Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ момчета, почти съм отчаян!


nage

Recommended Posts

Първо - здравейте. Да ви похваля за чудното общество, дето сте си направили и за якия начин, по който се подкрепяте.

После - тъкмо си взех една шкода 120л 1990 г. (35 000 ама знае ли човек - може и 135 да са..) от един професор и си мислех, че сичко е ок с колата, защото един приятели я бяха карали 2-3 месеца преди това без никакви проблеми, no взеха да излизат разни проблемчета.

Карах я два дни нормално, а на третия я запалих с бутане, а вечерта - не можах да стигна до вкъщи, нямаше никакъв ток-последния километър, преди съвсем да изгасне, карах на тъмно! А акумулатора е уж нов - на година и половина. Та се чудя да не съм оставил нещо да ми харчи ток, докато е спряна? Какви са възможностите? Фаровете не са. Простете невежеството ми, но къде е динамото на шкодата, защото искам да го погледна, може би то не е изправно. Може би ще трябва да презаредя акумулатора, но днес като отидох и опитах пак да запаля - въобще не се чу никакъв звук. Много ли трябва да се плаша?

После - точно преди да почне тотално да ми чезне тока - замириса на изгоряла пластмаса или нещо подобно от резовоарчето за водата за чистачките отпред в багажника ... ?!

И въобще какви са първите неща, които трябва да проверя и да почовъркам ?

После има няколко места, дето е започнала да загнива и ръждясва. Да я третирам ли с нещо специално или просто да я изшкуркам и да я мина с кит и боя?

Освен това има и още един основен, поне за мен, проблем - в колата няма слот за радио. А без радио накъде? Дали бих могаъл сам да го закача някъде с нечия помощ или задължително 'белия списък'?

Това е за сега, ако можете да ми дадете съвет, какъвто и да е, ще съм ви много благодарен, защото винаги съм искал да имам Шкода и ми се ще да се постарая и да я стегна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nage

    13

  • Дон Чоре

    10

  • PRR

    6

  • Viktor_

    5

Най-много писали в темата

попринцип като си купиш кола е задължително да я закараш на майстор за да ти каже каде какво е кофти ... на мен ми течеше водната помпа а аз си перках като пич щото не си личеше ваобще и делкото има некви пружинки дето са аут колата бачка ама ...

Попринцип с колата би трябвало да ти дадт и "зелената" книга "аз ремонтирам Шкода" има и една "Леки Автомобили Шкода 105 и 120"

 

та по твоя проблем алтернатора е отзад при двигателя ... немож да го сбъркаш тои си е животно ... според мен 1во обаче виж защо и откаде смърди ... това е хипер опасно и като отстраниш това което дефектира (пуши) може и да ти се оправят тоците ... провери си диодната плочка кабели, бобина, виж да не стърчат кабели от бушониерата (тя е под кормилото) или най сигурно намери някои да те задърпа до зоопарка http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=94 , но внимавай има серво и тряя да спираш на ръчна или на твърда връзка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

попринцип като си купиш кола е задължително да я закараш на майстор за да ти каже каде какво е кофти ... на мен ми течеше водната помпа а аз си перках като пич щото не си личеше ваобще и делкото има некви пружинки дето са аут колата бачка ама ...

Попринцип с колата би трябвало да ти дадт и "зелената" книга "аз ремонтирам Шкода" има и една "Леки Автомобили Шкода 105 и 120"

 

та по твоя проблем алтернатора е отзад при двигателя ... немож да го сбъркаш тои си е животно ... според мен 1во обаче виж защо и откаде смърди ... това е хипер опасно и като отстраниш това което дефектира (пуши) може и да ти се оправят тоците ... провери си диодната плочка кабели, бобина, виж да не стърчат кабели от бушониерата (тя е под кормилото) или най сигурно намери някои да те задърпа до зоопарка http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=94 , но внимавай има серво и тряя да спираш на ръчна или на твърда връзка

също така виж ако акумолатора ти не е на място а е местен, кабела на плюса наставян ли е и ако е наставян провери наставката, защото аз днес щях малко да се позапаля заради хлабава наставка, добре че ми свърши навреме бензина та да спра да я вида ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами смърди пластмасовото резовоарче за водата на чистачките, което стои в багажника...нямам идея защо - не съм ползвакл чистачки, ама мирише чак в купето, докато шофирам. подозирам, че парното нещо не е в ред и дава отражение..то нали е отпреде и то някъде.

но защо резервоара?!? и как е възможно така внезапно да изчезне всичкия ток, все едно някой го е изсмукал...?

