Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

преди 5 минути, Izolini написа:

(3,5тона по-тежък от дизелов)

Смятай колко тежи батерията. Мисля, че и ел. мотора е по-лек от дизел двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

преди 37 минути, igeorgiev82 написа:

На който му е интересно и любопитно може да го изгледа

 

Доста интересно обобщение накрая. Реално разход между 11 и 22kWh/100km, средно около 15kWh/100km. Т.е. на теория можеш да миеш 200км с 30kWh, което е горе долу 50kWh батерия поддържана със заряд между 20 и 80% (10kWh-40kWh).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартни полуремъркета Жоре. Камионите са електрически Тесла. Използват ги за локално снабдяване. Въпреки, че и там има проблем с инфраструктурата. Толкова много ток смучат, че има реални откази на логистични центрове да изграждат станции на зареждане. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ID A написа:

Използват ги за локално снабдяване.

Благодаря Иво. Изясниха ми се нещата и за камионите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Стандартни полуремъркета Жоре.

Редно е и полуремаркетата да са специални за да рекуперират енергията при спиране и спускане.
В противен случай с нормални спирачки само ще греят.
А и какъв компресор използват за спиране изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направиш електромобил/електрокамион и да не рекуперираш енергията при спиране е ..., най-малкото, безумие!

 

PS: Сега видях, че става дума за полуремаркетата, та малко само спам създадох :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, chavdarlk написа:

А и какъв компресор използват за спиране изобщо?

Класически компресор, задвижван от ел. двигател. Предполагам.

п.п. както е при тролейбуси, ел. локомотиви ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те използват двигателите на камиона за спиране. Нещо като ретардера. И чак след това спирачки, ако е необходимо. Дори леките коли са така. Спират на двигател и само когато той не стига се задействат и спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Те използват двигателите на камиона за спиране. Нещо като ретардера. И чак след това спирачки, ако е необходимо. Дори леките коли са така. Спират на двигател и само когато той не стига се задействат и спирачките.

В такъв случай никакъв шанс да са със стандартни полуремаркета. Щото в момента в който се включи спиране с двигателя на влекача, ремаркето ще го подмине.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

В такъв случай никакъв шанс да са със стандартни полуремаркета. Щото в момента в който се включи спиране с двигателя на влекача, ремаркето ще го подмине.

Какви полуремаркета да са. И при влекач с ДВГ се получава същия ефект. Така, че се действа според ситуацията.

п.п.  Това се получава при спускане на заснежен, заледен терен. Но, тогава се кара бавно и внимателно. На сух асфалт не може да стане, дори и на мокър. Използват се от време на време и спирачките, за да не се засилва камиона. Така, че не е проблем. Освен, ако не караш, като изоглавен и да си загубил ума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво , Пепи , случват се нещата и в България .. някъде към края на миналия век , в квартала с накичване на стените с климатици и така чаканото презастрояване , започна да се случва едно и също всяка есен (преди да пуснат парното) и лятото (особено ако е много горещо) - трафопоста се изключва и още два-три по веригата падаха. От своя страна екипите идваха , правеха нещо по нашия и отиваха да включат по етапно другите два-три и така си отлитаха два-три часа .. и така близо (ако не и повече) от 20 години до 2020 или 21 -ва , когато обновиха проблемните трафопостове и от тогава гасне тока само ако го спрат централно .. та ако при другите прехода отнеме 10-15 години , на нас ще са нужни поне 150 ?

Колкото до цените - наскоро попаднах на теста на "новия" Голф ID4 по АМС и Александър Блок възкликна (както и аз в Ениака) - какво в тази кола струва 60 000€ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Izolini Не е задължително. Американските са различни от европейските. Там са с две двойни задни гуми, които при всеки товар се плъзгат напред назад за разпределение на натоварването. Правилото е 12 к паунда на преден мост, 17к паунда на всеки от 2та двигателни(може и само единия да е) и 17к паунда на всеки от двата моста на ремаркета. Двигателните и на ремаркета ги мерят заедно, общо за композиция 80к паунда.

