Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на градски автомобил


4е4о

Recommended Posts

На 26.09.2023 г. at 22:47, 4е4о написа:

..., а и на мен лично електричките не са ми особенно "еко"...

Която и да е електричка е значително по-енергийно ефективна от който и да е ДВГ. Самият факт, че при натискане на спирачката поне част от енергията се връща обратно и след това се ползва отново е достатъчен за ефективността. "Разхода" в пари е значително по-нисък от този с изкопаеми горива, а ако имаш и слънчеви панели дори може да стане нула. За съжаление на пазара няма електричка, която да ми покрива изискванията за всекидневен автомобил, най-вече за зимния сезон, иначе отдавна да съм се преориентирал към "другия бряг" :) :( 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    19

  • The Best Forman

    16

  • 4е4о

    10

  • skodafen

    7

Според мен най-големия плюс на електрическите автомобили е , че в задръстване не харчат , а задръствания в София бол .. аз лично бих се "прежалил" за една Дачия Спринг или Рено Зои , но алтернатовата да зареждам на обществени зарядни станции рязко губи смисъл притежанието на такъв отпадък .. екологията ми е последния проблем :)

П.П. Безплатен обяд няма .. инвестицията за 5 кW панел/и (толкова е максимума без проект и узаконяване) е около 15 000 лв. със срок на експлоатация около 20 години .. не знам какво му е безплатното на този ток .. в единия случай даваш пари на ЕРП -тата , в другия накуп на вносителя на китайски фотоволтаични системи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, плюсовете са повече от един. Както писах горе, най-големия плюс е връщането на енергията при спирането. Дизела харчи 500-600гр/час седейки на едно място. Това е много малка част от изразходваното гориво. Но всяко натискане на спирачката е отопление на околната среда и 100% загуба на енергия. Друго предимство е, че замърсяват извън градовете, там където природата и е по-лесно да се справи с него.

Относно фотоволтаиците - и си прав и не си. Да, изплащат се за 20 години, но това е по сегашните цени на тока. А от 2025та си на свободния пазар и силно се съмнявам цените да скочат по-малко от двойно. Второ, при 5KW инсталация, когато нямаш консуматор, примерно електромобил, реално ползваш 50% от енергията и. И, ако не инвестираш още едни 10к в батерии, се избива трудно. Но с едно акумулиращо МПС нещата стават доста по-различни и изплащането става не за 20 години а за 10, да не кажа 5 ;) И, понеже парите ги давам сега, след 5г инфлацията така и така ги е направила 1/2...

Та, да се върнем на темата за градския автомобил - електричката е най-доброто, стига да има такава, която да ти върши работа. В тази връзка, ако имаше Jimny на ток вече щях да съм го поръчал ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко можеш да рекуперираш в градски условия - тръгни-спри в опашката от 300-500 м. и ги преминаваш 3-5 светофара (5-10 мин.) , а за изминаването на 3-5 км. ти отнема 40-50 мин. , а компа отчита разход на изминато разстояние .. и което ти е повече - работа на място или под товар (за изминаване на определено разстояние , което в идеалния случай би изминал за 5-7 мин.)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, The Best Forman написа:

Колко можеш да рекуперираш в градски условия - тръгни-спри в опашката от 300-500 м. и ги преминаваш 3-5 светофара (5-10 мин.) , а за изминаването на 3-5 км. ти отнема 40-50 мин. , а компа отчита разход на изминато разстояние .. и което ти е повече - работа на място или под товар (за изминаване на определено разстояние , което в идеалния случай би изминал за 5-7 мин.)?

Ужасно много! Точно защото е тръгни спри. Реално изхарчваш Х енергия за да тръгнеш и, на спиране, губиш 100% при ДВГ и под 25% при електричката. Т.е. разхода на енергия е 4+ пъти, повтарям ПЪТИ, по-малък при електричката. На извънградско, и особено магистрала, нещата се обръщат, защото там рекуперация няма, само триене и електричката умира. 

