Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2.0 FSI 16V 150 кс или 2.0 TDI-PD 140 кс


Ради

Octavia 2.0 FSI 16V 150 кс или 2.0 TDI-PD 140 кс  

65 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

  • Отговори 78
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    12

  • ЬГ

    9

  • PRR

    8

  • VALDO

    6

Най-много писали в темата

Новата Октавия 2.0 FSI 150 к.с. елеганс.

 

Незнам от кога я имаш, но честито и безаварйно каране от мен !

 

Би ли споделил впечатленията си от нея и какъв разход ти дава в градско при пуснат климатроник!

С 98 или 95 я караш, защото в катагола на ЕТ, пише 95, а в немския сайт на школа си препоръчват 98 и евентуално 95, но предупреждават че ще има понижена производителност на двигателя.

Че при мен чуденето е голяма, че парите са си доста и поне 4 - 5 години ще си карам това което сега си купя.

 

Благодаря за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе контрабанден 98 си е 1,63 лв от Лукойл-който желае ще му кажа на лично.Хубав дизел е 1,74лв.Най-изгодно гориво от нормална бензиностанция се купува от Лукойла на Вальо Златев-винаги е по-евтино.Намира се на отбивката на Хемус при Правец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланията, от лятото я имаме. Разхода градско предимно се върти около 10/100 рядко стига до 13, но моя стил на каране е по агресивен. Климатроника никога не го спирам. За бензина не съм забелязал да има някаква разлика но 95 наливам когато карам в града иначе за инзвън градско сипвам 98.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланията, от лятото я имаме. Разхода градско предимно се върти около 10/100 рядко стига до 13, но моя стил на каране е по агресивен. Климатроника никога не го спирам. За бензина не съм забелязал да има някаква разлика но 95 наливам когато карам в града иначе за инзвън градско сипвам 98.

 

 

Благодаря ти още веднъж !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mathematician,

 

Разлика в цената на бензина и дизела няма! Не знам от къде ги намери тия 40 стотинки....

 

Иначе мойте сметки:

1) Бензин - разход около 10 градско, 7 извънградско

2) Дизел - разход около (че и под) 7 градско, 4.5 извънградско

 

За 100км

1) 10 * 1.60 = 16лв, 7 * 1.6 = 11.20, средно 13.5 лв/100км

2) 7 * 1.6 = 11.20, 4.5 * 1.6 = 7.2 средно 9.2 лв/100км

 

Т.е. дизела е по-евтин с 4лв на 100км

При разлика от 1500лв това прави 1500/4 * 100 = 37 500км за покриване на разликата.

При 10к годишно - 4 години. Да, ама колата след 4тата година почва чувствително да си губи цената. А след 2та години на бензинката можеш да и сложиш газ - няма гаранция. Тогава разликата отива почти към нула.

 

В заключение - под 20-25к годишно не си заслужава да се взима дизел. При 25++ дизела се изплаща за година и си заслужава.

 

Поздрави

 

Прав си.

 

Погледнах оня ден цените на дизела и си е на същите пари като 95. Значи икономията идва само от това, че гори по-малко.

 

Хм, значи и аз мога да си преразгледам мнението и да се насоча към бензина. Разликата м/у 1.9 ТДИ и 1.6 бензин е къде 2.800 лв. Иначе други големи разлики няма (105 к.с. за дизела с/у 102 к.с. за бензина). Дизелът ускорява малко по-бързо до 100 км. обаче. ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

Единственото, с което съм съгласен е, че е малко по-шумна. Да те питам - как я изчисли тази разлика в подръжката? Дай цени, да видим наистина ли е така...и дали е чак пък 10 пъти... :mrgreen: А за вървенето - за този клас автомобили твоето становище е отживелица :!: Надявам се знаеш коя техническа характеристика на двигателя те лепи за седалката :idea: А сега сравни двигателите...Или попитай колегите BlackPearl или FabiaRS на какво е спосбно тяхното "скромно" и "невървящо" дизелче :)

 

PRR - дори и сметките на колегата по-горе да не са точни, дори и да пренебрегнем факта, че в тях (а и в твоите) се споменава бензин 95H, а не 98H - остават фактите:

- че когато и да пожелаеш да продадеш колата, ако тя е дизеловия вариант - цената й пропорционално винаги ще бъде по-вискока (дизелите държат цена);

- идеята на бензина да му сложиш газова уредба - ако го направиш така, както трябва - газовата уредба ще излезне ~2000 лв. ;)

От тези мои разсъждения излиза, че ако си вземеш дизел, дори и да не го караш много, в най-лошият случай няма да си назад с парите, а в най-често срещаният - ще си спестил някой лев от месечния бюджет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези мои разсъждения излиза, че ако си вземеш дизел, дори и да не го караш много, в най-лошият случай няма да си назад с парите, а в най-често срещаният - ще си спестил някой лев от месечния бюджет.

