Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

Ние всички май трябва да си бръмчим само с колелата, защото надали някой си тъпче колата с багаж до горе всеки ден. Шегата настрана, но реално нали това е идеята на голямата семейна кола - тези два-три пъти в година да има къде да си натъпчеш багажа?! 
Иначе мнението ми за електричките е крайно негативно на този етап. Не ми допада времето за зареждане, необходимоста от планиране на тези зареждания при всяко излизане от града, дали ще е свободна зарядната станция, дали няма да се запали от нищото, усещането от шофирането, липсата на звук от двигателя и тн. Но най-вече ме дразни лицемерния маркетинг зад цялото нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма лошо да имаш голяма кола, нищо че я пълниш няколко пъти в годината. Другия вариант е втора, малка, за града, но разходите се увеличават. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, axel написа:

дали няма да се запали от нищото,

???

Предполагам,че държиш навън лаптопи и телефони??.И те имат батерии и могат да се запалят.

Колко ел.коли си виждал да се палят от нищото

Реално погледнато се палят много по-често ДВГ(те са и повече-нормално).А и медиите не отразяват всяка запалена ДВГ кола а само електричките?Що ли?

преди 50 минути, axel написа:

липсата на звук от двигателя

Какъв двигател караш?

V8,W12?Щото да ти кажа моя миксер 1.4 не е мЪ кефи как звучи и няма да ми липсва?.

преди 38 минути, Vladi_a написа:

Според мен няма лошо да имаш голяма кола

Е,кой е казал че е лошо.Въпроса е колко ти е нужна?.

преди 41 минути, Vladi_a написа:

нищо че я пълниш няколко пъти в годината.

Е,да голяма кола и жена=Емиграция?.

Нищо,че от всички боклуци,които са натъпкани ще се ползват 30-40% от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процентното съотношение на запалили се нови електрокари в сравнение с нови (подчертавам нови, не такива на по 20 години) автомобили с двг с вътрешно горене е в много голяма полза на последните. Убеден съм, и без да имам статистически данни. И едно е да ти се запали телефона, съвсем друго е да ти се запали двутонния тролейбус в гаража.
Относно звука, имах предвид какъвто и да е звук, просто мотор, който вдига оборотите и ти го усещаш с всичките си сетива. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Край на безплатното зареждане, тази услуга става платена

 

От 15.01.2024 услугата за ползвателите на станциите на Electrip става платена. Това съобщиха от компанията. И уточняват:

 

Цените са:

AC Type-2 - 0.65лв/кВч с ДДС
Бързи 60 kW DC CCS - 0.75лв/кВч с ДДС
Супербързи +180 kW - 0.75лв/кВч с ДДС

Първият кВч е безплатен!

Цената се изчислява, като се умножи консумираната електроенергия от зарядната сесия по цената на кВч на конектора. Лесно и прозрачно!
След като приключите със зареждането, моля, извадете конектора от автомобила си, за да освободите станцията и за другите водачи. В случай, че блокирате станцията, ще Ви бъде наложена допълнителна такса.

Еlectrip си запазва правото да променя цените или прекратява кампании без предизвестие.
Ако ползвате услугите на Еlectrip като гост ще бъдете таксувани с 0,05лв./кВч. допълнително към стандартната тарифа.
Тази промоционална тарифа е валидна от 15.01.2024г. до 29.02.2024г.

 

 Plovdiv24.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, axel написа:

автомобили с двг с вътрешно горене е в много голяма полза на последните. Убеден съм, и без да имам статистически данни.

Като нямаш данни,поне чети,хората правят статистики,не са УБЕДЕНИ?

Процентно е о.о3 за електромобилите.Много голям процент??

"Според тази информация, в САЩ, изчислено средно на 100 хиляди превозни средства, хибридните модели са водещи по отношение пожарната безопасност и нивото на самозапалване с 2 474 броя. Следват ги превозните средства, задвижвани само с двигател с вътрешно горене – 1529 на 100 хиляди. Най-безопасни са електрическите автомобили които са далече назад в това отношение и заемат третото място с общо 25 електромобила на 100 хиляди."

