Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на градски автомобил


4е4о

Recommended Posts

Здравейте колеги,

дойде време за подмяна на автопарка и чуденките пак започнаха - бензин ли да е, дизел ли, газ ли .... и т.н. Основната ми концепция е следната - икономичен градски автомобил след 2015г. с 5 врати, най-добре от VAG групата, поради наличието на майстори, на които може да се разчита. От гамата на Skoda - Fabia, защото Citygo някакси много ми малее, алтернативата на VW - Polo като автомобилът ще се кара основно градско в София. Бюджет за покупка - 20к. лв. Тук започват чуденките:
1. Заслужава ли си Fabia/Polo MPI на газ?
2. 1.4 TDI дизелите как се предствавят в градски условия, като поведение и разход?

3. TSI - какви са впечатленията на ползвателите?

4... и т.н и т.н

Не съм зачеркнал други марки и модели - всякакви предложения са добре дошли.

 

Ще съм благодарен всички включили се в дискусията с мнения, коментари и препоръки!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    19

  • The Best Forman

    16

  • 4е4о

    10

  • skodafen

    7

за мен от предлаганите поло,фабия,ибиза  внимание бих обърнал на 1.6 TDI доказан мотор със сравнително евтина поддръжка може би до към 150к км бих го търсил след него 1.2 TSI ,но за него мненията са противоречиви имаше някакви ядове с верига и обтегача ,иначе като вървеж и разход е добере ,но може би най-логични са екземпляри на до 100к км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, skodafen написа:

....след него 1.2 TSI ,но за него мненията са противоречиви имаше някакви ядове с верига и обтегача ,иначе като вървеж и разход е добере ,но може би най-логични са екземпляри на до 100к км

Второто поколение ТСИ (след 2014) са с ремък и няма никакви ядове с верига.

Фабия 3 за града е много добър избор като габарити и маневреност , а вече разхода е според маршрута и задръстванията. Аз лично на MPI му нямам доверие откакто е измислен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел кара 1.4 mpi 86 ,като цяло слаб мотор с лоша динамика и къси скорости на магистрала с 140 км/ч си на 4000 об. харчи газ 10-12л/100 без значение градско извънградско 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, skodafen написа:

Мой приятел кара 1.4 mpi 86 ,като цяло слаб мотор с лоша динамика и къси скорости на магистрала с 140 км/ч си на 4000 об. харчи газ 10-12л/100 без значение градско извънградско 

Аз под MPI имам на ум три цилиндровите , защото на Фабия 3 1.4 не е слагано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във Фабия няма но поло и ибиза мисля ,че има защото са по-стари модели в Фабия 3 май няма и 1.6 tdi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, 4е4о написа:

...икономичен градски автомобил...

1. Заслужава ли си Fabia/Polo MPI на газ?
2. 1.4 TDI дизелите как се предствавят в градски условия, като поведение и разход?

3. TSI - какви са впечатленията на ползвателите?

4... и т.н и т.н

 

Въпреки, че съм фен на дизела ... не бих го препоръчал :( Познат се оглежда за купуване на нова кола в Австрия и са го накарали да се подпише, че ако утре ЕС реши да спре дизелите в ЕС тоя няма право да ги съди. Доколко е много шум за нищо и доколко е истина не знам, но е добре да имаш едно на ум ...

Допълнително пишеш градски автомобил, което за мен, изключва дизела. Хич не харесва тръгни-спри-загаси-запали режимите и ще се видиш в приключение с рекуперации, запушени катализатори и други такива "екстри".

Нямам никакви наблюдения на бензините и не мога да ги коментирам :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За града - 100% бензин бих взел. Разликата с дизела е минимална. Фабия или поло са супер избор. Клио също не е зле. А с малко напъване и тънка месечна вноска, Дачия е много добра опция. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж Хонда Джаз - безпроблемен автомобил. 
Тойота Ярис - като тук за малко повече пари можеш да вземеш с 1.5VVTI мотор и тогава колата си е съвсем удачна и за дълъг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да се товари струва си да се погледне Поло 1.0 или 1.2 бензин Блумоушън.

Дизел за градско ще запушва често дпф'а. Ще си буде икономичен но не си струва главоболия с шума на двигателя и разправии с дпф филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички!

Истината е, че в общ план има страшно голям избор като тръгнем от: Citroen C3/C4, Ford Fiesta, Hyundai I20/I30, Honda Jazz - тук са малко като коли, KIA Rio/Ceed, Peugeot 208, Renault Clio/ Megane, Toyota Yaris/Auris... все различни коли. 

Основният градски маршрут към момента е Горна Баня - Дружба - около 17км в посока - има всичко и задръстване и каране. Към момента съм си фен на дизела, но тенденциите се променят. Много се чудя дизелите 1.4 и 1.6 при Fabia i Polo какви стойности биха давали - дали 6/100 е постижим разход или само илюзия?

Друга много сериозна чуденка ми е на 1.0 MPI ако му се сложи газ дали би се вместил в 10/100.

Не се притеснявам, че могат да забранят дизелите в ЕС - според мен сме далеч все още от този етап.

За дълъг път имаме автомобил.

За Дачия на лизинг не съм мислил - някак си Дачия за личен автомобил не ме печели.

Като цяло в главата ми се върти идеята за газ към момента. Газта е 1.20лв. дизела и бензина от 2.80 нагоре.

Всякакви чуденки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от изброените рено клио също е добър избор вози много хубаво 1.2 75кс става на газ а дизела 1.5 dci супер здрав и доказан  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, 4е4о написа:

....