Евала човече! Това е приказка. Да приемем, че човекът сега има на разположение и ще даде 2800 лв. в повече за дизела, но в последствие ще забрави за тях, а ако има бензинова постоянно ще му бърка в месечния бюджет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е едно от нещата, които имах впредвид. И другото последващо е, че когато някой ден реши да продаде колата, ще си възвърне част от тези дадени в повече пари заради ценовата разлика между дизел и бензин при колите втора употреба. А за семейният бюджет - това е повече от ясно, особенно като поскъпнат горивата.

Благодаря ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е едно от нещата, които имах впредвид. И другото последващо е, че когато някой ден реши да продаде колата, ще си възвърне част от тези дадени в повече пари заради ценовата разлика между дизел и бензин при колите втора употреба. А за семейният бюджет - това е повече от ясно, особенно като поскъпнат горивата.

Благодаря ;)

 

 

Твърдо "ДА" в полза на дизела!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

 

Аз с 1.9 ТДИ 105 к.с. вдигнах 200, а доколкото разбрах тук говорим за 2.0 (140 к.с.)! Все пак 35 кончета отгоре не е малко нещо!

 

P.S. И не мога да разбера за какво ТРАКАНЕ говорите при дизеловия двигател при положение, че говорим за чисто нова кола?! Той направо мърка! Пък и звука от турбото при ускорение едва ли може да се сравни със звука от един бензинов двигател! :smt021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойта я тествах в Германия. Дават и 180 и тя наистина ги вдига (90bhp). Но ги достига при 4000 оборота, което е края на работния диапазон на двигателя. За да вдигне повече трябва .... 6та скорост. Мощността си я има. Обороти няма :cry:

 

Mishelle - като минат годинките никой не вярва, че дизеларката е минала малко. И как да повярва, че е на реални 50к км след 5 години, като хората ги въртят тия километри за година-две?!?!? Мойта за 8 месеце е на 23к. При това за тия 8 месеца имам почти 3 извън Бг без колата. И ножа се обръща - пипан километра, значи тя е на 200++, охооооо, издухана и ни лъжат... Абе като решат че сестра ти е курва иди доказвай че нямаш сестра....

Относно обезценяването - пропорцията е същата. Е, дизела се обезценява с една идея по-малко, но в крайна сметка дали ще губиш по 5000 или по 4800 на година от обезценяване, не е кой знае колко фатално. Дизела ще го вземеш за 30 и ще го продадеш за 13 след 5 години а при бензина ще е 28 срещу 13....

 

Накратко - поддържам си мнението: малко километри - бензин. Много - дизел

 

Поздрави

 

PS: Справка за цените на Skoda Octavia от 2001г. в mobile.bg:

Skoda Octavia 1.9TDi Добави в бележника Детайлен преглед

12999 ЛВ.

дата на произв. - януари 2001 г., пробег - 155000 км, цвят - Сребърен

Особености - Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Застраховка, Климатик, Лет...

Бартер;, тел.: 0888636699

 

 

 

Skoda Octavia 2000 Добави в бележника Детайлен преглед

13000 ЛВ.

дата на произв. - октомври 2001 г., пробег - 135000 км, цвят - Сребърен

Особености - 4(5) Врати, ABS, Airbag, Аларма, Бордови компютър, Ел. Оглед..., тел.: 0888228911

 

 

 

Skoda Octavia 1.6i Добави в бележника Детайлен преглед

6650 EUR

дата на произв. - декември 2001 г., пробег - 68933 км, цвят - Червен

Особености - ABS, Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Климатик, Серво управ...

тел. : 00420 284 022 022, тел.: 00420

 

 

 

Skoda Octavia 1.9TDi Добави в бележника Детайлен преглед

7950 EUR

дата на произв. - декември 2001 г., пробег - 163003 км, цвят - Зелен

Особености - ABS, Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Климатроник, Металик,...

тел. : 00420 284 022 022, тел.: 00420

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигателя 2.0FSI не може ли да му се сипва само 98 и нагоре или се заблуждавам. :roll:

 

В германския каталог на шкода, за този двигател се препоръчва 98, може и с 95 но пише че води до понижена производителност на двигателя. Макар че колегата marvel спомена че в града кара с 95 а извън градско с 98 и не е забелязал такова нещо. Освен това от някъде прочетох че двигателя може да разпознава с какъв бензин се кара дали 95 или 98 (простете за неукото ми изказване) и се настройва за оптимална работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

 

Аз с 1.9 ТДИ 105 к.с. вдигнах 200, а доколкото разбрах тук говорим за 2.0 (140 к.с.)! Все пак 35 кончета отгоре не е малко нещо!

