Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ момчета, почти съм отчаян!


nage

Recommended Posts

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=707&highlight=%E2%E5%ED%F2%E8%EB%E0%F2%EE%F0

 

Тука съм писал какво става като ти изгори моторчето на парното! Трябваше с това да почнеш бе човек. btw защо не преглеждате старите теми във форума, за да не се повтаря едно и също по 100 пъти.

 

абе и аз прдполагах, че сте обсъждали това преди, но не го видях. мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nage

    13

  • Дон Чоре

    10

  • PRR

    6

  • Viktor_

    5

Най-много писали в темата

nenormalnataskoda - ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ №1 - никога не обиждай колегите във форума, особенно когато НЕ СИ ДОРАСЪЛ НА АКЪЛ И ОПИТ. Колегата, за който предполагаш, че прекалява с кафето е много точен, разбира от Шкода (и не само) и е на светлинни години пред теб!!! Обиждаш него, обиждаш и мен!

А, че не си разбрал с какво се излагаш ми е повече от ясно. Нямам намерение да те цитирам от постовете ти, но четейки ги (чиста загуба на време) стигам до извода, че опита ти със Шкода клони към нула и всичко е на базата "тате така казва", "някой ми каза" и т.н. Бих могъл да събера всичките ти бисери от сорта на "педала на спирачката потъва при изгасен двигател, щото сервото не работи (тате така казва)" и да ги пусна в един пост да се посмеем всички на твоя блестящ и засенчващ всички нас интелект. Но смятам, че това би било чиста загуба на време, пък и колегите вече са се посмяли достатъчно...

 

За Калоян - това, че спускаш Хемус по инерция не е коректно относно отчитането на разхода. Най-дългото спускане, което е на мостовете е 12 км... Има още 2-3 с обща дължина 6-7 км, което прави 20 км. Съвсем грубо това значи, че с 6.5 литра си изминал около 84 км, в това число приемайки, че на спускането си харчил 2-3 л/час. Скоростта, с която казваш, че засилваш колата предполага, че между първия и втория тунел караш с около 130-140 км/ч (с толкова ще караш дори влизайки с 90 км/ч в първия тунел), т.е. цялото спускане трае не повече от 6-7 мин. Ако не ми вярваш на сметките - мини Хемус в двете посоки, засечи разхода и ... ще видиш, че съм прав :) И друго - по такива наклони колата НИКОГА не се гаси. Струва ли си за 300 мл примерно да се утрепеш? Ще забогатееш ли с тях? Освен това има нещо друго - когато си на скорост и с върнат педал на газта, разхода е = 0, както писа zloQQ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle хахаха е попринцип когато на Хемус я има 1- 2 бензиностанции я няма а лампата ти присветква искаш не искаш е така... а ако си навит като и кача двигателя сипвам 6,5 до 7,0л бензин 95 и стигнем с тях до селото ми (Мездра) черпиш една бира ако не аз ще те черпя 8) има възможност и да загубя не споря не казвам нищо. Но преди си беше така... 5 месеца някъде

 

А за "караниците" мисля че доста грубичко деиствате... :roll: за едно кафе човека си изяде скандала хахаха :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, последното развитие.

сложих заредения акумулатор и запали дори и в тоя студ. всичко изглежда нормално, дори вентилатора сам си се изключи малко след като я загасих, вече нищо не миришеше отпред.

парното го човърках , струва ми се принагаждано от предишния собственик

 

а, дали има полза ако си взема акумулатора на топло вкъщи - и без друго нямам намерение да ходя някъде с колата, докато не се постопи снега, че гумите ми не са мн подходящи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калояне, Калояне... Не четеш внимателно или четеш избирателно. Къде съм написал, че оспорвам количеството бензин, с което стигаш до селото си??? Просто ти доказах с цифри, че това не е разхода ти на 100 км пробег. Ще ти го обясня по още по-елементарен начин, който ако пак не схванеш...ми то си е за теб. Ти реално изминаваш 100 км до селото си с този бензин, НО част от пътя ти, приблизително 20 км е спускане, т.е. караш по инерция. С други думи ако пътя ти беше без тези спускания, посоченото от теб количество бензин няма да ти стигне. Ще ти трябва около 1 литър отгоре. Т.е. убеден съм, че по обратния път няма да се върнеш със същото количество гориво. Елемнтарно е и е достатъчно да си завършил 8-ми клас за да го сметнеш, т.е. не ти трябва висша математика за това :)

