Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 12/08/23 във всички области
-
Ами то се е видяло, че веднъж годишно ще пиша в темата, така че спокойно мога да поразкажа малко какво се случи изминалата година с колата. Ще бъде сравнително дълъг фоторазказ, съжалявам, ако доскучае на някой Изминалата година и половина от предния ми пост беше доста активна за Шкодата. Имаше много каране, приятен брой посетени събития, много разходки, доста ежедневно каране, и разбира се - проблеми. Ще се опитам да карам в хронологичен ред, за да е по-прегледно. Логично, започвам с подготовката на срещата в Първенец през 2023 година. Ден по-рано си взех колата от града и се я прибрах при мен. Едно миене, и вече беше готова за среща: Вечерта направихме и една вечерна разходка из Пловдив с компания: Малко след срещата в Първенец, ми предстоеше едно от важните събития в живота - сватбата ми. Шкодата, макар да не беше младоженската кола, беше част от кортежа към сватбения автомобил. Съответно хубаво миене и подготовка, ето и една-две снимки от деня преди сватбата, и една-две от самата сватба: Тук-таме из разказа ще вкарвам и по някоя снимка от ежедневието. Измежду другите ежедневни коли Шкодата успя да навърти хубав пробег през годината, доста често си я карах и нея, макар да се бях съсредоточил върху новата си стара играчка - Голф 2, на който навъртях над 13000 км за 10 месеца. Ето и първата порция от ежедневни снимки: Не минахме и без ремонти. Единия от тях беше доста стряскащ - на прибиране към вкъщи една вечер градусите взеха сериозно да се вдигат. Живеейки в планината, това си е проблем. Успях да се прибера преди температурата да стигне 100 градуса, и веднага последва ремонт - оказа се окисляване на буксите на перката. Изкарах предницата от площадката, легнах отдолу, направих едно хубаво почистване на кабелните обувки, и всичко си дойде на мястото: Имаше и дребен проблем отзад вляво - започна да тропа, и се оказа скъсан тампон под пружината, лесен и бърз ремонт: Дойде време и за подготовката на първото по рода си събитие - Задномоторна среща 2023 г. С Коцето @malkiq направихме една опознавателна обиколка на мястото, както и на маршрута, който в последствие използвахме за автопохода, и го направихме именно със старите баби: И това пътуване не мина без дребен проблем, по едно време изчезна мощността на колата, за щастие много бързо се усетих какво става - беше се поотхлабило жилото на газта, и педала нямаше ход. Ремонт за 4 минути, и отново газ. Дойде и самата Задномоторна Среща, която беше ПРЕКРАСНА. Тук ще сложа само 2 снимки от нея, другите ги има в темата: Ще си позволя едно лирическо отклонение, което пък е доста важно за самата Шкода. Наложи се да напускам стария гараж, където колата домуваше. Колата преседя няколко месеца на открито, и в последствие реших, колкото и да не ми се иска, да я прибера в подземния гараж. Той пък се превърна в едно доста приятно местенце, защото вътре домуват 3 ретро автомобила - Шкодата, едно много готино трабантче и една перфектно реставрирана Вектра. Стелажите вече отдавна бях напълнил със шкодови части, един плакат за красота, и нещата заспаха. Със съквартиранта ми по гараж се оборудвахме с доста инструменти и аксесоари, нужни за всеки един гараж, както и с маса, столове и чаши. Гаража ни се превърна и в притегателно място за нас и себеподобните ни, и от време на време се събираме там да пием по една бира и да си полафим: Сега пак следва една малка порция ежедневни снимки, доста каране, и в онзи момент никакви ремонти: Дойде моментът и за срещата в Първенец 2024 г. Ето и няколко снимки от подготовката - хубаво миене и на Шкодата, и на голфа, та покрай тях намаза и на жената тойотата. Една снимка и от самата среща, другите са в темата: После ходихме и на месечна среща в Пловдив: И след това вече се започнаха по-сериозните проблеми. В един момент се появи стържене и някакво тропане отзад вдясно. Барабана долу, и О, чудо! Полуоската си шава свободно във всички посоки. Диагнозата е ясна - лагер. Всички знаем каква е процедурата по смяна на лагер, и да си призная - никак не ми се сваляше целия кожух на полуоската. С баща ми измислихме "мързелив" вариант да го избием отвън, без разглобяване. Направихме си специална скоба, която да заварим за самия лагер, и да се опитаме да го изкараме със скоба навън: Опита беше неуспешен. Не се разминах със свалянето, и след като приех съдбата си, окачването беше разхвърляно и вече на операционната: Новият лагер и двата семеринга седяха и тръпнеха в очакване да бъдат монтирани: И няколко часа по-късно, колата беше сглобена и в движение, даже я наградих с едно прибиране до вкъщи: Шум от лагера вече нямаше, тракането беше изчезнало, поех си дълбоко удовлетворена глътка въздух, и пак си я покарах няколко дни. Наближаваше следващото ретро събитие, което посетихме с @Rosen Raychev - ретро парада в Хисаря. Колата отново вкъщи, но този път я измих на автомивка, тъй като почти цяло лято нямахме вода, и нямаше как да я измия вкъщи: Всичко беше прекрасно, НО... след прибирането от Хисаря прибрах колата, и една седмица преди Задномоторната среща 2024 я изкарах, и тропането отзад в дясно пак се появи. Няма да лъжа, че се поизнервих, но искам, не искам, хайде пак всичко долу. За един ден 5-6 пъти свалих и качих барабана, докато открия причината. Подлагах шайби, но нищо не помогна. Иползвах жокер "ползвай си частите от другата Шкода", и имайки цял един кожух с носач и полуоска, се възползвах, сложих още един нов лагер и семеринги на окачването, и всичко отново долу, и след това сглобяване: За съжаление се беше появил и още един неприятен, но важен проблем - спирачките. Педала беше започнал да пропада, диагнозата - помпа. Покрай проблемите с полуоската, не ми беше останало време да се занимавам с този проблем, и имах буквално 3 дни до срещата, за да го отстраня. В сряда поръчах нови гумички за помпата. В четвъртък пристигнаха, и още сутринта ги смених. Тук обаче се яви следващия проблем - новите гумички бяха прекалено плътни. Буталцето на помпата блокираше, и самата помпа нямаше ход. В безизходицата зададох задание на един познат сервиз да ми намери помпа в рамките на деня, или най-късно на следващата сутрин. Речено - сторено! Помпа се намери, и беше при мен в петък в 9 и 30 сутринта: Лошото беше, че денят беше петък, а аз - на работа. Петъците обикновено са ми страшно натоварени, и нямах абсолютно никакво време да се занимавам с колата. В допълнение, трябваше и да източвам старата течност и да наливам нова, което води със себе си цялата патаклама с обезвъздушаването на системата. Съответно цялата процедура я започнах в 16 и 45, когато приключи работния ден. Имах помощници - баща ми и един колега, та поне се надявах да действаме по-бързо. Източих течността, сменихме помпата, обезвъздушихме я, и тръгнахме по колелата в дадената последователност. За късмет, обаче, още на първото колело стана беля - развивайки щуцера за обезвъздушаване, той просто ми остана в ръката. Нямаше навиване. Опитахме се да освежаваме резбите, но не успяхме да го омагьосаме, и се наложи за пореден път да свалям барабан, този път заради цилиндъра. На свален цилиндър вече спокойно си му навихме нови резби, освежихме и щуцера, и работата заспа. Разбира се, после при сглобяването се оказа, че и резбата на болта на спирачния маркуч е загинала, та и там се позабавиха нещата. Но всяко премеждие си има край, и няколко часа по-късно, вече по тъмно, след 20:00 часа, потеглихме с жената към Старозагорски Минерални Бани, където се проведе Задномоторна Среща 2024 г. Прекарахме си там повече от прекрасно, в компанията на прекрасни хора, и тук свършва разказа ми до момента. Пускам няколко снимки и от срещата, и се извинявам за дългото четиво:16 points
