Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb III Combi L&K 2016


Петър Адамов

Recommended Posts

Сетих се че имам записки какво е обслужвано като съм купувал колата на 12.12.2022:

 

Масло двигател - Бардал 5W30
Филтри М/Г/В/К
Филтър Кутия (оригинален)
Масло диференциал (оригинално)
Масло скорости (оригинално)
Масло халдекс (оригинал)
Комплект ангренаж + водна помпа (континентал)

 

Въпроса тук е дали маслото на диференциала трябва да се сменя заедно с маслото на двигателя, сиреч на 10к км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Петър Адамов

    32

  • joro-120L

    29

  • b3lq7a

    12

  • The Best Forman

    10

  • 4 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте, колеги. 

 

Да ви е честита баба ви Марта. 

 

Пиша ви с малко ъпдейт относно моя проблем със задният диференциал и бученето, което се получава при скорост над 70км/ч. 

 

Вчера (01.03.24г) си взех колата от сервиза с нов фар и вече щастлив, че колата ми е цяла се запътих за родният Разлог. 

 

Бученето беше толкова тегаво, че реших да пробвам с някаква инДЖекция (линк към снимката), която съдържа някаква добавка. 

 

На кутията пишеше, че резултат (който беше доста евентуален при мен) може да се очаква след около 800-1000км, като непосредствено след слагането на добавката е добре колата да се покара 10ина мин, за да може да я разтвори хубаво в маслото.

 

Слагам, излизам на околовръстното в Разлог и... при 70 бученето разгръща потенциала си, а аз си мисля: "Е, какво, бе, Пепи? Очакваш на секундата като с магическа пръчка да се оправят нещата ли?" Стигам 120 и шок! бученето изчезва. Намалям до 60-70км/ч бучи. Вдигам над 100 - изчезва. На практика се получава точно обратното, на това, което беше преди добавката. Тогава до 60-70км/ч не бучеше и после ставаше страшно. 

 

Твърдо решен, че си внушавам, се прибирам, взимам жена ми (която заради дъщеря ни се вози обикновено отзад и при нея е даже още по-гадно) и отивам пак на същото място, като аз не казвам какво съм направил на колата. Просто шофирам. Вдигаме 60 и тя казва "абе това е ужасно, даже по-силно от преди... ама чакай, преди на ниска скорост го нямаше". Аз си мълча. Вдигам 120 и тя възкликва "а, сега изчезна. преди не беше ли обратното?"

 

Е тука вече се уверих, че не съм си внушавал. Обнадежден съм, че мога да се размина с малко (най-много с още една инжекция. първата ми струваше 70лв.).

 

Ако е само временно - започвам да търся диференциал и най-вероятно ще отворя друга тема с молба за помощ от ваша страна. 

Редактирано от Jacky Adamov
корекция текст
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

В крайна сметка проблемът с диференциала се надявам да се разреши по този начин:

 

 

IMG_1654.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси мамата... Когато можеш (имаш) - дай повече подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих го като резервна част в OLX. Момчето (със сервиз и внос на коли от щатите) се оказа доста голям пич. Свали ми цената от 3300лв на 2800лв. и като гаранция, че не ми продава диференциал с проблем, ще ме изчака да го тествам 15 дни и ако нещо ме притеснява мога да му го върна. 
 

Диференциалът е в комплект с халдекса и е свален от супърб 2017 на около 70к км. 
 

Понеделник оставям колата за смяна. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, проблемът ми звучи доста сходен с тази тема: Халдекс си замина

 

Ще се окаже, че диференциалът на този набор коли е слабо място...
 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Мonster написа:

Хм, проблемът ми звучи доста сходен с тази тема: Халдекс си замина

 

Ще се окаже, че диференциалът на този набор коли е слабо място...
 


не е така, рядко срещан проблем е! Диференциалът мисля е еднакъв на 4та и 5та версия халдекс! Предполагам проблемът е свързан с неправилно или никакво обслужване или прегряване. Принципно 4-то поколение е по-доброто, но 5-то е същото без една помпа за постоянно налягане към задния мост. След ъпдейт на софтуера - имам тема за този ъпдейт във форума, на 5-та го правят постоянно зацепено и на задния мост предаването! 
Над 50к км карам х5, преди това имам близо 100к км на х4. Х4 е по-доброто. Оставям мнение за Йети с х4 и о3 с х5. И двете с 1.8тси (поредни генерации на мотор). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

След ъпдейт на софтуера - имам тема за този ъпдейт във форума, на 5-та го правят постоянно зацепено и на задния мост предаването! 