А за присветването на лампата на резервата - ами какво да ти кажа. Първо, който тръгва на път си сипва толкова гориво, че като стигне все нещо да му е останало, ако няма възможност да си сипе до горе разбира се. И другия момент е, че като ти премигва лампата за резервата, това значи, че имаш около 5-6 литра бензин или около 90 км пробег на извънградско при посочения от теб разход. Изводите са за теб...

 

А за "караницата". Хмм, на никого не съм се карал! Това си е чисто предупреждение, че nenormalnataskoda НЯМА ПРАВО да обижда колеги от форума. Общоизвестен е факта, че когато някой няма с какво да аргументира идеите и разбиранията си, го избива на обиди, насилие и т.н. И ако някой пие по много кафе, това със сигурност съм аз - меткам по литър на ден! (сериозно) И какво от това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а, дали има полза ако си взема акумулатора на топло вкъщи
- ако не те мързи го прибери - ползата е в това, че когато електролита в акумулатора е студен, той не може да отдаде много ток пиково. За това ако е седяла колата навън цяла нощ помага да пуснеш 3 пъти за по 3сек. дълги - така електролита се стопля малко от протичащите химически реакции и след това стартера ти ще завърти по-бързо! Иначе колкото е по-студен толко по-малък е саморазряда на акумулатора, така че не е фатално да седи навън, ако е изправен. Има една много хубава българска книжка за акумулаторите, която я има и в електронен вариант и я препоръчвам на всеки, който иска да му се изяснят някой неща относно тоя проблем: http://emk-33.com/viewtopic.php?t=779
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle :oops: маи наистина го прочетох без да мисля :oops: прав си! Язък че по математика сем добър :roll: Добре вече преди да пиша ще чета по 2 пъти... а http://emk-33.com/viewtopic.php?t=779 наистина е хубаво написано учено преди 1- 2 години ама маи там си е и останало... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,

Абе как го правите да пускате със 130-140 след тунелите? Vectrata с която съм в момента със зор стига до 130-135 пък е с пъти по-добра аеродинамика пък и тежи повечко от Шкодето! Там със 120ката съм пускал мах със 115-120 (говорим за инерция!)! Да не говорим че всички километражи които съм проверявал показват с 10% отгоре....

Относно разхода и спускането - при спиране на двигател колата си харчи бензин! На Шкода (говоря до модела 120, за другите нямам опит) няма клапан за "принудителен празен ход". Клапана който е на карбуратора е свързан към контактния ключ.

Относно пестенето на гориво чрез гасена на двигателя - редовно го правих със 100S-а и със 1000MB-то. Там няма серво на спирачката така че двигател не ти трябва! Със 120ката не съм експериментирал, но и за 50-100грама наистина не ми се е рискувало...

Калояне, присветването на лампата на Шкода 105-120 е супер подвеждащо! Достатачно е да вземеш един завой по рязко и хоп +- половин резервоар! Да не говорим за качване/спускане..

А разход под 6.5 - да постигал съм го. Със 90 на пета по извъградски пътища..... Но трябва да си много спокоен и да не бързаш за никъде. Нормално даваше около 7.5 без юркане....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз даже доста ползвам спирачките, че ако я оставя по инерция...няма да мога да взема завоя за влизане в последния тунел. Влизам в първия около 110-120 (ако няма куки де...иначе - 80)... и излизам от него с около 140-150. Ти сметни ако не ползвам спирчките, с колко требе да съм преди втория тунел - на равното :) Там малко се убива скоростта...ама не е много и после - пак надолу. Ама нали често има куки след втория - та спирам там, дори радардетектора да си мълчи. И като вляза в последния тунел - пак е нанадолнище и дори да не я настъпвам, като стигнеш до бензиностанцията долу в ниското - мисля, че си около 150 пак... Даже там имах един случай - карам си аз през деня и "нещо" ми свети с едни фарове зад мен и леко, но сигурно ме настига и точно долу - след тунелите се дръпнах за да пусна човека да мине - оказа се Fabia RS... Явно беше я настъпил здраво, щото сравнително бързо ме задмина, а аз бях над 160...