 

 

P.S. И не мога да разбера за какво ТРАКАНЕ говорите при дизеловия двигател при положение, че говорим за чисто нова кола?! Той направо мърка! Пък и звука от турбото при ускорение едва ли може да се сравни със звука от един бензинов двигател! :smt021

 

 

Незнам колега, не съм карал 2.0/140кс дизел, но във всяка статия на Ауто Билд, посветена на Шкода Октавия с този двигател, казват че доста е шумна в сравнение с другите дизелови двигатели и това го сочат като голям минус . Ще се опитам на намеря една от статийте и дословно ще ти цетирам написаното.

Другото нещо не съм специалист, но доколкото разбрах ти караш 1,9 105, така че .... твойта може и да мърка май са различни ... не съм специалист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойта я тествах в Германия. Дават и 180 и тя наистина ги вдига (90bhp). Но ги достига при 4000 оборота, което е края на работния диапазон на двигателя. За да вдигне повече трябва .... 6та скорост. Мощността си я има. Обороти няма :cry:

 

Mishelle - като минат годинките никой не вярва, че дизеларката е минала малко. И как да повярва, че е на реални 50к км след 5 години, като хората ги въртят тия километри за година-две?!?!? Мойта за 8 месеце е на 23к. При това за тия 8 месеца имам почти 3 извън Бг без колата. И ножа се обръща - пипан километра, значи тя е на 200++, охооооо, издухана и ни лъжат... Абе като решат че сестра ти е курва иди доказвай че нямаш сестра....

Относно обезценяването - пропорцията е същата. Е, дизела се обезценява с една идея по-малко, но в крайна сметка дали ще губиш по 5000 или по 4800 на година от обезценяване, не е кой знае колко фатално. Дизела ще го вземеш за 30 и ще го продадеш за 13 след 5 години а при бензина ще е 28 срещу 13....

 

Накратко - поддържам си мнението: малко километри - бензин. Много - дизел

 

Поздрави

 

PS: Справка за цените на Skoda Octavia от 2001г. в mobile.bg:

Skoda Octavia 1.9TDi Добави в бележника Детайлен преглед

12999 ЛВ.

дата на произв. - януари 2001 г., пробег - 155000 км, цвят - Сребърен

Особености - Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Застраховка, Климатик, Лет...

Бартер;, тел.: 0888636699

 

 

 

Skoda Octavia 2000 Добави в бележника Детайлен преглед

13000 ЛВ.

дата на произв. - октомври 2001 г., пробег - 135000 км, цвят - Сребърен

Особености - 4(5) Врати, ABS, Airbag, Аларма, Бордови компютър, Ел. Оглед..., тел.: 0888228911

 

 

 

Skoda Octavia 1.6i Добави в бележника Детайлен преглед

6650 EUR

дата на произв. - декември 2001 г., пробег - 68933 км, цвят - Червен

Особености - ABS, Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Климатик, Серво управ...

тел. : 00420 284 022 022, тел.: 00420

 

 

 

Skoda Octavia 1.9TDi Добави в бележника Детайлен преглед

7950 EUR

дата на произв. - декември 2001 г., пробег - 163003 км, цвят - Зелен

Особености - ABS, Airbag, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Климатроник, Металик,...

тел. : 00420 284 022 022, тел.: 00420

 

Напълно те подкрепям. Все повече достигам на извода, че дизела си е за много каране. :smt017 Както правят повечето за 2 - 3 години им направят по 300 хил. км. и после ги внасяме на Горубляне - нов внос от Италия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Diesel никога ](*,) ](*,) ](*,) :smt019 :smt019 :smt019 :smt024 :smt024 :smt024 :smt025 :smt025 :smt025 :smt018 :smt018

 

По-хубаво от Бензиновия Двигател още няма... :smt010 :smt010 :smt010 :smt013 :smt013 :smt013 :smt015 :smt022 :smt022 :smt022

 

 

:lol: Някой пак се изказа неподготвен...

 

Относно темата - подкрепям дизеларките заради две неща - въртящия момент и икономичността. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

 

Аз с 1.9 ТДИ 105 к.с. вдигнах 200, а доколкото разбрах тук говорим за 2.0 (140 к.с.)! Все пак 35 кончета отгоре не е малко нещо!

