Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Смятам, че е редно да се раздалят колите по предназначение. Примерно нещо такова:

1. Малки градски коли - Fiat 500, Ford Fiesta и т.н. 

2. Среден размер градски коли - Kia Ceed, Renault Megan, и т.н.

3. Градски/паркетни SUV - Opel Moka, Nissan Juke, и т.н.

4. По-големи SUV-ове, не толкова за града - VW T-cross, Peugeot 2008, и т.н.

5. Големи автомобили за извънградско и дълги преходи - Skoda Octavia, Skoda Superb, Audi Q5, и т.н.

Реално 5та може да се раздели още доста, но не това ми е целта на поста.

 

До 3та точка колите определено са подходящи за електрифициране. Малко е вероятно да се ползват за дълги преходи (350+ км), ще се възползват максимално от високото КПД в града (регенериране на енергия при спиране), ползват евтин ток за заряд и т.н. и т.н.

4та точка вече е на ръба, но може би е компромис за тези, които няма как да си позволят две коли, но все пак правят и по някои и друг по-дълъг преход. Лично мнение е, че на този етап, плъгин хибрида би бил идеалния вариант за тях.

От 5та нагоре (ако се раздели) на този етап ще си е мъка с електричката. Непрактични са за града (паркиране, маневрненост и т.н.), а на дълъг път изискват чести спирания, зареждането при които хич не е евтино, ефективността не е толкова голяма и т.н. При тези коли дори хибридната версия е повече носене на излишни килограми отколкото реална полза. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

Преди 5 часа, igeorgiev82 написа:

 

Сравняваш кон с кокошка😆.

Сметни пак емисиите с кола равна по конски сили с Тесла.

Ама така е удобно,да.

 

Добре, сравнявам. Ауди RS4 TFSI - 331kW, CO2 - 229 g/km. Т.е. 2 пъти повече от малолитражката. Т.е. да приемем наполовина пробег или 75 000 км. При 15 000 км на година това са 5 години за да се изравнят въглеродните емисии. От друга страна за чий ми е кола 500 коня. И като визия, и като комфорт, и като пробег, че дори и като качество на изпълнение бих предпочел Audi Q4 e-tron 40, 150 kW, 82 kWh батерия осигуряваща над 300 км пробег през зимата. Или Шкода Ениак, която е на практика същата кола с различен дизайн.

Доста електрически съм карал, предимно Ауди, но също не една или две Тесли. На мен лично ми е неудобна тази кола, но....както е казал един професор по лингвистика "Секи сам си преценя."

Далеч сме още от ефективни електрички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, PRR написа:

Смятам, че е редно да се раздалят колите по предназначение. Примерно нещо такова:

1. Малки градски коли - Fiat 500, Ford Fiesta и т.н. 

2. Среден размер градски коли - Kia Ceed, Renault Megan, и т.н.

3. Градски/паркетни SUV - Opel Moka, Nissan Juke, и т.н.

4. По-големи SUV-ове, не толкова за града - VW T-cross, Peugeot 2008, и т.н.

5. Големи автомобили за извънградско и дълги преходи - Skoda Octavia, Skoda Superb, Audi Q5, и т.н.

Реално 5та може да се раздели още доста, но не това ми е целта на поста.

 

До 3та точка колите определено са подходящи за електрифициране. Малко е вероятно да се ползват за дълги преходи (350+ км), ще се възползват максимално от високото КПД в града (регенериране на енергия при спиране), ползват евтин ток за заряд и т.н. и т.н.

4та точка вече е на ръба, но може би е компромис за тези, които няма как да си позволят две коли, но все пак правят и по някои и друг по-дълъг преход. Лично мнение е, че на този етап, плъгин хибрида би бил идеалния вариант за тях.

От 5та нагоре (ако се раздели) на този етап ще си е мъка с електричката. Непрактични са за града (паркиране, маневрненост и т.н.), а на дълъг път изискват чести спирания, зареждането при които хич не е евтино, ефективността не е толкова голяма и т.н. При тези коли дори хибридната версия е повече носене на излишни килограми отколкото реална полза. 