Основният градски маршрут към момента е Горна Баня - Дружба - около 17км в посока .... в главата ми се върти идеята за газ към момента. Газта е 1.20лв. дизела и бензина от 2.80 нагоре.

Всякакви чуденки

1.0 и 1.2 MPI стават на газ , но проблемите в главите си ги имат .. наскоро някой беше писал за поцепени клапани и пропуски в запалването т.е. не са съвсем безпроблемни мотори. Ако няма да влизаш в центъра мисля е по-добре по-старо поколение Шкода/VW и др.

Ако имаш гараж/двор според мен е по-удачно да се замислиш за нещо на ток - Рено/Дачия и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, skodafen написа:

за мен от предлаганите поло,фабия,ибиза  внимание бих обърнал на 1.6 TDI доказан мотор

 

Доказано проблемни са му дюзите на този мотор, да. С качеството на нашите горива 100 000 км ако изкара, без да хвърли дюза, е постижение. Една нова дюза е 1400 лв в ЕТ + 10 дена чакане (щото в БГ дюзи, налични на склад, за тоя мотор поне, не се държат, поръчват се от Чехия (ако и там има)) - прясна информация от юни 2023.

 

Преди 10 часа, 4е4о написа:

Много се чудя дизелите 1.4 и 1.6 при Fabia i Polo какви стойности биха давали - дали 6/100 е постижим разход или само илюзия?

 

За 1.6. TDI на градско 6-6.5/100 е напълно реален разход, поне при мен, аз карам нормално - нито като неделен шофьор, нито като Фитипалди. Но е истина това, което и колегите по-горе са казали - в градски условия, задръствания, тръгни-спри регенерациите на ДПФ-а са ежедневие и в дългосрочен план - ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 1.2  не ми е известно да са изчистили проблема с клапаните но при 1.0 май няма такъв проблем 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, 4е4о написа:

Здравейте колеги,

дойде време за подмяна на автопарка и чуденките пак започнаха - бензин ли да е, дизел ли, газ ли .... и т.н. Основната ми концепция е следната - икономичен градски автомобил след 2015г. с 5 врати, най-добре от VAG групата, поради наличието на майстори, на които може да се разчита. От гамата на Skoda - Fabia, защото Citygo някакси много ми малее, алтернативата на VW - Polo като автомобилът ще се кара основно градско в София. Бюджет за покупка - 20к. лв. Тук започват чуденките:
1. Заслужава ли си Fabia/Polo MPI на газ?
2. 1.4 TDI дизелите как се предствавят в градски условия, като поведение и разход?

3. TSI - какви са впечатленията на ползвателите?

4... и т.н и т.н

Не съм зачеркнал други марки и модели - всякакви предложения са добре дошли.

 

Ще съм благодарен всички включили се в дискусията с мнения, коментари и препоръки!

 

Продавам подобен автомобил. Малко над бюджета ти е, но е на малко километри малко години и най вече без забележки!

Не зная как се пускат лични съобщения а не искам да пускам линкове в темата. Накратко Рапид най-високо стандартно оборудване +ксенон на 60х.км. 5г. Аз съм го изкарал от ЕТ, така че всичко е истинско.

1,,0ТСИ 95к.с. Разход градски среден се върти около 6,5 но аз карам извън централните части на София. В редките случаи когато съм се забивал в центъра съм стигал до 8. Извънградско колкото и да съм я настъпвал не съм стигал до 8. Колата става и за извънградско каране, приятно се кара. Защо го продавам , ще си купувам друг по-голям автомобил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, iavkata написа:

Доказано проблемни са му дюзите на този мотор, да. С качеството на нашите горива 100 000 км ако изкара, без да хвърли дюза, е постижение.

Моя е на 200 хиляди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пораздвижа малко темата. И да попитам така - кой какво кара като втори автомобил, защото във всеки по-голям град втория автомобил е необходимост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сузуки Джимни, защото с дължината си от цели 3985мм, безобразна маневреност и проходимост ми позволява да си намеря место за паркиране в претъпкания град. Просто супърба там място няма. А и зимата 4х4-то на супърба е ... пародийка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам два , но втория е на части пръснат из гаражите на половин София .. брои ли се?

Инак се справям чудесно и с една обикновенна Фабия 3 комби ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз съм почти като Гената - карам си Лагуната, а Трабант-а е насипен ?

При братлето ми обаче - Пасат комби + Ярис. Сестра ми - Мини Клубман + Пежо 107

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голф 3 TDI, ДПФ-а му е напълно безпроблемен, но пък скоро няма да мога да го карам в центъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай някакъв електрокар или смени квартирата с някоя в Дружба ? Аз карам 2.0 TDI дизел и 1.2 TSI бензин в града. Все тая е от към разход. 

Ако имах пари инфраструктура щях да си взема електрокар за чисто градска кола.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си останаха О1 1.9 TDI и VW Sharan 2.0 CR. На Шарана градското му е около 10/100 при О1 порядъка е около 7/100, зимата може и 8/100. Електричка в този бюджет няма такава с читава батерия, а и на мен лично електричките не са ми особенно "еко"(но това е друга тема и лично мнение. Идеята ми беше да махна О1-ката и да вземе нещо по-ново, но ще видим как ще се развият нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента (с тези цени на горивата) най-евтиния вариант е тока (ако имаш гараж/двор) , защото новите двигатели с директно впръскване на газ са 70/30 и за това по-горе писах , че ако гониш цена на километър , стар бензин от сорта на 1.4 MPI 8v е по-добър от 1.2 или 1.0 TSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.