 

P.S. И не мога да разбера за какво ТРАКАНЕ говорите при дизеловия двигател при положение, че говорим за чисто нова кола?! Той направо мърка! Пък и звука от турбото при ускорение едва ли може да се сравни със звука от един бензинов двигател! :smt021

 

playlife - колега, да уточня малко - мнението ми беше леко съркастично :mrgreen: Иначе няма как да направя почти 100К за 2 години само в пределите на България. Дизела според мен се купува за каране. Аз просто случайно попаднах на дизел, иначе бях харесал бензинка 1.8Т Но като се замисля сега - хубаво е, че съм взел печката. Аз не съм състезател - 200 са ми достатъчни ;) особенно при разход под 10/100 при тази скорост. А за звука на турбото...мдааа - много си прав :smt013 А аз нямам търпение да сложа чистак новото турбо и да се метна до Варна :smt023

А за Radi - човече - иди и покарай двете двигателчета в ЕураТек и който ти е на сърцето - него вземи! Колата трябва да ти носи радост! Успех в покупката!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

 

Аз с 1.9 ТДИ 105 к.с. вдигнах 200, а доколкото разбрах тук говорим за 2.0 (140 к.с.)! Все пак 35 кончета отгоре не е малко нещо!

 

P.S. И не мога да разбера за какво ТРАКАНЕ говорите при дизеловия двигател при положение, че говорим за чисто нова кола?! Той направо мърка! Пък и звука от турбото при ускорение едва ли може да се сравни със звука от един бензинов двигател! :smt021

 

playlife - колега, да уточня малко - мнението ми беше леко съркастично :mrgreen: Иначе няма как да направя почти 100К за 2 години само в пределите на България. Дизела според мен се купува за каране. Аз просто случайно попаднах на дизел, иначе бях харесал бензинка 1.8Т Но като се замисля сега - хубаво е, че съм взел печката. Аз не съм състезател - 200 са ми достатъчни ;) особенно при разход под 10/100 при тази скорост. А за звука на турбото...мдааа - много си прав :smt013 А аз нямам търпение да сложа чистак новото турбо и да се метна до Варна :smt023

А за Radi - човече - иди и покарай двете двигателчета в ЕураТек и който ти е на сърцето - него вземи! Колата трябва да ти носи радост! Успех в покупката!

Поздрави!

 

Да, колегата е прав! Отиваш в еуратек, правиш тест драйв на възможните варянти и накрая преценяваш кое е най-добре за тебе! :smt021 :smt022 Спора между дизела и бензина ще си остане вечен, така че няма какво повече да се коментира според мен! Всеки си защитава неговата теза и двигател! :D

 

В крайна сметка всичко е въпрос на личен избор, предпочитание, вкус, финанси и т.н.! Дано направиш правилния избор все пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С един тест драйв надали ще усети кефа от дизела. Докато свикна как се кара дизел минах 5к км. И чак след това ме накефи максимално. На дизела ритането на газта не се осеща толкова силно колкото на бензинка. А (поне при мен) дори рязкото натискане на газта води до по-бавно набиране в сравнение с плавното.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Diesel никога ](*,) ](*,) ](*,) :smt019 :smt019 :smt019 :smt024 :smt024 :smt024 :smt025 :smt025 :smt025 :smt018 :smt018

 

По-хубаво от Бензиновия Двигател още няма... :smt010 :smt010 :smt010 :smt013 :smt013 :smt013 :smt015 :smt022 :smt022 :smt022

 

:smt018 много бъркаш човече!!! :^o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каквато и да е само и само да е от магазина. вземаи бензиновата по добре. дизеловата е по шумна а и поддръжката е 10 пъти по скъпа и никога не може да върви колкото бензиновата

 

Колегата е прав - само да е от магазина, че не се знае на какъв душманин ще попаднеш - може да й е "изпил соса" на колата ;) Взимай бензинката, че дизела верно ще ти скъса нервите с това тракане. А за поддръжката...150 лева за масло и филтри си приготви + бакшиша за техника (ако земеш дизел - сам си прави сметката). И определено бензикната е по-яка - на магистралата с дизела към 200-210 да вдигнеш най-мнооо

Поздрави!

 

Аз с 1.9 ТДИ 105 к.с. вдигнах 200, а доколкото разбрах тук говорим за 2.0 (140 к.с.)! Все пак 35 кончета отгоре не е малко нещо!

 

 

P.S. И не мога да разбера за какво ТРАКАНЕ говорите при дизеловия двигател при положение, че говорим за чисто нова кола?! Той направо мърка! Пък и звука от турбото при ускорение едва ли може да се сравни със звука от един бензинов двигател! :smt021

 

 

Незнам колега, не съм карал 2.0/140кс дизел, но във всяка статия на Ауто Билд, посветена на Шкода Октавия с този двигател, казват че доста е шумна в сравнение с другите дизелови двигатели и това го сочат като голям минус . Ще се опитам на намеря една от статийте и дословно ще ти цетирам написаното.

Другото нещо не съм специалист, но доколкото разбрах ти караш 1,9 105, така че .... твойта може и да мърка май са различни ... не съм специалист.

 

Дълбоко се съмнявам да има чак такава разлика в работата на 1.9 и 2.0! За звука имам впредвид! Някъде бях чел за измервания на звука в купето...както и да е! И аз не съм карал 2.0 за това няма да споря! :smt013

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.