Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Музика


105l

Recommended Posts

Здравейте!

Понеже ми предстои монтаж на колони бих искал да питам ако някой от съфорумниците е слагал отзад на кората колони да даде малко акъл. Аз имам едни панасоници от 80-те, ама горките са толкова изгоряли от слънцето и времето, че за нищо не стават. По - скоро монтажа им е нещото, което ги е запазило на място до сега, ама е време да кажа баста. Мисля да изрежа шперплата във формата на колоните, а те да са в дървена рамка, завита към металната конструкция, под шперплата.

 

Идеи :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    15

  • SKODA 105 RS

    12

  • 105l

    6

  • tyny

    4

Най-много писали в темата

Не те разбрах напълно - хем са изгоряли от слънцето и са зле, хем ще ги монтираш :oops: Това със шперплата е най-доброто решение за металната кора отзад. Тя има 4 големи отвора, т.е. страничните два ще ти свършат чудесна работа. Взимаш някакъв материал (OSB или нещо друго пресовано), изрязваш отвори за колоните и го монтираш заедно с тях на металната кора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах колоните директно върху металната конструкция и изрязох шперплата по тях ... остава да им сложа капачетатата ...

 

Обаче си вкарах автогол, че касетофона ми вижда зор с колоните и ще трябва усилване ... :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо режеш шперплата около тях, а не ги сложиш тях върху него? Не мога да схвана идеята ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай :) Въпреки всичко аз не бих сложил озвучително тяло върху метална основа :) Но ще ми е любопитно да го видя като изпълнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм сложил колони 6х9 инча отзад и стоят добре, само че използвах самата кора като изолация между колоната и метала. нямам фотоапарат в момента иначе щях да ти покажа как точно съм го направил, излезе много сполучливо според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен се появи голям проблем и ще правя нова кора ... въздуха излиза през дупките на съществуващата кора :x Иначе аз имам едни елипси за отзад и мисля да сложа във вратите едни 16'-ки 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво си сложил отзад на кората, че чак и въздуха усещаш как излиза? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 аlpine х 40 вата 4 ома 16-ки ;) То не че усещам да ме духне, но се губи ефекта при усилване към максимума ... абе намирам си се и аз на работа

 

Много моля, ако някой е минал през това да даде малко акъл за кората. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изрежи си от шперплат кора със същия размер като сегашната и няма да имаш никакъв проблем.После ще си изрежеш отвори за колоните и готово.Аз съм си я направил така и съм много доволен, супер плътно се затваря прострaнството в багажника и колоните изкарват добър бас :smt020 , даже като дръпна напред облегалките на задните седалки и баса се губи.Утре може да снимам как изглежда кората и да ти покажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което смятам, че искаш да постигнеш е елементарно за изпълнение. Взимаш някакъв дървен материал по твой вкус (аз съм избрал OSB). Взимаш размерите на цялата метална кора, т.е. от облегалките до задното стъкло и съответно от колонка до колонка. По взетите размери изрязваш дървения материал. В ламарината между левите два отвора на металната кора пробиваш два отвора, примерно фи 6 мм. Същото правиш и от дясната страна. Поставяш дървената кора на мястото й върху металната. Залягаш под металната или по-скоро си навираш главата отдолу и очертаваш отворите на металната кора върху дървената. Бележиш и отворите, които преди малко си направил. Сваляш дървената кора, пробиваш отворите, а там където си очертал отворите на металната кора - разполагаш говорителите и им изрязваш съответните отвори съобразявайки се с начертаното. По желание тапицираш дървото. Слагаш го на мястото му и го захващаш с болт и гайка във вече направените отвори. Полагаш колоните в отворите, които си изрязал и ги закрепваш с рапидки за дървото или с билт и гайка, ако повече ти харесва (аз използвам втория вариант). И си готов. Няма нищо сложно, всичко е желание и минимални средства. OSB има в Бриколаж примерно, можеш да им кажеш да ти го изрежат по желан размер, а после само да го дооформиш по извивката на страничните колонки. Цената за 15 мм дебелина е около 7 лв. кв. метър и рязането е включено в цената.

