Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Преди 3 часа, PRR написа:

Да, ама не пълниш 50% от резервоара за 45 мин, нали :D

 

Факт. Абе темата си е широка. Може и по-назад да съм го писал. Електричките са си хубава алтернатива, за някои хора. Мисля, че ще вдигнат още малко процента пазарен дял, след което ще се застопорят там. Печките постепенно ще изпаднат в небитието, а масовият автомобил ще е малолитражен турбо бензин хибрид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 396
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    104

  • igeorgiev82

    69

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

Съгласен съм, че електричката е добра алтернатива ... за градския автомобил. На този етап. В дългосрочен план (15-20 години) ще са масови, ако не измислят нещо друго.

Не стават за дълъг път. Освен, ако не го планираш лежерно, със спиране на всеки 2-3 часа каранате. Не е моето. И не става за вършене на работа извън населените места.

За печките не знам. Ако ги спрат напълно, цената на дизела ще се срине и ще стане болезнено по-евтино от бензина. А и дизела си има предимства. Та тук не съм много съгласен с теб.

Както и за малолитражния турбо бензин. Downsizing-а го отрекоха и хората и производителите ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Норвегия явно не ги бърка студът и си карат електричките.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/56812-elektromobilite-shte-zadminat-vsichki-benzinovi-koli-v-norvegiya-do-kraya-na-godinata

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То много хубаво да се пише така, ама е добре да се спомене какви са условията в Норвегия ;) Първо нямат "магистрала" в смисъла в който ние я разбираме. Там "магистралата" е двулентов път с ограничение от 110км/h, което се спазва, че дори се кара и под него. След това държавата дава яко субсидии. За "компенсация" на бензинките и особено на дизелите данъците са брутални. Отделно цената на тока в Норвегия е супер ниска предвид стандарта на живот. Още, че хората живеят масово в къщи, а тези в апартаменти имат закрити гаражи в които имат ток. И, не на последно място, разстоянията на които карат хич не влизат в категорията "дълги пътувания". Т.е. там имат почти идеалните условия за електрички с изключение на по-студеното време зимата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.04.2024 г. at 15:11, PRR написа:

със спиране на всеки 2-3 часа каранате.

Е що не, аз за толкова съм от нас до Поморие. Там да се зарежда колкото си иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 24.03.2024 г. at 22:14, PRR написа:

Тая електричка нещо брутално тъпчеше преди 200 и едвам ги вдигна. Имам чувството (измамно, очевидно), че Мицьо ще ги вдигне по-бързо ;) Не съм сигурен, дали не му беше някъде ограничението ...

"Имаме участник познал точното тело"

БМВ -то малко му прегрели транзисторите и си ограничило скоростта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позагледах тестовете на този човечец и ... При почти идеалните условия за електричка в Норвегия и Швеция, с електричката се пристига с минимум 30мин по-бавно от бензин (дизел изобщо не се коментира), нормално час+ отгоре. Същото в Германия ще отнеме часове отгоре ;) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му преброих спиранията и колко време общо прекара там. Видях и, че подремна около 2 часа.

С кола с ДВГ пак ще трябва поне 1 почивка за тоалетна за 1000 км, може и 2 ако е с по-малък резервоар, но пак ще е по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха,значи ако си купите електричка,ще я карате в Норвегия и Швеция,и ще минавате ежедневно 1000км.Няма значение,че България е 500км.от край до край🤣🤣🤣.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че не се пътува всеки ден по толкова много, но клипчето показва, че електричките още не са готови да заменят изцяло колите с ДВГ.

В нашата реалност все още има доста ограничени възможности за зареждане. Ако човек няма гараж, за да си я зарежда когато реши не е толкова удобно решение.

Също така е факт, че много хора използват колите си само събота и неделя, за да отидат до село или на море лятото.

Някой правил ли е замерване колко батерия се губи при престой от 1 седмица?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, winrg написа:

Ако човек няма гараж

А може би,ти имаш бензиностанция у вас?🙃.

 

Преди 1 час, winrg написа:

но клипчето показва, че електричките още не са готови да заменят изцяло колите с ДВГ.

Грешно разбираш клипчето.Северняците не са глупави хора😉.

Преди 1 час, winrg написа:

нашата реалност все още има доста ограничени възможности за зареждане

Отвори картите на 2-та най-големи оператора в България(Fines charging и Eldrive) и виж съществуващите станции в цяла България.Ще видиш,че има много повече места за зареждане,отколкото електромобили.

Преди 1 час, winrg написа:

Някой правил ли е замерване колко батерия се губи при престой от 1 седмица?

За Тесла мога да кажа-около 1% на ден.Но това е със вкл.наблюдение и ако будиш колата от приложението.Ако не я закачаш,може би за седмица ще изгуби 3-4%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бензиностанция нямам, но дори и да съм оставил колата с празен резервоар, пълненето на резервоара не отнема толкова време, колкото ще трябва да се зареди празна батерия. Според мен времето за зареждане е основната пречка за масовото навлизане на електричките. Технологиите се развиват и е въпрос на време ДВГ-тата да останат в историята. Проблемът е, че искат насила и преждевременно да ги пратят в музеите.

На северняците им е удобно, понеже не трябва да мислят коя течност в колата може да е замръзнала и коя не. Няма нужда да подгряват маслото с външни нагреватели, които пак искат достъп до ел. контакт.

