Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Замръзващ радар на Assistance Systems


3phone

Recommended Posts

Начи...2 неща.

Ползвайте "спорт" за седмица и драснете с отзиви.

И второто...има софт и за кутиите, не само за двигателя. Оплаквания от промяната му - няма. Само положителни отзиви се чиуват. Та...и т'ва е вариант също :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Обаче, умната кутия не може да прецени, че колата се движи по наклон, няма за къде да ускоряваш повече, защото все пак има и завои, поддържа се една постоянна скорост, И е едно непрекъснато сменяне 4та - 5та., а трябва да не мърда от 4та. Просто на по-ниски обороти сменя. И това мисля ще се оправи на "спорт", ама там не ми харесва, щото пък държи високи обороти. Напр. - един баир, който спокойно ще го качи на 4та, на "спорт" ще го държи на 3та.

Ето това ми е драмата с "умните кутии". Аз като по-глупав, се възползвам от всичките си сетива, като очите си например, така виждам дали има нужда от покачване на предавката, или по-добре да остана на същата. И си продължавам на 4-та без да покачва или свалям. Само че кутията го няма тия очи, не знам дали не могат да вкарат някакви жироскопи, с които колата да е на ясно, че има наклон и е силно вероятно да не се налага смяна.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

Аз за това инвестирах в спортен волан с пера - защото бутането за повишаване и дърпането за сваляне и на мен ми е обратно на логиката и инстинкта. Страничен ефект е, че сега на D кутията вече се държи съвсем тъпанарски и държи възможно най-ниските обороти, защото не ползвам рязко натискане на газта за да върне, а сменям от перата и настъпвам вече в обороти.

Е да, ама аз сглупих и не инвестирах във волан с пера. Сега страшно много съжалявам :(

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
преди 6 минути, zloQQ написа:

Начи...2 неща.

Ползвайте "спорт" за седмица и драснете с отзиви.

И второто...има софт и за кутиите, не само за двигателя. Оплаквания от промяната му - няма. Само положителни отзиви се чиуват. Та...и т'ва е вариант също :)

От Еуратек не харесват много това решение :D Ще ми покажат среден пръст, като ида с някакъв проблем и искам да заявя дефект. Ако остане при мен колата след гаранцията, много силно вероятно е да инвестирам в софт за кутията.

 

И да, със сигурост ще тествам една седмица работата на спортния режим, може наистина да ми допадне повече. Това означава, че като стартирам колата ще трябва да правя още едно допълнително действие (Паля -> П -> Р -> Н -> Д + С + изкл. Ауто Старт/Стоп) :D

Редактирано от 3phone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И добре, че Старт/Стоп системата е изведена на бутон, а не е в меню на инфотеймънта, защото тогава вече щях да се прострелям...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Начи...2 неща.

Ползвайте "спорт" за седмица и драснете с отзиви.

И второто...има софт и за кутиите, не само за двигателя. Оплаквания от промяната му - няма. Само положителни отзиви се чиуват. Та...и т'ва е вариант също :)

 

Мога веднага да докладвам. Дизела, като технология са нискооборотни двигатели. Високите обороти му се отразяват зле. Единствено са добре за ДПФ, който пък няма нищо общо с двигателя.

Кутията се държи перфектно при всички останали режими на каране и не смятам да я пипам. Тези случаи, за които споменах не са ми ежедневие и стават 1-2 пъти в годината. Единствено на "спорт" мога да я карам градско. Правил съм го и то заради ДПФ, а не заради това, че имам нужда от тяга или ускорение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L, Боре, не за тяга или ускорение. Просто държи една идея по-високи обороти и това досадно превключва е постоянно брой бавно движение в града 2>3>4>3>4>5>4>3>2>3....го няма.

Разхода би се покачил на теория вероятно, но все пак няма да се кара "педала до метала" и мисля, че няма да е забележимо. Другото, което е - оборотите. Мисля си, че тези смени на 1200 оборота не е най-здравословното упражнение. 

