Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми...


izov

Recommended Posts

DVR ще ти кажа, какво направих аз. Купих си 4 джанти - 15" - железни - от Пасат (дупките съвпадат, но с тези на Голф не се получава). Монтираш им 4 зимни гуми и си готов. Идва зимата, слагаш директно джантите и караш. Спестяваш време, монтиране/демонтиране на джанти/гуми, както и пазиш алуминиевите джанти от луга-та, мизерията и замаскираните дупки през зимата. И си спокоен - зимата караш със зимни гуми (според мен си заслужава Мишлен, Вредщайн, Барум - пробвал съм ги тези и не съм имал проблем), а лятото си джиткаш с готините джанти и летните гуми (за летни - Йокохама AVS Спорт - според мен са перфектни, и Континентал КонтиСпорт Контаkт - тези ми прилеват колата и на дъжд и на сухо като магнит за пътя - особенно Йокохама-та - те за ми легнали на сърцето). Та това от мен - дано съм бил полезен поне малко. Поздрви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DRV

    12

  • Mishelle

    10

  • ///M Power

    10

  • zloQQ

    6

Най-много писали в темата

Хмм намерих коментар на тестовете на ADAC и н БГ - http://www.autopress-bg.com/index.php?cat=3&sub=731

 

Явно и в размера 205/55 R 16 резултатите са все така добри.

 

Две нови зимни гуми от Goodyear и Dunlop надминаха всички свои конкуренти на най-престижните тестове на зимни гуми ADAC сезон 2005. Goodyear Ultra Grip 7 и Dunlop SP Winter Sport 3D заеха първо и второ място при тестовете.

ADAC тества 37 гуми от два различни размера, 175/65 R 14 и 195/65 R 15, които са стандартните размери за най-популярните европейски автомобили, като Volkswagen Golf и Ford Fiesta. Само гуми, които имат добри резултати в категориите на сухо, на мокро, на сняг, на лед, шум, сцепление и скорост могат да достигнат резултат от максималните три звезди и получават оценката: “Особено препоръчителен”.

Гумите от семейството на Ultra Grip не за първи път удържат победа при тестовете и на водещите световни автомобилни списания. Преди броени дни едно от най-популярните германски издания “Auto Motor and Sport” публикува резултатите от тестовете на зимни гуми от размер 205/55 R 16, като и там резултатите се категорични: новите Goodyear Ultra Grip 7 и Dunlop SP Winter Sport 3D са най-добрите зимни гуми, които се предлагат на пазара. И двата модела получиха оценката: “Особено препоръчителен”.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение дали е със предно или задно хубаво е да си със зимни гуми

според мен не е съвсем така. ти опитвал ли се да тръгнеш на лек баир с много сняг със 120-ка примерно? задницата бута яко (все така с всесезонни гуми), а лекта предница хич не ще да завива, въпреки че си си навил геврека до откат...

от друга страна може да правиш и доста рязки завой, само с лека газ, което в началото е доста забавно. имаш чувството, че си бтр - пори яко.

абе предното си е лигня, ама кво да се прави... по - умните така са го измислили, сигурно е икономически по - изгодно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задницата не бута!!!!просто при тръгване тежеста се пренася на зад + задния двигател = колата има повече сцепление,за сметна на завиването (леката предница = липса на сцепление)......задното има проблем при тръгването защото няма достатъчно трансфер на тежеста при тръгване на настилка без сцепление....но на сухо прави по-добри стартове от предното.....на предното си му тежи двигателя и си тръгва лесно....но пък гумите с пренатоварват (завиват и задвижват едновременно)...и губят сцепление с пътя при завой......4х4 оре и си намира сцепление :D:D ....на задното аз лично винаги препоръчвам (не че съм някой де,ма важен е принципа да се правя на рабирач :mrgreen: ) 4 зимни гуми....на предното мисля че спокойно човек може да с мине само с едни гуми отпред (задните колела само се търкалят).........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен... на кола с предно винаги слагам по-добрите гуми отзад... защо?... ми предницата се някак я овладяваш газ, волан сичко е там... а отзад? ... само една ръчна имаш (освен при ситроен де ... там нямаш ептен нищо отзад)... и задницата се пързааааля ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен... на кола с предно винаги слагам по-добрите гуми отзад... защо?... ми предницата се някак я овладяваш газ, волан сичко е там... а отзад? ... само една ръчна имаш (освен при ситроен де ... там нямаш ептен нищо отзад)... и задницата се пързааааля ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на кола с предно винаги слагам по-добрите гуми отзад... защо?...

