Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia scout


john

Recommended Posts

Хубава количка :lol: със своя индивидуалност, но както се казва всяко удоволствие се заплаща :roll: А относно цените на Шкода, май настина си тригнаха на горе, ако си спомняте старата октавия 2.0 115 коня Елеганс беше към 28 000 лв., а сега 2.0 150 е към 37 000 лв. е има май повече глезотийки в нея ама ?!?! знае ли човек. Просто вече се утвърждава като марка и цените растат, същото ще стане и с Дачия в момента е евтина, след някой и друга година ще се наложат и ще почнат да ги оборудват с повече "екстри" и цените ще растат. После ще се появи някоя нов производител на "дачия" и така. Както и едно време VW беше народна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    10

  • stenly

    9

  • Baj Vylcho

    7

  • _v_

    6

Най-много писали в темата

, 4Н - задвижване 4х4 "бързи", при което двигателната сила се разпределя между преден и заден мост в съотношение 33:67. При недостатъчно сцепление на гумите с пътя, чрез вискосъединител към предните колела може да се подаде въртящ момент до 50%. Извън пътя обикновено се превключва на режим 4Lc - 4х4 "бавни" с блокировка на централния диференциал, а при много тежки терени се препоръчва 4LLc - включена понижаваща предавка от разпределителната кутия.

 

 

Това дали ще го има в Скаута

 

Със сигурност не. Потърсих в Google-а за какво става дума и излезе това http://avtojournal.com/articles.php?id=863. Ясно е, че не можем да сравняваме offroad способностите на Скаута и на новото Mitsubishi Pajero. Това са 2 съвсем различни класа. Но ето и как завършва статията:

 

"5-вратата дизелова версия, която се предлага на цена от 76 990 лв. с ДДС, не е от най-евтините, но хубавите неща си струват парите."

 

Разлика от 32К лева не е за пренебрегване ;)

 

А относно цените на Шкода, май настина си тригнаха на горе, ако си спомняте старата октавия 2.0 115 коня Елеганс беше към 28 000 лв., а сега 2.0 150 е към 37 000 лв. е има май повече глезотийки в нея ама ?!?! знае ли човек.

 

Нормално е цената да се покачи при положение, че имаш по-скъп двигател, повече екстри като серийно оборудване (повече airbags и др.), по-скъпи материали и т.н. Иначе и сега има Елеганс версия (1,6 MPI / 102 к .с ) за 30К лева. Всичко е въпрос на избор и възможности. Както сам каза, в този свят всяко удоволствие се заплаща :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То нормално да се покачи, ама се покачи доста. Старата Octavia 90bhp е 26к лв! Новата (105 bhp) е 32-33. Това са 27%! И това за сменена ламарина! Заслужава ли си? Моя отговор си личи от аватара... А като добавим и това че PD двигателите се свалят от поточната линия на VW и се минава на CommonRail съвсем става съмнително преимуществото на новата.

По темата - да Scaut-a изглежда супер. Но 45 срещу под 40 за нормалната 4х4 заслужава ли си? За да имам два надписа? И колко е off-road Scaut-a? Та той е по-висок от нормалната Octavia с 2-3 сантиметра. Дори 5 да са (това е безумие, но...) е нищо. Това не е off-road автомобил. Просто по-проходим, но не става да ходиш на лов с него...

В заключение. Всяко нещо си има цена. Ако ще си купувам автомобил за 40+к лв избора е богат. Има Opel, Форд, Алфа и други които предлагат много добри автомобили за тази цена. Досега Шкода печелеха с това че като качество и комфорт бяха в един клас а като цена в по-долен. За съжаление постепенно класовия клас почна да се изравнява с конкуренцията. А това намалява атрактивноста на Шкода. И затова не избрах новата а старата Octavia....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То нормално да се покачи, ама се покачи доста. Старата Octavia 90bhp е 26к лв! Новата (105 bhp) е 32-33. Това са 27%! И това за сменена ламарина! Заслужава ли си? Моя отговор си личи от аватара... А като добавим и това че PD двигателите се свалят от поточната линия на VW и се минава на CommonRail съвсем става съмнително преимуществото на новата.

