Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Замръзващ радар на Assistance Systems


3phone

Recommended Posts

На 9.03.2022 г. at 18:40, zloQQ написа:

Мисля си, че тези смени на 1200 оборота не е най-здравословното упражнение. 

 

Велко, това не е реплика към теб. Просто да изясня с цифри как стоят нещата при мен. По принцип нямам навик да гледам оборотомер. По-скоро чувам двигателя. В интерес на темата, тези дни обърнах внимание на оборотомера и констатирах следното:

При най-нормалното или най-плавно ускорение сменя на 1500обр. минимум, /като на по-мощните предавки напр. до 3та вкл. може да сменя и по- рано, на под 1500обр/. С малко повечко газ общото поведение се променя до към 2000обр. А с още повече газ нещата отиват на 2500-3000. Така, че си реагира правилно, според газта.

Минималните обороти за сваляне на предавка при отнемане на газта са 1200.

За минаването от 2ра на 1ва - става почти в спряло положение. При S режима е една идея по-рано от спряло положение, което също не е оферта за избягване на "полусъединителя".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз почнах да се движа на S режим, както препоръчахте. Иска ми се обаче да понатрупам малко впечатления, за да мога да дам релевантна обратна връзка.

 

Отделно, относно адаптирането към лежерно каране, не съм убеден, че е адаптиране, а по-скоро си е някакъв алгоритъм, на базата на който софта на кутията си преценява - ще ли смени, не ще ли да смени. Горе-долу впечатленията ми се покриват с на @joro-120L, по отношение на поведение на кутията.

 

П.с. Дали има как да променя заглавието на темата, защото ми се струва, че темата отиде в по-голям процент към скоростната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, 3phone написа:

Отделно, относно адаптирането към лежерно каране, не съм убеден, че е адаптиране, а по-скоро си е някакъв алгоритъм, на базата на който софта на кутията си преценява - ще ли смени, не ще ли да смени. Горе-долу впечатленията ми се покриват с на @joro-120L, по отношение на поведение на кутията.

 

Твоята е с бензинов двигател. Може да има разлики в работата на кутията.

Сигурно "адаптира" не е точната дума. Или да е някаква двусмислица.

Използвах я в смисъл, че Веднага се адаптира или приспособява към различните начини на каране или преадаптира или реагира. Не знам. Аз я пуснах в "обръщение" в темата и може да не се употребява вече. :)

Да, това става чрез някакъв алгоритъм.

п.п. @3phone, на S пак ли изключва от скорост, като отнемеш газта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, joro-120L написа:

п.п. @3phone, на S пак ли изключва от скорост, като отнемеш газта?

Цъ! Движи си на предвка. НО, ми прави впечатление, че пак бързичко минава от 1-ва на 2-ра предавка. Мисля обаче, че го прави по начин, по който не влиза в в "режим" на полусъединител.

 

Да си призная, много ми е удобна и бих казал, че ми харесва как работи за аКтомат, НО далеч не покрива изискванията ми за адекватност (едва ли ще има подобна кутия, но да си кажа :D). Просто с този трафик в София, ръчката ме натоварва, а отделно този мотор го няма с ръчна, така че ще си трая и това е... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, 3phone написа:

Цъ! Движи си на предвка.

 

Това е добре.

На мен S не ми харесва щото държи и сменя на високи обороти. При нормално подаване на газ сменя мин. на 2500. А иначе си е нормално за този режим, все пак е "спорт". Единствено се избягват чести превключвания и евентуално щадене на кутия и съединител. /да, + е продухване на ДПФ/ Но аз и с ръчка така бих ги сменял. Не ми се бръмчи из целия град на 3та. :)

 

Преди 3 часа, 3phone написа:

НО, ми прави впечатление, че пак бързичко минава от 1-ва на 2-ра предавка. Мисля обаче, че го прави по начин, по който не влиза в в "режим" на полусъединител.