-
И тази година си прекарахме прекрасно!!! Организацията беше на ниво, и искам да благодаря на всички замесени!!! Деня започна със събирането на софийската група и потеглянето към Пловдив. Тази година се събрахме едва десетина коли, за споделеното пътуване: След това, по пътя няколко коли отбиха, за щастие за тоалетна, а не заради повреди. Понеже бяха последни и не предупредиха никой, не отбихме всички, но след това ги изчакахме и ни догониха. Клипа е от момента на разкъсването на колоната. VID_20240406_111125.mp4 Друга част от Софиянци, отидоха по-рано за да помогнат с организацията, а трета част дойдоха по-късно. Тази година не бях част от организацията и нямам пикантни кадри преди старта, но останалите ще допълнят! Както на всяко наше събитие, идват и приятели и гости с други автомобили и ще започна с тях. След тях малко задномоторки, знаете, че за мен са най важните участници! И останалите участници и фенове!!! И дойде време за обяд... И за финал, причината да не съм със задномоторка... Имам доста пропуски на моменти и автомобили в заснемането, очаквам някой да ме допълни с неговия "прочит"!!!13 points
-
Един демонстрационен клип на новите "Екстри" AQMUK_AbOj39yS-Ix497CEyXbBjifQz_kNbYHA0PrcGFjbYhjacD6NATqbh19jETe-6hSFeqmY3vIDoIJ0wEL-U4.mp412 points
-
Изключително приятно си изкарах, за пореден път! Много хубава и приятна среща се получи, времето също беше с нас. Много съм благодарен на всички за хубавото настроение и усмивките! Както обикновено, нямах особено много свободно време да снимам, снимковият ми материал е сравнително оскъден, също така и непрофесионален, сниман с мобифона, но все пак има някой друг хубав кадър. По традиция подготовката започва от предния ден. Шкодата беше старателно измита, подсушена, и паркирана в очакване на сутринта: На следващия ден рано-рано вече бяхме на поляната в очакване на други шкодички: И лека-полека поляната започна да се пълни с коли и хора: Времето беше изключително подходящо, и аз реших да си позволя да ударя една студена биричка (пък и си имах и шофьор за после): И така времето си минаваше, мохабетите вървяха, и лека-полека храта е преместиха към масите. Тук е момента за пореден път да благодаря на нащите домакини от "малкия Явор" с. Първенец, които за пореден път ни посрещнаха без забележки. И така, след като на поляната останаха главно коли, имах време да нащракам някоя и друга снимка на присъстващите:12 points
-
От адски много време не е писано за колата, разчиствах си телефона и подреждах снимки и реших да поразкажа на бързо една две години... Реално след боята и окончателното сглобяване по колата са направени много малко дребни ремонти. За жалост не е навъртяла много километри но при всяко палене е докарвала една голяма усмивка!!! Ще опитам да съм максимално "календарен" и последователен времево за тези две години и половина в които не сме писали в темата... За рожденния си ден през 2021ва година Боре получи подарък от мен... Изненадата беше замислена предварително, знаете че използвам БЕЗВЪЗМЕЗНО един от гаражите на Боре, следователно той има ключ. На рожденния му ден, звъннах по телефона и го помолих да слезе до гаража и да ми снима няква част (не помня каква). Без дори да споменавам или чиститя рожденния му ден! Той типично в негов стил взе да ръмжи да ме храни и да ми обяснява как му е писнало от мен и клошарията ми... Абе беше дълъг разговор и все с критики към мен, характера ми, хобито ми и сексуалната ми ориентация (не мога да го цитирам "в ефир") Изтърпях цялата хранилка и зачаках "да ми свърши работа" След известно време получих снимки, те говорят достатъчно. След което си получи и пожеланията по телефона, а по-късно вечерта и на живо. След този празник дойдоха коледно-новогодишните празници и реших с половинката да пътуваме до Боровец в компанията на Бореславка... След празниците излезе събитийния календар на автомобилните мероприятия и реших, че след толкова много труд по колата е редно да я представим пред публика в залата на VW Fest 2022 Но оставаше един последен щрих за да завърша вида на колата, а именно таркалетата. Закарах ги в Смарт Репеар, но момчетата установиха, че за да се струговат челно, ще се отнеме голяма част от матеряла, заради специфичната форма на джантата и аз се отказах... След като взех решение да е боя, закарах джантите на възможно най финната пясъкоструйка в София... Положихме сивото, а после и черното(на което нямам снимка, защото отново всичко беше в последния момент) След това се налижи да препиля централния отвор заради добре познатите чашки за крем карамел... След това монтирахме гумите, а час след монтажа, колата влезе в залата на Интер Експо Центъра... Там я налъскахме едно хубаво и представихме достойно клуба , като освен нея участваха и още 5 "клубни красоти" Естественно не мина и без позьорщини... А конкретно на тази позьорщина си личи колко съм горд от свършената работа!!! Няколко седмици след феста, реших да увековеча проекта като го заснемем в студиото на 360karscan 215bed07-c3f7-4df0-a0bc-7e69e28c44f7.mp4 Ето и линк на цялата виртуална реалност заснета от нашите приятели и партньори на клуба!!! https://360carscan.com/index.php/2022/10/28/skoda-120-gls/ След VW Fest 2022, следваше и нашето клубно мероприятие "Първенец" на което нямаше как колата да не присъства, този път управлявана от собственника си, а аз и Деси бяхме куфарчета, но това не ни попречи да и се насладим максимално! Няколко снимки на колата от събитието... А след това направихме едно гости с преспиване (препиване) на Иво Още на "Първенец" направихме таен план с Милена (жената на Иво) да го изненадаме за рожденния му ден и да отидем заедно на море. А аз реших, че едно пътуване до Амолиани-Гърция с подходящата компания, може да е по-хубаво, само ако е със задномоторки! И взех да потготвям колата за дълъг път... В общи линии не съм вършил нищо спецялно, смених масло и филтри и почистих основно... Вече съм пословичен с отказа си да слагам багаж под предния капак а този салон е грехота да се мачка, за това положих и на нея мокет под задните седалки... Натоварихме и тръгнахме, Иво беше в страшна еуфория и се зарадва супер много, но преценихме че неговата кола не е готова за изненадващ и толкова дълъг път и предпочетохме да тръгнем с Кодиака, а бабите да си почиват... След прекрасно изкараната почивка, мен още ми се караше задномоторка и с Деси удължихме пътя до софия с още 500-600км и 2 дни... И така следваше Националния Шкода Събор 2022, на който Боре си я караше, този път в компанията на Марто. От този събор е и снимката качена от Пейо в последния пост в темата. С това, карането за 2022г. на колата приключи. За Шкода Клуба, сезон 2023 стартира с Първенец и Боре реши да се поразходи с колата из София за да я изчисти преди път... За жалост, колата прояви характер и почна да вие при натискане на съединител, и боре я прибра с помоща на Марто. Нямах време да реагирам и да сменя съединителя и колата пропусна събитието, но нямаше как да не я потготвя за събора. Около седмица преди събора, изкарахме бабичката с Марто, но преди това трябваше да се напомпа спаднала гума... След това закачихме въжето и право пред нас... Ето го и виновника. Блокирал лагер и начупил ламелите... Вдигнах колата... Свалих маската... Свалих мотора и забелязах, че някой се е разхождал из камбаната на скоростите... Купих нови части... Върнах мотора и смених масло... След около 2 часа, се возех с колата... Но нещо взе да загрява, казах си не съм я обезвъздушил като хората, но не беше това проблема. Камъче беше спукало новия радиатор и се наложи да купя още един нов... След като го подмених се поразхождах с колата, да си види и тя наборките... След това я налъсках едно хубаво... И Беше готова за събор!!! Групата тръгваща от София... Тази година Боре не направи резервацията си на време и хотела се беше напълнил, наложи се да е в съседна къща за гости, но не беше сам... Винаги буди интерес във фотографите!!! След събора не е карана, докъто не дойде датата за "Задномоторна среща 2023" Взех отново колата за преглед и я налъсках... Освен, че пътувахме спокойно и без никакви проблеми събирахме и погледите на всякъде, а Боре и Марто си направиха "густото" на макс!!! Да видиш три еднакви ретро автомобила в колона, е като падаща звезда... След срещата мина за още един преглед през мен... Така завърши и сезон 2023 за автомобила. С не търпение чакаме датите за 2024г. за да му се наслаждаваме отново!12 points
