Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Я пак? 8% деградация са 92% запазен капацитет . Това дори по тази графика е 220 000 км.

Преди това дадох линк към друга статия, за друга Тесла и там спорът беше, че за 257 000 км, батерията е на 80% и според Тесла трябва за се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

Червената линия осреднява нещата. Има повече, има по-малко...

Не знам, какво е това издребняване за частни случаи. Потърси за ДВГ, колко не са изкарали гаранцията си, или колко са ремонтирани по гаранция поне веднъж... например. Да отворим дума за старото 1.8 на ваг? Ами Теслата го пребива. Или сегашния дизел 184 коня в Октавия РС-а...

Явно е, че гледаш доста негативни ревюта, търсиш негативни статии и прочее минуси, ама...няма нужда. Единични фрапантни случаи има. В историята, в началото на ДВГ със сигурност не са били цвете за мирисане, ама ей нà, усъвършенствали са се :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам нова електричка с 1000км пробег на хартия с размерите  и вътрешен обен на Октавия за 70х.лв с ДДС. Ако има такава давайте я . Веднага засилвам чаканата  нова кола и се мятам на нея. Дотогава си дъвчете темата смятайте калкулирайте и се самонахъсвайте. Аз нямам намерение да психясвам на всяко извъхградско ще ли ми стигне ли батерията или ще ме ядат вълците някъде по баирите. За момента мисля да си остана старомоден хетеросексуален на фосилни горива вместо модерен екологичен елктрифициран гей.

Редактирано от silent
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години.

 

На всяка къща - зарядна станция,

Пред всяка врата - микровълнова с кормило на колела

Тубите хвърлете, с кабели се обзаведете.

Тока да ви пере, дюшемето да не ви тропа.

Да сте бързи, яростни и тихи, поне за 200-300 километра напред,

После кафенце, електромерче и 45 минути:

"Бах тоя тостер, не се ли зареди, бе!!!"

Влакът София-Варна да стига до морето само с 30 минути преднина от вас.

От зор експерти по рекуперация да станете,

Политиката да забравите, само термопомпи, батерии и елмоторчета да обсъждате и псувате.

 

Сурва, сурва година, читава кола с ДВГ през цялата година, не щеме ние Тесла, Кия и Тойота на тарифа нощна, върнете газта, нафтата и бензина на старите, по-ниски цени.

 

Наздраве!!!

Редактирано от РусенскоВарено
  • Благодаря 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, РусенскоВарено написа:

На всяка къща - зарядна станция,

За много години! Живи и здрави.

 

Ама това горното си е сериозен проблем. Първо, защото изградената инфраструктура е далеч от способността да поеме пиковите натоварвания, които ще се създадат от това. Второ, защото нямаме мощности, които са способни да покрият пиковете. И това ще се реши, но ще отнеме време. А в България дори повече време :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, това са пожелания, те са малко като обещанията - не се знае кое ше стане, кое не, по ред причини, по нашите ширини.

 

Иначе ме прихвана, виноват, извинявам се и насвятках малко думички като Новогодишно пожелание в духа на темата, за разтуха и усмивки.?

 

Аз лично предпочитам бензинов ДВГ и бих ползвал такъв до момента, в който не ги забранят или горивото стане 20 лева за килограм?, пък почнат да ни субсидират да арчиме ток, правен от ВЕИ.?

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, веднага разбрах шегата, но просто исках да спомена и не малкия проблем. 

Иначе аз, за разлика от теб, бих се метнал на електричка. За съжаление на този етап това е доста трудно. Но се надявам скоро да пуснат поне ел. мотор на прилична цена, който да ми стане всекидневното возило В ГРАДА! Дано ...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Великобритания вече е заложено в закона, всяка къща построена след еди коя си дата, трябва да има изградена точка или станция за домашно зареждане на електромобил. Тя самата станция е около 1 хилядарка, поне беше. Предполагам и в други страни, хората се готвят.

IEEE от доста години дискутира и предлага стандарт, при недостиг на енергия, да се пуска сигнал по жиците, някъде по света,така си прекарват нета и автоматично да се прекъсва зареждането на електромобили във време на критично снабдяване.