п.п. /да, първото изречение го разбирам, но за второто изречение въпросът е, кога минава от 2ра на 1ва./

 

За полусъединителя:

 При дизел с ръчни скорости, при движение на 2ра без газ, двигателя "бута" осезаемо. Натискаш спирачка, той се мъчи да ускорява, а е в обр. близки до празен ход. Движи се с напр. 20км/ч. и трябва съединител, изкл. от скорост или минаване на по-ниска предавка, или още по-гадното - полусъединител, както е при ДСГ, за да може да се намали скоростта или да се поддържа ниска скорост на движение, под 20км/ч на 2ра. Сигурно този ефект се дължи на по-високия въртящ момент или тяга на дизела.

При бензиновите двигатели може да се поддържа нормално и да се слиза на по-ниски нива на движение на 2ра. без необходимост от по-ранни такива намеси, но все пак си мисля, че са неизбежни.

 

Преди 3 часа, 3phone написа:

Да си призная, много ми е удобна и бих казал, че ми харесва как работи за аКтомат, НО далеч не покрива изискванията ми за адекватност (едва ли ще има подобна кутия, но да си кажа :D). Просто с този трафик в София, ръчката ме натоварва, а отделно този мотор го няма с ръчна, така че ще си трая и това е... :D

 

 И аз държах на Супърб с ръчна кутия, ма такъв излезе. :) Бива. Доволен съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе доволен съм, комфортна кола си е и определено автомата допринася за този комфорт. Има някакви дребни неща, които развалят (но не до краен предел) общия кеф. Има возия, място - леле мястото ?. Та общо взето се надявам, да няам ядове от техническа гледна точка в бъдеще, все пак това беше целта на покупката на нов автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, 3phone написа:

Абе доволен съм, комфортна кола си е и определено автомата допринася за този комфорт.

 

Абсолютно съм съгласен! Недостатъка, ако може да се нарече така, е че се губи връзката шофер - автомобил.

Усета към автомобила. Принципа на работа на автомобила. На скоростната кутия, на съединителя/ма на кой ли му пука:)/ Един от важните критерии да имаш самочувствието, че си шофьор е точно тази - работа с предавките, то пък от друга страна е свързано и с усет към работа на двигател и пътна обстановка. Комплексни са нещата. Всички хора, каращи само автомат са обречени да загубят тази връзка. Те никога няма да разберат какво чувство е да накараш Ти автомобила какво да прави, а не той теб. И, както споменах в предишен пост за дъщерята - Тя е млад и зелен шофьор. Преди година взе книжка. Курсът й бе на автомат. Личната й кола е автомат. Благодарение на това и по-лесно се взима книжка, щото не мислиш за скорости. Имаш един педал по-малко и въртиш волана, все едно караш тролей. Повтарям се,Скоро й дадох да покара Супърба, имаше мерак, а и да ме повози. Нейната кола, като отнемеш газта тръгва по инерция. Супърбът не тръгва! И тя това не може да го усети и да направи разлика. За нея меродавното или правилното ще остане поведението на нейната кола. Без да сме разговаряли на тази тема, съм убеден, че режимът М или "ръчен" на кутията ще й бъде непотребен или излишен, защото не знае как да го използва и кога. За смяната на предавки няма да говорим.

Та, в този ред на мисли искам да защитя ДСГ! :) Вярно е, че не може да замени на 100% човека, и няма как да стане това, но това което са постигнали с нея е впечатляващо. Като знаем от колко неща зависи смяната на една предавка. Аз нямам претенции. Не мога да не съм доволен, стига кутията да си работи правилно, както й е зададено и да няма бъгове.

Не искам този пост да дава повод за нови разисквания или задълбаване в посока "екстри" , "асистенти" и т.н./разбира се, това е по преценка на автора на темата/. Техниката се развива, напредва, напоследък в много къси срокове и ние трябва да се съобразим с това.

 

Преди 2 часа, 3phone написа:

Та общо взето се надявам, да нямам ядове от техническа гледна точка в бъдеще, все пак това беше целта на покупката на нов автомобил.