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.nbcnews.com/business/business-news/tesla-car-battery-fire-needed-6000-gallons-water-to-extinguish-rcna68153

 

Шансът да се случи на човек с електромобил вероятно е нищожен, но пък тръгне ли от химията на батерията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.01.2024 г. at 7:15, igeorgiev82 написа:

... Най-безопасни са електрическите автомобили които са далече назад в това отношение и заемат третото място с общо 25 електромобила на 100 хиляди."

Това е факт в момента, но когато масовия електро парка мине средна възраст от около 10 години нещата ще се променят. Но, независимо от изменението, не мисля, че това е критерии, който е определящ за или против електромобилите.

Иначе преди три дни си говорих с познати, които ще взимат електричка. Основен аргумент - офиса им се намира в "зоната", а служебните парко места са ограничени на максимум 2 за офис. Съответно и парите за тия места са доста сериозни. Та за тях това е вариант. Въпроса е до кога общините ще дават тая екстра, предвид колко бързо електро парка навлезе ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.01.2024 г. at 19:33, The Best Forman написа:

Цените и те не са това , което бяха .. влизам днес в един магазин и хоп - промоция на гел за бръснене (два за 14 и малко) и естествено вземам си , щот ми трябва и после се замислих каква е далаверата .. почти никаква (два - два и малко) спрямо магазина , от който си го купувам нормално ? .. та и с колите е същото .. дали с гориво или с ток , все същите пари , ама едните ги даваш накуп и ако има от къде да краднеш ток , си на далавера ;)

Я да видим една тесла 3 2018-2020г спрямо С3 като цена (за 2ра ръка говоря). Средната разлика в парите е 20к лв. Теслата при зареждане в домашни условия на дневна тарифа е 20лв за 80квч, нощната е 11лв за пробег реално максимален 450-500км, минимален 350-400км. С една зареждачка за 1000лв пълно зареждаш за под 11ч! Дори един дизелов с3 4х4 си харчи средно 6-7/100! Разлика 15+лв/100км  най-малко. Само от гориво се оправдава инвестицията в електричка за малко над 120к км. А колко ще са разходите за подръжка на един дизел за тия км и колко за една тесла 3? Но реално трябва да се съпоставят с3 280кс с тесла 340кс… голямото на Шкода и малкото на тесла. Шкодата харчи средно 9л или 24лв за 100км, теслата 15квтч или 3лв на дневен домашен ток и под 2лв на нощна тарифа! За по-лесно нека сметнем разлика 20лв за 100км. Или за под 100к км само от гориво излиза сметката. Но един суперб за 100к км ще струва поне 5к лв в обслужвания и дребни ремонти! И накрая излиза, че в най добрия случай за 60-70к км оправдаваш разликата в покупната цена на теслата, в най лошия на малко над 100к км! 
 

Да не говорим в дългосрочен план, че на една тесла реално няма какво да се обслужва освен филтър купе, доливане на спирачна течност и гуми. Спирачките се ползват рядко в движение, ел мотора поема над 90% от усилието за спиране! Остава окачването, което е солидно и няма аналог като надеждност спрямо експлоатация към момента! 
 

И накрая, най слабата тесла е по пъргава от най бързия суперб. Реално за 60-65к взимаш 3ка 500кс с два мотора и лонгреиндж на под 100к км в гаранция… за 45-50к лв суперб 190-280кс вече без гаранция! Цялата ми сметка е завишена за 3ката и занижена за с3ката! Обаче едно е да караш 200-300кс, друго 500+кс! А ако видиш тесла модел С как се прави 700+кс за тия 60-70к лв и дават фри чардж до живот на малко в БГ станции за сега… тотал нещата са други! Като цяло да съпоставяме кола 200-300кс с такива 500+кс е нередно, такава с двг 500+кс спрямо тесла се избива за норматив и от гориво, и от обслужване (грубо сметнато за под 50к км), ако са на една цена, но коли с 500кс струват.х2 и като нови, и втора ръка спрямо тесла с тези показатели! 
ако сравняваш кон с кокошка(бензин малка кубатура или такъв на газ, дизелче, Ок… но реалната съпоставка е нещо друго)! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все още остава неудобството при дългите пътувания. Ако за някои е нормално да спират през 2 часа за по 15-20 мин почивка, за други не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.01.2024 г. at 8:48, b3lq7a написа:

Я да видим една тесла 3 2018-2020г спрямо С3 като цена (за 2ра ръка говоря). Средната разлика в парите е 20к лв. Теслата при зареждане в домашни условия на...