По темата - да Scaut-a изглежда супер. Но 45 срещу под 40 за нормалната 4х4 заслужава ли си? За да имам два надписа? И колко е off-road Scaut-a? Та той е по-висок от нормалната Octavia с 2-3 сантиметра. Дори 5 да са (това е безумие, но...) е нищо. Това не е off-road автомобил. Просто по-проходим, но не става да ходиш на лов с него...

В заключение. Всяко нещо си има цена. Ако ще си купувам автомобил за 40+к лв избора е богат. Има Opel, Форд, Алфа и други които предлагат много добри автомобили за тази цена. Досега Шкода печелеха с това че като качество и комфорт бяха в един клас а като цена в по-долен. За съжаление постепенно класовия клас почна да се изравнява с конкуренцията. А това намалява атрактивноста на Шкода. И затова не избрах новата а старата Octavia....

 

Поздрави

 

Между старата и новата Октавия разликата не е само в сменената ламарина брат, не съм съгласен :) Но по-добре да не спорим :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ламарината го казах образно. Идеята ми беше, че разликата не е чак толкова голяма че да си заслужава покачване на цената с 25%. А при така качената цена скачаш в зоната на големите риби, а там конкуренцията е страшна. А Шкода, за съжаление, не се слави с големия избор на екстри. За разлика от други марки...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ламарината го казах образно. Идеята ми беше, че разликата не е чак толкова голяма че да си заслужава покачване на цената с 25%. А при така качената цена скачаш в зоната на големите риби, а там конкуренцията е страшна. А Шкода, за съжаление, не се слави с големия избор на екстри. За разлика от други марки...

 

Поздрави.

 

Позволи ми отново да не се съглася с теб! Какви екстрите в повече има едно Мондео, Вектра, Авенсис или 407 :D

 

Справка Допълнително оборудване Фабиа: Кожен салон, климатик, ксенон, спортни седалки, навигация, шибидах, автопилот, парктроник, подгряване на седалките, хладилни отделения и др.

 

Октавия: Кожен салон, двузонов климатроник, навигация, ксенон, спортни седалки, парктроник, шибидах, автопилот, подгряване на седалките, електрически седалки, хладилни отделения, мултифункционален волан и др.

 

Системи за сигурност: до 8 airbag, ABS+EVB+MBA+MSR+ASR+ESP!

 

Нещо не зацепвам какви други екстри ще ми предложат конкурентите :)

 

Знаеш ли много съжалявам, че повечето хора мислят така :? Качвам се аз в едно такси - Фабиа и си говоря със шофьора, дали е доволен от колата и какво му е мнението за нея. Като цяло човекът беше доволен, но каза, че не би я купил за собствена кола, защото нямала никакви екстри :roll: Казах му, че може да си вземе Фабийка с доста екстри, при което, той ме погледна съркастично и започна да ме убеждава, в каква голяма грешка съм! За него Фабията си остава кола без пукната екстра и това е, друго не иска да знае :D Друг шофьор на Фабия пък, тръгна да ми обяснява как Фабия РС била с бензинов двигател и колко много харчела :lol: Даже не се и опитах да му обяснявам, толкова уверено говореше!

Та, много съжалявам, че има хора, които не могат да оценят марката и купуват колите, произведени от нея само, защото са по-евтини от конкурентите! Много малко са хората, които ще дадат същите пари като за едно 407 например, но ще предпочетат Шкодата. Тези хора за мен са истински ценители на марката! За щастие в този форум преобладават феновете на така обичаната от мен марка, което ме радва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка справка за екстрите за Vectra. И това са САМО тези на конфигуратора. На място има още. За сравнение разрови скорошните теми и ще видиш листа с екстрите за Octavia. Няма да си очарован!

 

