Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

  

Преди 1 час, C2H5OH написа:

Има опции. Покриват се покривите и паркингите със соларни панели и изведнъж се появяват не малко зарядни станции. Ама иска авансово кинти, които на никого не му се дават.

Не мога да го намеря сега , може да са го изтрили . Имаше блок като моя с тунелче и два входа, хората сами се бяха хванали и бяха монтирали панели и на двата покрива . Само тогава може да се каже че е ефективно , хората казаха че почти не плащат за ток и бяха доволни. Всякакви балконски изпълнения на Пешо, Иван и Петкан, са неефективни , ма тои не ползвал ток ама готвел на газ , ма се топллил на нафта ... Пълна измишльотина. Една фотоволтаична система за да е ефективна , трябва да е на голяма площ. (таван на къща или двор). Аз веднага бих дал пари, ама бабичката на 90год от третия етаж едва ли .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • The Best Forman

    33

Преди 3 часа, maxrpm написа:

Много точно казано!!!

 

А и какво да се промени, представи си какви мощности трябва да има за да осигуриш само за един 13 етажен блок с 69 апартамента всеки да си зареди вечер колата. Това просто няма как да стане. :) 

Е, то и сега ако тоя блок, с тея апартаменти, решат да заредят на 1 бензиностанция ще стане мазало. Зарядно в Бг достатъчно много, предвид ЕА които имаме като бройка. Суха статистика е това просто...и реална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 кола зарежда за 1 мин , една косачка иска поне 1 час , няма база за сравнение. Защо ли хората не ги харесват ? :) Седял съм и аз на опашките от 3 часа сутринта, 1997ма , ама защото тате искаше да зарежда газ... На бензина , опашка нямаше , ама тогава и парите нищо не струваха ... Продаваш Москвич, купуваш си апартамент в Левски Г (Личен пример на Байдаков, учителя ми по История в гимназията)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Не мога да повярвам, че го казвам, обаче, Саше:

 

НАПЪЛНО СИ ПРАВ!

Това е в резултат от посещението му в Пловдив. ;)

 

Нали го коментирахме зареждането у дома в една тема, няколко страници. Не помня коя. Нещо за ел. автомобилите беше.

С две думи, не са предвидени мощности и не са оразмерени инсталациите за по-голям товар. Като се започне от кварталния трафопост и се стигне до сечения на кабели на инсталации в блок, кооперация, апартамент.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, joro-120L написа:

Това е в резултат от посещението му в Пловдив. ;)

Смятай , ако в София имаше толкова готини мацки , като при вас , колко акъл щях да имам! :) Аз там по едно време за малко да се блъсна. Не може да караш направо и да заглеждаш мацката на тротоара ... Това как да го опиша в протокол на кат - "аз си карах , ама тая беше виновна , че не я е срам. " :) Трудно е да си шофьор в такава горещина, но все пак е лято ... :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, maxrpm написа:

Не мога да го намеря сега , може да са го изтрили . Имаше блок като моя с тунелче и два входа, хората сами се бяха хванали и бяха монтирали панели и на двата покрива .

Ето на Мишо идеята. Колата е на сянка, не те вали дъжд, докато товариш багажа на хипермаркета. Запазва се и някой декар земя, гора ...

 

thumb_850x480_slance-parkingi-francija.jpg.cb048efd22a94b63173ae8512da6d995.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до Словакия и се върнах. Трипче за 4 дни. Да казвам ли, колко време чаках да заредя на ОМВ бензин? А колко чаках да платя и да си взема хот-дог? А зареждачките - празни. И без електричка чакаме някакво време. Има станции, който вдигат от 20% до 80% заряд за 15-20 минути. Лично за мен, единственият проблем е,че може да се чака за свободна станция. Самото зареждане не е чак толкова дълго вече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

...Има станции, който вдигат от 20% до 80% заряд за 15-20 минути...