 

И накрая, най слабата тесла е по пъргава от най бързия суперб. Реално за 60-65к взимаш 3ка 500кс с два мотора и лонгреиндж на под 100к км в гаранция… за 45-50к лв суперб 190-280кс вече без гаранция! Цялата ми сметка е завишена за 3ката и занижена за с3ката! Обаче едно е да караш 200-300кс, друго 500+кс! А ако видиш тесла модел С как се прави 700+кс за тия 60-70к лв и дават фри чардж до живот на малко в БГ станции за сега… тотал нещата са други! Като цяло да съпоставяме кола 200-300кс с такива 500+кс е нередно, такава с двг 500+кс спрямо тесла се избива за норматив и от гориво, и от обслужване (грубо сметнато за под 50к км), ако са на една цена, но коли с 500кс струват.х2 и като нови, и втора ръка спрямо тесла с тези показатели! 
ако сравняваш кон с кокошка(бензин малка кубатура или такъв на газ, дизелче, Ок… но реалната съпоставка е нещо друго)! 

Аз ще поспоря за "избиването" на 20к разлика в цената. Та сметката е 20000 / 2.5лв = 8000литра. При разход 8/100 (моя е под 6, ама да не издребняваме) прави 100к км. ПРИ НУЛЕВА цена на тока! Ако сложим и цената на тока избиването отиде на 150к.

Относно сравнението 500к Тесла и дизел - ами трудно се сравняват. Теслата на драг ги прави смешни, но като я подкараш с 200+ след 150км вече си за зареждане. Дори "extended range" не помага кой-знае колко. В същото време дизела, дори да приемем разход от 15/100, което е далеч от реалното, ще мине 400+ километра, реално далеч над 500 ;) Но пък аз, дори в Германия, не карам с 200+

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, PRR написа:

Аз ще поспоря за "избиването" на 20к разлика в цената. Та сметката е 20000 / 2.5лв = 8000литра. При разход 8/100 (моя е под 6, ама да не издребняваме) прави 100к км. ПРИ НУЛЕВА цена на тока! Ако сложим и цената на тока избиването отиде на 150к.

Относно сравнението 500к Тесла и дизел - ами трудно се сравняват. Теслата на драг ги прави смешни, но като я подкараш с 200+ след 150км вече си за зареждане. Дори "extended range" не помага кой-знае колко. В същото време дизела, дори да приемем разход от 15/100, което е далеч от реалното, ще мине 400+ километра, реално далеч над 500 ;) Но пък аз, дори в Германия, не карам с 200+

В момента в София в е 21ст на квч дневна, нощна на 13ст (по-спомен). Трудно над 3лв на нощна ще харчи за 100км една тесла… и си прав, и не… една зарядна станция за в гаража е 2к лв за 7-11квч! За 3лв ток като разход отиваш на над 22квч за 100км, което е доста завишено, предполагам реално ще е 10тина % под 20квч  и сметката излиза наполовина на тия 50к лв за ток. И в тая сметка не слагаме обслужвания и ремонти по кола с ДВГ (ако е дизел кофти, след 100к км за разлика от бензиновите, гълтат доста за подръжка). Но да сложим едни 5к лв, скромно, и пак е според зависи кои под ред 100 са й! 3ти те са най-дебели, 1ви те са нулеви! Като цяло не съм фен на електричките, обмислям го, разсъждавам и си смятам! Мненията навсякъде са противоречиви, хората с опит и стаж предпочитат ДВГ, юпита, ит-та и пресни шофери с някакви финансови възможности хвалят и избират електричките! Реално ме вкарва мисли спада на цените на новите ел возила съпоставено с повишението на тези с ДВГ последните години! 
 

пс. И друго… смятам едни пари за обслужвания и ремонт на кола с ДВГ, ама не е ясно кога ще замине батерията ма една тесла, и нещата в тази колонка на сметките рязко се нулира и пак остава едната икономия от разлика в гориво, без да се мисли за неудобството при зареждане и дълги дестинации! Гледам на външни бързи станции искат 70-90ст на квч, което е като на по-мощен дизел в пари разхода.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, b3lq7a написа:

В момента в София в е 21ст на квч дневна, нощна на 13ст (по-спомен)....