При постоянно зацепен заден мост кой компенсира разликата в оборотите на двата моста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, b3lq7a написа:

Предполагам проблемът е свързан с неправилно или никакво обслужване или прегряване.

 

Специално темата за Йетито е пусната от човека, на който аз продадох моето Йети. Колата съм я обслужвал всяка година гаранционно в Еуратек на средата на указания от тях сервизен интервал - то ест вместо на 30 хил км, съм я водил при тях на всеки около 15 хил км. На някоя от годините (примерно третата) си спомням, че имаше обслужване на халдекса. След като изтече 5 годишната гаранция по препоръки от този форум направих едно извън гаранционно обслужване в Трансексперт, а след това на шестата година си харесах и поръчах Равката, та Йетито беше продадено. Нарочно го продадох необслужено, за да може човекът, който го вземе да си го обслужи, където и както поиска, което и той направи веднага след покупката. Колата е била шосейна, никога не съм я карал off-road и за тези 6 години, за които я притежавах, не съм правил нищо по нея освен ежегодните обслужвания в Еуратек и Трансексперт (дори една крушка не се е налагало да сменя). Три месеца след продажбата задният диференциал сдаде багажа като вторият собственик твърди, че за това време я е карал "като пенсионер". Аз лично нямам обяснение защо се случи този сериозен ремонт, макар и вече да беше година и половина след изтичане на гаранцията на колата. Та затова и сега като видях темата за Супърба със сходен проблем направих асоциация с моето Йети набор 2016.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, joro-120L написа:

При постоянно зацепен заден мост кой компенсира разликата в оборотите на двата моста.

Нямам си на идея. Но в нета и а клипче за принципа на работа на х4 и х5. По спомен х4 е 94 на 6% постоянно или 96 на 4%, така че някак са решили този въпрос. Другото като разлика между х4 и х5 е само една помпа за постоянно налягане към задния мост. Реално след ъпдейта го правят някак и х5 да е постоянно зацепен на някакви минимални стойности. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, лошо е. Цялата трансмисия е под напрежение. Този проблем се решава с междуосев диференциал, но тук липсва. Аз не бих се възползвал от услугата за постоянно зацепен. Искам задния мост да е свободен и да действа само когато е необходимо. Каквото е и предназначението му. А не постоянно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 96/4 разпределение означава, че постоянно има, макар и малко, триене в съединителя (халдекса си е съединител), което със сигурност съкращава живота му. Колко зависи от твърде много неща. При еднакви предни и задни гуми, еднакво напомпани (реално "смачкани" от теглото) на практика не би трябвало да има разлика във въртенето, съответно изобщо няма да има триене. Но в завои ще има приплъзване със сигурност. От друга страна това триене би добавило стабилност, защото ще са активни и 4те колела. 

Накратко - има си предимства, има си недостатъци, та "всеки сам си преценя" :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, PRR написа:

При 96/4 разпределение означава, че постоянно има, макар и малко, триене в съединителя (халдекса си е съединител), което със сигурност съкращава живота му.

Не искам нарочно да съкращавам живота на каквото и да е по автомобила.

 

преди 8 минути, PRR написа:

Но в завои ще има приплъзване със сигурност.

+1 Малко ли са завоите по пътищата.

 

преди 9 минути, PRR написа:

Накратко - има си предимства, има си недостатъци, та "всеки сам си преценя" :) 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Иво, лошо е. Цялата трансмисия е под напрежение. Този проблем се решава с междуосев диференциал, но тук липсва. Аз не бих се възползвал от услугата за постоянно зацепен. Искам задния мост да е свободен и да действа само когато е необходимо. Каквото е и предназначението му. А не постоянно.

