Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Замръзващ радар на Assistance Systems


3phone

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

В това приятно зимно време (тук не се шегувам, за мен зимата е най-хубавия сезон), новия приятел ми създава нерви. Като замръзне радара на асистиращите системи и таблото светва на коледна елха и ме изнервя адски много. Отделно парктрониците и те пропищяват от време на време, при това на червено/удар, разбирайте първия път като се случи това, на малко по-усилена музика, ушите ми писнаха и ме обля студена пот. Докато се усетя, какво точно става вече се бях препотил 10 пъти.

 

Та въпроса ми е следния, някой успял ли е да се пребори с тези проблеми и ако да, как?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слизаш и чистиш. Т'ва е положението за съжаление. Едни други марки, различни от Шкода, имат подгряване на радара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук на всички коли, които съм карал с активен CC, проблема винаги го е имало. По-скоро не мисля, че са го измислили. Освен ако не са започнали да слагат нагреватели последните 1-2 години.

Бях си правил опити на Тойотота да пръскам с вакса сеонзора. Викам си, поне по-малко ще се задържа вода за да замръзне и снега няма да се лепи така лесно. Естествено имаше абсолютно нулев ефект :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

До тук на всички коли, които съм карал с активен CC, проблема винаги го е имало. По-скоро не мисля, че са го измислили. Освен ако не са започнали да слагат нагреватели последните 1-2 години.

Бях си правил опити на Тойотота да пръскам с вакса сеонзора. Викам си, поне по-малко ще се задържа вода за да замръзне и снега няма да се лепи така лесно. Естествено имаше абсолютно нулев ефект :D

 

Точно подобен тип решение си мислих, дали няма да изкочи от някого, някакво покритие, фолио, али-бали. Явно все пак ще си страдам. Интересно ми е как при КИА, този проблем го няма. Поне така твърди шурята, който кара Спортидж 2021-ва (предпоследния вече модел, не тоя космос дето излезе скоро).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, не само Шкода страдат, а всички с радари. Изключение правят само тези, които имат подгрев. Реално, в заснежени условия, където, каращият пред теб хвърля мизерия върху предницата ти и снега дето вали се трупа също по цялата предница - положението е обречено. Кофти е, но...

КИА не знам да са решили проблема. Според мен, просто не е била в такива условия. То, като ти замръзне всичко отпред, как да работи радара. Тя, предницата, в такова време си събира мизерия по дифолт.

Тея дни точно си горових с мъжо на сестра ми - беше ходил на ски и се беше осветкал като коледна елха вътре Кодиак-а, дето преди месец го изкара от магазина.

Та, освен някакъв вариант да се мисли да се грее там...някак си...не фабрично...май няма решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една интелигентна скрита дюзичка, свързана с миенето на фаровете.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, joro-120L написа:

Една интелигентна скрита дюзичка, свързана с миенето на фаровете.

Не е опция - в разтвора за стъкла има вода , а тя замръзва .. на стоплено стъкло става , но не и на решетката .

Има решение на този проблем - за зимата една 120 -ка  или Фаворит , за лятото Супърб .. ниски са им данъците и най-много по две вноски за ГО и готово .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, The Best Forman написа:

Не е опция - в разтвора за стъкла има вода , а тя замръзва .. на стоплено стъкло става

 

Съвременните модерни фарове, топлят ли стъклото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, joro-120L написа:

 

Съвременните модерни фарове, топлят ли стъклото?

Нямам идея .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Нямам идея

 

И аз нямам идея. Изкуфели/изостанали, ретроградни/ дъртаци, Гена :)

 Значи охладени фарове могат да се мият, радар не може. То като се измие и въздушната струя за нула време подсушава радара. Далеч съм от мисълта колегата да слага дюзи. По-скоро това е като предложение към завода производител. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, joro-120L написа:

Далеч съм от мисълта колегата да слага дюзи. По-скоро това е като предложение към завода производител. :)

Абеее, да си призная нямам проблеми с подобни решения, особено ако работят. Но Еуратек, може би, няма да са много "за", за тези решения. :D

 