Аз просто споделям, какво съм чел и усетил с малко шофиране на подобна кутия. Тея ЕКО изисквания за намаляване на емисиите омзват положението деееб@

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Мисля си, че тези смени на 1200 оборота не е най-здравословното упражнение. 

 

За дизел е перфектно!

И да, забравих да допълня, ползвам също "спорт" при пълзене в задръстване, когато ненужно редува 1ва 2ра., за да стои само на 1ва. И гаранция, че при това пълзене на 2ра е на полусъединител, което пък не е добре за съединителя.

 

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Просто държи една идея по-високи обороти и това досадно превключва е постоянно брой бавно движение в града 2>3>4>3>4>5>4>3>2>3....го няма.

 

 Така е, но това не ме дразни.         п.п. държи, една идея с още 1500 отгоре.;)

 

А, за ускорението и тягата го написах, щото на някои колеги това им е предтекста да карат на "спорт", да са по-маневрени и бързо да се престрояват в пролуките м/у колите.

 

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Тея ЕКО изисквания за намаляване на емисиите омзват положението деееб@

 

Абсолютно! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, joro-120L написа:

За дизел е перфектно!

За дизел с DPF е смърт. Според @Pepinoмоя филтър на 160к е супер, пък аз общо взето поне веднъж дневно изплисквам лихеня и сменям след 3к оборота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Izolini написа:

За дизел с DPF е смърт. Според @Pepinoмоя филтър на 160к е супер, пък аз общо взето поне веднъж дневно изплисквам лихеня и сменям след 3к оборота

 

Затова написах по-горе с уговорка - ДПФ. Особено, ако я хвана в регенерация градско, задължително "спорт".

Иначе, имам и извънградско и там нещата се компенсират. И аз съм на 167к. Пепино я гледа преди година и каза, че е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава дискусия се е заформила :)

 

До колегата с новото возило, бих го посъветвал все пак да пита в Еуратек. Може и да са намерили решение. Нова кола си е купил човекът, една торба пари дал..

 

Като не стане при тях, батко Пепино не вярвам да откаже да погледне за какво иде реч софтуерно.

 

Както колегите по-горе са писали има и вариант за мапване на кутията, но пък се знае, че за гаранционна кола не е препоръчително.

 

Успех на колегата @3phone !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, joro-120L написа:

И гаранция, че при това пълзене на 2ра е на полусъединител, което пък не е добре за съединителя.

Това дори мисля, че го бяха пуснали официално като информация, ако не се лъжа. Върти на 2-ра и си е на полусъединител. Тук да си призная много ме човърка, като знам как се изнасилва съединителя, НО! Много се радвам че не буха 1-ва при всеки възможен момент, защото на жената Яриса е с някакво жалко подобие на роботизирана механична кутия, или според вижданията на Тойота - автомат. Няма такова недоразумение, лашка, тропа, рипа и едно от най-изнервящите неща е да реши да забие 1-ва предавка при скорост 25 км/ч примерно.

 

 

Преди 13 часа, joro-120L написа:

А, за ускорението и тягата го написах, щото на някои колеги това им е предтекста да карат на "спорт", да са по-маневрени и бързо да се престрояват в пролуките м/у колите

Аз лично да си призная, дали защото преди да взема Шкодилака, имах "щастието" да карам горе споменатия Ярис над 7 месеца (сглупих и си продадох хубавото Пасатче преди да е дошла новата кола), дори в режим D, скоростната кутия е много пъргава в градски условия и когато ми трябва ряз, си сваля бързо предавки и си е самоУет :D.

 

 

Преди 9 часа, Voyslav Filipov написа:

До колегата с новото возило, бих го посъветвал все пак да пита в Еуратек. Може и да са намерили решение.

Питах, общо взето не можаха да ми кажат дали има вариант/опция/възможност, за изключване на ECO mode и вероятно режим на кутията, ще ми пасне като решение. Така че почвам да правя тестове и ще докладвам.

 

 

Преди 9 часа, Voyslav Filipov написа:

Успех на колегата @3phone !