 

Пепи премести моля те VW T-cross в т.3. Мока-та е една идея по-голяма от T-cross.

T-roc е по-голямото, с размер на Ауди Q3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, прав си, но ще си оставя поста както е :) Идеята на поста ми не беше да редя толкова колите, колкото грубо да илюстрирам различните варианти за ползване на колите. Иначе ще трябва да добавя категории като "съботно неделна гъзарийка", "спортна група", "muscle cars" и т.н. и т.н. Все играчки за богати, но пък изключително непрактични за всекидневно ползва ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, C2H5OH написа:

Ауди RS4 TFSI - 331kW, CO2 - 229

А ся ги сравни по ЦЕНА и сметни,кое ще е по-екологично и евтино😅.

И след колко км.тва Ауди ще стане екологично.🤪

Може да не ми отговаряш,резултата е ясен😉.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, igeorgiev82 написа:

А ся ги сравни по ЦЕНА и сметни,кое ще е по-екологично и евтино.

Според официалните страници (Tesla, Audi) Теслата започва от 92.990 €, а аВдито от 87.500,00 EUR. 

Екологично бензиновата също е с предимство първите 100к+ км, чак след това първоначалното замърсяване за производството на батерията се компенсира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, igeorgiev82 написа:

А ся ги сравни по ЦЕНА и сметни,кое ще е по-екологично и евтино😅.

И след колко км.тва Ауди ще стане екологично.🤪

Може да не ми отговаряш,резултата е ясен😉.

Ми аз съм ти го писал горе, ама и при теб май важи "няма кой да чете". То за тва и Пепи ти е отговорил та барем още веднъж да го прочетеш.

Както и да е. Загубих интерес да споря с теб. Всеки има собствено мнение. Моето е изградено на база почти 8 години занимавка с Ауди флийт логистика в един от най-големите автомобилни дилъри. Всичко това с подобаващите презентации, представяния на нови автомобили в Германия и Великобритания и безброй присъствени и онлайн обучения. След продължителен тест драйв на не малко електрически автомобили - Тесла, Киа, Ауди/VW, Хюндай и разни други съм със следните заключения:

1. Ако ше давам пари за Тесла явно имам възможност и ше додам още за Audi e-tron GT RS / Porsche Taycan.

2. Ако нямам чак толкова пари бих си взел Skoda Enyaq / VW ID.4 или KIA Niro EV.

Горните 2 са в случай, че реша да мина на електричка. Иначе за мен плъг-ин хибрид (PHEV) а там варианти валяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, igeorgiev82 написа:

 

Сравняваш кон с кокошка😆.

Сметни пак емисиите с кола равна по конски сили с Тесла.

Ама така е удобно,да.

Когато става дума за въглероден отпечатък , може да сравняваш всичко с всичко.

Въглеродния отпечатък за производство на едно купе е почти константен , от там е батерията и колкото по-голяма е тя , толкова повече емисии са изплюти за производството и ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Екологично бензиновата също е с предимство първите 100к+ км, чак след това първоначалното замърсяване за производството на батерията се компенсира.

Аха,значи смятаме замърсяването на батерията,а на ДВГ няма замърсяване от производството,и се започва замърсяването,като я пуснеш в града.Фосилната кола я произвежда Феята на Зъбките от маргаритки и лалета🤣🤣🤣.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да спорим, никой от нас не може да премери колко точно вредни емисии се получават при производството и експлоатацията на колите.

Факт е, че електричките далеч не са толкова екологични, колкото някои хора се опитват да ги изкарат. Предимството е (ако може да се нарече такова), че замърсяването е изнесено извън градовете и унищожава други части на планетата.

Всичките сметки за емисии и километри са на база на някакви проучвания и изследвания.

Кой от вас може да гарантира, че данните са точно такива и не могат да бъдат подправени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, winrg написа:

Колкото и да спорим, никой от нас не може да премери колко точно вредни емисии се получават при производството и експлоатацията на колите.