Според мен това е много важен фактор в разработката на автомобила, още повече ако се вземе предвид желанието на ЕС в посока сигурност. Лично да си призная, не ползвам тези "услуги", защото до преди 2 месеца карах 20+++ годишни коли, без подобни глезотии, но по скоро ме изнервят всички паразитни пискания, всетлинки, информационни балончета и т.н. Може би съм много старомоден, но много неща в тази кола са ми в пъти над високотехнологичната търпимост, но в крайна сметка няма да стават по-аналогови колито, дори напротив.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в тегаво време не ползвам ACC по принцип, защото може да реши да набие спирачки в момент, в който хич не трябва да го прави (хлъзгав път, завой, а-у). Иначе разбирам каква ти е драмата. Това, което не разбирам е как производителите продължават да блъскат с нестабилни екстри (това е само една от тях), които перманентно дават някакви нотификации, които пък на свой ред ти товарят психиката. И то я товарят до такава степен, че от Х момент нататък, не им обръщаш внимание просто и е все тая, че ги има. Ама друго си е като отидеш да си купуваш кола и листа с екстрите да е 60-70 булета. Колко от тях работят безотказно, гладко и са реално смислени - друг въпрос... Ама това ние си го причиняваме. Консуматорско общество, кво да правиш... Аз за това се радвам на дядо Супърб 2006г. Ако нещо пищи и свети, значи наистина си еб**о майката :D


п.с. - Преди 2-3 седмици ми умря алтернатора. Викнах си пътна помощ. Дойде едно старо куче. Бачка на пътна помощ в СБА от преди да съм роден. Вика "Едно време колата ако се счупи, можеш да я караш няколко години без проблем. Само може би пуши и харчи повече. Следващата генерация се чупи и започва да влиза в разни аварийни режими и да те ограничава. Сега возим само коли до 3г. Като ги духне вятъра и направо отказват да запалят" :D

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде съм съгласен с теб, че като видиш 60 изброени екстри и "ахваш", само че има такива, които и да не искаш ти ги налагат от ЕС, то за това колите поскъпват - просто има постоянно добавяне на екстри, които къде са полезни къде не са, това е отделна тема.

 

Едно нещо, което пак ми бърка в джигера, е "уникалната" функция е Режим ECO. Такава малоумщина до сега не бях срещал, отпускайки педала на газта, за да "спести" гориво колата влиза в режим на скоростната кутия N. Дори не искам да коментирам това колко малоумно решение е и то в много аспекти. Та в много ситуации съм принуден, да си пускам ръчен режим на кутията, за да спра това малоумие, което някой от VAG е решил, че е много смислено.

 

Та ако мога да вметна тук, за да не пускам нова тема, че почнах да се чувствам спамер последно време ?☺️, ако някой знае дали има начин за спиране на този Режим ECO, ще съм много благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е софтуер, значи съм сигурност подлежи на подобрение. А това е ЕКО, колкото аз съм самолет... Не ми се мисли какво й се случва на кутията.

Карал съм БМВ (бляк) 2-3 седмици. Като благодаря за услугата, го бях закарал да му махнат старт стоп-а софтуерно. Защото на всяко палене се включваше тази функция, без значение как си я оставил преди гасенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, 3phone написа:

Едно нещо, което пак ми бърка в джигера, е "уникалната" функция е Режим ECO. Такава малоумщина до сега не бях срещал, отпускайки педала на газта, за да "спести" гориво колата влиза в режим на скоростната кутия N.

 

С този режим се сблъсках с на дъщерята Скалата, щото съм я карал. Като си беше в България й дадох да кара Супърба. След всяко отнемане на газта, кракът й веднага беше на спирачката. И се опитвам да й втълпя, че това е лош навик. Казвам й, "като отнемеш газта ДВГ работи като спирачка и намаля скоростта." Обаче после се сещам откъде е придобила този навик. Нейната кола така "работи" - като отнемеш газта, тръгва по инерция. И щеш нещеш - спирачката. След като я натиснеш, сваля предавка и работи вече адекватно.

Добре е да може да се изключва тази "екстра". Аз нямам представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, joro-120L написа:

 

С този режим се сблъсках с на дъщерята Скалата, щото съм я карал. Като си беше в България й дадох да кара Супърба. След всяко отнемане на газта, кракът й веднага беше на спирачката. И се опитвам да й втълпя, че това е лош навик. Казвам й, "като отнемеш газта ДВГ работи като спирачка и намаля скоростта." Обаче после се сещам откъде е придобила този навик. Нейната кола така "работи" - като отнемеш газта, тръгва по инерция. И щеш нещеш - спирачката. След като я натиснеш, сваля предавка и работи вече адекватно.