Въздуха за ремаркето е през отделен клапан. Ако се загледаш по снимки от кабини на американски камиони има жълт и червен бутон. Отделно масово си поръчват и опцията трейлър брейк, която задейства само спирачките на ремаркета, точно за изправяне, ако се загуби. Обикновено е лост някъде по таблото. Трябва да си я виждал на американски пикапи, хоризонтален ключ от две части, които се прибират една в друга. Технологично сигурно са поне 10тина години след Европа, ако не и повече. И това по коментари на шофьори, карали и от двете страни на локвата.

Сега дали камиона ползва сама двигатели и подава въздух на ремаркето,не е толкова важно. Но на сухо, джак кнайф мисля, че е почти невъзможно да стане.  Тука Велко е специалист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволеното натоварване е 12К паунда на предна ос, 34К на двата двигателни моста и 34К на осите на ремаркето, които се местят с цел оптималното разпределение на теглото.

Спирачките са направени така, че при натискане на педала, първо изпуска въздух ремаркето и реално почва да спира преди влекача. Точно, за да няма проблеми при заледен/заснежен път с т.нар. jack-knife. Ретардерите се ползват и през зимата, когато условията го позволяват без проблем. Все пак малко мисъл се изисква, но винаги има идиоти. 

Относно SEMI-то на Tesla. Нормален компресор и резервоар за въздух си има за снабдяване на ремаркето. Ремаркетата са стандартни за сега. Имат разни "добавки", които повишават аеродинамиката и в интерес на истината - вършат работа.

Това, което съм изгледал и прочел за тези машини, води на мисълта, че ще са конкурентни при средните маршрути и ежедневни доставки. Според мнения на ползватели - от 10% до 90% на батерията, заряда трае 30-40 минути. При задължителна почивка от 45 минути (която обикновено е около 1 час всъщност) след 8 часа каране - изглежда доста добре. Общо взето - изглеждат добре измислени и за сега - работещи, макар да е минало съвсем малко време. Имам приятели, които са поръчали общо 6 такива и като ги подкарат - ще видя реални данни от първа ръка така да се каже.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, PRR написа:

задължително зареждане всеки ден

Любопитен съм това защо е проблем? Не е като да трябва да пълниш нафта от бидони, а е 10 секунди "работа".
Отделно, в масовата употреба за градски нужди, 80% заряд ще е предостатъчен за два, че дори и повече дни. Като ще тръгваш на дълъг път просто казваш да не спира зареждането на 80%... времето е напълно достатъчно ако почваш от 20-30%. Не твърдя, че нямаш притеснения и ограничения с ЕА (например дали ще има свободна станция като си на път), но и не е чак толкова черно. Като всяко нещо - има си плюсове и минуси и е според нуждите. Много хора предпочитат да нямат личен автомобил, а се предвижват с колело и на екскурзия със споделено пътуване или рент-а-кар. ЕА за мен е предимно за втори градски автомобил и ако имаш домашна или в работата станция. С напредъка на батериите ще задоволява все повече нужди и за основен автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, mykacu написа:

Любопитен съм това защо е проблем?

Извадено от контекста не е проблем :) Т.е. не е проблем за ползвателя/собственика, но е проблем за енергийната мрежа и създадените пикове поради почти едновременното зареждане на всички ел. автомобили. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, PRR написа:

поради почти едновременното зареждане на всички ел. автомобили. 

Мхм,те всички ще се разбират на Вайбър "точно в 20:00ч включвайте колите да изпържим мрежата"

Всеки има различни потребности аз минавам 8км.градско всеки ден.За колко ще ми стигне 1 батерия и трябва ли да я зареждам всеки ден?

Друг минава 20...30...50 и т.н.т.