Спомените не са това, което бяха ;) 

Нощна: 15.127ст/кв

Дневна: 25.781 ст/кв

Справката е от сайта на Електрохолд.

И това е по регулирани цени! Дори с най-оптимистичните сметки, т.е. зареждане само на нощна тарифа, каране кротко с разход от около 160w/km, прохладно време време (т.е. без климатик/термо помпа)  и т.н. и сметката прави минимум още 20к км, т.е. стигаш до над 120к за избиване на разликата. Реалистично 140-150, както писах по-горе. А, като излезнем на свободния пазар през 2026 изведнъж сметките ще станат доста "криви". Но, да се върнем на оптимистичния вариант от 120к - това са 8-12 години за средно статистическия водач. С моето каране са поне 8. Т.е. избиване на "инвестицията" след 10+ години, когато ще е време да се продава колата. 

Та пак, за мен е рано. За други е дори късно. Познати си взимат електричка, заради "зоната", което е повече от разумно, защото за 3-4 години ще си избият разликата само от абонаментната такса за зона. 

 

PS: Направих проста сметка. При нормално каране електричка ще "харчи" между 3 и 6лв/100км (дневна/нощна тарифа, градско/извънградско). Супърба, с всички консумативи, обслужвания в ЕТ, гуми и т.н., ми "излиза" под 20ст/км или 20лв/100км. Т.е. между 3 и 7 пъти по-скъп от електричка. Но това е по сегашните цени и то в регулиран пазар. При зареждане по цени на свободния пазар между 1.25 и 3 пъти по-скъп, т.е. там "избиването" ще е далеч над заветните 150к, отиваме на 500к км ...

PS2: При цена от 90ст/кв електричката излиза по-скъпа от супърба, та избиване няма ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При електричките няма регулярно обслужване като смяна на масло и филтри, но като цъфне батерията или някой модул покрай нея, сметките с поддръжката се изравняват, че сигурно и надхвърлят тези на ДВГ. За окачването мисля, че нещата са сходни. И едните, и другите имат носачи, шарнири и т.н., които с времето искат подмяна. Така че пак опираме до въпроса колко време ще се ползва едната и другата кола.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста се заобикаля въпроса с поддръжката/обслужването и консумативите за електричките. Да от дискове и накладки ще се пести заради рекуперацията, която намаля нуждата от интензивното им използване, но окачването си иска поддръжка. Също така гумите няма как да не ги броим. И определено ще отпаднат облекченията за паркиране в центъра на градовете ако започнат да преобладават тези возила, защото не е важно просто да са еко, а трябва да се събират и пари от паркиране.

От друга страна е трудно да се направи релна калкулация, защото никой не може да гарантира сегашните цени нито на тока, нито на горивата. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, ghost_rider написа:

Доста се заобикаля въпроса с поддръжката/обслужването и консумативите за електричките....

В моите сметки те са приети за нула :) Нула и за гуми, нула за всичко. От друга страна, сметката за Супърба е с включени разходи за обслужване, ремонти, гуми и т.н. и т.н. ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужким гледах цените на тока на електро Холд в сайта им чрез калкулатора, но ОК, цената на тока е доста несигурна и винаги в посока нагоре! Ако се мине на свободен пазар цените се очаква да станат х3, поне това се говори, а реално може и да са х2 и х5! При течните горива не се очаква криза или прекомерно поскъпване! Няма как при сегашния пазар, където вече поскъпването, заради изолирането от пазара им на Русия, е факт да има големи изненади! От месец-два се замислям за ел возило, конкретно за тесла, но въпреки първоначалното си силно вълнение и желание, не мога да се наглася натам, дори и по-финансов показател. Между автобус и тролей - когато съм се возил, винаги в автобуса ми е било по-комфортно, ел кола не съм карал, не съм се и возил! И пак, накрая, ако сметките са за ел кола на 100к км, 2ра ръка и за 150к км последващ пробег? Един дефектирал ел мотор или батерия променят всичко финансово! Друго е сервизното обслужване - за тесла в БГ няма, най-близо ходиш в Румъния, не е ОК! И не само, че не е Ок ами е и притеснително, и плашещо! При ПТП официално почти винаги се бракува и няма към кого да се обърнеш за ремонт в БГ! До колкото съм запознат и ставките за пълно каско са по-високи значително от тези за кола с ДВГ, пак минус! Части нови почти не се предлагат, втора ръка - с голямо чакане. Гуми и спирачки не са никакъв проблем, спирачки се пипат средно на около 300к км, гумите са 2к лв и изкарват по доста км. За окачването конкретно на тесла - ползват доста елементи от е-класа в моделите си и не са скъпи и проблемни, а доста издръжливи! Колега по-горе каза, че голям плюс е безплатното и неограничено паркиране в зони, което реално е така, но за хора като мен е без значение!  
@PRR накрая ще заключа, че след доста интерес и проучване за тесла, от моя страна, не 100к км, не 120к км, а може и повече от 150к км да се избива тази разлика (при 2ра ръка). Но не съм смятал разлика в остатъчна стойност… не мога да преценя кога ще замине една батерия, ел мотор или част от тях и какво би струвал ремонта им! Също последните 1-2г има огромен ценови спад на ел колите като нови и респективно на вторичния пазар! Появата на нов вид батерия, която да се влага в производство на нови модели, би променило драстично пазарната цена на съществуващите и притежавани ел коли! Пак е финансов риск! Най-вече се питам защо при повишаване цената нови коли с двг, тази на ел колите пада?!? 
 

