват всякакви снимки и клипове. Законът е един обществен договор и неспазването му не прецаква полицията и съда а мен и всички вас.

 

И аз съм напълно съгласен, че закона трябва да се спазва. В тоя ред на мисли съм тотално против да се снима, тъй като не сме в САЩ и в България не можеш да снимаш където си искаш и който си искаш. За щастие живеем в някаква нормална държава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих казал - каквито ни законите , такова ни и шофирането .. и докато има такива закони , в които се използва определение "твърде бавно" , ще има в протколите - причина за ПТП - несъобразена скорост ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADAC, нали си нямат друга работа, бяха правили проучване кое е по-опасно - карането над ограничението на скоростта или под него. И, за някои може да е изненада, но бавното каране създава повече предпоставки за ПТП, отколкото по-бързото. Част от причините ги е споделил колегата @sauber.

Карането в лявата лента при празна дясна съм го коментирал неведнъж и там бездействието на КАТ & Co. е безобразно. И не е като да не съм звънял на 112 по темата. За съжаление не знам дали са били предприети мерки. За мен е важното да опитвам, все някога ще сработи. 

@The Best Forman преди да коментираме законите, не че ми харесват де, е редно да се запитаме доколко се спазват. Лично наблюдение - не се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, PRR написа:

ADAC, нали си нямат друга работа, бяха правили проучване кое е по-опасно - карането над ограничението на скоростта или под него. И, за някои може да е изненада, но бавното каране създава повече предпоставки за ПТП, отколкото по-бързото. Част от причините ги е споделил колегата @sauber.

Карането в лявата лента при празна дясна съм го коментирал неведнъж и там бездействието на КАТ & Co. е безобразно. И не е като да не съм звънял на 112 по темата. За съжаление не знам дали са били предприети мерки. За мен е важното да опитвам, все някога ще сработи. 

@The Best Forman преди да коментираме законите, не че ми харесват де, е редно да се запитаме доколко се спазват. Лично наблюдение - не се.

Пепи , аз не коментирам закона , а съдържанието , което е безумно.

Както обясних и на Боре , това е равносилно като да напишеш подробно ръководство на уред или автомобил , но да пропуснеш да кажеш с пистоянен или с променлив ток работи , респективно - с бензин или дизел и т.н.

Не можеш да квалифицираш с "твърде бавно" , без да уточниш под каква скорост се счита за твърде бавно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че формулировката "твъде бавно" е много относителна, както и че "несъобразена скорост" са две крайно неприемливи понятия в закона, но все пак трябва да има законово уреголиране на опасно бавното каране. Последната ми глоба е точно защото "заобиколих" един дядка, който се тътреше с 30, буквално, при ограничение 60, само защото имаше куки. Е, мен ме глобиха за нарушаване на маркировката, а тъпата дядка си продължи щастлив. Хвана ме яд не на ченгетата, те си бяха прави да ме спрат, а на тъпия дядка. И, за да съм честен, тази части от закона ги бях позабравил. Но, за да се върнем на темата, яд ме беше на дядката (и още ме е яд де), но аз съм си виновен, платих си глобата и не скандирам "аз знам как да правя нарушения" ;) И, изненадващо, не се сърдя и на куките - те си свършиха работата за която им се плаща и която трябва да вършат!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.