иначе кабели не стърча, всичко си е прибрано..но може би алтернатора е разкачен?..какво представлява точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щоме незнаеш къде е алтернатора значи едвали ще успееш да се оравиш сам с всичко. Това за зелената книга е правилно, купи си я 10лв е а има много информация за подръжката на колата.Ако алтернатора ти е откачен щеше да ти светне лампата на таблото.

 

алтернатора е вързан на ремака с коляновия вал и водната помпа.От алатернатора излизат кебели, а от помпата мъркучи.

 

това отред което пуши или мирише на изгоряло трябва да го намериш задължително ако ще се захващаш сам с проблемите.Там има помпичката за стъклоумивателя(пръскалките),моторче за чистачките или моторче за вентилатора на парното. Възможно е някаде да ти е станало к.с. и ако предпазителите не са си сваршили работата да ти се е стопила изолацията накаде по кабелите, те да миришат.В следствие на к.с. и акумолатора да ти е заминал.

 

за касетофона>>>по принцип е елементарно ама ако никога не си ползвал поялник, мултисет и подобни не се захващай.За място за касетоона може да си купиш барче.Погледни в раздел продавам темата беше "чарколяци за 120 ка" или нещо подобно човека продава за към 10 лв и си има място за касетофона.

 

тва за боята го мисли на пролет.и аз се интересувам така че ще има тъкива теми в бъдеще.Май ти е по наложителен проблема с кабелите и тоците.

 

но внимавай има серво и тряя да спираш на ръчна или на твърда връзка
работят си спирачките, но по трудно се натиска педала.Има много хора който по ред причини карат без серво и к'во с ръчна ли спират?????? а по старите шкоди не са ги правили със серво>>>> скачаш с 2та крака на педала и си на място.Вс е ОК
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

работят си спирачките, но по трудно се натиска педала.Има много хора който по ред причини карат без серво и к'во с ръчна ли спират?????? а по старите шкоди не са ги правили със серво>>>> скачаш с 2та крака на педала и си на място.Вс е ОК

баща ми ми е казвал че когато имаш серво за да можеш да спреш трябва да ти работи двигателя защото 3ти и 4 ти цилиндър правят няккав вакуум без който нямаш спирачки, тъи като пича ще го дърпат евентуално за това го написах това, а иначе съм карал и без серво и знам как се "скача на спирачките" ... нещо в последно време сервото ми се бъзика та маи пак ще "скачам" :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси мн за изчерпателния отговор

дядо май я имаше тая книжка, задължително ще погледна, само не знам дали неговата не беше само за шкода 100, което май обезмисля поглеждането. както и да е...

 

а макар и малко, фаровете все пак блещукат, което значи, че акумулатора не се е скапал тотално, нали..?

 

и между другото къде трябва да се ручне, за да се правят поправки на парното? май то мирише. ако извадя със сила панела с копчетата, който е отпред, после дали ще може да се закачи хубаво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nage от кой квартал си .... иначе до моторчето на парното се стига като с флекс се отреже предпазната ламарина отпред в багажника отрязваш само единия краи и огъваш после си я връщаш пак иначе трябва да свалиш цялото табло то е нагрято от слънцето ... бла бла бла абе направо като почнеш да четеш как трябва да се разглоби и раката ти сама взема флекса другата му слага диск :)

 

панела с копчетата е на 2 болчета отдолу те се свалят много лесно без да се завираш кълчиш и т.н. аз за тях съм си хванал радиото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

a-a-a, значи и ти си нямал слот за радиото :)

 

ама наистина трябва да разрежеш ламарината, за да стигнеш до парното?! не звучи много юзър френдли...:( но ше ги вида къде са тия болчета. наитина мн ме отваряте, момчета, поне ще знам къде да бъркна, да се запозная с мойта шкодичка. а неска само си седя в нея и не знам от къде да подхвана, пък така ми се излизаше извън софия следобяда...

на елин връх съм, тва е до ул. люботрън, дето е до японския хотел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами както знаем градския транспорт е безплатен :) мога да ти дам книгата ако искаш да си я снимаш мога да доида до НДК...Центъра. Тя е 330 страници ... ако имаш скенер да я сканираш супер или ако можеш някъде служебно да си я снимаш супер за теб

ако ти е по - близо може и на южния парк от страната му към ул. нишава

 

ако не те устроиват вариантите ще говоря с един приятел да ми даде скенер, но незнам дали ще мога да отида до тях тъй като той живее в бояна, а там нема кой да им почисти улиците посмъртно... и с колата немое да отида поради липса на некой течности :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми супер - само че ще ми излезе пак към 10 лева. трябва да се чуя и с дядо...хм. утре ще ти пиша към 13 часа, ок? или ми прати тел да ти звънна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми супер - само че ще ми излезе пак към 10 лева. трябва да се чуя и с дядо...хм. утре ще ти пиша към 13 часа, ок? или ми прати тел да ти звънна