пс. Принципно, не е равностойно сравнението на една ел кола с 400-500кс с такива с двг с 200-300кс. Вероятно при директна съпоставка с равностойно мощни коли сметките ще са в доста голям плюс за електричката! Но това е друг аспект на темата, все пак всички ние караме среден клас и под средното предлагано на пазара ниво на мощност. Реално никой от нас няма нужда от такава бързина в реалната употреба! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално тия 400-500 коня можеш да "ги сложиш на пътя" само при почти идеални условия, при това за кратко време. В 99% от времето, нормалните хора, не ползват повече от 25-30кс. Да речем, че на магистралата, при спазване на ограниченията и стръмен наклон, стигат до 90, но пак за кратко. Та, за всекидневна кола, не смятам, че тия 300+ коня са някакво предимство. Както си говорих с Жеков, над 250 коня разликата вече е във магарето ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, 4е4о написа:

Но пък данните от Норвегия показват и друга гледна точка:

https://carmarket.bg/elektromobili/iznenada-ot-norvegiia-elektrichkite-se-spraviat-v-studa-po-dobre-ot-dvg-8337

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@4е4ов статията пишат "не могат да запалят". При електричките "запалването" не е от нещата, които се очакват :D

Сега по темата. Електрическите коля нямат проблем с "паленето" - факт. Проблема е, че при обещан пробег от 400км (примерно) при -10 стават 250, а при -15 падат до 150. И, докато това надали е най-големия проблем в града, то едно отиване от София до Боровец и обратно за ски почва да става леко рисково. Хубавата новина е, че риска е по-голям на връщане, когато всъщност е спукане и с внимателно каране и изключен климатик ще се прибереш ;) 

И, ако трябва да обобщя, електричките са далеч по-надеждни, най-малкото поради много по-малкото механични елементи, които да се счупят. Но не се справят добре със студеното. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, PRR написа:

И, ако трябва да обобщя, електричките са далеч по-надеждни, най-малкото поради много по-малкото механични елементи, които да се счупят. Но не се справят добре със студеното. 

Аз мисля, че механиката е по-надеждна от електрониката, но така или иначе и автомобилите с ДВГ вече са пълни с електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, joro-120L написа:

Аз мисля, че механиката е по-надеждна от електрониката, но така или иначе и автомобилите с ДВГ вече са пълни с електроника.

Жоре, проблема е, че съвременните ДВГ имат много повече електроника отколкото електрическия двигател. Реално освен температура, ток и обороти друго няма какво да му се мери на един ел.двигател. За сметка на това ДВГ има датчици за детонации, за позиция, за количество въздух, за температура на въздуха, за налягане, за температура, за рекуперация, за ... Много са. Съответно и електрониката е безобразно усложнена да се оправя с толкова датчици и системи за контрол. Добави към това и скоростната кутия и нещата съвсем се усложняват. Съответно самата електроника е доста скъпа и по-ненадеждна. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се след две - пет години , като се вдигне тока и паднат преференциите за паркиране , какво ще правят собствениците на електрически возила .. май ще стане като вълната от китайски касетофони от '90 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.