Е - колата е като на аватара ти, а не 105/120, но и с такава може да постигнеш прилична скорост при спускане предполагам :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не съм се изразил досатъчно ясно :cry: Говорих за 120L! Тя има аеродинамика на тухла и тегло на corsa :lol: Как да ги вдигне тия 150 по инерция?!?!?!?!?

Със Octavia/Vectra или други по-нови става....

 

PS: Сега съм с Vectra, а още си чакам тая от аватара (няма да е RS, но ще е червена :P ). До края на месеца трябва да стане и ще се появя на някоя сбирка. До тогава само с Вектрушка, че Шкодето е зазимено (с източен антифриз де...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми айде де - кога ще ти доставят колата? А дано като имам възможност да се включа в някоя среща лятото да си на линия и да се запознаем над някоя бира, че форума се разрастна и от това, което чета тук, ми се иска да се запозная с доста хора :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да бъде произведена 8ма седмица на 2006та, т.е. между 20 и 26 февруари... След това 1 седмица докато дойде. Поне :(

Относно бирата - нямаш грижи! Само дето май ти си от другата страна на голямата вода и ще отнеме малко време, пък и с кола не става :(

Но пък като се видим ще сравня 90 и 110 коня (мойта трябва да е 90)....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"........Говорих за 120L! Тя има аеродинамика на тухла...."

Ееееееееееееееее, отдавна не бях поглеждал тук, но ти направо изби рибата!

Ако сравниш "наборите" от други марки ще откриеш мнооооого по-зле направени "сандъци"!

А и именно добрата аеродинамика и малкото тегло позволяват на 52 к.с. двигател да дава малък разход и да позволява движение с висока скорост, която колкото и да не се иска на някои хора е технологично разчетена до 145 км/ч. РЕАЛНИ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хех, ти пък (PRR), чак със тухла да я сравняваш 120-ката - ми не е коректно. Не че се обиждам, сравнявай я с каквото искаш, ама тухла, по-върви на Лада, дето почти всичко по купето клони към 90 градуса, включително и наклона на предния джам. Щом съм написал с че спускам с такава скорост - значи е така :) Не го правя всеки път, защото скоростта не е подходяща за кола на толкова години - легнала е добре на пътя, но годинките й тежат :( Влизам в първия тунел с 90-100 км/ч и на завоя преди втория тунел развивам максималната скорост от спускането - малко над 130 км/ч. Не знам ти какво правиш с Вектрата, но когато пътувам с Астрата на същия този участък съм със около 140 км/ч.

Всъщност какво значение има - всеки се спуска там както му е угодно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ако съм обидил някого със сравнението с тухла :oops: Просто аеродинамиката на тоя автомобил е далеч от истината. За годините си е била супер - спор няма. Но сме 2006та...

За теглото - точно това писах - лекият автомобил няма маса да се засили...

За спускането с Vectra/Astra - да, по километраж може и да стигнеш 140. Реално това са около 126. Всички километражи които съм засичал (с GPS) са давали 10% повече. Можете да го засечете и с радар, ако ви спрат (не ви го пожелавам). Виж, на Шкодата не ми е идвало на акъла да го засека....

145 реални - за 130 мотора - да! За 120L е нещо от рода на 127, ако не се лъжа...

Но в крайна сметка Mishelle е прав. Кой както може и както иска да се спуска. Важното е да не пречи на останалите :D

Леко и безаварийно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не се обижда :) Както и да е. Но ти ме подсети, че наистина с GPS-а мога да засека спускането. Правил съм си експерименти, но само на Цариградско, където с 80 км/ч по скоростомер GPS-a показваше 75 или нещо подобно. Добра идея, 10х :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК PRR! Наистина спрямо колите на 2006-та не става за сравняване!

Колкото до РЕАЛНА-та скорост - визирам каталога от 1986 година: Шкода 120L - 140 км/ч и 120 LS - 150 км/ч. Това не е по километраж, а и много лесно може да се изчисли, че е реална.