След като рядко пътуват на дълги разстояния им е по-изгодно да зареждат батерията по-често и да не мислят дали двигателят ще може да завърти или маслото е станало на грес.

 

Познавам много хора, които като тръгнат от София за Бургас, задължително спират да ядат около Пазарджик или Пловдив и тогава продължават. За тях ще е идеално да имат електричка и да я заредят поне 40 мин докато ядат.

За мен това е излишно губене на време и предпочитам да стигна до Бургас без спиране. Със спокойно каране разстоянието се взима за около 4 часа.

Да, има хора, които не издържат да седят на едно място толкова дълго, но има и такива, на които не им пречи. Аз лично повече се изморявам от честите почивки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, igeorgiev82 написа:

Аха,значи ако си купите електричка,ще я карате в Норвегия и Швеция,и ще минавате ежедневно 1000км.Няма значение,че България е 500км.от край до край🤣🤣🤣.

Пак писане без разбиране :D Умишлено подчертах, че тестовете са в тези две страни в които ограниченията позволяват на електричките да се представят значително по-добре от колкото при нас. Според елементарните физични закони въздушното съпротивление е функция на скоростта на квадрат. С други думи точно двойно между 100 и 140 (1.96, че ще се хванеш за цифричките ;) ). Съответно вместо 250-260W/km отиваме на 350W/km. И, предвид, че препоръката е батерията да не се разрежда под 15% и да не се зарежда над 85% на бързите станции, излиза, че с 60KW/h батерия минаваш 150км (примеме, че си тръгнал със 100% заряд) и ... след това на всеки 100км спираш за дозареждане. Т.е. София-Бургас го взимаш с две спирания ... евентуално :D Евентуално до Варна нещата ще са по-добре, че там магистралата е значително по-малко, но пак с по-малко от три спирания няма да го направиш. 

 

И, преди пак да влезнеш с бутонките ;), и аз се замисля за електричка ЗА ГРАДА! На този етап няма нищо на пазара, което да ми покрива изискванията, но и това е въпрос на време. А може пък и да заменя някой от моторите за електрически такъв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, winrg написа:

пълненето на резервоара не отнема толкова време, колкото ще трябва да се зареди празна батерия

Ако има 3 коли пред теб,колко ще е бързо😉.

 

 

 

Я сметни за 40мин.колко ще се зареди🙃

 

kM7xlo.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, PRR написа:

На този етап няма нищо на пазара, което да ми покрива изискванията

За теб знам,че трябва да влезеш при дизайнерите и ти да си я проектираш😃.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, igeorgiev82 написа:

Ако има 3 коли пред теб,колко ще е бързо😉.

 

Я сметни за 40мин.колко ще се зареди🙃

Пак ще е по-бързо отколкото, ако има други три електрички пред теб ;) 

И, на теория, ще "напълниш" 100KW. На теория. И с тия 100kW, ако батерията изобщо го позволява, пак пряко сили ще минеш 250km по магистрала. 

Преди 1 час, igeorgiev82 написа:

За теб знам,че трябва да влезеш при дизайнерите и ти да си я проектираш😃.

Не е въпрос на дизайн, а на специфики на средата. И, за съжаление, надали и 1-2% от потенциалните купувачи споделят изискванията ми. Та ще чакам, докато и дойде ред и на тая ниша за попълване ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, igeorgiev82 написа:

Ако има 3 коли пред теб,колко ще е бързо😉.

 

 

 

Я сметни за 40мин.колко ще се зареди🙃

 

kM7xlo.jpg

А ако има 3 електрички преди теб? От графиката виждам, че за 18 мин са заредени 52 kWh енергия за 37 лв общо. Тия 52 kWh ще стигнат за около 200-250 км по магистрала.

За 37 лв ще сипеш около 13 л нафта/бензин, с които ще минеш горе долу същото разстояние. Та кое точно е предимството в случая?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, winrg написа:

А ако има 3 електрички преди теб? От графиката виждам, че за 18 мин са заредени 52 kWh енергия за 37 лв общо. Тия 52 kWh ще стигнат за около 200-250 км по магистрала.

За 37 лв ще сипеш около 13 л нафта/бензин, с които ще минеш горе долу същото разстояние. Та кое точно е предимството в случая?

Че си зеУен. А колко си зеУен е съвсем отделен въпрос, щото производството на ток е "от чисто-по-чисто", както и производството на акумулатори. А за утилизацията на тези акумуатори хич няма и да отварям дума.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, winrg написа:

От графиката виждам, че за 18 мин са заредени 52 kWh

Виждаш,ама не казваш другите 22 мин.какво ще правя😉.

Нали по горе твърдеше,че 40мин.се зарежда електричка.

Има статистика,че средното време за зареждане(престой на зарядната) на станциите на Fines(тяхна е статистиката) е 12 мин.

Лятото в час пик по бензиностанциите до касата не можеш да стигнеш за това време.

За сега не съм чувал някакво зверско струпване на електрички на зарядните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, igeorgiev82 написа:

Лятото в час пик по бензиностанциите до касата не можеш да стигнеш за това време.

А, то щото в час пик за електричките ще се бият кой да те зареди, че няма да имат никакви клиенти. Нали? ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, igeorgiev82 написа:

kM7xlo.jpg

 

От графиката също така се вижда, че за 18 мин се зарежда ток за около 200-250 км. За същото време ще заредиш бензин/дизел за поне 700-800 км заедно с плащането на касата и ходенето до тоалетна (приемаме, че няма опашка и на двете места).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.