Благодаря! :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, 3phone написа:

Това дори мисля, че го бяха пуснали официално като информация, ако не се лъжа. Върти на 2-ра и си е на полусъединител. Тук да си призная много ме човърка, като знам как се изнасилва съединителя,

 

Не съм го чел никъде, не ми е попадало, а и не съм търсил. Както сам се досети, човек е достатъчно да си представи как ще се държи автомобил с ръчни скорости при това движение на 2ра.

 

Преди 1 час, 3phone написа:

НО! Много се радвам че не буха 1-ва при всеки възможен момент, защото на жената Яриса е с някакво жалко подобие на роботизирана механична кутия, или според вижданията на Тойота - автомат. Няма такова недоразумение, лашка, тропа, рипа и едно от най-изнервящите неща е да реши да забие 1-ва предавка при скорост 25 км/ч примерно.

 

Супърба, като мине на 2ра я държи до самото спиране. При пълзене не съм го видял да мине на 1ва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

При пълзене не съм го видял да мине на 1ва.

Сигурно единствения вариант е S режима.

 

Иначе аз, както някой горе писа, в задръстването гледам да не ползвам D, а по-скоро М. Така мога да си движа на 1-ва в задръстванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, 3phone написа:

Сигурно единствения вариант е S режима.

 

Ми не знам.:) На мен целта ми е да не включва на 2ра. Аз минавам на S, като влезна в тапата, на първото спиране. И там си пъплим с до 10км/ч. - тръгни-спри и т.н. Като се види края на задръстването - D.

М също е вариант за който не съм се сетил. Там на 100% ти решаваш какво да прави кутията. Но се иска с едно движение повече на ръката и особено, ако и дръпне колоната....

По принцип S в конкретния случай ме удовлетворява. Но това са си мои разсъждения, с които не ангажирам никого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видя какво ще е чувството да ползвам в задръстванини и в трафик. Дразни ме М режима, че блъска при смяна на предавка и не винаги ми приема команда за покачване на горна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, 3phone написа:

Дразни ме М режима, че блъска при смяна на предавка и не винаги ми приема команда за покачване на горна.

 

Аз не забелязвам такива неща. В предишен пост бях споменал кога ползвам М. Това е едно дълго спускане с много завои - 16км. и често сменям 2ра - 3та и обратно.

 

п.п.

преди 39 минути, 3phone написа:

Ще видя какво ще е чувството да ползвам в задръстванини и в трафик.

 

Да. И виж, като си на S кога ще мине от 2ра на 1ва., за да отговорим на този въпрос:

 

Преди 4 часа, joro-120L написа:

При пълзене не съм го видял да мине на 1ва.

 

Преди 1 час, 3phone написа:

Сигурно единствения вариант е S режима.

 

Преди 1 час, joro-120L написа:

Ми не знам.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, zloQQ написа:

Мисля си, че тези смени на 1200 оборота не е най-здравословното упражнение. 

 

Велко, щот се бях вторачил в двигателите и не обърнах внимание на една подробност: Ти го казваш в смисъла на градското каране, а ДСГ по принцип може да сменя и на по-високи обороти. Зависи колко си настъпил газта. Щото е умна и адаптивна. Щото се сеща, че имаш намерение да излиташ.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, joro-120L написа:

Щото е умна и адаптивна. Щото се сеща, че имаш намерение да излиташ

А има ли момент на "свикване", примерно ако по-дълго време карам лежерно и да стане ленива? След това примерно, да трябва да я понастъпвам повечко, за да е "на тръни". Шурята си взе Киа Спортидж и каза, че му се струва, че след малко по-дълго лежерно каране, кутията става мудна и трябва да я сритва, за да се стресне малко. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и аз карам лежерно и смяна на по-ниски обороти. Това не означава да се мърдосвам, в смисъл с плавно боравене с газта. Но, когато се наложи, кутията до сега никога не ме е предала, не е станала "мързелива". Действа си адекватно според ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 3 часа, 3phone написа:

А има ли момент на "свикване", примерно ако по-дълго време карам лежерно и да стане ленива? След това примерно, да трябва да я понастъпвам повечко, за да е "на тръни". Шурята си взе Киа Спортидж и каза, че му се струва, че след малко по-дълго лежерно каране, кутията става мудна и трябва да я сритва, за да се стресне малко. :)