Съвсем между другото, с големия двигател с който съм сега съм правил много по-големи щуротии и трябва да ти кажа, че съм достигал предела на възможностите на това купе и това окачване, но разбира се с малко променено окачване и гуми 185/60 разбира се....

Истината за "тухлата" е точно за Лада! Руснаците казваха:"Наша "Лада",как кирпич!" :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, предавам се :oops: 140km/h е.

Това че лада е тухла мисля, че няма нужда да го обсъждаме!

Иначе коефициента на въздушно съпротивление на 120L е 0.36 (поне това намерих в нета). За сравнение Opel Vectra от 1988 (т.е. тази за която говорих) е с коефициент 0.29. Ако не се лъжа и на Октавията е някъде към 0.29. Та ако zloQQ се спуска със 140 с значително по-добрата аеродинамика и значително по тежък автомобил не мислиш ли че е нереално да смяташ, че 120ката би постигнала същите резултати?

Аз прекратявам по темата. Няма смисъл. Нито аз ще те обедя, нито ти мен! Може да го обсъдим на някоя сбирка на бирка пък и да ги пуснем колиците по нанадолнището да сравняваме :P

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR ти ли имаше Октавия РС? Я виж Кадет Д каква аеродинамика има и на следващия събор ела с твоята Октавия да видиш един такъв саркофаг как ще ти направи ластик с малко по-маломощен двигател :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Не обичам да наказвам любимата ми марка, ама понякога се налага за профилактика на велико-мислещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:P Ще дойда с Октавията. Ама тя не е RS. Само цвета ще и е на RS :) Иначе ще е скромна - 90 кончета дизел!

И тук не говорим за старт и двигатели, а за чиста инерция! Ако искаш да се пуснем по мостовете Vectra и Kadet но на нулева? Да видим кой до колко ще стигне?

Иначе е ясно, че кола с 1/2 от теглото на Шкодата ще я дръпне с двигател с 2/3 от мощността и.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не ставам за сравняване! Отдавна двигателят не е от Шкода и мощността, както и килограмите са доста повечко! Аз говорех по принцип!

И аз като Миро много обичам тази марка и лесно се докачам, когато някой я засяга незаслужено, без значение от темата!

Нищо лично!

Успех и безаварийно пътуване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да ви кажа какво става последно

стана ясно, че няма да се оправя сам

ще ида на зоопарка профилактично, да ми видят четките на алтенатора, че май няма достатъчно напрежение

доколкото разбирам тоя пич там е пекан и няма да тръгне да ме пързаля или да ми поправи едно, а да повреди друго

 

иначе за сега като има сняг секи ден си я подгрявам за 20тина минути да не ме забрави

 

поздрави и доскоро

 

пс. @nenormalnataskoda - кво стана с книжката , сканира ли я?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nage: само искам да ти каже, че като отворих моя алтернатор на 150 000км за смяна на лагерите си бях взел нови четки, но нямаше смисъл да ги сменям, защото оригиналните не бяха мръднали. Тези четки са за възбудителната намотка и през тях не минава голям ток и не се износват почти. Мой съвет е за алтернатора, ако имаш съмнения да идеш при майстор, който се занимава само със стартери и алтернатори - те са доста по-компетентни. Аз мога да ти препоръчам един в Дружба 1, който има добри условия за работа и не е скъпчия - водил съм приятели при него.

 

ПП: Недостатъчно напрежение на зареждане, често е поради неизправен регулатор, желателно е да си с електронен такъв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@belia-lebed

кажи сега кой е твоя майстор, щот се убедих че задължително трябва да мина през някой добър , преди да почна да правя по-сериозни преходи.

мерси :)

другите най-вече препоръчват майстора до зоопарка (не че разбрах точно къде се намира), но ако ти си набелязал някой кадърен монтьор, дето да няма намерение нещо да ме мами - казвай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nage, колега, майстора до зоопарка е добър (поне аз лошо не съм видял от него), но специално за алтернатора не ти трябва майстор шкодаджия, а ти трябва майстор на ел. мотори. Т.е. всяка читава такава работилница ще ти свърши работа. То всъщност с алтернатора надали някой ще те измами - огледай се някъде за сервиз на ел. мотори и влизай смело :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.