 

Това си е сервизна акция на х5 от производителя, за какво съкращаване на живот говориш? Инжинерите са преценили, че нещо не е добре или липсва адекватно пускане на системата и правят нов софтуер! Х4 и х5 при наклон и завои спрямо датчиците за наклон винаги пускат задния мост. Също и при агресивно ускорение. Йети-то ми имаше междуосев диф в скоростната кутия. Не вярвам х5 да няма! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, b3lq7a написа:

... Йети-то ми имаше междуосев диф в скоростната кутия. Не вярвам х5 да няма! 

Няма начин! Халдекса е диференциала, доколкото съединител може да е диференциал. Наличието на едното обезмисля другото.

 

Що се отнася до износването - има ли търкане има и износване. Производителите нямат сметка колите да не се чупят. От друга страна, както вече писах, лекото постоянно зацепване има много положителен ефект върху стабилността (което, предполагам, е и причината да го направят), като при каране на право и правилно напомпани гуми, на практика няма износване. Но в града и/или на път с много завои износването ще е факт. Колко - предполалгам са го сметнали да изкара 150-200к км ... и да умре. Това е далеч след гаранцията. И, предполагам, може да се рециклира, но това ще е за сметка на потребителя, не на производителя.

 

И, както си говорихме с теб, в ЕТ София категорично отказват тази интервенция при мен. Няма я записана, като необходима и не я правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Няма начин! Халдекса е диференциала, доколкото съединител може да е диференциал. Наличието на едното обезмисля другото.

 

Що се отнася до износването - има ли търкане има и износване. Производителите нямат сметка колите да не се чупят. От друга страна, както вече писах, лекото постоянно зацепване има много положителен ефект върху стабилността (което, предполагам, е и причината да го направят), като при каране на право и правилно напомпани гуми, на практика няма износване. Но в града и/или на път с много завои износването ще е факт. Колко - предполалгам са го сметнали да изкара 150-200к км ... и да умре. Това е далеч след гаранцията. И, предполагам, може да се рециклира, но това ще е за сметка на потребителя, не на производителя.

 

И, както си говорихме с теб, в ЕТ София категорично отказват тази интервенция при мен. Няма я записана, като необходима и не я правят.

спорно малко... бях направил една тема тук, но не я намирам. Имаше снимка на предписанието и се разбираше дали не е или е необходима. За мен без този ъпдейт, конкретно моята о3-ка беше опасна за каране и непредвидима. Последните 15+ години основно коли на 2-но съм имал и основно тях съм карал, определено намерих нужда от този ъпдейт. Със стария софт, сегашната октавия нямаше да карам и месец, преди да я разкарам. Може би разчитам на 2-ното и предвид как карам и с малко по-високата мощност усещам нуждата от 2-но по завои, за да влизам със средна и да излизам с газ до край от средата на завоя, като спокойно се държи линията на завиване. Без този ъпдейт беше кола на предно с пускане на задното, когато вече не ти трябва, скоростта ти е заминала, ти си върнал предницата, някак 😕. Не ми е важно колко често ще ми не наложи да сменям масло или дали ще се изразходва по-бързо карантията на халдекса. Всяко нещо се прави или купува ново. Важно ми е да се чувствам добре докато карам. Определено надали някога пак бих си взел кола с халдекс, предпочитам механичното 4х4 или задно и 2-та варианта задължително с ЛСД. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Халдекса е диференциала, доколкото съединител може да е диференциал. Наличието на едното обезмисля другото.

Не го обезсмисля. Правилното и смислено решение е междуосев диференциал. Няма да има никакви последствия за трансмисията. Двете неща нямат нищо общо. Все едно в корпуса на диф на мост да набутат дискове и там да приплъзва едното колело.

 

Преди 2 часа, PRR написа:

.... в ЕТ София категорично отказват тази интервенция при мен. Няма я записана, като необходима и не я правят.

Щото знаят до какво води. В гаранция ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, joro-120L написа:

Не го обезсмисля. Правилното и смислено решение е междуосев диференциал. Няма да има никакви последствия за трансмисията. Двете неща нямат нищо общо. Все едно в корпуса на диф на мост да набутат дискове и там да приплъзва едното колело.

 

Щото знаят до какво води. В гаранция ли си?