Зависи от колата Велко. Не всички могат да поемат 300-350 kWh заряд. Пример е прекрасният автомобил Форд Мустанг Мах-Е. Инфраструктурата на колата за пренос на енергия не позволява повече от 150 kWh при 400 волтова батерия. За разлика от не малко аудита, хюндаи и т.н. с над 200kWh заряд при 800 волтова батерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електричка за дълъг път, НА ТОЗИ ЕТАП, е мъчение! Да спирам всеки 200-250км за да дозареждам, не смятам, че е опция, поне не за мен. Едно отиване до Варна ми се удължава с над час, дори час и половина! Ами, не благодаря!

Виж, за града е друга тема. Плановете за 2028-2029та за Джимни на ток ми вдъхват доста надежда. Това би бил прекрасния вариант за мен! Така и така тази кола не става за извънградско и всичко над 100km без зареждане, при условията в София, са повече от достатъчни. Но ... 2028-2029та са далеч :( 

Но, както горе е отбелязано многократно, на този етап инфраструктурата е далеч от способна да поема заряда на електричките, ако минат някакъв критичен процент (да речем 5 ...). Дори сега, без много електрички в района, почти нямам ден без прекъсване в захранването :( 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко гледах едно интервю на Валентин Кардамски при Крум Савов по 7/8 ТВ. Интересно е. За геополитиката. :)

Г-н Кардамски каза, че най-големите залежи на литий са в Украйна, в окупираните вече, /за мен, освободени/ територии от Русия. Останалите запаси от литий в света биха стигнали за няколко години. Кво праим с батериите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

Кво праим с батериите. ;)

В България бихме им сложили 781.135 или 1.9 ATD, за ташак . :) @Vladi_a да каже . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, joro-120L написа:

Преди малко гледах едно интервю на Валентин Кардамски при Крум Савов по 7/8 ТВ. Интересно е. За геополитиката. :)

Г-н Кардамски каза, че най-големите залежи на Литий са в Украйна, в окупираните вече, /за мен, освободени/ територии от Русия. Останалите запаси от Литий в света биха стигнали за няколко години. Кво праим с батериите. ;)

Кой е най-големият производител на електрокари? И случайно е солташак на другарят Путин?
Ето това ще правим - ще купуваме (дано не доживея) китайски електрички, щото за другите няма да има батерии. Ама пък Волво са китайски, Смарт и те.....май половината световна автоикономика е чайна мейд вече, така че нищо ново 🙂 И в бъдеще или ще имаме китАуди, китайЦедес, Поркитайше.... или ще бръмчим с хибриди на оловни батерии 😂

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, прав си! За Чайна не се бях сетил.

Има и друг вариант. Руски литий, "демократизиран" през посредници. Както газа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, joro-120L написа:

Чавдаре, прав си! За Чайна не се бях сетил.

Има и друг вариант. Руски литий, "демократизиран" през посредници. Както газа.

Също е вариант - печалбата за Русия ще е повече от прилична, цените на електричките ще ударят Луната и много хора ще си спомнят как се кара колело.....то не че е лошо, ма бая зор ще видя да се докарам на Първенец за по бира 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.07.2024 г. at 20:21, maxrpm написа:

В България бихме им сложили 781.135 или 1.9 ATD, за ташак . :) @Vladi_a да каже . :)

Ще редиме дюрасел-ки 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vladi_a, като казваш дюраселки, целиш десятката. Ето го най-новия Mercedes AA, този клип ми пълни душата. А финалния лаф batteries not included кърти от всякъде :)

 

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.investor.bg/a/444-novini/397983-dostavchik-na-chasti-avtokontsernite-otnovo-se-fokusirat-varhu-dvigatelya-s-vatreshno-gorene

 

Поредното потвърждение, че темпа се забавя и май естествения процес ще си тръгне така, както тряба, а не да натискат "зелените" и да извиват ръце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитвам се да разбера за какво иде реч при условие, че над 80% от батериите са китайски, без значение каква е марката на автомобила. За Ауди и VW дори гарантирам, щот съм виждал отворени капаци. Имаше Recall за подмяна на лепилото на капаците на батерията на А3 TFSIe, щото оригиналното се свивало и се получавали отвори между капаците, откъдето можело да влезе вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, дали Китай са най-големия производител. Всъщност, може и да са, макар че добива им е на трето място в света, далеч зад първите Австралия и Чили... Може би те не произвеждат батерии, а просто добиват суровина.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.