Факт е, че електричките далеч не са толкова екологични, колкото някои хора се опитват да ги изкарат. Предимството е (ако може да се нарече такова), че замърсяването е изнесено извън градовете и унищожава други части на планетата.

Всичките сметки за емисии и километри са на база на някакви проучвания и изследвания.

Кой от вас може да гарантира, че данните са точно такива и не могат да бъдат подправени?

Никой. Чешем си клавиатурите. Статии безброй, и за и против. За това отново ще цитирам българския професор по лингвистика - "Секи сам си преценя!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, igeorgiev82 написа:

Аха,значи смятаме замърсяването на батерията,а на ДВГ няма замърсяване от производството,и се започва замърсяването,като я пуснеш в града.Фосилната кола я произвежда Феята на Зъбките от маргаритки и лалета🤣🤣🤣.

Никой не е написал такова нещо. Но четенето не е за теб ;) Хората ти написаха, че производството на батерията генерира много повече замърсяване в сравнение с обикновения двигател. И, за да стане сметката ти още по-крива, ще добавя, че голяма част от електроенергията произведена в България е на база невъзобновяеми и замърсяващи ресурси ;) Поне 25%, това при работа на ФВЦ, иначе и повече. Т.е. екологията на електричката идва след доста километри. И никой не спори, че я няма! Просто на този етап е с твърде голям период на "избиване". 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, PRR написа:

Хората ти написаха

Кои хора?

Ето,щом ти е сила четенето-чети😉.

https://evpoint.bg/блог/2019/06/17/кой-замърсява-повече-околната-среда

И част 2 специално за фосилните горива.

https://evpoint.bg/блог/2021/03/11/кой-замърсява-повече-околната-среда-втора-част

 

И спирам аз до тук.Който иска да разбира,го прави.Не чете Факти.бг,Шок,АвтоКомедия,и подобни кликбейт сайтове,и взима всичко написано в тях за чиста монета🤗

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, igeorgiev82 написа:

Кои хора?

Ето,щом ти е сила четенето-чети😉.

https://evpoint.bg/блог/2019/06/17/кой-замърсява-повече-околната-среда

И част 2 специално за фосилните горива.

https://evpoint.bg/блог/2021/03/11/кой-замърсява-повече-околната-среда-втора-част

 

И спирам аз до тук.Който иска да разбира,го прави.Не чете Факти.бг,Шок,АвтоКомедия,и подобни кликбейт сайтове,и взима всичко написано в тях за чиста монета🤗

 

Цитат

При производството на един електромобил, и на автомобил с ДВГ (двигател с вътрешно горене) се отделят приблизително еднакви количества въглероден диоксид, като при добавяне на емисиите за производство на батерията на електромобила, дори везната се накланя и дава предимство на конвенционалните автомобили. В зависимост от големината на батерията, разликата става дори по-голяма в някои случаи.

По-горе сме написали, че ЕПС не отделят вредни емисии при директна употреба (нямат ауспух, от който излизат изпарения), но за да сме максимално точни, трябва да погледнем и количеството отделени вредни емисии при производството на електричеството, което е необходимо за задвижването на електрическия мотор.

И ето ТУК е споделено детайлно, колко "струва на природата" производството на батерията. Само на батерията! 

 

Но, пак, това е само една от страните. Ако всичко беше до екология, колите щяха да са тролеи. Но освен екология има и елемента на използваемост. За мен няма спор, че електрическите коли са по-екологичния вариант в дългосрочен план, но от практическа гледна точка, за момента, покриват твърде малък сегмент. Въпрос на време и технологии е това да се промени. Но никой не може да каже нито колко време, нито коя точно ще е технологията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на електро сайта потвърждават, че електричките са по-екологични само при директна употреба от крайните потребители.

Дали ще си избият емисиите и замърсяванията от производството след 100к или 200к км не променя фактите, че замърсяват много.

Още не е открит енергоизточник, който да е достатъчно мощен и безвреден за околната среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.