 

Преди 1 час, sauber написа:

Ако ви тормози "умната" кутия - праскате фабрични настройки по един път в седмицата и толкоз :)

Както написах на предишната страница:

На 9.03.2022 г. at 14:51, Izolini написа:

... Страничен ефект е, че сега на D кутията вече се държи съвсем тъпанарски и държи възможно най-ниските обороти, защото не ползвам рязко натискане на газта за да върне, а сменям от перата и настъпвам вече в обороти.

И, Саше, фабричните настройки я докарват точно до най-лежерната възможна смяна на предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.03.2022 г. at 14:51, Izolini написа:

 Страничен ефект е, че сега на D кутията вече се държи съвсем тъпанарски и държи възможно най-ниските обороти....

 

?

Това, когато и да го прочета все ме напушва смях, в добрия смисъл.

 

Ице, както каза @Боре в една тема, относно Твоя милост - "Десният му крак е оловен и главата не го слуша много". Може би така се постигат фабрични настройки. :)

п.п. малко е извън контекста цитата, мисля че трябваше да се стигне бързо до някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Izolini написа:

 

 

Както написах на предишната страница:

И, Саше, фабричните настройки я докарват точно до най-лежерната възможна смяна на предавки.

 

Не знаех. При Аудито ми се наместваше...абе някво средно положение. Или поне така я усещах. А дали па няма как да се "мапне"? Тоест има, щото софтуер я управлява. Ама дали има кой да го свърши?

Баси майката, с кви цигании се занимаваме и как робуваме на тия щайги...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията се води “адаптивна”. Демек, адаптира се по стила на каране на шофьора. Ако сте лежерен - кутията е мудна като цяло. Ако се качите и 1-2 дни ръчкате повечко десния педал, кутията се адаптира и променя начина  /условията на реакция при превключването на предавките.

Преди време за около 2 седмици карах едно DSG лежерно и като го върнах на собственика, след ден ми звънна и вика - много ми е умрала колата бре. Ама за 2 дни пак си беле познатата нервачка. 
@joro-120L, да Жоре, кутията си сменя както трябва при кикдаун (когато изпреварваш или просто сриташ педала). Просто през останалото време е мудна. За полусъединителя… не знам дали има някаква такава опция, предвид т’ва, че е с 2 съединителя. Демек, единия винаги е зацепен, а другия е в готовност. Може би тая “готовност” е всъщност полусъединтеля…

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

да Жоре, кутията си сменя както трябва при кикдаун (когато изпреварваш или просто сриташ педала). Просто през останалото време е мудна.

 

Ами, какво повече от това да искаме? Също и като я настъпя от място, ускорение от старт, когато само повишава предавките, го прави на обороти, все едно е на "спорт". За каква мудност става въпрос? Като си карам лежерно си е лежерна. Щото така и искам да се държи. Сменя на по ниски обороти.

Много си е чувствителна даже. Съвсем леко да се промени газта и реагира. Наистина аз нямам оплакване.

 

Сменям си начините на каране, от лежерност, до нервност, в зависимост от ситуацията, като нервните са по-рядко явление и никога не съм я чакал два дена, за да се сети какво трябва да прави:

Преди 1 час, zloQQ написа:

Преди време за около 2 седмици карах едно DSG лежерно и като го върнах на собственика, след ден ми звънна и вика - много ми е умрала колата бре. Ама за 2 дни пак си беле познатата нервачка. 

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

За полусъединителя… не знам дали има някаква такава опция, предвид т’ва, че е с 2 съединителя. Демек, единия винаги е зацепен, а другия е в готовност. Може би тая “готовност” е всъщност полусъединтеля…

 

Аз също не съм спец по автомати.

Другият, който е в готовност е на следващата предавка, която все още не е задействана. Няма как да е полусъединителя на нея.

Полусъединителя е на зацепената предавка, или на която си в момента. Като при ръчна кутия.

 

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.