Добре е да може да се изключва тази "екстра". Аз нямам представа.

А може ли да обясни някой за по-тъпите как точно спестява гориво минаването на неутрална?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

А може ли да обясни някой за по-тъпите как точно спестява гориво минаването на неутрална?

Явно някой гений е решил, че е по-добре да минеш някой друг километър повече по инерция, или както го казват по ХАмерикански coasting, вместо да си седи на предавка (нищо, че по инерция и на предавка ДВГ-то не гори и капка гориво). Вероятно са правили тестове за да стигнат до заключвението, че е по-икономично от към гориво, но според мен е много по-разходливо от друга гледна точка, като например:

 

1. Постоянно си на спирачката (както каза колегата по-горе). Това води до по-голямо износване на накладки и съответно дискове.

2. Постоянно активиране на съединителите. Сега тук до колкото четох в BRISKODA, колата не е с постоянно натиснат съединител, а минава на свободна, въпреки това има постоянно включване и изключване на предавка, което пак води до прекомерно износване на съединителите.

3. Да не говорим колко изнервящо е докато се движиш със скорост между 20 и 35 в малки улички и постоянно подаваш съвсем леко газ и отнемаш, колко работи тоя съединител. Тук дори не вкарам фактора изнервяне, защото тласъците и забавянето ме влудяват...

- Така, до тук според мен идеята на VAG по-скоро е да има по-сериозни износвания на компоненитите, за да може после да се продават резервни части

4. Фактора изнервяне, както споменах горе адски много ме дразнят тласъците постоянно да включва и изключва предавка като се движа с ниска скорост по някоя малка уличка, понякога като натисна спирачка сваля на доста по-ниска предавка и тласъка не е приятен.

5. Контрол над колата - идвайки от свят с ръчни кутии, колата да е под мой контрол е много важно, това разбирасе означава, че колата трябва да е на скорост, двигателя да се ползва за спирачка и тн и тн...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@3phone, дали имаш "спорт" режим на кутията? Ако "да" - карай градско на него. Много по-отзивчива е колата и не гледа да е постоянно на 6-а предавка с 45 км/ч. Определено се държи много по-адекатно в този режим. Ако нямаш "спорт"...може би "ръчен" режим, но там е главни за малките улички - да не сменя постоянно предавките. Иначе в друго време се губи идеята да си с DSG. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението е изключване на този режим! Ще имам аз автомат и ще ръчкам скорости.

 

Преди 4 часа, Izolini написа:

А може ли да обясни някой за по-тъпите как точно спестява гориво минаването на неутрална?

 

Някой инженер от ВАГ требе да ни го обясни.

Точно никак. Когато си на неутрална, колата се движи по инерция, но двигателят работи на празен ход. т.е. разходва гориво и отделя газове.

Когато караш "на скорост" с вкл. предавка, без газ, се спира притока на гориво и в двигателя няма горене т.е отделяне на газове. Мисля, че това е и по-екологичното.

 

п.п. Вартбург бяха така, като отнемеш газта тръгва по инерция. Казваха му нещо от сорта "фрайлауф". /принципа беше, като "задното движение" на велосипеда. Като въртиш педалите върви, като не ги въртиш се движи по инерция/

Можеше да се изключва. Не, че двутактовия мотор има кой знае какъв спирачен ефект. Почти никакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро гледах по АМС представянето на някакъв хибрид , който имаше този ЕКО режим , та може да е подготовка за следващите хибриди в гамата на Шкода .. тъп е , както и Старт-Стоп системата , но дано може да се изключва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

п.п. Вартбург бяха така, като отнемеш газта тръгва по инерция. Казваха му нещо от сорта "фрайлауф". /принципа беше, като "задното движение" на велосипеда. Като въртиш педалите върви, като не ги въртиш се движи по инерция/

Можеше да се изключва. Не, че двутактовия мотор има кой знае какъв спирачен ефект. Почти никакъв.