Диференциала служа за разпределение на усилието. Съединитела (разбирай халдекса) играе същата роля - да позволи предния мост да се върти с различна скорост спрямо задния. Ако сложиш съединител диференциала няма какво да разпределя. И обратното - ако имаш диференциал за какво ти е съединител, когато може единия мост да не се върти, а целия въртящ момент да отиде на другия?

Бях, когато питах първия път и не бях в гаранция при втория опит :)

преди 52 минути, b3lq7a написа:

спорно малко... бях направил една тема тук, но не я намирам. 

Иво, аз не оспорвам ефекта от зацепването на задния мост! Оспорих наличието на диференциал и халдекс. И, със сигурност, има положителен ефект откъм стабилност. Но това за сметка на повишено триене, т.е. повишено износване и евентуално разход. Както и евентуално прегряване на халдекса при повечко натискане в завои. То не може само плюсове ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, PRR написа:

Диференциала служа за разпределение на усилието. Съединитела (разбирай халдекса) играе същата роля - да позволи предния мост да се върти с различна скорост спрямо задния. Ако сложиш съединител диференциала се няма какво да разпределя. И обратното - ако имаш диференциал за какво ти е съединител, когато може единия мост да не се върти, а целия въртящ момент да отиде на другия?

Пепи, трудно ми е да разбера написаното. Но нищо. Проблемът си е мой. Диференциала на моста предава въртящ момент, но и компенсира разликата в оборотите на двете колела. Ако дифа е с блокаж, или автомобила няма диференциал, а е само с пиньон и корона, то автомобила няма да може да завива. Вътре има и планетни и сателитни зъбни колела и те правят компенсацията. Или натовареното колело може да остане неподвижно, а другото да се върти. Особено неприятен е този ефект при закъсване, когато едното колело е на здраво и не върти. Недостатък е, но няма начин. Та мисълта ми е и съм сигурен, че го разбираш - междуосевия върши същата работа, като този на колелата, но компенсира разликите в двата моста без последствия и някакво износване. Съединители да компенсират и да приплъзват е смешно. Затова и класът 4х4 на автомобила е такъв и не е добре да се изнасилва. Не е пълноприводно 4х4. Пълноприводните са с междуосев. А които не са, изрично пише в инстр. за експлоатация, че 4х4 трябва да се използва за кратко и при нужда.

 

преди 15 минути, PRR написа:

Бях, когато питах първия път и не бях в гаранция при втория опит :)

Това обяснява нещата. Благодаря. Хората ти мислят доброто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, PRR написа:

Диференциала служа за разпределение на усилието. Съединитела (разбирай халдекса) играе същата роля - да позволи предния мост да се върти с различна скорост спрямо задния. Ако сложиш съединител диференциала няма какво да разпределя. И обратното - ако имаш диференциал за какво ти е съединител, когато може единия мост да не се върти, а целия въртящ момент да отиде на другия?

Бях, когато питах първия път и не бях в гаранция при втория опит :)

Иво, аз не оспорвам ефекта от зацепването на задния мост! Оспорих наличието на диференциал и халдекс. И, със сигурност, има положителен ефект откъм стабилност. Но това за сметка на повишено триене, т.е. повишено износване и евентуално разход. Както и евентуално прегряване на халдекса при повечко натискане в завои. То не може само плюсове ;) 

Всяко нещо си има цена, а и всеки си преценява. Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, joro-120L написа:

Пепи, трудно ми е да разбера написаното. Но нищо. Проблемът си е мой. Диференциала на моста предава въртящ момент, но и компенсира разликата в оборотите на двете колела. Ако дифа е с блокаж, или автомобила няма диференциал, а е само с пиньон и корона, то автомобила няма да може да завива. Вътре има и планетни и сателитни зъбни колела и те правят компенсацията. Или натовареното колело може да остане неподвижно, а другото да се върти. Особено неприятен е този ефект при закъсване, когато едното колело е на здраво и не върти. Недостатък е, но няма начин. Та мисълта ми е и съм сигурен, че го разбираш - междуосевия върши същата работа, като този на колелата, но компенсира разликите в двата моста без последствия и някакво износване. Съединители да компенсират и да приплъзват е смешно. Затова и класът 4х4 на автомобила е такъв и не е добре да се изнасилва. Не е пълноприводно 4х4. Пълноприводните са с междуосев. А които не са, изрично пише в инстр. за експлоатация, че 4х4 трябва да се използва за кратко и при нужда.