задницата се хваща с предницата (когато поднесе просто контрираш ).....мисля че не е много добра идея на предното да слагаш по-добрите гуми отзад!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен... на кола с предно винаги слагам по-добрите гуми отзад... защо?... ми предницата се някак я овладяваш газ, волан сичко е там... а отзад? ... само една ръчна имаш (освен при ситроен де ... там нямаш ептен нищо отзад)... и задницата се пързааааля ;)

 

Извинявай, но подобна глупост скоро не бях чел :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сложиш на кола, чиито задвижващи колела са отпред по-добрите гуми отзад? Това е меко казано неуместно. Не знам на какво се базира практиката ти, но пропускаш доста същественни моменти - тръгване, спиране, излизане от завой и т.н. Все неща, които зависят изцяло от предните колела на автомобили с предно предаване! Общо взето практиката при повечето шофьори показва, че по-добрите гуми ВИНАГИ се слагат на двигателните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето практиката при повечето шофьори показва, че по-добрите гуми ВИНАГИ се слагат на двигателните колела.

 

аз не съм съгласен.....на моята кола не бих си сложил по-хубавоте гуми отзад...предпочитам колата да може да завива.... :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На BMW-то като си с лоши гуми отзад на първото заледено място ше се завъртиш.Хубаво е особено със задно четири хубави зимни гуми ;)

 

Аз 4 зимни гуми имам...и по горе съм го написал ;) ....колкото до въртенето не точно така.....при правилно каране няма да поднесе колата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DVR ще ти кажа, какво направих аз. Купих си 4 джанти - 15" - железни - от Пасат (дупките съвпадат, но с тези на Голф не се получава). Монтираш им 4 зимни гуми и си готов. Идва зимата, слагаш директно джантите и караш. Спестяваш време, монтиране/демонтиране на джанти/гуми, както и пазиш алуминиевите джанти от луга-та, мизерията и замаскираните дупки през зимата. И си спокоен - зимата караш със зимни гуми (според мен си заслужава Мишлен, Вредщайн, Барум - пробвал съм ги тези и не съм имал проблем), а лятото си джиткаш с готините джанти и летните гуми (за летни - Йокохама AVS Спорт - според мен са перфектни, и Континентал КонтиСпорт Контаkт - тези ми прилеват колата и на дъжд и на сухо като магнит за пътя - особенно Йокохама-та - те за ми легнали на сърцето). Та това от мен - дано съм бил полезен поне малко. Поздрви!

Много си ми полезен :D . Най-вероятно ще последвам съвета ти. Осве това разликата м/у 15ки и 16 ки е около 100 лв. на гума - което се изравнява с нови джанти..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чувал - това дали ще имаш 2 или 4 зимни гуми има най-голямо значение при спирането. При тръгване 2 вършат достатъчно работа ако са сложени на движещите колела. При спиране с 2 зимни гуми предните и задните са с много различно сцепление и колата поднася. :? Личното ми мнение е че е по добре да не можеш да тръгнеш от колкото да не можеш да спреш :)

 

Имам обаче и един друг въпрос. Чувал съм и съм склонен да вярвам на сленото твърдение:

Пре зимата е по добре да си с по тесни гуми, защото те оказват по голямо налягане върху пътя и от това идва по добро сцепление... За по голямото налягане е ясно че е вярно, но дали това подобрява сцеплението? Имали още нещо важно свързано с гумите което да влияе на по доброто представяне зимата? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за хора свикнали на неутрално поведение на колата

В подкрепа на тази теория мога да изложа доста аргументи... но не мисля че има смисъл.... карайте си както ви харесва :)

 

MPower пробвай да контрираш голф с около 80 на сняг и с галоши отзад... гледай да няма много дървета наоколо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам обаче и един друг въпрос. Чувал съм и съм склонен да вярвам на сленото твърдение:

Пре зимата е по добре да си с по тесни гуми, защото те оказват по голямо налягане върху пътя и от това идва по добро сцепление... За по голямото налягане е ясно че е вярно, но дали това подобрява сцеплението? Имали още нещо важно свързано с гумите което да влияе на по доброто представяне зимата? :roll:

Аааа - браво на мен, след като съм ти бил полезен. Кат' се върна ше почерпиш една бира на някоя от срещите :smt101