еми аз съм във форума звънни на дядо ти, ако не искаш да се набутваш изчакаи да я сканирам

 

p.s. ае аз пускам weeds .... след малко пак ще скитосвам по разделите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

баща ми ми е казвал че когато имаш серво за да можеш да спреш трябва да ти работи двигателя защото 3ти и 4 ти цилиндър правят няккав вакуум без който нямаш спирачки

...

а иначе съм карал и без серво

 

И като си карал без серво си нямал спирачки ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

баща ми ми е казвал че когато имаш серво за да можеш да спреш трябва да ти работи двигателя защото 3ти и 4 ти цилиндър правят няккав вакуум без който нямаш спирачки

...

а иначе съм карал и без серво

 

И като си карал без серво си нямал спирачки ли?

не ... ако попринцип нямаш серво, няма проблем със спирачките но ако има серво и двигателя е загасен педала потъва, защото двигателя не прави вакуум и нямаш спирачки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ... ако попринцип нямаш серво, няма проблем със спирачките но ако има серво и двигателя е загасен педала потъва, защото двигателя не прави вакуум и нямаш спирачки

 

Ако двигателя е загасен, не прави вакуум. Като не прави вакуум, сервото не работи. Като не работи сервото, педала става твърд и трябва да се натиска с по-голямо усилие. Не потъва педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ... ако попринцип нямаш серво, няма проблем със спирачките но ако има серво и двигателя е загасен педала потъва, защото двигателя не прави вакуум и нямаш спирачки

 

Ако двигателя е загасен, не прави вакуум. Като не прави вакуум, сервото не работи. Като не работи сервото, педала става твърд и трябва да се натиска с по-голямо усилие. Не потъва педала.

е баща ми точно обратното казва, де да знам за мене пак си остава пичага...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо тогава като се спускам с колата и за да спестя някои литър бензин загася двигателя и спирачката си е по същия начин както при запален... но докато си карам и ми загасне двгто заради една или друга причина... :roll: не бачкат хич за малко да бутна една маика с дете... или пък с 40км/ч се заиграя с волана задницата ми се чуди на коя страна да тръгне двигателя гасне спирачката не държи!!! :roll: аз не си го обяснявам тва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като спускаш, спускаш на тая скорост на която си качвал буталата ти правят вакуум, и макар че мислиш че спестяваш бензин двигателя пак си смуче бензин като за малки обороти.... мене инструктура веднаж ми изключи от скорост на един баир и щех да се пречукам ... някво викам му никога повече не докосвай лоста докато карам ... а тоя ме гледаше странно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бе човече аз си гася двигателя и изкл. от скорост :roll: двигателя не работи! а онова маркуче което влиза в карбуратора... то прави вакум когато работи и имаш серво... не работи двигателя нямаш... ама ми е интересно що имам спирачки при изгасен двигател :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бе човече аз си гася двигателя и изкл. от скорост :roll: двигателя не работи! а онова маркуче което влиза в карбуратора... то прави вакум когато работи и имаш серво... не работи двигателя нямаш... ама ми е интересно що имам спирачки при изгасен двигател :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо тогава като се спускам с колата и за да спестя някои литър бензин загася двигателя и спирачката си е по същия начин както при запален...

Може да е по същия начин както като при запален, ако не си изключил от скорост (което не е много хубаво, а и се съмнявам, че така правиш).

 

двигателя гасне спирачката не държи!!!

Недърженето се изразява точно в това - трябва доста по-голямо усилие върху педала, за да спираш по същия начин, както когато работи сервото. Ако караш без серво се свиква. Обаче ако имаш серво, свикнал си да натискаш леко педала, в момента в който двигателя загасне, с това леко не можеш да спреш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ма неразбрах... значи когато аз изгася двигателя всичко е ок... даже съм изкл. от скорост :mrgreen: но когато двигателя сам изгасне става лошо щото нямам серво... :roll: но и в двата случая нямам серво... защо тогава в единя имам спирачки нормални в другия пак имам ама доста кофти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля, че няма никаква логика, да е различно в двата случая. Дали не става дума просто за субективното усещане - когато загасиш двигателя сам, си подготвен и знаеш, че трябва да натискаш силно, а когато изгасне сам си изненадан и ... ? Знам ли... ама логика няма да е различно в двата случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.