Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Казва ми няколко неща:
- Хората масо НЕ ползват електричките за дълъг път. 24kW заряд са за 100-120км извънградско. За повече не стигат.

- Доста от зарежданията са просто "за да се прибера" (щом средния заряд е 24kW, значи поне 25% от зарядите са за по 5-10kW или 10-20км, айде 30 в града)

- AC заряда е на практика неизползваем, освен, ако не зареждаш в МОЛ-а и се моташ с часове.

- Средния заряден ток на AC станциите е под 60kW на AC станциите и  15kW на DC станците

- За да мина 1000км, с осреднените данни от горе и със 70kW батерия ще са ми нужни 5 спирания (първо на 225км и следващи на 400, 575, 750 и 925), което прави, грубо 3:20h (60kw зарядна "пълни" 40kW за 40мин) на зарядни станции.

 

Това виждам аз. В идеални условия, горните 3 часа могат да паднат до малко над час, но все пак, говорим за реалните условия в момента. Не в светлото бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

Преди 5 часа, PRR написа:

За да мина 1000км, с осреднените данни от горе и със 70kW батерия ще са ми нужни 5 спирания (първо на 225км и следващи на 400, 575, 750 и 925), което прави, грубо 3:20h (60kw зарядна "пълни" 40kW за 40мин) на зарядни станции.

Отново са ти грешни разсъжденията😀.

Ето един от най-точните трип планери с електричка(като е доста консервативен и реално можеш да минеш повече от колкото показва,къде да заредиш)

Приблизително за 1000км. са 3 зареждания.Задал съм скорост 130км. и допълнително тегло 300кг.🤐 и точна разбивка на колко батерия пристигаш на зарядната и до колко да я заредиш.

 

Screenshot_20240301_182726_ABRP.jpg

Screenshot_20240301_182709_ABRP.jpg

Screenshot_20240301_183322_ABRP.jpg

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, щом казваш. Гледам си сложил, че батерията е никога не ползвана (100% капацитет), 20 градуса външна температура (да няма климатици) и никой да няма на нито една от станциите. Добре, съгласен съм. При идеални условия може и да се случи. Реално ... надали ;) 

Всъщност се чудя, защо още не си с електричка? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, PRR написа:

Всъщност се чудя, защо още не си с електричка? 

Тепърва имам да си реновирам гаража и да му направя условията и след това😉.

преди 15 минути, PRR написа:

При идеални условия може и да се случи.

Но и при твоите НЕ идеални условия,няма как общото време за зареждане да е над 3 часа,защото съм чекнал САМО станции на Тесла,ако на тях хипотетично има опашка,в близост има много други на различни оператори🫠🫠.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... които не зареждат със 150+kW ;) Сметката е сравнително проста. На магистрала разхода на електроенергия е грубо 250W/km. Т.е. за 100км ти трябват 25kW. При 150kW зарядно това прави поне 10мин на кабел. За 150км са 15мин. Според планера първото зареждане ще е след 388км (според ТЕЗИ няма да стигнат, ама да не се разсейваме), което ще приемем, че "не се брои", защото си заредил преди тръгването. Допълването за следващия участък от 220км изисква 22мин. След това 18 за следващия и още 18 за последния. Т.е. 1h (без 2мин) само на станциите. Това е при наличие на свободни 150kW станции. При 75kW зарядни станции ... лошо.

Но, виждам, че си силно ентусиазиран, пожелавам ти скоро да си собственик на електрическо МПС и да споделиш реални данни от първо лице. Не от планера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, PRR написа:

пожелавам ти скоро да си собственик на електрическо МПС и да споделиш реални данни от първо лице. Не от планера. 

Благодаря.