-
11 points
-
Гледам нещо се раздвижи разделът, та реших и аз да споделя някоя друга снимка. Ще започна от там, че измина едно много готино лято с много спомени и хубави моменти покрай Ръсти. Всеки уикенд да не кажа и всеки ден разходки и събиранки с приятели и семейство: По сбирки: Ако сте следяли внимателно разказите на @__smirnoff__ тук съм на гости в едно много специално място за бяла японка с надпис Rusty на решетката През деня на работа с колегата се надбягваме за сянка: Вечер по кафета Чат-пат да се изкъпем: Пък след това малко да се лигавим Разбира се не минахме без проблеми и разни ремонти, все пак колата си има характер, който се оказа, че не е от най-лесните - започнаха да ми вият всички предавки в кутията адски много, толкова, че дори не мога да чуя мотора. Еми реших се и се хванах една събота всичко долу да сменяме кутия: Покрай нея на няколко пъти ми протичат и двете помпи на съединителя, като се оказа, че ремонтните комплекти, които имам вършат работа за по не повече от седмица - накрая се принудих и си взех по 1 китайска. След това една вечер както си карам, тръгвам да отварям шофьорския прозорец и взе че ми пропадна във вратата - скъсана точкова заварка на планката на стъклоподемника. По закон това се случи в най-големия порой, но успях да го подпра набързо. На следващия денн заварихме, боядисах и обратно на колата: На ред с всичко лека полека колата започна да държи по висока температура, като си мислех, че след свалянето на мотора не съм обезвъздушил като хората. Да ама не. На няколко пъти изби вода от маркучи и веднъж от тялото на термостата, но диагнозата беше ясна - гарнитурка: Намерих си хром лайстни по вратите: Реших, че искам малко промяна в джантите. В предишни постове имаше дискусия относно какво да се случва с тях, честно казано имах план да ги пребоядисам в центъра в rosegold metalllic и да им полирам част от канта като сменя болтчетата с нови неръждавейка. Оказа се, че болтовете дет бяха на джантите не са болтове, ами просто пластмасови тапички, които нямат вадене. Скъсах всеки един от тях, разпробих, направих резба и си купих новички истински болтове: Така и така боята падаше, понеже някога са боядисвани с някъв спрей без даже да се подготвят, реших да се заиграя да видя как ще ми хареса. Първо полирах част от борда и много ми хареса: Но след това се замислих, че винаги съм искал компонентни джанти с цял полиран борд, които не мога да си позволя за сега и затова премахнах боята до центъра: За жалост много ги е хванала корозията и не мога да докарам огледалният ефект който искам, но и това ще се случи някой ден ако остана с тях. Следващото по списъка, което адски много ме дразнеше е, че на тази височина на всяка дупка, стаб щангата бие в легена на резервната гума, като удърът който се усеща е все едно се разпада цялата кола - взех идеята от @roodnb и си направих две планки 8мм, за да я изнеса надолу, резултатът е много добър: Сега може би идва най-интересното. В началото на лятото като отидох в сервиза се запознах с новия ни колега Веско. Видя ме с каква кола съм и се почнаха едни приказки как навремето с брат му били редовни по сбирките на клуба и как са имали няколко фелиции, фаворит, 120ки и дори гарде/рапид, който поради ред причини не е успял да се вкара в движение и го разкостили, за да му ползват частите. Веднага наострих уши и питах дали има нещо останало, като ми обеща някой ден след работа да мина да прибера табло с уредите от рапида, както и някоя друга останала част от 120ка. Седя в нетърпение цяло лято и чакам да дойде момента, в който най-накрая ще имам оборотомер. Към края вече наближи преместването ми в София и се разбрахме за ден. Слизаме в мазето и докато намерим къде точно е таблото едно по едно от кашоните излизат интересни неща Наблъсках всичко в колата, като остана само шофьорското място свободно... А тук се кефя как клекна с багажа :)) Веднага до сервиза да разтоваря всичко посред нощите и да видя какво ще се монира идните дни: Както виждате от рапида не е останал само километража:) Не се стърпях и още на следващия ден почистих и сложих новите волан и скоростен лост: След това се хванахме с един приятел да освежим таблото: Веднага монтаж и тест: Стана много приятно, следва да намеря хром рингове около уредите или евентуално да ги боядисам тези в имитация на хром и да ползвам идеите на @malkiq за интериорно осветление. За ел. стъкла вече имам и други възможности, но да видим кога ще се монтират...11 points
-
11 points
-
Малее като гледам имам да разправям за два месеца назад... Жорката малко ми се скара преди време, и то с право, че още не съм казал за мигачите какво се случи - проблемът беше, че светеха кой както си иска, ту мига, ту седи светнал, мислех, че проблемът е в релето и се бях приготвил да го сменям с по-модерно универсално, но след като си поиграх малко с масите, мигачите заработиха както си трябва и си оставих оригиналното реле. Това го отметнах, по-добре късно, отколкото никога са казали хората След това по-горе показах, че си намерих дясно огледало, точно каквото исках, и по чиста случайност баш в Пловдив. Видях се с Ивчо, за да може да ми направи скоростния лост като нов. Яд ме е, че не снимах състоянието му, но беше лешш, скоростите влизат с 300 зора и си блъскам лоста в краката за първа и втора. Сложих новия и все едно съвсем друга кола, имаше нужда да влезе в употреба за да легне всичко добре, но към момента вече всяка една скорост влиза стегнато и приятно без никакви проблеми, заради което съм много доволен! След това така се случи, че имах възможност за няколко дена да ходя на работа, като използвах всеки удобен момент да отмятам по малко работа по колата - ново масло и филтри, нови маркучи където имаше нужда и разни подобни дреболии. Смених гумите за известно време, защото имаше забавяне с фланците. Накратко приведох колата в готов вид за улиците, но все още нямах документи за да ходя до КАТ. Скука, скука, викам си, че като почна да я карам ще е скучно, още няма музика. Отзад монтирах колонките от фелицията и ги скрих под кората на задния багажник, а за отпред на една от месечните срещи получих много хубав подарък от Жорето: Освен това Яската lent ми беше подарил още лятото оригинално барче за радиото. Преди исках всичко да е скрито, колонките да не се виждат, радиото под седалката, но след разговор с Иво се оказа, че трябва да избирам - или хубав звук, или прибран интериор. Е, донякъде мисля, че се получи нещо средно, защото барчето седи прилично на колата, корите на Жоро ги харесвам, макар и неоригинални са много културно и приятно направени, а пък звукът, който колата извади си