И, ако не го вярваш, провери разхода на хибридите. В града дават разход 3-4, докато ти си с близо 10 ;) 

Що се отнася до разхода на място, веднага ти правя сметка. Ходенето ми до работа е около 10км и 30мин. Средния ми разход е около 8 в града. Та за 10км изхарчвам 800гр от които 200 са от тракането на място, т.е. 1/4. В големите задръствания ми отнема 45 мин, и разход около 9, т.е. там отиваме на 1/3. И, при същия маршрут, но без задръстване, разхода ми е под 6, най-вече заради това че нямам тръгни спри, а си карам с постоянна скорост. А карането с постоянна скорост е нещото, което е основа за икономичното шофиране, не само в града, където така и така е почти невъзможно, но най-вече извънградско. И не случайно там ползвам ограничителя почти постоянно и се движа с една скорост без ускорения и намаления ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де имаш рекуперация .. няма да спорим .. да кажат хората каращи електрокари в реалния живот как е .. за мен мърдането в задръстване с 5-10 м. не е движение и не предполага рекуперация , ама това е друга бира ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.09.2023 г. at 8:02, PRR написа:

Та, да се върнем на темата за градския автомобил - електричката е най-доброто, стига да има такава, която да ти върши работа. В тази връзка, ако имаше Jimny на ток вече щях да съм го поръчал ;) 

Последните няколко дена и аз обмислям този вариант - но ми е трудно някак си да се пречупя да дам около 30к. за Дачия Спринг(гледам в мобайла има доста м/у 25-30, не знам каква им е историята, повечето са в градове близки до Румъния, така че мисля че са ползвали румънските облекчения и са ги изкарали). Имам какво да карам, няма никакъв зор за покупка към момента. За съжаление гледам обаче, че политиците ни зорлем ни бутат към "по-евтини" горива. До изборите сигурно няма да се случи, но до края на годината очаквам очаквам масовите горива да стигнат 4лв/литър. Но да не намесвам политиката, приятен уикенд на всички и шофирайте разумно!

ПС: сега четох новите

https://www.economic.bg/bg/a/view/okonchatelno-lukojl-shte-raboti-s-ruski-petrol-oshte-godina

Редактирано от 4е4о
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, 4е4о написа:

Последните няколко дена и аз обмислям този вариант - но ми е трудно някак си да се пречупя да дам около 30к. за Дачия Спринг...

Колегите са дали добри идеи и всякакви варианти. Аз бих се спрял на автомобил с АГУ. Японски. С успешно газифициране на двигателя/100% работа на газ/. Марката и годината е по избор, според бюджета. Напр. Нисан Микра.

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11643458326730746&slink=txtnpb

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman за бой си, ей!!! ???

Оня, твоя, дето му намерих кола за веднага и кат мушмул се покри и едно Пепси не ме почерпи, че ем в бюджета си се вмести, ем не чака не знам колко си време, откъде му е колата? Забравил си явно.???

 

Колега @4е4о, ако вече не сте твърдо на бюджет 20К, а можете да прежалите още около 10К, ето за малко над 30К, две чисто нови,? от официалният представител, с гаранция, от Стара Загора.?

 

https://m.mobile.bg/details/11689591044050345

 

https://m.mobile.bg/details/11683717071511995

 

Струва си да идете и на място, има вероятност да намерите нещо, което не е качено на сайта на дилъра, а ще пасне точно на Вашите изисквания, предпочитания и бюджет, както се случи със стистнатия братовчед на Уста Баш Майстор Хекимин Ефендим.?

 

 

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120LЖоро, глупости нито имам време, нито желание да гледам, ако те кефят мизериите в нета, радвай им се, иначе не ми ги асоциирай с името и ника. Благодаря.