А аз,ти пожелавам да се позадълбочиш с огромната информация,която я има навсякъде(стига да искаш да приемеш😉,какво споделят реалните ползватели)за използването на ел.коли и съществуващите станции(в БГ и Европа),а не да се осланяш на приказки пред блока и НИМ😉.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Ти живей в идеалния свят, аз отивам на приказки пред блока и НИМ :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Случайно попаднах и загледах пистовия тест на М50i .. не запомних точните параметри , само дочух за над 700 Nm , четири задвижващи колела , 2300 кг. и резултата е четири и малко секунди зад обикновенно М50 само със задно , та мощността излиза , че не е всичко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, теглото е фактор, ама и тия 4сек са повече от достатъчни. 99% от водачите, слагам 100% и себе си в групата, не могат да използват тая мощност. Да, на драг става и ... идва завоя и или излиза адреналина или колата от пътя :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, PRR написа:

Е, теглото е фактор, ама и тия 4сек са повече от достатъчни. 99% от водачите, слагам 100% и себе си в групата, не могат да използват тая мощност. Да, на драг става и ... идва завоя и или излиза адреналина или колата от пътя :D 

В началото темата се завъртя около мощността , която предлагат електромобилите , а и още е повод за насмешки към някои модели , та за това го написах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, The Best Forman написа:

Случайно попаднах и загледах пистовия тест на М50i .. не запомних точните параметри , само дочух за над 700 Nm , четири задвижващи колела , 2300 кг. и резултата е четири и малко секунди зад обикновенно М50 само със задно , та мощността излиза , че не е всичко ;)

Гена, някаква грешка има... Няма как, разликата да е 4.х секунди ако теста е 0-100. Какви са точните модели на сравнявани те возила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, zloQQ написа:

Гена, някаква грешка има... Няма как, разликата да е 4.х секунди ако теста е 0-100. Какви са точните модели на сравнявани те возила?

Кой па ти е казал , че теста е на драг .. обиколка на писта и да ти приличам на специалист по БМВ .. някаква електричка тестваха и сравняваха с еквивалент с ДВГ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да споделиш този тест. Интересно ми е на колко дълга обиколка ги правят тези 4 секунди разлика. Дали я взимат за около 1 минута или за около 5 минути?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, winrg написа:

Може ли да споделиш този тест. Интересно ми е на колко дълга обиколка ги правят тези 4 секунди разлика. Дали я взимат за около 1 минута или за около 5 минути?

Пистата е Мендинг , 4250 м. и може да гледаш всички тестове , освен по АМС , също и в ютуб. Пилот е Кристиян Менцел.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая електричка нещо брутално тъпчеше преди 200 и едвам ги вдигна. Имам чувството (измамно, очевидно), че Мицьо ще ги вдигне по-бързо ;) Не съм сигурен, дали не му беше някъде ограничението ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Секунда на километър си е сериозно изоставане, когато говорим за писта. Но в нормални условия подозирам, че електрокарчето ще даде по-добро време от М-ката. Само като сложиш разликата при потегляне на светофар или пък еластичността при изпреварване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Logrus написа:

Секунда на километър си е сериозно изоставане, когато говорим за писта. Но в нормални условия подозирам, че електрокарчето ще даде по-добро време от М-ката. Само като сложиш разликата при потегляне на светофар или пък еластичността при изпреварване...

Ако освободиш всички ограничители  електрическия автомобил ще полудее , ама ще те извади от джобовете - я ще се запали елктродвигател , я контролер , а може и батерията да сгъне найлоните 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След средата на обиколката май батерията или електрониката е прегряла (толкова успях да разбера) и затова мощността е била намалена. Същото се случва и с ДВГ като прегрее.

Това i4 още не е дорасло да бъде истинско ///М, но може би следващото поколение ще се справи по-добре с такива натоварвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видим ;) Че и теслАта и дават 600+км, ама реално и 350 са постижение ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, ID A написа:

https://www.24chasa.bg/biznes/article/17528502

Айде на твърдите батерии, само 1000-1200 км пробег.😆

 

Не следя супер много темата и не съм в час, ама ако и 50% от написаното в статията е реалистично - много добре!

 

Преди 11 часа, PRR написа:

Да видим ;) Че и теслАта и дават 600+км, ама реално и 350 са постижение ;)

 

 

Те и на моята й дават 12.5/100 градско, нали... :D

 

 

преди 57 минути, winrg написа:

 

Германия не е фактор и пример за абсолютно нищо от няколко години насам. Тоя аутизъм, коjто цари на държавно ниво и кризата (не само инономическа) в която са...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, sauber написа:

Те и на моята й дават 12.5/100 градско, нали... :D

Да, ама не пълниш 50% от резервоара за 45 мин, нали :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.