е направо прекрасен! Вчера си монтирах и запалка, че имах останала от фелата, за да мога да ползвам и трансмитер, но пак нямам снимка. Друго, което направих, беше смяна на гърнето, защото беше пробито, но няма много много разлика с другото, което сложих уж здраво: Първата "модификация" и по мотора - втора механина клапа от вартбург, купих си донор, моят го измих доколкото беше възможно и вече има усезаема разлика: И вече готовият резултат: Скоро след това ,към средата на първата седмица на февруари, аз вече бях готов с документите, веднага щом излязох от нотариуса първата работа беше да си организирам пътната помощ, разбрахме се с един приятел петък сутрин рано, аз още в 7 без 15 бях в сервиза благодарение на служебната "бегачка", за да си проверя пак всичко необходимо и да сипя 10литра бензин: Натоварихме се: Ииииии след един адски дълъг ден минахме опашките, каналите и тн. и към 16 часа следобед вече станах горд собственик! И оттук нататък вече започна още по-яката част, още тази първата вечер навъртях 50км из града и вече съвсем случайно успях да направя нови запознанства: Просто не оставих горката количка да си почине, следващите две седмици изминатите километри вече надминаха 400, накефих се на усмивки и палчета по улиците... Направихме първото присъствие на една от месечните сбирки... Където пък след известна доза заплахи от страна на баща ми Ивчо май се стресна и задвижи нещата с фланците Колата най-после си обу хубавите гуменки, но както виждате височината е като на камион, разбира се нямаше никакъв начин след два дена да се появя на Калояново така... Влязохме така и след няколко часа излязохме леко клекнали: На следващия ден си изкарахме много яко макар и на припек, нагледах се на коли, имаше още няколко добре познати шкодички, и се видях с доста хора: След това направихме малка разходка Взе да изглежда много много добре, с изключение на това, че предницата ми седеше леко висока, а колата я правих точно както Данчо, за да стане това, което искам, след един бърз разговор се оказа, че никой не ми е казал(пък и на мен ми е толкова акъла да не се сетя), че заедно с пружините се режат и стоп тампоните, защото иначе опират. Само изчаках да свърши даскало и да се прибера и веднага поправих грешката: Надявам се да не съм изтървал нещо, но май е това за сега. Стана просто брутална, точно както стоеше и Марта на тези джанти, много и се кефя и още повече, че и хората по улиците и обръщат много внимание... Всяка стотинка до тук си струваше за това чувство и ще се продължава още напред!11 points
-
!!! Дълъг пост !!! От както колата е моя, се случват много неща, но предимно се возя!!! Още когато взех колата имаше много лек теч на антифриз в задната част на блока на двигателя. И аз и Момчил смятахме, че теча е от термостатното тяло, свалих го веднъж, смених гарнитурата, сглобих и след няколко дни теча отново се появи. Ядосах се свалих цялото термостатно тяло, закарах го да го "челосат" на фреза сложих малко по дебела гарнитура и след няколко дни, по блока отново имаше зелени капки... е тогава вече много се ядосах... Свалих всмукателния и изпускателния колектор и какво да видя, капката се стича между главата и блока... предстоеше ми пътуване с колата и реших, че няма да се занимавам със сваляне на глава, източих антифриза и маслото, разхлабих главата и я стегнах на ново, от тогава не съм докосвал охладителната система и не съм имал проблеми или течове. Естественно при престягането на главата напаснах и клапани... След няколко стотин километра се появи лек теч на масло от бензиновата помпа, отстрани се със смяна на гарнитурки... След още няколко стотин километра колата взе да не държи обороти, да няма сила във високите и като цяло да не работи добре. Разгледах детайлно мотора и установих, че една осичка на карба липсва... явно е напуснала кораба от зор... Свалих от стар карб и продължихме да се возим... След още няколко стотин километра колата пак взе да придърпва, смени и се звука и си казах карба отново се предаде, а то какво станало... За да стане ясно от къде е дошъл проблема трябва да се знае малко повече за колата. Монтирана е газова уредба, защото резервоара държи само 20тина литра бензин и след това прокапва и е било по лесно да се монтира газ. Освен това колата е 136, със всмукателен колектор от задномоторен 136 и карб (наклона е спазен), но над карба имамонтирана плочка за газ, което повдига филтърната кутия с около 20мм., освен това двигателя не е от задномоторка, както и стойката на главата няма място за монтаж на цилиндричната филтърна кутия. Равносметката е следната, филтърната кутия се държи с една външна пружина за карба, защото болта не може да мине през плочката, едната стойка на кутията е във въздуха а другата е захваната на импровизирана планка (вижда се на снимката). Реших да променя всичко кардинално, оставих задната стойка на кутията заводска но изработих стойка, която се монтира на колектора на която да легне, освен това изработих и нова предна стойка която да ляга на 136 шина на главата. Боядисах в черно само дъното, защото нямах синьо и реших да не батисвам цялата кутия в черно... Продължихме да се возим и на един светофар замериса сериозно на бензин, отбих а зад мен дълга диря... оказа се лек ремонт нацепен горивен маркуч... лесен ремонт... Преди поредното пътешествие, забелязах сериозно омасляване около шайбата на коляновия вал, беше се накиснал дори ремъка... Смених семеринга и ремъка и потеглихме на поредното пътешествие... Започнах да карам колата ежедневно на работа, около 100тина километра градско, всеки ден около 2 месеца. Единственния проблем, който създаде колата е излезнала ос на дръжката на шофьорската врата, върнахме я на място и продължихме... Един ден, не помя кога, като гледам е с металните джанти, значи още е било студено, нещо взе да ми притропва отзад, точно минавайки покрай сервиза на приятел, спрях стегна ми полуоската и продължих... В общи линии това са всички ремонти, които съм правил по колата, от както е в мойте ръце! Всеки ден в който се качвам в колата изпитвам удоволствие и сигурност, колата е безпроблемна и носи само усмивки на мен, на жена ми, на приятелите, които я карат по събития, когато аз реша да пътувам със стотицата и не на последно място всеки участник в трафика или пешеходен... Летят палци постоянно!!! За всичко това мога да Благодаря на Момчил, продаде ми прекрасен автомобил, който аз само карам!!! И като казах каране, тази година с половинката ми, решихме да ходим на море с Ленка. От Овчакупел до Обзор стигнахме за 4часа и половина, като спирахме 2 пъти за тоалетна и зареждане, а жена ми спа повече от половината време. Сега ще стане ясно защо деси спинка сладко сладко по пътя за морето... Реших преди път да си взема 2 дни отпуск и да почистя колата основно, но нещата излезнаха от контрол! Направих изолация на половината под... Сложих и парченце стар мокет от багажник на Фелиция под задната седалка, защото предпочитам на този етап куфарите ни да седят в купето, а мразя да се мачка задната седалка, за това отварям седящата част на задната седалка и редя багажа на пода... Освен това задния капак нямаше изолация и дрънчеше като празно варелче... Така и така бях започнал с изолацията в двигателния отсег, зад двигателя също нямаше изолация, а както всички знаем, истинските ГЛСи имат същата изолация и в калниците, а понеже тази е реплика, калниците си бяха голички... След като налепих изолацията стана брутално дразнещо това, че двигателния отсег е бежов а колата зелена... След като изолацията беше налепена имах притеснение, че топлината няма от къде да