 

Колега @4е4о, тази е 2014, продава я колега Шкодаджия с автокъща в Благоевград, доказано точен и коректен човек и търговец, някои колеги може и да си го спомнят - Дони, Андон, ника му тук е @donsun

 

https://www.mobile.bg/11683031207402689

 

Пък ей този Дзвер Голем у Вкъщи дреме в двора на ЕураТек София, клон Надежда, чака внимание:

 

https://www.mobile.bg/11695197375083110

 

 

Редактирано от РусенскоВарено
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, РусенскоВарено написа:

Жоро, глупости нито имам време, нито желание да гледам, ако те кефят мизериите в нета, радвай им се, иначе не ми ги асоциирай с името и ника. Благодаря.

Не съм търсил снимката специално за случая. Попадна ми преди седмица и смятах да я показвам в друга тема.

Извинявам се за неуместния ми опит за шега. ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на @РусенскоВарено и на @joro-120L за мненията, пораздвижи се темата малко тези дни, че беше позаспала. Интересно ми е в София няма ли колеги с Фабии 1.0 MPI на газ или пък Up/CityGo със същия двигател или пък дизелови Фабии - да споделят мнение от първо лице?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, 4е4о написа:

... да дам около 30к. за Дачия Спринг...

Возих се на такова преди 10 дни във Валенсия. Учудващо добре се държеше. Естествено, пластмаса от всякъде, но поне не дрънчеше, като за градска колица набираше прилично, а таксиметровия не я цедеше. За съжаление, цените и са неприлично високи (за нова) и без облекчения инвестицията няма шанс да се избие. Пък и не е много ясно как точно ще се държи след 10тата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, РусенскоВарено написа:

@The Best Forman за бой си, ей!!! ???

Оня, твоя, дето му намерих кола за веднага и кат мушмул се покри и едно Пепси не ме почерпи, че ем в бюджета си се вмести, ем не чака не знам колко си време, откъде му е колата? Забравил си явно.???

 

Колега @4е4о, ако вече не сте твърдо на бюджет 20К, а можете да прежалите още около 10К, ето за малко над 30К, две чисто нови,? от официалният представител, с гаранция, от Стара Загора.?

 

https://m.mobile.bg/details/11689591044050345

 

https://m.mobile.bg/details/11683717071511995

 

Струва си да идете и на място, има вероятност да намерите нещо, което не е качено на сайта на дилъра, а ще пасне точно на Вашите изисквания, предпочитания и бюджет, както се случи със стистнатия братовчед на Уста Баш Майстор Хекимин Ефендим.?

 

 

Ти другарю Ицо явно не си зачел темата изначално  ;) .. коУегата си търси кола за до 20К , с която да може да си вози еФтинко у градО , а не нов отпадък де да му трепери , така че тези убавци са си много добре на село и нека си останат там ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се заговорихме с нЕкоЙ 'ора относно цената на горивата и цената на тока за средностатистически автомобил. Та, според това, което успях да намеря, за електромобилите дават около и под 0.2KW/km разход на енергия. Т.е. сметката е следната:

1) Бензин, среден градски разход 8, при 3лв/литър = 24лв/100км

2) Дизел, среден градски разход 6.5, при 3лв/литър = 19.5лв/100км

3) Електромобил, 20KW/100km = 5.15лв на дневна тарифа и 3.02лв на нощна

 

Не съм достатъчно запознат с разходите по поддръжка на електричката, но там, доколкото знам, няма смяна на масла, няма горивен и маслен филтър, т.е. и това сваля цената на км, при това не малко. Та... всеки сам си преценЯ ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, PRR написа:

.....

Не съм достатъчно запознат с разходите по поддръжка на електричката, но там, доколкото знам, няма смяна на масла, няма горивен и маслен филтър, т.е. и това сваля цената на км, при това не малко. Та... всеки сам си преценЯ ;) 

Не ги мисли , ще има къде да си харчат парите .. освен абонамент към някоя верига зарядни станции , ще имат възможност да се абонират за екстри в колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12/100 газ в София * 1.25лв = 15лв/100км
За да включим и това гориво (това при моят разход, разбира се).