 

Искрено ти го пожелавам и със здраве да си ползваш прекрасния автомобил ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, joro-120L написа:

Един от важните критерии да имаш самочувствието, че си шофьор е точно тази - работа с предавките, то пък от друга страна е свързано и с усет към работа на двигател и пътна обстановка

 

Тук съм на 101% съгласен! Може и да е удобно, но автоматика те отнема от ангажираността докато шофираш. До сега карайки Пасаторчика, абсолютно никога не ме е натоварвало това, че е ръчка (освен умората в левия крак при силен трафик/задръстване) и не съм мислил коя предавка трябва да включа, кога да я включа. Да не говорим, че за мен това беше около 50% от удоволствието да шофирам, да си свалям предавка с междинна газ (което малко хора правят), при приближаване на кръстовище да подавам междинна газ (сваляйки предавка) и спирам едновременно с десния крак (или както е известно у рейсинг средите - heel and toe). Това нещо за жалост, ще го позагубя като опит и умение (ако не си купя скоро Голф 2 ГТИ, пак :D:D:D) карайки автомат и нямайки къде да го практикувам. Дори се забелязвам, че не мислейки (подсъзнателно) за предваките се разсейвам повече, което не ми харесва!

 

Преди 21 часа, joro-120L написа:

Курсът й бе на автомат. Личната й кола е автомат.

 

За нея меродавното или правилното ще остане поведението на нейната кола. Без да сме разговаряли на тази тема, съм убеден, че режимът М или "ръчен" на кутията ще й бъде непотребен или излишен, защото не знае как да го използва и кога.

 

Това с инструктурката ми (бая тупалка беше :D) доста го дискутирахме и според нея, по-добре било да се кара на възможно най-съвременна кола (тогава карах курса на едногодишна Корола  2006-та) и ако си се учил на стара кола, си ставал каруцар. Моята логика беше точно обратната. Това че старата кола е каруца, не означава, че учейки се на нея ставаш каруцар, дори напротив - научаваш се на повече похвати, пинизи, тънкости и тактики. Там няма Traction Control - десния крак ти е тракшъна, там нямаш ABS, същия този крак играе тази роля и т.н. и т.н.

 

Това което ме разочарова в днешните автомобили, е че в стремежа да са по-безопасни (което няма лошо да е така, особено за България, защото сме страааашна пасмина по пътищата), производителите отнемат от ангажиментите на шофьора, улеснявайки го той все по-малко "може" да кара. Вече има явтоматични светлини, паркират сами, автоматични чистачки, автоматични скорости, крууз контрол - дори и адаптивен, спират сами в градски условия (още повече се подтиква гримирането в колата, пътувайки за работа ?), държат те в лентата, индикатори за мъртва точка и още какво ли не.... Честно казано отнема се чара от това да си шофьор. Имам познат, за който това е повече от добре дошло и се радва, че има възможно най-малък нагажимент към процеса, но аз съм точно в другия полюс. За мен придвижването от А до Б не е необходимост от предвижване, а изживяване и дори провокирам пътуване с цел да шофирам, може и да няма смислена посока, а да е просто шофиране. Е, това все по-малко ще се случва, още повече с новините за натискане в посока автономно шофиране......ами то съществува, нарича се Метро, Трамвай 22, Автобус 5 и т.н.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, 3phone написа:

Това с инструктурката ми (бая тупалка беше :D) доста го дискутирахме и според нея, по-добре било да се кара на възможно най-съвременна кола (тогава карах курса на едногодишна Корола  2006-та) и ако си се учил на стара кола, си ставал каруцар. Моята логика беше точно обратната. Това че старата кола е каруца, не означава, че учейки се на нея ставаш каруцар, дори напротив - научаваш се на повече похвати, пинизи, тънкости и тактики.