"Duke fabric" тапицерия за спортни седалки 391

CD навигационна пътна карта 372

Deep tinted glass,side and lift gate window 264

Draht , Mondial , dark charcoal" Le Mans" 1408

ESP 1076

ESP 1076

Half leather Recaro предни седалки 900

IDS Plus 1173

Memory driver convenience pack 587

Power operated tailgate on Station Wagon 1477

protector carpet foldable 156

Traction control 597

Traction control 597

автоматичен климатик 391

автоматичен светлинен контрол 78

адаптивни предни светлини (Bi-Xenon)+СЕ4 2621

алармена инсталация 792

алуминиеви джанти 6,5Jx16, 10 flat spokes 254

алуминиеви джанти 6,5Jx16, 7 twin spoke 587

алуминиеви джанти 6,5Jx16, 5-спици 978

алуминиеви джанти 7,5Jx18 2836

алуминиеви джанти 7,5Jx18, 11-спици 2836

алуминиеви джанти 7,5Jx18, 11-спици 2836

алуминиеви джанти 7Jx17, 16-spoke 372

алуминиеви джанти 7Jx17, 5 spoke 196

алуминиеви джанти 7Jx17, 5-trapezoidal spokes 626

алуминиеви джанти 7Jx17, 7 - spokes 1623

алуминиеви джанти 7Jx17, 7 twin spoke 978

алуминиеви джанти 8Jx19 Aluminium 3032

алуминиеви джанти 8Jx19, 10 spoke 997

без надписи - дясна част 1

без надписи - лява част 1

без наспис за двигател 1

детектор за присъствие на детска седалка 411

джанти 6,5Jx16 215

дигитална аудио система с цифров тунер за CDC 40 Opera 528

дюзи за измиване на предните светлини под високо налягане 205

ел. регулиране - 8 позиции на предни седалки с памет 1340

ел. сгъваеми елеохроматични странични огледала 421

ел.повдигане на задна врата за Caravan 39

електрическа задна щора за модели с 4 врати 528

електрически задни стъкла 577

електрически люк - тип стъкло 1604

индикатор за налягането на гумите 381

климатроник 724

климатроник 724

климатроник 724

климатроник 724

климатроник (Cosmo) 332

кожен волан с 3 лъча 196

кожен волан с 3 лъча спортен 215

кожен салон cashmere 2934

кожен салон cashmere 1408

кожен салон charcoal 958

кожен салон charcoal 1408

кожен салон charcoal 2934

кожен салон charcoal 2347

круиз контрол (автопилот) 489

ксенонови фарове+СЕ4 1526

механични щори за задни врати 264

мрежа за багажника в касета 332

мулти контрол на шофьорската седалка 2699

мулти контрол на шофьорската седалка 2308

мулти контрол на шофьорската седалка 2015

нивомат 1017

озвучение на заден ред седалки 274

отопление на предни и задни седалки само с кожен салон 1213

отопление на предните седалки 626

падаща облегалка на предна дясна седалка 166

пакет " Ремарке " (не при спортно шаси, FE4, XL4) 1056

пакет "Ambition" 841

пакет "Cosmopolitan" 782

пакет "Dynamic" 753

пакет "Executive" 2640

пакет "Fantastic" 1565

пакет "Glamour" 1037

пакет "Interaction" 2054

пакет "Luxury" 890

пакет "Premium" 861

пакет "Quality" 2054

пакет "Relaxation" 880

пакет "Styl" 978

пакет "Topographic" 3129

пакет "Travel" за Caravan 156

пакет "Unique" 4401

пакет "Unique" 5144

пакет "Unique" 3481

пакет "лоши пътища" 176

пакет "лоши пътища" 98

пакет "Органайзер" за Caravan 156

пакет OPC Line 1 411

пакет седалки І 332

пакет седалки ІІ 156

парктроник (предна и задна броня) 919

подлакътник на предните седалки 196

предни фарове за мъгла - двутонен клаксон 313

радио CD 30 MP3 98

радио CD 50 Phone 2210

радио CD 70 Navi 3032

радио CDC 40 OPERA 1799

радио DVD 90 Navi 3931

релси за покрива 332

светло чуствителни огледала - странични и вътрешно 156

сензор за дъжд 293

спортно снишено шаси 411

стационарно парно 3520

теглич 782

теглич за Caravan - сгъваем 2054

термоизолиращо предно стъкло 323

увеличена товароносимост 391

универсално hand free без гласов контрол 821

универсално hand free с гласов контрол 900

управление на радиото от волана 98

усилена отоплителна система 1213

филтрираща система на изпускателния колектор 1281

хромирани дръжки на вратите 59

хромирани прагове 166

цветен инфодисплей (CID) за CDC40 / CD 70 1173

цвят брилянт 1

цвят металик 821

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка справка за екстрите за Vectra. И това са САМО тези на конфигуратора. На място има още. За сравнение разрови скорошните теми и ще видиш листа с екстрите за Octavia. Няма да си очарован!