 

П.П. Велко, на тебе, от утре ще отговарям. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.12.2023 г. at 10:13, igeorgiev82 написа:

Не е трудно в 21-ви век да се намери всякаква информация и човек да се информира,преди да говори глупости

https://autobild.bg/как-функционират-батериите-на-електр/

 

Отдавна вече,не се сменя цялата батерия,а само проблемният модул,който не струва десетки хиляди долари.

При ДВГ сменяте ли целият двигател,при някакъв проблем?

Айде сега и обратното: разглобяваш един двигател който харчи масло и сменяш едно от осем(примерно) бутала. Дали ще спре да харчи масло? 
Със сигурност ти е ясно, че клетките се амортизират почти еднакво от химичните процеси. Днес сменяш една, след 100 цикъла- друга, и т. н. Подменяш във времето.  Живи и здрави, ще видим как е при електромобилите, но при хибридите имам не малко наблюдения. Затова и писах, нищо че някои го смятат за ЕЖК. Познавам и хора със сервиз, подменящ клекти/батерии, и точно това се случва когато километрите се увеличават. Единият вариант е да смениш всичко и да се возиш, другия е периодично да си в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2023 г. at 14:04, ID A написа:

Никой оторизиран сервиз не ти сменя част от батерията.

Това отново не е вярно!

Скоро си говорих с Дару Кар,за толкова години откакто обслужват i3(10+ години модел) не е имало никакви сериозни ремонти с колите.САМО на една единствена са сменили 1 модул от батерията,гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, silent написа:

Аз искам нова електричка с 1000км пробег на хартия с размерите  и вътрешен обен на Октавия за 70х.лв с ДДС. Ако има такава давайте

И аз търся такава кола,ама бензинова с поне 500к с. и 4х4 и 1000-та км.са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ,щото тъкмо си измислих едно приспособление да пикая без да спирам

 

FB_IMG_1704136850980.jpg

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ID A написа:

Във Великобритания вече е заложено в закона, всяка къща построена след еди коя си дата, трябва да има изградена точка или станция за домашно зареждане на електромобил. ...

Супер. Само дето в Лондон се строи само в покрайнините, а в центъра нямаш право дори да смениш дограмата ;) И под "центъра" не разбирай баш центъра. Т.е. ефект ще има след 25-30, да не кажа дори 50, години. Което все пак е добро начало де. А тук още с парко местата не можем да се оправим :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, след като са приели, че след 10тина години спират двг, вече действат по въпроса и се подготвят. За новопостроените е задължително, за старите на който му трябва. Домашна станция за зареждане не е по различна от един контакт. Ние нито имаме изисквания към строителството, нито инфраструктурата обновяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, самата станция не е проблем, проблема е кабела до нея. А той е вързан за един трансформатор, който пък с едни други кабели е вързан към друг трансформатор и ... всичко трябва да се подмени. Но да, поне са почнали, за разлика от нас.

Що се отнася до "спират двг" имат предвид, че спират продажбата на автомобили с двг, не че спират вече продадените. А, според статистиката за 2024та новорегистрираните МПС-та са 1.6 милиона от общо 38 милиона регистрирани, т.е. малко над 4%. Ти прави сметка за колко време ще си обновят целия парк ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да е проблем? За Шкода домашните станции са макс 11кВт трифазно. Станция над 22кВт няма. Стига ти 30 кВт услуга. Зареждаш нощем когато почти всички уреди са изключени.

Проблем са стопанските дворове, където за да се зареждат камиони изискванията са много нагоре. И да прав си, след 10 тина години спират новите коли с двг, но още 10тина години след това спират или забраняват влизане в градовете на двг изцяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, PRR написа:

Но да, поне са почнали, за разлика от нас.

В България също има наредба при ново строителство да се обособяват зарядни точки в паркингите.

Това"няма да стигне тока" е......

Как стига сега?Казвал съм го и преди,мисля,никога не съм се разбирал с комшиите кога да си пусна бойлера,фурната,климатиците и т.н.т.

Разходете се до някой цех,склад,хале(към държавна институция) да видите как бухат 12киловатови калорифери и им дреме на шапката?.

Повечето автомобили приемат 11кв.рядко са колите с 22кв.

7кв. зарядна монофазна е предостатъчна за ежедневни нужди и то ако въртиш над 100км. градско.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, igeorgiev82 написа:

... кога да си пусна бойлера,фурната,климатиците и т.н.т.