 

Твоята логика е съвсем правилна. Тук виждам едно съвсем нормално женско мислене.;) Естествено, че като свикнеш на трудно, прехода към лесно или по-добро е безпроблемен, докато обратното не е така. Едно време добри шофьори ставаха курсистите на Москвич. :)

п.п. Аз карах курса на ЗиЛ 130, така, че ми е ясно за термина, който спомена "междинна газ", стига да си го правил и с двойно амбриране :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, joro-120L написа:

стига да си го правил и с двойно амбриране :)

И с двойно и без. Ама Зила, ако не се лъжа няма синхронизатори, та там двойното амбреиране си е необходимост...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗиЛ 130 има. По-старите модели нямат и някои ГАЗки. Такива бяха изискванията, щото после не се знае на каква "барака" ще попаднеш.

п.п. говоря за 1984г. Предказармена школа за шофьори.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, да дам отчет от някакво каране в S режим в градски условия. По-рано включва 1-ва предавка, което надявам се означава, че се ограничава деижението на полусъединител на 2-ра. Малко по-дълго задържа преди да превключи на следващата предавка, което неминуемо води до малко по-висок разход. Не мога да кажа с точност, колко по-голям, защото последно време трафика е много по-различен и хаотичен от преди седмица/две.

 

Поради факта, че превклюява на по-високи обороти, от време на време минавам в режим D, когато знам че няма да ми е нобходим спортния режим, например след тръгване от последния светофат на бул. България в посока детелината на околовръстното. Ако от далеч видя (или на навигацията не е червено), че няма много коли и пак няма да се пълзи, си минавам на D и си продължавам така. Знам, че това каране до голяма степен неутрализира ефекта на автомата?? но си се занимавам, докато се опитвам да избегна удар с някоя гримираща се в движение шофираща колежка...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разход няма да говорим. :) Гледай на колата да й е добре. Разхода е следствие на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода на автомобила в днешно време, ако говорим за големите градове, е някаква непредвидима константна. Аз също като колегата вече не виждам логика в трафика в София. Един ден, среда на работна седмица, без празници, първи учебни дни и прочие  - майката си еб**о. На следващият ден, няма жива кола по улиците. Единият ден ми харчи 20, на следващият 14. Кво да й гледам разхода... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 3 часа, sauber написа:

Разхода на автомобила в днешно време, ако говорим за големите градове, е някаква непредвидима константна. Аз също като колегата вече не виждам логика в трафика в София. Един ден, среда на работна седмица, без празници, първи учебни дни и прочие  - майката си еб**о. На следващият ден, няма жива кола по улиците. Единият ден ми харчи 20, на следващият 14. Кво да й гледам разхода... :D

Аз сега искам да видя, поне докато я разработвам с леко каране, колко икономичен може да бъде един иновативно разработен двигател. С пасаторчето прасках 13 в София и 8-13 извън. С тази, нещата са доста различни, определено може да бъде икономична. Дори съм адски изненадан! Очакванията ми бяха поне 10 извънградско и 13-15 в София, въпреки това ме изненадва. До момента имам само един по-дълъг маршрут - до Пловдив и ми даде среден 7 (6.5 на отиване и 7.5 на връщане) и почти всеки уикенд до Долна Диканя (дредно пак около 7). В София, почти няма разход над 10, освен на мноооого кратки маршрути (3, 4, 5 км).

 

Вече след като мина малко повече километри, ще си я покарам както си знам... :D:D:D

Редактирано от 3phone
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Така, малко да поизтупам прахта тук. Определено, в S режим на кутията по-рано включва 1-ва предавка и малко по-адекватно се държи като цяло. Разбира се от време на време се налага да се намеся в различните ситуации, но вече почвам да свиквам.

 

Прави ми лошо впечатление, че на сравнително студен мотор/кутия DSG-то издава странен шум и много леко претриса. Трябва да мина на след което да превключа на отново, за да изчезне. И така отново на следващия светофар, докато не измина някакво по-голямо разстояние. Предполагам това няма да се промени, дори и да говоря със Еуратек вероятно няма да имат отговор.