излиза, защото задната маска беше без отвори, както и капака е без спойлер и отвори, маската така и така беше свалена и я раздубчих и боядисах гърба и в черно... След тези промени, докъто бяхме на море, Марто реши да ни дойде на гости и пробвахме "фурната" на размръзяване... РАБОТИ!!! В общи линии си изкарахме прекрасно море, а така, като гледам снимките се сещам, че имаше още 2 детайла по външния вид, които направих преди морето... От камъчетата мрежата на решетката беше се налюпила... Също така, гумените лайстнички по стъклата, бяха с ужастно налюпен хром и бяха заменени с алуминиево фолио с хром ефект и размер наподобяващ истинските ГЛС лайстни... А за предния прозорец изработихме закачлив сенник... Освен морето, съботно-неделните разходки в България и Сърбия, 30тина автомобилни мероприятия, возих четирима абитуриенти и бях гост на 2 сватби, една от които на Ивчо... А след неговата сватба, наше приятелско семейство ме помолиха да ги возя на тяхната сватба. Аз прецених, че ще е доста не комфортно да се качим 5 човека, единия от които с булченска рокля в малката шкодичка и предложих, младоженците в Зелен ГЛС, а кумовете в бежов ГЛС. Лятото отмина в усмивки и много километри и дойде време за смяна на гумите и потготовка за зимата. И започнахме отново с пътешествията... Равносметката до момента е безпроблемно изминати около 20000км. за година и един месец!!! Бмагодаря на Момчил, за прекрасният автомобил!!!11 points
-
Дълъг пост!!! Почваме още от май месец. Не се разминахме без балове! Имаме си и почти точно копие в мащаб. Започва се с работата, след като налепих фолио на колонките, реших да сменя и уплътненията на стъклата, с такива от новия модел, които излизат от колонката. Решението го взех защото ми писна да шуми вятъра през стъклата. Ето каква е разликата. Стари: Нови: Стари: Нови: Така и така бях разглобил вратите освежих и дръжките. Както и колонките между стъклата. След това се заех със задните седалки. металната им част беше силно изкривена ръждива, на места скъсана и липсваха пантички. Иво @smirn0ff ми подари един добър салон. Разтапицирах го, почистих металната основа и я боядисах След това ги сглобих. След като поскръцването от седалките изчезна се повозихме доста активно. Един ден разглобявайки един Фиат Купе си харесах бутони за ел. стъкла и се сетих, че миналата година бях купил машинки за ел. стъкла от Роската @Rosen Raychev. Взех бутоните и почнах да си играя с машинките. Взех от Данчо @roodnb врати за експерименти и разглобих един 120 механизъм и моторче за фелиция. Изрязах излишния материал от стойката и заварих шпилки на новите 120 размери. Запоих кабели съобразени с цветовете на заводската инсталация. Залях с топъл силикон. Боядисах стойката. Сглобих всичко заедно. И го монтирах във вратата Стана доста заводско, но се оказа, че бутоните нямат ревърс и последва жокер "Помощ от приятел" Обадих се на Гената @The Best Forman той ми обяснява 30 мин по телефона как да го навържа и на края ме попита "не ме разбра нали". След моя положителен отговор Гената дойде и навърза едни релета с едни кабели и стана още по не разбираемо за мен. Помолих го да ми направи схема на свързване защото така на бързо навързано не ми харесва, въпреки че работи и той ми начерта... До колкото ме познавате, дали разбрах кво ми чертае... На следващия ден горд от себе си, че напълно сам съм разбрал кой кабел къде ходи, начертах разбираема от мен схема и я пратих на Гената. Той каза, че съм *** и тва не е схема, а рисунка... Въпреки всичко, по тази рисунка успях да си направя едно инпровизирано модулче в кутия от секретни болтове. Като също съобразих цветовете с тези на заводската инсталация. След като всичко беше нагласено и работеше "на тезгяха" дойде време да се помисли как ще се вкара в колата. Освен че исках да направя ел. стъкла имаше и доста проблеми наследени от бивши собственици. Инсталацията беше паяжинообразна, без път и посока в живота. Принудителното включване на перката беше изведено по този начин. Кабелите на колоните във вратите, бяха по този начин. Самите говорители бяха вързани директно за кората, която естествено провисваше и си чупеше щипките при всяко отваряне. Бутоните за газовата бяха навити на инсталацията лично от мен, при първите въпроси зададени от хората с новите БМВта и Кодиаци, за да не се вижда, че има газ. И така събота сутрин вкарах колата в халето на Данчо @roodnb и разглобяването започна. Наложи се да сваля и 4те врати за да вкарам кабелите за централно заключване, ел. стъкла и колони в "гофрета" за целта продупчих колонките и вратите. На финала инсталацията изглеждаше така. 1.Направи се нов сноп за бутоните на газовата които се скриха в жабката. 2.Бутона за нощна лампа беше заменен от оригинален ключ за фарове качен на таблото (клавиша ще се подмени с такъв за парно без нагревател) 3.Евгени @The Best Forman монтира автоматични дневни светлини в късите работещи на 30% 4.Подмених цялата инсталация на озвучаването, като се монтираха филтри на високите и сериозни кабели за всички говорители. 5. Монтира се новата инсталация за ел. стъклата с псевдо модулчето от релета. 6. Пусна се инсталация за допълнително осветление в краката при отваряне на врата. 7. Пусна се инсталация и се монтира централно заключване. Освен кабеляците, монтирах говорителите на вратата а не на кората. Сложих изолация на пода. И след това започнах монтажа на всичко на обратно. Бутоните за ел. стъклата скрих в пепелника, като им изработих подходяща стойка. Реших да се сменя Кенулда със Сони, заради повечето опции. Сонито има CD сMP3, Bluetooth, Handsfree, AUX, USB и тн и тн Винаги много ме е дразнело как виси под таблото... За това си поиграх да го скрия. След това, монтирах плафоните за в краката. И за финал редукторен стартер. И за финал сглобих целия интериор и боядисах всичко което издаваше че е била жълта... (тва по тавана не е "звездно небе" а мухи!!!) Мислех че колата е готова за път, излъсках я и натоварих багажа на Задномоторна среща 2024. В последния момент се наложи да пропусна срещата и звъннах на Данчо @roodnb да я вземе и да пътува с нея, поне той да си направи кефа... То голям кеф... звънна ми че на 18тия километър от магистралата колата е огаснала в движение. Отидох да помагам, но се оказа, че съм безсилен и издърпахме колата до бензиностанция на 21вия километър. След кат проверих всички кабели, гориво и тн. установих, че няма искра. Набедих комутатора и звъннах на Гената @The Best Forman, и той дойде доста бързо с комутатор в ръка... Гмурна се да го сменя... Но без успех, колата не запали и с "новия" комутатор... Не след дълго открихме виновника... Щифта на зъбното колело на привода на делкото беше се извадил и всичко се беше разпаднало. С 300 зора изкарахме всичко от при веригата и почнахме да мислим как да си изработим щифт на пътя... ползвахме Т20 Зпалихме я някак и тръгнахме към София... Но не за дълго, колата отново угасна в движение... Помислих си, че всичко се е разлетяло пак, но се оказа че не сме защипали добре дистрибуторната капачка и тя беше станала на парчета... Закърпихме положението и потеглихме отново... И така приключението завърши в два през нощта, отново на двора. За сега съм и сърдит и не я поглеждам вече 2ри ден!!!10 points
-
10 points
-