Ами и аз съм чувал също, че зимата е по-добре с по-тясни гуми, но защо точно - незнам (може и да е както казваш ти - аз представя си нямам). Гледам обаче, че по ралитата през зимата яко пердашат с тънки гумета...ама мноооо тънки бре :smt103 А за това, с колко зимни гуми и на кои колела е по-добре (както и кога да сменим зимните с летните и обратното - говоря за условията)...Абе не се занимавайте с глупости - тургайте 4 зимни гумета и си карайте спокойно. По-добре един комплект в повече изтъркани гуми в гаража (примерно еди-колко-си-пари), от колкото с потрошени краиници в ПироГроб :smt087

Tрябва да караме с удоволствие колите си...демек трябва да се грижим за тях - иначе как да разчитаме на сигурното придвижване от т.А до т.Б

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам обаче и един друг въпрос. Чувал съм и съм склонен да вярвам на сленото твърдение:

Пре зимата е по добре да си с по тесни гуми, защото те оказват по голямо налягане върху пътя и от това идва по добро сцепление... За по голямото налягане е ясно че е вярно, но дали това подобрява сцеплението? Имали още нещо важно свързано с гумите което да влияе на по доброто представяне зимата? :roll:

Аааа - браво на мен, след като съм ти бил полезен. Кат' се върна ше почерпиш една бира на някоя от срещите :smt101

Ами и аз съм чувал също, че зимата е по-добре с по-тясни гуми, но защо точно - незнам (може и да е както казваш ти - аз представя си нямам). Гледам обаче, че по ралитата през зимата яко пердашат с тънки гумета...ама мноооо тънки бре :smt103 А за това, с колко зимни гуми и на кои колела е по-добре (както и кога да сменим зимните с летните и обратното - говоря за условията)...Абе не се занимавайте с глупости - тургайте 4 зимни гумета и си карайте спокойно. По-добре един комплект в повече изтъркани гуми в гаража (примерно еди-колко-си-пари), от колкото с потрошени краиници в ПироГроб :smt087

Tрябва да караме с удоволствие колите си...демек трябва да се грижим за тях - иначе как да разчитаме на сигурното придвижване от т.А до т.Б

Поздрави!

 

С няй голямо удоволствие ще почерпя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се изкажа, че да има КАЛАБАЛЪК!

 

Купих на Фелицията 4 зимни гуми 155/80/13 немски регенерат на една зима за 100лв комплекта. Много брутален грайфер и ще имат як даян - усещам!

 

Като се купува гума, сигурно повечето от вас знаят, трябва да гледате щамптата със седмицата и годината на производство, т.к. колкото и да е запазена, гумата старее с времето. За зимата колкото по-тънка гума толкова по-проходим е автомобилът, единственото ограничение е широчината на джантата - т.е. за джантата на Фелицията 155 е най-малкия. Иначе, ако имах джанти 4 инча широки, с удоволствие щях да сложа 145 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: При такова положение, обаче, естествено трябва да се съобразяваме със скоростта, особено при завоите - високият профил гъне гумата повече. Ей това е от мен.

 

Относно мнението на ESTELLE - напълно го поддържам в това, че трябва да се кара с 4, а не с 2 зимни - все пак колата е с 4 колела нали?! И теорията за задните колела дето се били търкаляли само (за предно-прадавателните коли) въобще не верна.

 

По отношение на налягането - по заснежен път трябва да се кара с ПО-НИСКО налягане, т.к. гумата става по-мека, което я прави по-контактна със снега. Аз карам зимните гуми на 1.9 отпред и 1.7 отзад.

 

Хайде, успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана въпрос за седмицата и също много важно - годината на производтсво - ето едно интересно четиво на тема как да разшифроваме надписите по гумите http://www.vwclub-bg.org/articles.php?id=3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо линка не баца

А някой може ли да даде съвет какви гуми да си взема на 105-та?

давам до 70-75 кинта на гума, един колега ми препоръча барум, но искам и други мнения по въпроса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се изкажа, че да има КАЛАБАЛЪК!

 

.......

 

Относно мнението на ESTELLE - напълно го поддържам в това, че трябва да се кара с 4, а не с 2 зимни - все пак колата е с 4 колела нали?! И теорията за задните колела дето се били търкаляли само (за предно-прадавателните коли) въобще не верна.

 

 

давай да правиме КАЛАБАЛЪКА :D:D .....иначе то е ясно че четири гуми е по-добре от 2....но ти къде би сложил по-хубавите гуми -отпред или отзад????.....аз лично винаги бих ги сложил отпред!!! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.