С гореописания метод ще постихнеш добро уплътняване на задния багажник + една чудесна кора, далеч по-добра от оригиналната. Ако се притесняваш, че ще ти се виждат колоните и ще съблазняват апашите - правиш гореописаната кора без да я тапицираш, след което правиш още една, която да легне на първата и чак тогава тапицираш. Така колоните остават скрити, но за сметка на това ще ти намалеят малко високите честоти. Ако използваш този начин - направи на горната кора една мрежижка от нещо (пластмаса, метална мрежа и т.н.), което да го положиш върху отвора преди да тапицираш, защото иначе лятно време тапицерията като се нагрее ще хлътне леко в отворите и ще ги очертае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

аз също минах през този проблем! изрязах МДФ по формата на ориг. кора,направих дупки за колоните над двата крайни отвора на металния профил и цялата "кора" я хванах с болтове в дупките кадето седят черните тапички за да не подскача!пръскаш я черен мат отгоре и става БОМБА!Утре ще кача снимки да ти покажа как е станало! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което смятам, че искаш да постигнеш е елементарно за изпълнение. Взимаш някакъв дървен материал по твой вкус (аз съм избрал OSB). Взимаш размерите на цялата метална кора, т.е. от облегалките до задното стъкло и съответно от колонка до колонка. По взетите размери изрязваш дървения материал. В ламарината между левите два отвора на металната кора пробиваш два отвора, примерно фи 6 мм. Същото правиш и от дясната страна. Поставяш дървената кора на мястото й върху металната. Залягаш под металната или по-скоро си навираш главата отдолу и очертаваш отворите на металната кора върху дървената. Бележиш и отворите, които преди малко си направил. Сваляш дървената кора, пробиваш отворите, а там където си очертал отворите на металната кора - разполагаш говорителите и им изрязваш съответните отвори съобразявайки се с начертаното. По желание тапицираш дървото. Слагаш го на мястото му и го захващаш с болт и гайка във вече направените отвори. Полагаш колоните в отворите, които си изрязал и ги закрепваш с рапидки за дървото или с билт и гайка, ако повече ти харесва (аз използвам втория вариант). И си готов. Няма нищо сложно, всичко е желание и минимални средства. OSB има в Бриколаж примерно, можеш да им кажеш да ти го изрежат по желан размер, а после само да го дооформиш по извивката на страничните колонки. Цената за 15 мм дебелина е около 7 лв. кв. метър и рязането е включено в цената.

С гореописания метод ще постихнеш добро уплътняване на задния багажник + една чудесна кора, далеч по-добра от оригиналната. Ако се притесняваш, че ще ти се виждат колоните и ще съблазняват апашите - правиш гореописаната кора без да я тапицираш, след което правиш още една, която да легне на първата и чак тогава тапицираш. Така колоните остават скрити, но за сметка на това ще ти намалеят малко високите честоти. Ако използваш този начин - направи на горната кора една мрежижка от нещо (пластмаса, метална мрежа и т.н.), което да го положиш върху отвора преди да тапицираш, защото иначе лятно време тапицерията като се нагрее ще хлътне леко в отворите и ще ги очертае...

Колега, току-що ми даде гениална идея. С 2та кора имам предвид. Удома имам една "колонка", която е на принципа на автомобилното узвочаване. Над основната кора се прави още една , като този обем се затваря от всички страни и се поставят 2 тръби за бас-а.Някой ако си е играл да търси чертежи за суб-ове тая мойта е 184 SUB. Ето и линк за да придобието по-добра представа за идеята ми http://speakerplans.com/index.php?id=184sub Та мисълта ми е да се направи пространството над говорителя. Но ще приказвам с баща ми и ще пиша за по-конкретни размери. Ако някой се интересува де ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mомчета, имам 105л. Сложил съм два 12-инчови говорителя непосредствено зад задните седалки. Направих си от талашит основа за тях. Като паднат седалките "изкачат" двете 12-ки. Закрепил съм плоскостта с панти(с цел да се отваря нагоре за достъп до акомулатора и стартера) за гредата, на която се опира горната част на облегалките. Наистина се получи ефектно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