Колега, имаше един хубав лаф: "С пълен г*з лесно се п*рди". Скъпи удоволствия са кайтсърфа, уиндсърфа, яхтинга, парапланеризма, ретро автомобилите, автомобилът "за събота и неделя". Тези неща голяма част от българите не могат да си ги позволят. Автомобилът в днешни дни се е превърнал в необходимост, а не "скъпо удоволствие". Погледни какъв е автопаркът във Враца, Нова Загора, Казанлък, Видин, Шумер и пр. Това не е защото на бай Петър от с. Турия не му се иска да кара Тесла, а защото със заплатата в завод Арсенал може да си купи "нова кола" - 10-годишна Октавия-3 в "перфектно състояние" на 300,000км. и то ако изтегли един малък заем към парите от продадената нива. Ако не изтегли заем, ще си купи Октавия-1 1.9TDI "уникат" с малко тръгнали калници. С колата ходи на работа в завода, пазари, води на лекар и купува лекарства на 90-годишната си майка, защото в селото и ветеринарен фелшер вече няма. Автобусите "Чавдар" до селото са по два пъти на ден, ако стигнат. Кварталната бакалия човечецът зарежда с 30-годишен Форд Транзит. На бай Петър няма едва ли ще му останат още 5-7,000лв. да си оправи "афтъртрийтмънта" на "новата" Октавия. Човекът от селското магазинче отдавна събира за нов бус, защото му е писнало да лежи под този. Общината от 10-години обещава да пусне нови автобуси по 4 пъти на ден, ама до там. И така са всичките му останали 100 съселянина, които не са се изнесли по София, където да работят по-високоплатено и могат да си купят 10-годишната Октавия-3 без да теглят заем. Като минават покрай шоурума на Шкода, гледат новия Enyaq и си викат "Майка му стара....". После им идват сметките за парното, семестриалните такси на децата, таксата за частната детска градина, ремонта на панелката и.....отиде Enyaq-а и екологията на кино. Никой не би отказал да кара нов автомобил. Едва ли някой щеше да се занимава да избушва DPF-и, катализатори, да "ръга XADO", да тества с какъв бензин ще мине преглед, да обикаля отчаяно по квартални сервизи и пр., ако можеше ей сега да извади едни 40-60,000лв. за нов автомобил и на всеки 3-5 години да доплаща, за да го сменя с нов. Друг е въпросът, че ако тръгнат да проверяват изпилените еко-норми на новите автомобили, само след някоя друга година експлоатация ни един няма да мине.10 points
-
В периода 07-09 юни 2024г. се проведе за 18-та поредна година Национален Шкода събор. От името на целия екип искам да благодаря на всички вас, нашите гости, за отличното настроение, новите запознанства и усмихнатия уикенд. Искрено се надявам всеки да си е тръгнал с приятен спомен за случилото се на поляната и това да е повод догодина да се видим отново и на същото място. Благодаря и на нашите партньори, защото вашето участие прави провеждането на мероприятие от този мащаб далеч по-лесно, забавно и интересно. А за нашите приятели от VIP Catering - каквото и да кажа, ще е малко - вкусна храна, студени напитки, столове, маси, сянка - благодарим ви! Независимо от заетостта ми през съботния ден, успях да направя и интересни снимки. Предвид големият им брой ще ми трябва повечко време за да ги прегледам и отсея. Затова на първо време пускам само малка част от тях. За мен средата на петъчния ден премина под мотото с червения пистолет и "до горе": В Рибарица си намерих нов приятел: Събота сутринта, малко след изгрев слънце: Качвайки се до поляната, на която проведохме събора, заварих една усмихната мама: И за да е ясно, на кого е този юнак в количката: И за да няма съмнения относно клубната идентичност на първото превозно средство за бебока: На събор, когато си с бебе, усмихнатата и щастлива баба е задължително да присъства. Бонус е, когато тя пристига с бус и пълен пикник арсенал: Разбира се, както всяка кола гост на събора, така и бебевоза получава годишния ни стикер с номер: Част от игрите. Огромна доза смях от страна на публиката и доста усилия от страна на оператора на количката: И аз искам така, ама...: Някакви двама сладурковци на преден план, дошли от майната си : Междувременно на входа се случваха ей такива неща: Ще има още много снимки, само време да ми остане да ги прегледам всичките. А междувременно, нещо интересно, сладко и впечатляващо, което до сега не съм виждал никъде - дрешките на бебока, направени по поръчка за събора. И спор няма, баща и син са адаши, та затова е malkiq и по-malkiq:10 points
-
Ммм така , да не дърпам дявола за опашката , но хубави времена предстоят за Марта , но докат не я закарам , няма се хваля Иначе бутнахме още малко работа по нея. С бая чакане , около година , най-после се сдобих с още една "екстра" предлагана за модела. Коце мери 3 пъти аз рязох един път и то май взе че стана. Има още малко да се дооформи , но съм много доволен. Апропо оригинален на Шкода , а не афтърмаркет.10 points
-
10 points
-
9 points
-
Tuning show in The Mall беше уникално като изживяване. От Авангард се справиха блестящо както с организацията, така и със самото провеждане на мероприятието. Всичко беше на топ ниво. Много настроение, музика, готини коли и мнооого гости. Цялото -2 ниво на The Mall беше пълно с хора и коли. Толкова народ на едно място отдавна не бях виждал. Водещ на шоуто беше Играта. Нямам идея какви песни пее, но като водещ е перфектен - роден е за това. Колите бяха топ. Имаше какво да се види. От We Built it и Muscle Cars Sofia се справиха отлично и бяха организирали хора с наистина атрактивни машини да посетят мероприятието. Респект за което. Седя си аз и по едно време гледам Роската @Rosen Raychev да идва към мен. Много се зарадвах, че се е вдигнал от Пловдив, за да дойде. Бях си скрил колата зад един голям винил, не участвах с нея на шоуто, ама й видял малко подаващата се предница и ме намерил по нея. Мисля, че мернах по едно време и Митето Кранка, но сред тая тълпа докато мигна и вече го нямаше. Иначе през целия ден от сутринта до късно вечерта да ми помагат, освен семейството ми, беше и един голям приятел - Пепи @Pepino - Пепка, благодаря ти за всичко! Та така. Изкарах си едни супер готини 12 часа, които оставят в мен много приятен спомен. Искренно се надявам от Авангард да почват да мислят за следващо издание на това неповторимо тунинг шоу. Снимките са с гадно качество. Не мислех, че ще имам изобщо време да снимам и не си бях взел фотоапарата. Та с телефона толкова. Нямах време да обикола да ви покажа още много коли, които заслужават внимание, но...:9 points
-
9 points
-
Страхотна среща! Този път на поляната сякаш по-приятно се получи и наредбата на колите, на шарена сянка. Аз както винаги апаратът не го оставих почти, но покрай сладките приказки се оказа, че съм забравил да го ползвам Както и предните пъти, ще споделя направо линк към няколкото снимки както от тази, така и от минали гостита https://drive.google.com/drive/folders/1ExmmaQh76LCKB3fpNdzUMn3ETJJIym9o?usp=sharing9 points
-
Добро утро на всики Макар и някой от вас вече да са видяли из фейса , какво се случва , да се похваля и тук. Марта отива замина за боя. Миналата седмица в четвъртък , с Коце наехме една платформичка , закачихме я на октавията и цял ден напред назад. Първо закарахме Марта при бояджията , след което напазарувахме малко ние Или с други думи вече съм горд собственик на още една скраб - още една 130 Л. За момента тя ще основно донор на сухо окачване и нямам планове да я реставрирам. Живот и здраве , ако няма някакви форс мажорни обстоялтества , след около месец и кусур , ще е готова за сглобяване :D9 points
-
9 points
-
9 points
-
8 points
-
Weekend-а приключи! Беше много яко , макар и в по-камерен състав , изкарахме си страхотно както в хотела , така и на парада в Стара Загора. По долу ще кача снимките направени от мен Ивчо ги пуска пре прегледа А тази даже си пази стикера от първия преглед Тези дни ще кача и останалите , само да ги сваля8 points
-
8 points
-