Повечето автомобили приемат 11кв.рядко са колите с 22кв.

7кв. зарядна монофазна е предостатъчна за ежедневни нужди и то ако въртиш над 100км. градско.

Бойлер - 2KW, фурна 2KW, климатици 2х1KW = 6KW, айде да ги закръглим на 7KW. Това горе-долу е "стандарта" за еднофазен потребител. Ако сложиш дори най-малката зарядна станция консумацията ти става двойна. За по-големите не ми се коментира ;) И, ако си само ти, е добре. Но в твоя квартал ще са 10, после 100, след това 1000 такива. И всички те ще си пуснат колите да се зареждат, когато се приберат от работа. Т.е. вечерен пик около 18:30-19:30h. Питай @ID A, че нали е в тия среди, колко се "кефят" от енергийния оператор на такива пикове. Питай и електроразпределителните дружества, кога точно ще могат да подменят мрежата да поеме двойно, да не кажа тройно по-голям пиков товар ;) 

Не ме разбирайте погрешно, не казвам, че няма да стане! Казвам, че трябва време, доста време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие модерните все коне са ви в главите. Сигурен съм и че чукате най-готините мацки. И серете парфюм. Стига сте навирали 500те коня и ускорението за1,33селунди до 100. Има и нормални хора все още. За пикаенето всеки сам си знае състоянието на простата. Ако не си схванал намека ще ти го кажа като на малоумен. Хората за да минат на електрички трябва да имат достъпна алтернатива на сегашното ДВГ. Разумна цена и разумен пробег. Както казах нормалните хора не са толкова сдухани за да бълнуват коне и ускорения. А дотогава ще има умници като тебе дето ще се пънат да обясняват колко е хубава електричката. Ми като е хубава карайте си я. Само с лозунги няма да стане. 

  • Несъгласие 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, silent написа:

Аз искам нова електричка с 1000км пробег на хартия с размерите  и вътрешен обен на Октавия за 70х.лв с ДДС.

Що да не навира 500 коня и ускорение? Т'ва иска 7 го кефи. Ти защо изискваш 1000 км пробег и обем на конкретна цена? Колко често сядаш в колата и ставаш след 1000 км без спиране/зареждане?

Аре, нéма нужда!

Всеки си знае дали го удовлетворява ЕА или ДВГ според нуждите. На дали има малоумници тук, както твърдиш. Бахти - твойта гледна точка е най-точна,  твоето мнение е най-меродавно. Крайна инстанция ли си, нещо...  

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, защо от 18:30? Не съм съгласен, и че са малко колите с 22 кВт. Всички мерджани, аудита, бмв, ролс ройс (и те имат чиста електричка), теслата....

100 кВт батерия се зарежда за около 4ч. 

Чудно ми е защо за Ениака с 85кВт батерия, са избрали 11кВт зарядно от Шкода? И при него трябват 7 часа.

А и както споменах по-горе, при недостиг вече се разглеждат варианти, за дистанционно спиране на зареждането.

Ти всеки ден ли си на бензиностанцията? Като заредиш веднъж поне няколко дни нямаш нужда от зареждане.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че не е моята гледна точка най-правилната и разбира се че не съм крайна инстанция. Но ТИ разсъждаваш извън контекста чел недочел.  На модерните тезата е че ЕМ никак не е скъп даже направо е евтин шото има 500коня пък ДВГ с 500коня е къде къде по-скъпо. И този аргумент постоянно се навира в лицето на инако мислещите. Ма аз не искам 500коня аз искам достъпна кола, семейна кола . Е няма. Е няма да се случи масовата миграция докато не се появи тази кола за нормални хора с нормални доходи без значение с какви лозунги  облъчват. А ти крайна инстанция ли си че нещо си се газирал ако си се успокой щото на мен  не ми дреме.