 

Между другото, нека върна малко темата в оригиналната посока, не знам на какво се дължи, но последните около месец и половина, нямам никакви проблеми със замръзващ радар на Assistant Systems! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, 3phone написа:

Прави ми лошо впечатление, че на сравнително студен мотор/кутия DSG-то издава странен шум и много леко претриса. Трябва да мина на след което да превключа на отново, за да изчезне. И така отново на следващия светофар, докато не измина някакво по-голямо разстояние. Предполагам това няма да се промени, дори и да говоря със Еуратек вероятно няма да имат отговор.

 

Между другото, нека върна малко темата в оригиналната посока, не знам на какво се дължи, но последните около месец и половина, нямам никакви проблеми със замръзващ радар на Assistant Systems! :D

 

Уточняващ въпрос - На студена кутия И студен мотор или? Защото понякога, да не кажа винаги при автоматите, не е ок от студен старт мотора да работи дълго време преди да караш. Уж обясняват, че се получава голяма амплитуда в температурата на кутията и мотора. Той топъл, тя студена...

 

Отностно второто - Радвам се, че се е оправил проблема. Сигурно е от ъпдейт на софтуера нещо. Не барай и карай. Към Ноември като пуснат новия софтуер, дано нямаш ядове :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, sauber написа:

 

Уточняващ въпрос - На студена кутия И студен мотор или? Защото понякога, да не кажа винаги при автоматите, не е ок от студен старт мотора да работи дълго време преди да караш. Уж обясняват, че се получава голяма амплитуда в температурата на кутията и мотора. Той топъл, тя студена...

 

Отностно второто - Радвам се, че се е оправил проблема. Сигурно е от ъпдейт на софтуера нещо. Не барай и карай. Към Ноември като пуснат новия софтуер, дано нямаш ядове :D

 

Хмммм, много интересно становище и може би има логика, защото загрявайки на място мотора наистина си загрява, докато DSG-то не "работи". Не мисля, че прекалявам с процеса на подгряване, изчаквам според мен необходимия задължителен минимум - докато паднат оборотите и още 10-20 сек. Имайки предвид, че това е турбо мотор, не бих тръгнал без малко поне да е поработил.

 

Въпреки това, не виждам как може тази температурна амплитуда между кутията и мотора да отдава влияние и от там да идват шумовете. След минати 2-3 км нещата се оправят.

 

А за радара, не знам дали се хвана плоския ми хумур, но имах предвид, че от както температурите са високи и няма сняг, проблема ми се реши. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, 3phone написа:

Хмммм, много интересно становище и може би има логика, защото загрявайки на място мотора наистина си загрява, докато DSG-то не "работи". Не мисля, че прекалявам с процеса на подгряване, изчаквам според мен необходимия задължителен минимум - докато паднат оборотите и още 10-20 сек. Имайки предвид, че това е турбо мотор, не бих тръгнал без малко поне да е поработил.

 

Въпреки това, не виждам как може тази температурна амплитуда между кутията и мотора да отдава влияние и от там да идват шумовете. След минати 2-3 км нещата се оправят.

 

А за радара, не знам дали се хвана плоския ми хумур, но имах предвид, че от както температурите са високи и няма сняг, проблема ми се реши. ?

 

Не, това чакане няма как да е проблем. Аз говоря за нещо от сорта на да я оставил 15мин да бачка на място, а ти да си пушиш и да чакаш "Да слезнат наще от Балкана".

Хванах го. За това ти казвам, че с ноемврийския софтуер (като почне пак снега), пак ще има "Червен картон за Марио Метушев и всичко си ЕПМ" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, sauber написа:

Не, това чакане няма как да е проблем. Аз говоря за нещо от сорта на да я оставил 15мин да бачка на място, а ти да си пушиш и да чакаш "Да слезнат наще от Балкана".

 

Как 15 мин на място....3 лева е бензина ?

 

Преди 19 часа, sauber написа:

Хванах го. За това ти казвам, че с ноемврийския софтуер (като почне пак снега), пак ще има "Червен картон за Марио Метушев и всичко си ЕПМ" :D

 

Е да, ама виж аз не схванах... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.