 

Няма нужда да гледам листата на Октавия, знам я на изуст, все пак моята пристигна преди 2 месеца!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И то за кола с 2 ел стъкла и само климатик :cry:

 

Тук те подкрепям напълно! Нямам си ни най-малка представа защо Октито РС не идва с 4 ел. стъкла, климатроник и 18-ки както е в Германия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа,

 

за тия парички:

 

Opel Vectra Cosmo 4-врати 1.9DTH (150k.c.)

 

Цена базов модел: 45864 лв.(с включено ДДС)

На печелившите честито

 

Оборудване COSMO - имобилайзър, ABS, ЕSP-за двиг. 2.8NEL, 3.0DT и 18" /19" джанти, TC-тракшън контрол /без 1.6ХЕ и 1.8ХЕ/, 8 степенно ръчно регулиране на шофьорската седалка, ел. управление на предни и задни стъкла ( и за кожен салон), арматурното табло в черен цвят с пръстени в мат хром, пакет пушачи, отделение за очила, подлакътник между предни седалки, хромирани лайсни на страничните прозорци, кожен волан, въздушни възглавници предни 6 броя, Radio CD 30 с 6 вкг, с управление от волана ,индикация за следващ сервизен преглед на 30 000 км., бордкомпютър, автоматичен климатик, антена в задната част на покрива, централно заключване с дистанционно управление, предни фарове за мъгла, круиз контрол, дръжки на вратите в цвета на купето, огледало с осветление в десния сенник, лампа за четене предни и задни места, резервна гума с нормален размер (без 18" и 19"), гуми 215/55 R16, алуминиеви джанти 6,5 J х 16, сензор за дъжд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа,

 

за тия парички:

 

Opel Vectra Cosmo 4-врати 1.9DTH (150k.c.)

 

Цена базов модел: 45864 лв.(с включено ДДС)

На печелившите честито

 

Оборудване COSMO - имобилайзър, ABS, ЕSP-за двиг. 2.8NEL, 3.0DT и 18" /19" джанти, TC-тракшън контрол /без 1.6ХЕ и 1.8ХЕ/, 8 степенно ръчно регулиране на шофьорската седалка, ел. управление на предни и задни стъкла ( и за кожен салон), арматурното табло в черен цвят с пръстени в мат хром, пакет пушачи, отделение за очила, подлакътник между предни седалки, хромирани лайсни на страничните прозорци, кожен волан, въздушни възглавници предни 6 броя, Radio CD 30 с 6 вкг, с управление от волана ,индикация за следващ сервизен преглед на 30 000 км., бордкомпютър, автоматичен климатик, антена в задната част на покрива, централно заключване с дистанционно управление, предни фарове за мъгла, круиз контрол, дръжки на вратите в цвета на купето, огледало с осветление в десния сенник, лампа за четене предни и задни места, резервна гума с нормален размер (без 18" и 19"), гуми 215/55 R16, алуминиеви джанти 6,5 J х 16, сензор за дъжд.

 

Да са живи и здрави печалившите :lol: В крайна сметка всичко е въпрос на личен избор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук те подкрепям напълно! Нямам си ни най-малка представа защо Октито РС не идва с 4 ел. стъкла, климатроник и 17-ки както е в Германия

 

Все пак в Германия РС-а е 27К-29К евро (http://www.skoda-auto.de/index.php?e=1-24-6-4), което е доста повече от 45К лева :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук те подкрепям напълно! Нямам си ни най-малка представа защо Октито РС не идва с 4 ел. стъкла, климатроник и 17-ки както е в Германия

 

Все пак в Германия РС-а е 27К-29К евро (http://www.skoda-auto.de/index.php?e=1-24-6-4), което е доста повече от 45К лева :roll:

 

Даммм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го гледаме, от където и да го сучем - PRR е прав. Шкода вдигнаха цените, без да вдигнат стандарта в предлаганите пакети. Да не говорим, че общо взето срещу допълнително заплащане не може да си купиш нещо кой знае какво - избора буквално е сведен до минимум. Всички тук харесваме марката и сме нейни почитатели, но няма смисъл да правим от бялото черно и обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, точно това исках да кажа

 

Нека бъдем реалисти. Пристрастията не са най-добрия съветник...