105 RS - ако изпълняваш нещата според чертежа от линка, който си дал, ще ти трябва говорител, предвиден за затворен обем. Лично мое мнение - аз такива типове кутии не харесвам защото когато започне да гъгне (криви) говорителя, ти в началото няма как да го чуеш, в резултат на което понякога се получават интересни ситуации :) А и такъв тип кутия със сравнително голям говорител няма как стандартно да се вкара зад задните седалки - мислил съм го като вариант :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази цел ще ползвам 4 8" бас-чета :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ще видим какво ще се получи като краен резултат .... тези дни ще поработя по въпроса и ще пиша какво се е получило :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

То минаха доста дни, но в крайна сметка най-накрая успях да монтирам всичко, но с тази разлика, че всичко си е нормално, т.е. кора (талашит 20 мм) завит в/у 30 мм дунапрен с видии (рапидки). Общо взето се получи доста задоволително, само баща ми каза да пробвам да запуша дупките на облегалките, защото се получават загуби. Та това ще го пробвам утре и ще дам резултат, а малко по-нататък и снимки, ако някой се интересува. Иначе говорителите ги захранвам директно със CD/MP3 PANASONIC QC 1313 NE (май така беше модела). Говорителите ми са RADIMEX & Interconti (български и италиански) Двата са по около 40-50 вата, а другите 2 са малко по-мощни (към 70).Единствения проблем е, че ЦД-то загрява доста, но мисля да му монтирам вентилатор от процесор или видео карта и да си бичи постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускай снимки да гледаме :)

А за ЦД-то - сигурен ли си, че не си вързал говорителите погрешно и да е паднало много съпротивлението. Защото тогава и вентилатор от сешоар да сложиш няма да ти помогне :) А и по принцип ако крайното стъпало развива висока температура, без значение как са вързани говорителите - скоро ще го сменяш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм чак толкова неграмотен, но въпреки очудващо голямата мощност,която вади има и учудващо малък радиатор и още когато бях само с един бокс на задната седалка пак си грееше :roll: Пък не ми говори за смяна, че само 1 месец е свирило :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами греят си цд-тата когато захранват толкова говорители. Имоя касетофон много грееше преди да сложа усилвател за тубата . Преди това си въобразявах че може да храни 12" туба :mrgreen: при това 8 омова.

Пращай снимки да гледаме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха аз мислех направо да махам задните седалки и да слагам 2 21" баса с двойни шпули - тъкмо като за ЦД-то, ама не можах да си намеря ламарини за задните прозорци и се отказах :mrgreen: А снимки...след няколко дни, щото аз нямам цифров фотоапарат и ще взема от един приятел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм чак толкова неграмотен, но въпреки очудващо голямата мощност,която вади има и учудващо малък радиатор и още когато бях само с един бокс на задната седалка пак си грееше :roll: Пък не ми говори за смяна, че само 1 месец е свирило :)

Казваш "очудващо голяма мощност". А ровил ли си се из нета (ако нямаш книжка) за спецификациите на ЦД-то. От сайта на Panasonic на този модел му дават 18 вата RMS на канал, което си е доста слабо, особенно за целта, за която го използваш. Не казвам, че си неграмотен, далеч съм от тази мисъл, но би трябвало да си се запознал с техническите характеристики на устройството :) И ако го оставиш така натоварено в скоро време ще здаде багажа. А относно това, че греят ЦД-та по начало - да, греят, но не толкова от крайното стъпало, колкото от целя механизъм, отговорен за прочитането на ЦД-то. Но в твоя случай съм убеден, че и стъпалото си напича зверски, което не е на добре. Ако искаш да ти служи вярно дълго време ще трябва да го поразтовариш с някакъв допълнителен усилвател. Беше писал преди време, че баща ти е в час с тези неща - посъветвай се с него.

Успех и давай снимки :)

 

P.S.: Не те критикувам, просто се опитвам да ти помогна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.