Не знам защо си го преставяш целият квартал да вкл.електромобилите по едно и също време.

За това давам все примера с печки,котлони,бойлери и т.н.т ама явно не искаш да разбереш?.

 

п.п.Когато човек не иска да приеме нещо,все ще намери някакъв недостатък,бил той и ъбсурден?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, igeorgiev82 написа:

Мхм,те всички ще се разбират на Вайбър "точно в 20:00ч включвайте колите да изпържим мрежата"

 

п.п.Когато човек не иска да приеме нещо,все ще намери някакъв недостатък,бил той и ъбсурден?.

Не, не се наговарят, а просто се прибират и "бодват" да се зарежда. Това е нормалното. Битовите потребители нормално, без ел. колите, създават сутрешен и вечерен пик. Едното е при ставането и правенето на закуска/кафе/т.н. и един вечерен, който е за готвене, миене, къпане и т.н. Просто към тези пикове ще се добави и още един, който, за съжаление, е значително по-голям. А това трудно се "преглъща" от енергийната система. 

За теб този проблем/недостатък може и да е абсурден, но някои хора 5 години са си "губили" времето да го учат това. Не, че е непреодолимо, но не е за подценяване и изисква време. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, PRR написа:

а просто се прибират и "бодват" да се зарежда.

Защо?

Питах и по-горе,ама удобно пропусна?.

След всяко дневно каране ли допълваш резервоара?

Аз ако имам след дневното ми каране остатък от 75% батерия,защо да я включвам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.01.2024 г. at 13:02, PRR написа:

...

А, ако искаш да го смятаме 20-80 излиза, че ползваш 60% от капацитета, т.е. 0.6 * 70 = 42kWh или зареждане макс през ден, дори със 70kWh батерия. При 50kW батерия излиза задължително зареждане всеки ден за да не трепериш, ако ти се наложи малко по-голям (градски) преход.

 

 

преди 3 минути, igeorgiev82 написа:

Защо?

Питах и по-горе,ама удобно пропусна?.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, igeorgiev82 написа:

Мхм,те всички ще се разбират на Вайбър "точно в 20:00ч включвайте колите да изпържим мрежата"

Двама мои приятели имат електрички в 2 съседни гаража. Заради "прекрасната" инсталация до гаражите единия пусна нови кабели до своя гараж, тоя в съседния с БМВто се изцигани и се закачи от неговия. Е сега двамата се резбират кой-кога да зарежда, че вече кабеля веднъж каза "МЯЯУ!", добре, че не се запалиха. Щото на БВМ зарядното не се напъва много, ама зарядното на Мустанга се смята за прекалено умно и само променя циклите. А ако го пуснеш насила на малко зареждане на другия ден ти казваш "мяу!" и слизаш да буташ.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Izolini написа:

..., че вече кабеля веднъж каза "МЯЯУ!", ...

spacer.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Izolini написа:

кабеля веднъж каза "МЯЯУ!"

Сложил е тънък кабел.?

Някой да ми каже кoлко е консумираната мощност от зарядното. Или горе долу в какви граници е. Щото досега май се говори само в kW/h.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, joro-120L написа:

Някой да ми каже кoлко е консумираната мощност от зарядното. Или горе долу в какви граници е. Щото досега май се говори само в kW/h.

7kW = (7000 / 230) / 0.9 = 34A

11kW = (11000 / 230) / 0.9 = 54A

22kW = 108A

 

А на мен бушона в таблото на улицата ми е 50А ...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи само, ако се зарежда точно 1 час...
За да се преобразува от kW/h в kW трябва да се знае времето.
Например при зареждане на 2 часа всичко се дели на 2 и т.н.
КПД на зарядните е много близко до 100%, може да го приемем за 99%, но това помти няма отражение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз направих само сметката колко ТОК харчат различните видове зарядни. Иначе да, трябва да се умножи по времето (в часове) за да се получат kWh.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.