 

Това обяснява нещата. Благодаря. Хората ти мислят доброто.


. Особено неприятен е този ефект при закъсване, когато едното колело е на здраво и не върти. Недостатък е, но няма начин. 

 

напротив, блокира се със спирачка, казва се XDS и го има още от х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, b3lq7a написа:

напротив, блокира се със спирачка, казва се XDS и го има още от х4.

А диференциала го има в същият си вид още от Форд Т. :)

Добре Иво. Полезна екстра е. Обяснявах конкретно принципа на дифа, и с примери. А това е в следствие на неговата работа и подобрение. Не всеки автомобил го има. Със спирачката предполагам се натоварва олекналото колело, за да прехвърли въртене и към другото.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Диференциала на моста предава въртящ момент, но и компенсира разликата в оборотите на двете колела. Ако дифа е с блокаж, или автомобила няма диференциал, а е само с пиньон и корона, то автомобила няма да може да завива. Вътре има и планетни и сателитни зъбни колела и те правят компенсацията. Или натовареното колело може да остане неподвижно, а другото да се върти. Особено неприятен е този ефект при закъсване, когато едното колело е на здраво и не върти. Недостатък е, но няма начин. Та мисълта ми е и съм сигурен, че го разбираш - междуосевия върши същата работа, като този на колелата, но компенсира разликите в двата моста без последствия и някакво износване. Съединители да компенсират и да приплъзват е смешно. Затова и класът 4х4 на автомобила е такъв и не е добре да се изнасилва. Не е пълноприводно 4х4. Пълноприводните са с междуосев. А които не са, изрично пише в инстр. за експлоатация, че 4х4 трябва да се използва за кратко и при нужда.

 

Диференциала разпределя входящия въртящи момент към две изходящи точки. При заден мост кардана е входната точка, колелата са изходните. Проблема с диференциала, по-точно "отворения" такъв е, че при липса на сцепление целият входящ въртящ момент отива точно на колелото/моста без сцепление. При автомобилите 4х4 реално имаме три диференциала - по един за всеки мост и един между осите. Идеален примери са Субару и Лада Нива. Проблема е, когато имаме настилка с недостатъчно сцепление. Тогава реално е достатъчно едно колело да превърти и колата спира. И тук се почва с компенсиращите мерки. Субару, а и доста други производители прибягват до "слип" диференциали, т.е. такива, които имат фрикционни дискове (или друга подобна система), която винаги прехвърля някакъв процент от въртящият момент към не боксуващия мост/колело. При Лада "проблема" го "решават" с блокажа на междинния диференциал, т.е. реално премахват диференциала. Това прави Нивата на практика незавиваща.

За разлика от диференциала Халдекса е съединител. Той стои отворен  и колата е постоянно предно. Когато електрониката засече превъртане на предния мост спрямо задния се "затваря" съединителя и въртящият момент се прехвърля и към другия мост. Естествено със същият недостатък, както при Нивата. И тук пак действа електрониката, като "отпуска" съединителя и позволява приплъзване. Това, което Белята е описал, като поведение с непрекъснато прехвърляне на 5% към задния мост е точно държенето на "полу-съединител". 

Иначе и джимнито ми е 4х4, и то е със "съединител", но не го урпавлява електроника, не превключва за милисекунди и има само две позиции - On и Off :) 

 

Ей ТУК има с картинки и анимация устройството и работата на Халдекса.

 

Що се отнася до приплъзването на едното колело - от много години ползват спирачките. Електрониката засича превъртането на едното колело спрямо другото и просто му натиска спирачката. Така усилието отива, през диференциала, към другото колело и съответно към земята.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, PRR написа:

При Лада "проблема" го "решават" с блокажа на междинния диференциал, т.е. реално премахват диференциала. Това прави Нивата на практика незавиваща.

Нивата ще може да завива. :)

Добре е че засегна въпроса с блокажа на междуосевия диференциал. Аз не стигнах до там, но темата се развива.

Важно е да се отбележи, защото ако не е блокиран и някой мост загуби сцепление, съотношението между тях няма да е 50 на 50.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.