Точно така. Само дето на нормален автомобил няма полза. Доказвах го многократно на един колега, който си беше запазил навика от Вартбург да изключва непрекъснато от скорост, падне до 60, пак включи на скорост, изпържи я до 120 и пак изключи, така си караше дори Октавията с DSG кутия. Пътуваме двамата, до Плевен кара той, на връщане аз. Свалях разхода по борд с 0,2/100 литра, при положение и че карам по-бързо.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

@3phone, дали имаш "спорт" режим на кутията? Ако "да" - карай градско на него. Много по-отзивчива е колата и не гледа да е постоянно на 6-а предавка с 45 км/ч. Определено се държи много по-адекатно в този режим. Ако нямаш "спорт"...може би "ръчен" режим, но там е главни за малките улички - да не сменя постоянно предавките. Иначе в друго време се губи идеята да си с DSG. 

Като цяло в ръчен режим не ми се кара, защото както каза joro-120L, къде ми е ползата от аКтомата :D. Да не говорим, че това недоразумение с обратната логика за покачване и понижаване на предваките още не мога да го преглътна. Какво имам предвид, по пътя на логиката, покачване на предавка трябва да е с дърпане на лоста, защото ускорението те кара да се залепиш на седалката, а не да буташ лоста напред и обратно при спиране, се накланяш напред и е по-интуитивно да буташ, за да сваляш предавка. Както и да е, преглъщам го това някак.

 

Относно спорт режима, да имам го, само че не знам дали няма да ми повиши разхода, но може да го тествам. Все още "разработвам" мотора, за това искам да го карам в по-ниски обороти, макар че за разработване на мотор е добре да има различни работни режими на мотора.

 

Въпреки всичко ми се иска наистина да го шунтирам този EKO режим, защото не намирам абсолютно никаква полза от него, дори извънградско си пускам ръчен режим при спускане, за да не изключва от предавка. До колкото знам, с адаптивен крууз контрол този режим не се включва, но аз нямам такъв. Отделно, още не съм свикнал да ползвам и обикновения крууз контрол, ще трябва да свикна с новите технологии май...

 

Мисля да се свържа с Еуратек, да видим дали ще могат те да ми кажат нещо по темата. Ако имам някакъв сислен отговор, ще го пусна или в тази тема или ще пусна нова, за да интуитивно и лесно за намиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕураТек ще се намесят ако нещо не работи коректно , инак дежурния отговор "всички са така" и те пускат по пързалката . Ако има начин за спиране/заобикаляне на тоз Еко режим , мисля Пепино е човека .. моита Фабия на третия ден го посети и за това стартера и е още жив шеста година (за Старт- стоп системата говоря) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, 3phone написа:

 Да не говорим, че това недоразумение с обратната логика за покачване и понижаване на предваките още не мога да го преглътна. Какво имам предвид, по пътя на логиката, покачване на предавка трябва да е с дърпане на лоста, защото ускорението те кара да се залепиш на седалката, а не да буташ лоста напред и обратно при спиране, се накланяш напред и е по-интуитивно да буташ, за да сваляш предавка.

 

Това все едно аз съм го писал. :) Може би тази логика ни е останала от ръчните скоростни кутии или щурвала на самолет. Но си прав.

Ръчен режим и аз ползвам. Налага се, макар и рядко. При стръмно спускане с много завои. Автомата държи с една предавка по-висока и трябва да употребявам повече спирачка. Ако намаля, за да премине на по-ниска, то пък тогава автомобила се движи твърде бавно. Може би на "спорт" ще се реши този проблем, но не съм пробвал.

Също и при изкачване, напр. пътя за Смолян където има места с по-лек наклон и по-плавни завои и може да се поддържа по-висока предавка, сменя възходящо. Обаче, умната кутия не може да прецени, че колата се движи по наклон, няма за къде да ускоряваш повече, защото все пак има и завои, поддържа се една постоянна скорост, И е едно непрекъснато сменяне 4та - 5та., а трябва да не мърда от 4та. Просто на по-ниски обороти сменя. И това мисля ще се оправи на "спорт", ама там не ми харесва, щото пък държи високи обороти. Напр. - един баир, който спокойно ще го качи на 4та, на "спорт" ще го държи на 3та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това инвестирах в спортен волан с пера - защото бутането за повишаване и дърпането за сваляне и на мен ми е обратно на логиката и инстинкта. Страничен ефект е, че сега на D кутията вече се държи съвсем тъпанарски и държи възможно най-ниските обороти, защото не ползвам рязко натискане на газта за да върне, а сменям от перата и настъпвам вече в обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.