И аз стигнах до момента, в който реших да взема втора кола в семейството, тъй като съпругата взе книжка и не искам да се учи на голямата семейна кола. Tа в крайна сметка послушах собствения си съвет и вчера купих едно Zoe ZE40 набор 2019 на 40 000 км с идеята да го покараме една година докато тя се понаучи и след тази година вече да решим. Ако тя го кара достатъчно често и колата ни допадне - ще го задържим, а ако не - ще го продадем и евентуално за втора кола ще разчитаме на електричка с почасов наем, когато се наложи или ще помислим за нещо по-ново пак електрическо (например излизащия скоро Citroen e-C3 или защо не излизащата догодина Skoda Epiq). След като няколко седмици се борих с десетките страници обяви за Zoe, мога да споделя следните съвети, ако някой реши да купува такава кола: - Първото поколение на Зое е имало два варианта за батерията - да е собственост на купувача или да е собственост на Рено и купувача да й плаща т.нар. лизинг всеки месец. Тези, които са с лизингова батерия трябва да се продават на значително по-малка цена и като цяло не е много ясно дали новия купувач ще може да продължи да плаща лизинга в България или ще се окаже с кола без батерия. Има доста обяви, в които откровенно подвеждащо колата се продава на висока цена (все едно батерията е собствена) и ако човек не си провери нещата по VIN в представителството на Рено, може да се окаже прецакан с кола, която да не може да използва. - Някои версии на колата са предлагани с 8 годишна гаранция на батерията, а в други случаи с 5 годишна. Принципно първото поколение на Zoe има само AC зареждане, което може да се отчете и като плюс тъй като гарантира минимална деградация и реално се очаква батерията да надживее колата (да изкара доста повече от гаранцията от 8 години или 160 000 км). И все пак ако ви е важна гаранцията е добре да проверите дали конкретното Zoe е с 5 или 8 годишна гаранция. - За да важи гаранцията на батерията, колата трябва всяка година да посещава оторизиран сервиз на Рено. Това посещение в общия случай завършва с една смяна на филтъра на климатик, тъй като няма какво друго да се сервизира, но ако някой собственик реши да го пропусне, това компроментира гаранцията. Затова преди покупка, ако ви е важна въпросната гаранция, е добре да се проследи цялата история за всички години на колата. - Голяма част от обявите, подобно и на колите с ДВГ, са внесени ударени и са донагласени у нас, така че да се продадат с максимизирана печалба. Това важи не само за автокъщите, но и за частни лица, които иначе дейно промотират електрическата мобилност в публичното пространство, а същевременно се занимават с препродажба на електромобили без да са юридически лица. Затова съветът ми е - доверие никому и си проверявайте колите, както за история за удари, така и с преглед в сервиз преди покупката. Конкретно моето Zoe е с 43 kwh батерия (41 kwh използваемо или колкото е останало след деградацията) и според статистиките за модела би трябвало да прави към 250 км смесен пробег и над 300 км градско през топлите сезони. Аз го взимам с идеята за предимно градско шофиране, което спокойно може да се постигне и само със зареждане на публични AC станции - ще е нужно зареждане веднъж седмично (или максимум два пъти в седмицата през зимата) и тъй като колата зарежда с цели 22 kW на AC, реално ще се пълни за около час и половина (един обяд време в района на безплатна или евтина AC зарядна станция). И все пак този размер батерия го избрах и тъй като вярвам, че ще става и за някакво извънградско (в рамките на 200 км без дозареждане). Обмислям да го тествам още след десетина дена в тази му светлина с едно пътуване от София до Лом, което е около 170 км и се надявам да го взема спокойно, без да се налага междинно спиране. Ако на някой му е любопитно да споделям истории с електричарските ми неволи, мога да пиша в темата "Дискусии за електрически автомобили".8 points
-
8 points
-
8 points
-
8 points
-
8 points
-
И така, на 11.02.2024г. се състоя първата ни среща в Плевен, на паркинга на "Двете Сърнета". Не очаквах да се съберем толкова шкодички, като за първа среща, за което се радвам много! За тези които не успяха да дойдат, да не се притесняват и да заповядат на следващата такава, която ще се състои на !!! 10 март !!! Тук ще оставя снимки от срещата. И не на последно място бяхме посетени от ловчанлии, което искрено оценявам!8 points
-
Сезона може да се счита за открит! Днес проведохме първата месечна среща за годината на територията на София. Подновяваме месечните срещи с пълна сила и ВСЯКА ПЪРВА НЕДЕЛЯ от месеца, ще се събираме на НИМ, дано срещите продължават да бъдат така добре посещавани както днешната. Аз лично се запознах с няколко нови фена и се видях с някои, които не бях виждал отдавна. Въпреки вятъра и студа, последните си тръгнахме след 3 часа и кусур висене, а честно казано не ни се тръгваше, но след няколко седмици ще се видим отново!!! А така изглежда жена Ви, когато я завлечете на студа на някъв тъп паркинг, а бременната й приятелка не е могла да дойде... Един клип на почти всички клубни коли посетили срещата. VID_20240204_145527.mp4 Един клип "отлепяш но не облизваш" VID_20240204_145629.mp4 И докато сме на тема стикери... Колко голям фен трябва да си, да си залепиш стикера така, че кат погледнеш в огледалото да си го виждаш правилно!?!?!8 points
-
8 points
-
Забравил съм да кача снимки на свършеното от мен . Писна ми да я кърпя тая кола!!! Данчо се беше притеснил, че колата е за прагове, но когато огледах подробно нещата...прага има невероятна линия и нито една ръждичка, освен под предните калници (за по-лесно ще ги наричаме задънки). Когато отворих задънките видях че и средния и вътрешния праг са не докоснати от времето! Освен праговете, имаше леко удърче в стойката на фара и мигача, което изпънах за да можем лесно да напаснем детайлите след боята, и си намерих още малко изгнило при захвата на калника. От другата страна беше същата работа. Прегледах и А образните усилки държащи пантите на вратите. А горе на колонката, някой не добър човек, беше дупчил за антена и се наложи да запуша трите дубки. Надявам се да съм приключил с кърпежите по тази кола!!! Между другото, доооста други интересни неща се случват около колата, но за тях ще разкаже Данчо, защото аз само помагам със съвети и от време на време удрям по едно рамо.8 points
-
А ти, Пепи, защо от неделя насам не помогна на човека? Или чакаме другарче да се включи, за да останат за теб генералните и неуместни заключения? Които вместо да правиш, можеше да провериш дали случайно на първа страница от темата няма телефон на Жорката и да попаднеш на желанието му, който иска да се свърже с него да му пише на лично. Да напишеш това на питащия, с което да му свършиш работа и да помогнеш. Точно както е направил @joro-120L. Е, вместо това е по-лесно да пратиш някой в трета глуха с някакво предполагаемо търсене във фейса. Като критикуваш, поне да си беше направил труда да провериш потребителя на Жорката във фейса как точно се пише и да дадеш директен линк към него. Хем не помагаш, хем критикуваш. Сбъркана работа е това...8 points
-