Редактирано от silent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Бойлер - 2KW, фурна 2KW, климатици 2х1KW = 6KW, айде да ги закръглим на 7KW. Това горе-долу е "стандарта" за еднофазен потребител. Ако сложиш дори най-малката зарядна станция консумацията ти става двойна. За по-големите не ми се коментира ;) И, ако си само ти, е добре. Но в твоя квартал ще са 10, после 100, след това 1000 такива. И всички те ще си пуснат колите да се зареждат, когато се приберат от работа. Т.е. вечерен пик около 18:30-19:30h. Питай @ID A, че нали е в тия среди, колко се "кефят" от енергийния оператор на такива пикове. Питай и електроразпределителните дружества, кога точно ще могат да подменят мрежата да поеме двойно, да не кажа тройно по-голям пиков товар ;) 

Не ме разбирайте погрешно, не казвам, че няма да стане! Казвам, че трябва време, доста време!

Ама то и сега не съм само аз?.

Всеки има различни уреди,моят бойлер е 3кв. на комшията може да е 1.5кв.?.

Пак казвам с никой не се разбирам"Абе комшу,ще пускам бойлера/фурната в 17:00ч. ти не пускай твоите"?.За да се случи тази твоята теория,трябва всички в квартала по едно и също време да си включат колите.Все едно цял квартал да отиде на една бензиностанция по едно и също време.Ти виждал ли си такъв феномен?Щото аз не съм?.Как ще ми стане консумацията двойна,след като към 01:00ч. през ноща нищо не работи,освен климатиците айде.

Всеки има различни потребности.

Навремето имаше сума ти заводи(които вече ги няма)как са функционирали,ако мрежата е лоша?Сравнено с една Гърция,нашата ел.преносна мрежа е поне 10г. напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тук стана малко нероден Петко ситуацията...

Не съм фен на електрокарите, но тъй като нещата отиват на там и съм обмислял варианти за себе си - трябва ми голяма кола, с голям багажник (т.е. комби или ван), с гарантиран преход от 500-600км, при подържане на магистрална скорост. И тук нещата приключват - нема такова животно.
От това което се предлага най-близо до нуждите ми е хибридният Джогър на Дачия, а и цената му е съвсем поносима за разлика от тези на електричките. Колкото и да харесвам Айоник6 нито ще ми върши работа, нито имам как да дам 100+ хиляди
Освен това подкрепям Пепи за състоянието и възможностите на електропреносната ни мрежа, така че поне за момента, ми се струва че хибридите са по-разумна алтернатива.

Това са моите 5 ст'инки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Пепи, защо от 18:30? Не съм съгласен, и че са малко колите с 22 кВт. Всички мерджани, аудита, бмв, ролс ройс (и те имат чиста електричка), теслата....

100 кВт батерия се зарежда за около 4ч. 

Ти всеки ден ли си на бензиностанцията? Като заредиш веднъж поне няколко дни нямаш нужда от зареждане.

18:30-19:30 защото по това време повечето хора се прибират от работа и с паркирането в гаража пускат зарядното, а не си правят планове как да слезнат в 22:30 или 23:30 да пуснат заряда. А и доста няма да имат избора, защото им трябват 12 часа за пълен заряд, т.е. ако не го пуснат в 19:30 сутринта в 7:00 все още няма да е завършило "пълненето". 

И сега, като се замислих, ще има и втори пик около 22:00/23:00, който ще е породен от нощната тарифа при тези с "бързите" станции ;) 

А 100KW батерия се пълни за 4h с 22KW станция, т.е. отиваме на 4-но увеличение на консумацията, т.е. още по-зле за енергийната система.

Не, не съм всеки ден на бензиностанция, но съм всяка седмица. С 35 литра резервоар ми стига за 350-400км до светване на лампата (разход около 7.5). С градска електричка това ще се равнява на зареждане през ден. 

@igeorgiev82покажи ми този бойлер дето е 1.5kW и стига да се изкъпеш :)

Феномена го виждам всяка нова година. Живея в квартал, който се води вилна зона и по празниците всички идват да празнуват и ... е изключение да не спре тока. Системата просто се претоварва. А изобщо не говорим за зареждане на автомобили, просто за отопление и готвене, т.е. в пъти по-малка консумация. @Logrusизпитва същите "приятни емоции", които също ти споделя. Но, както писах, и това ще се промени, въпроса е кога. Доставичиците на ток следва да го предвидят и да увеличат мощностите. Естествено, ще почнат първо от центровете на големите градове, защото там ще е най-големия бум в консумацията, и след това ще стигнат и до нас в покрайнините. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.