За електричките ще спомена само по-специалните гуми, които са и с по-висока степен на износване, заради голямото тегло на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Logrus написа:

12/100 газ в София * 1.25лв = 15лв/100км

Значи колкото служебния ми Смарт - 5/100 ДГ, а той е стар като света, със скапани дюзи и харчи неразумно много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Izolini написа:

Значи колкото служебния ми Смарт - 5/100 ДГ, а той е стар като света, със скапани дюзи и харчи неразумно много

Да, ама моята е 3 пъти по-голяма и тежка, с 160 коня мАтор и винаги пълен багажник (само той е колкото Сма(ъ)рта)...не е най-удачната градска кола ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Logrus написа:

За електричките ще спомена само по-специалните гуми, които са и с по-висока степен на износване, заради голямото тегло на автомобила.

Хм... Дали? Дачия Спринг е 970кг, Nissan Leaf 1580кг, Renault Zoe 1470кг, Октавия 3 1260кг, Супърб 3 1425кг  ... Реално един човек в повече. Надали гумите са по-товароносими, но по-тънки и с намаленто триене - със сигурност. Ама, то и Джимнито дойде с едни гуми за мъгла, дето не стават за нищо и си купих "нормални" с които разхода "скочи" с под 500гр/100км (вместо 7.5 отиде на около 8 ;) ) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за другите марки, едва ли е по-различно, но обявените тегла на Октавия и Супърб са със включен шофьор 70 кг и гориво, не помня колко процента от обема на резервоара.

 

Реално, преди да седне шофьора в колата, Октавия 3 1.4 TSI 6M 150 к.с, готова за път, тежи 1190 кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, PRR написа:

... Renault Zoe 1470кг...

Brand: Renault

Model: Laguna

Generation: Laguna Grandtour II

Engine: 2.0 i 16V Turbo (170 Hp)

.

.

.

Weight 1355 kg.

Ай са направи Зое-то два пъти по-голямо ? 
А това че на пазара няма голям избор на гуми за електрокари и хората карат с такива за обикновени коли е допълнителен "бонус" към цената - дори да пренебрегнеш теглото, само помисли как тръгва една електричка със 100% въртящ момент от самото начало. 
То идеята на темата не беше да спорим, не е това и моята идея. Признавам, че не съм фен на електрокарите, но не отричам някои техни предимства, просто не сме се развили достатъчно за да ги приемем за даденост ?


П.П. А ако гледаме теглата дадени от теб - да сравняваш Зое или Лийф със Сюпърб....миииииии аре нема нужда ?
 

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на поста ми не беше да сравня точно килата, а да покажа, че разликата е достатъчно малка, за да може и стандартни гуми да се ползват.

Допълнително, темата за консумативите стартира с това, че не знам на електричките да им се сменя масло и филтри (е, има поленов ... надявам се), т.е. "консумативите" са по-евтини. Отделно липсата на скоростна кутия и всички екстри покрай нея.

И, нали така и така оспамихме темата, става дума за градски автомобил, не за работен такъв. Да, за 20к трудно ще се вземе нещо читаво, но и това ще стане.

Та, във връзка с горното, Сузуки са вкарали в плановете си изцяло електрическо Джимни ... do 2030та. Далеч е, но да сме живи и здрави, ще е перфектния вариант за мен. Ама времето е много ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.10.2023 г. at 23:12, PRR написа:

1) Бензин, среден градски разход 8, при 3лв/литър = 24лв/100км

2) Дизел, среден градски разход 6.5, при 3лв/литър = 19.5лв/100км

3) Електромобил, 20KW/100km = 5.15лв на дневна тарифа и 3.02лв на нощна

 

Според мен тези сметки са даже направени песимистично откъм електромобилите и оптимистично откъм ДВГ опциите. Моята Toyota Rav4 Plug-in hybrid харчи средно около и под 18kWh/100 km в града, кaто не рядко я виждам в границите 16-17 при по-спокойно каране. Маршрутът в София от ж.к. Младост до ж.к. Сердика го взимам дори с по-нисък разход (около 14 kWh/100 км), но да кажем там има повече спускания и се печели много от рекуперацията, та е по-коректно разходът да се отчете при двупосочно пътуване.