Здравейте, Осем месеца по-късно по колата не е пипано почти нищо. Оказа се че електрическата кормилна колона от Фиат, която монтирах няма как да се подкара без да минава през КАН, а както предполагате, 110 ката си остава аналогова. Понеже съм си навил на пръста да сложа такава колона, въпреки, че осъзнавам, че е излишно за тази кола, проучих въпроса и разбрах че всички дрифтъри ползват опелски и има как да се подкарат на аналогова кола. Сещате се какво последва... Купих една колона... Разглобих я за да мога да работя по нея... След това започнах да режа всичко което съм направил по купето... Диска се счупи докъто го завирах под таблото и щях да се батисам... Но успях да почистя добре всичко... След това успях да изработя нова стойка с всички наклони и сериозни усилки в гредичката... За Фиатова колона... За Опелска колона, изглежда дори по-заводско... Монтирана колона и горе-долу монтирано табло... След това продължих с поставянето на пръта свързващ 120ковата рейка с Опелската колона... Оказа се, че ъгъла който се получава в каретата е брутален... За да застане така пръта падна огромно пилене на карето... Докъто не спря да блокира... 347292009_6347792168671501_5970481252897802693_n.mp4 Не ми харесва как се движи но реших да продължа на там и опитах да монтирам педалите... опита беше без успешен... Откачих и зарязах всичко... Докъто си беснея дойдоха нова партида части от чехия, а именно комплект за преминаване на задномоторка към фабиев стартер... Предните спирачки също се уточниха, 310мм дискове ръчно изработени и подцинковани супорти и апарати от Октавия 2 ВРС, монтирани на главини от 120 и натъпкани в 15цолова джанта... Реших и с каква решетка ше се събира колата... До тук... Пари: 10616лв + 300лв. спирачки + 180лв колона от Опел + 10лв решетка + 120лв комплект стартер = 11226лв. Часове труд (който не е заплатен): 590ч. +30 = 620ч. Спестени пари от налични части услуги и подаръци: 1350лв. до момента не съм плащал изработката и цинка на супортите...8 points
-
Съвсем случайно намерих клип на старата кола на баща ми (първата ни семейна кола преди фелицията) До колкото помня имаше тема за нея в нашия форум, но сигурно снимките са изчезнали. Ето я същата кола в skoda virt: https://skoda-virt.cz/cz/auta/uzovky/6748-skoda-120-l-26/7 points
-
7 points
-
Virtual Cockpit Retrofit Необходими части : 5E0857053B9B9 - пластмаса с кожа под волана Дигитално табло : 5E0920790A Физически от арматурното табло трябва да се изрежат две малки ленти за да може да “пасне като у тях си” Работа за две минути за правилния човек с правилния инструмент - @JORDITO Изключителни благодарности на @JORDITO и съпорта му за софтуерните корекций. прилагам снимки на “преди” и “след”7 points
-
7 points
-
7 points
-
7 points
-
Получи се разкошна среща. Имаше от всичко по много - приятно пролетно време, много настроение, готини хора, готини коли и за пореден път отлично отношение, цени и обслужване от страна на домакините ни от ресторант Малкия Явор. Тази година получих няколко "назначения" едновременно. Заради което не ми остана много време за това, което най-много обичам да правя на клубни мероприятия - снимки. Фотоапарата така и си остана в багажника. Та в тази връзка, благодаря на Ицето @Izolini, че беше до мен на входа, сам нямаше да се справя. Благодаря и на Роската @Rosen Raychev, който щъкаше цял ден с фотоапарата си. Надявам се да е направил добри снимки, чакам публикуването им с нетърпение. От името на Шкода клуб България искам да благодаря на всички вас, които дойдохте и уважихте първото за годината национално клубно мероприятие. Именно вие, нашите гости, заредени с добро настроение, правите срещата в Първенец толкова приятна вече години наред. Искренно се надявам хората, които ни посетиха за първи път, също да са останали доволни от слънчевия съботен ден и догодина отново да сме заедно. Първата част от видео материала, под формата на intro, вече може да се види в клубния ни профил в TikTok, а основната част ще бъде пусната тези дни. След което ще има и видео за youtube и форума, но там ще се позабавя поради липса на свободно време. Иначе, накратко, отправната точка за мнозина от нас, потеглящите от София, е Лукойл след караулката. Тук имах среща с @Юлиан13 и прекрасното му семейство, с които пътувахме заедно до и от Първенец: Вече сме на територията на Пловдив: Пристигнахме на входа на поляната, където вече ни чакаше Ивчо @smirn0ff. Обсъдихме подредбата на автомобилите ви, закачихме винилите с надпис Шкода клуб България и насочваща към мероприятето стрелка: Знаеш, пикантерии да искаш на клубните срещи. Отново имаше достатъчно, но ще се въздържа да пускам всички. Ето тези 2 снимки, бях предупредил Ицо, че метне ли се в багажника, ще го снимам и ще го изтипосам тук: Но пък Ицето после се отсрами, монтирайки клубни табли за регистрационен номер на първия и подранил гост на срещата. Е, добре, че имаше дузина чираци, да му вдъхват кураж :7 points
-
7 points
-
7 points
-
Коце казва че имало много нови неща по колата. Не са чак толкова много. В момента колата е гол скелет буквално, толкова оглозгана не е била никога. Повода разбира се е че се подготвяме за боя , която ако ми се наредят планетите ще е в идния месец два. За съжаление , май май ще пропусне една част от летният сезон , но пък каквото такова. Другото интересно е че смених шкодовият стартер със редукторен от фелиция. Чехите много интелигентно са направили алуминиев фланец с обърнати захвати , както и по-широк отвор за пиньона , който също продават. И така реално просто се равива на фелициевия стартер бендикса и фланеца , сменя се пиньона и всичко друго е плъг енд плей А като завърти звука е направо песен 423192568_7202653369792755_4962794984908393795_n.mp4 И за финал имаме си вече шукар мигачи с реставрирани каски с ново покритие на рефлектора и оригинални Чехословашки чисто нови стъкла. Надявам се в близко бъдеще вече да имаме и боя :D7 points
-
Здравейте, Имаме ново попълнение в семейния авто парк, и го споменавам в тази тема, първо защото за известно време ще замени Ленка за по-дългите пътешествия... И второ защото се наложи Ленка да му помага... След 5 6 часа с отворени врати и пусната музичка, по време на почистване на интериора на Октавията, акумулатора се предаде. Баба Ленка си каза "хайде пак ще има болен здрав носи" и метна два кабела в помощ... Няколко седмици не я бях карал и реших да я припаля и измия. Наведох се да подкача бензин и... оооо чудо, единственния не сменен маркуч от резервоара до бензиновата помпа започна да блика при всяко напомпване. Запалих я и бързо прехвърлих на газ преди да е загряла. Не и се размина мивката... Така и така трябваше да ходя на гости на Данчо и Марта в неговия гараж и реших да е с нея и газ на там... Свършихме си работата, а баба ленка търпеливо си чакаше пред халето... След това я вкарахме на бързо... И ето го виновника... Подменихме го и продължаваме да се возим с удоволствие !!!7 points
-
Да, наистина се получи готина среща. Въпреки уж плюсовите температури, вятъра беше на ръба на приемливото, но пък не успя да изстуди доброто настроение. Имаше много нови колеги, които надявам се, посрещнахме добре и ще идват и занапред. В много приказки, обмяна на опит и съвети, така и не разбрах как се изтърколиха няколко часа. Тука е като във ВиК - един работи, останалите дават акъл: Без чук нищо не става както трябва: Имаше предложение да си купим клубен автобус, като този в задната част на кадъра. Хем да седим на топло, хем да заемаме по-малко парко места: Пристига и скъп гост от Germany с Porsche-то си. Има култува негова снимка в тазгодишния календар с Fabia vRS, която кара на Nürburgring: Както Данчо каза, това е последната клубна среща за бързата Fabia. Скоро колата заминава за чужбина, а ние ще си я гледаме вече само на снимки: Тук наш Сашко, талисмана на клуба, пристига: Червения Superb вчера набързо се прибра от Австрия, за да уважи срещата: Тази vRS е едно от новите попълнения в клуба. Миналата година собствениците му си търсиха Skoda Octavia и ни разпитваха на НИМ, тази година ни зарадваха с избора си. Ще има промени по автомобила, които се надявам да бъдат споделяни и с клуба, да се радваме и ние: Лек автомобил и бус: С нови клубни табли за регистрационните номера:7 points
-
7 points