 

Както и да е - тези сметки са за сравнително големичък плъг-ин хибрид, който не е правен с мисъл за някаква специална аеродинамика и други оптимизиращи разхода фактори. При една малка градска електричка очаквам разходът да е стабилно между 14 и 16 kWh/100 км, което прави цената на зареждане на нощна тарифа стабилно под 2.50 лв. Не че тези 50 стотинки разлика ще са решаващи, но решах да допълня статистиките :) . Тези числа важат за не-зимните месеци, които са около 9-10 в годината последно време. Когато температурите паднат под нулата може да броите, че пробегът ще намалее до около 60% от летния, та и разходът за ток порастне - грубо към 24 kWh на 100 км или да кажем от порядъка на 3.50 лв на 100 км, заредени на нощна тарифа. 

 

Относно ДВГ разхода - бившото ми Йети 2.0 TDI даваше разход около 6 литра на извънградско, а в града си беше по-скоро 8. За бензин очаквам градският разход на литри да е двуцифрен. Може би ако е някаква малка бензинова кола този разход от 8 литра е постижим, но нямам опит с такива, така че други колеги биха споделили реалния разход за конретни модели, а не рекордния при спускания и без задръствания. ;) 

 

Та и аз споделям мнението, че дори гледайки само финансовия аспект, ако на мен ми трябваше втора кола в семейството, която ще се ползва само за градско каране, категорично бих взел електричка. Не бях гледал втора ръка и не съм запознат с потенциалните проблеми на различните модели, но бърз поглед в българските сайтове виждам доста бройки Renault Zoe на цена около и дори под споменатия бюджет от 20 хил. лв. Вярно - те са с малката батерия, която става само за градско (или около градско), но ако не правите повече от 100 км на ден пробег в града би трябвало да ви е напълно достатъчна. Тойотата, която карам, има към 80-90 км пробег на ток и смея да твърдя, че я карам изцяло на ток в града. Моят среден градски пробег е около 50 км на ден (1500 км месечно градско), но дори в дните, когато навъртам над 100 км, успявам да направя междинно зареждане. За около два часа се пълни цялата батерия от 0% до 100%, а при Zoe-то ще е дори по-бързо, като не е задължително да пълните батерията до горе - колкото време имате за зареждане, толкова. В зависимост от пробега, който ще се навърта, може да се сметне колко пари от гориво ще се спестят, минавайки на ток и тогава първоначалният бюджет за покупката на колата предполагам може да се увеличи с едни още 10 хил. лв и да се вземе и нещо с малко по-голяма батерия. Zoe-та с 40 kWh батерия виждам, че вървят към 30 хил. лв втора ръка, но пак казвам, че не съм проучвал какви потенциални проблеми могат да се очакват при втора ръка от конретния модел.

 

Ако излезем от финансовия аспект - за мен шофирането на ток в града е много по-приятно и предпочитано. Няма го досадното бръмчене, докато чакаш в задръствания и по светофари. Имаш моменталното ускорение, позволяващо бързо тръгване на светофар и лесно престрояване. Не цапаш въздуха в града, в който живеем и ако е чиста електричка паркираш безплатно в зоните. Последното не е ясно докога ще продължи, че нещо бройките на тези коли почнаха да нарастват дори у нас. Но да - за такава кола е нужно да имаш сигурно място, където да си я зареждаш (може и от обикновен контакт през нощта ако нямаш голяма партида). Още се намират безплатни станции дори в София, но първо, че не е удобно често да оставяш колата на специфичните локации, а и не можеш да разчиташ на тях дългосрочно тъй като не се знае докога ще са безплатни и на каква цена ще станат в бъдеще.

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.