 

:smt044

 

PS: За колегите които не знаят (останаха ли такива?!?!?) имам и Opel Vectra. Т.е. пробвал съм и пак съм избрал Шкода. Но докога???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук те подкрепям напълно! Нямам си ни най-малка представа защо Октито РС не идва с 4 ел. стъкла, климатроник и 17-ки както е в Германия

Бре тя с 17ки иде ,но в Германия колата е на 18,с ел,стъкл климатроник,ЕСП,Хил Холдър, и Ксенон.-с това оборудване сметни по ценова листа на ЕТ-исках комплект Елеганс-ма не може само екстри може да поръчваш.Тоя акциз осякатява колите над 200коня-но при мен желанието е да има фън-а гола кола-по-малко кг-повече фън

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравяте един момент. Такива купувачи като мен, дето обичат да карат без да им се чупи колата. Също така, ако може да не се сменя маслото и да не се налива бензин. Просто ръгаш ключа, въртиш и караш. При мен този фактор беше един от водещите.

 

В една от темите бях пуснал едни линкове кое колко е надеждно.

 

Това тук е един от тях.

 

http://toyota-club.net/files/05-07-20/05-07-20_mod_adac-2004.htm

 

Това горе е връзка към един рейтинг на немското СБА.

 

И там виждате, че Фабията си е доста назад. Но Пежо 206 и Рено Клио са зад Фабията.

 

 

Октавията е доста добре като качество и е над средното равнище. Само вижте, които са след нея. Пежо 406, Вектра, Волво, Мондео, Ситроен (нещо си), Рено Лагуна.

 

Mazda 6

Audi A4

Mazda 626

BMW 3er

Mercedes C-Klasse

Toyota Avensis/Verso

VW Passat

Mitsubishi Carisma

Skoda Octavia

Ford Mondeo

Nissan Primera

Volvo S40/V40/V50

Peugeot 406

Opel Vectra

Citroen C5

Renault Laguna

Alfa Romeo 156

 

 

Пък и ТДИ-ПД си е доста икономичен двигател, макар и скъпичък.

 

 

И аз доста рових из нета, четах, ходих по шоу румове. И за макс 35к (всичко + застраховки и пр. такси), можех да взема и друго. Но в крайна сметка се чудех м/у Корола и Октавия. Но все пак Королата е един клас по-малка. Тя е в компактния клас, докато Октавията си е семейна кола. Пък и Октавията имаше малко повече системи за сигурност там от онея със страните съкращения. Пък и по-мощен, но еднакво икономичен двигател с Д4Д 1.4 - 90 коня.

 

Като сложиш отстъпките + комплекта зимни гуми + 1000 отстъпка, ако върнеш стар автомобил. Горе долу прилична оферта си е. ;-)

 

И да не забравяме, че имат собствен лизинг, който ще го ползвам за 24 месеца като оскъпяването ще е само с една такса лизинг и сигурно малко по-високото каско.

 

 

Та идеята ми е да гледате и другите неща, не само парите и кое, колко екстри има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение по въпроса - марката, модела, дизайна, стандартното оборудване, допълнителните екстри и цената са реални неща. А колко пъти би влязла колата в сервиз според някаква си класация, била тя и на Adac, е нещо съвсем субективно. Елемнтарен пример - в една от темите тук се разискваше именно качеството на автомобила - по памет се говореше за Шкода и Тойота. Мненията бяха абсолютно противоречиви. Сигурен съм, че подобни теми има и в другите автофоруми и отново с противоречиви мнения. От тук следва да си направим извода, че идеален автомобил няма, но няма и такъв, който вечно да се троши. С други думи всичко е въпрос на късмет и най-вече на отношение към автомобила.

 

Между другото забелязвам колко напред е Мазда 6. А знаеш ли колко бройки от тях тук в БГ бяха КУПЕНИ с дефект. Отиваш, взимаш си колата, качваш се на магистралата и забелязваш, че колата дърша леко наляво (по памет). Отиваш в сервиза и разбираш, че си си купил автомобил с дефект :mrgreen: Не казвам, че шестицата е лоша и че всички са проблемни, но факта си е факт и в случая буквално противоречи с класацията.

 

Така че избирайте си автомобил според цената и дизайна, а не според класации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение по въпроса - марката, модела, дизайна, стандартното оборудване, допълнителните екстри и цената са реални неща. А колко пъти би влязла колата в сервиз според някаква си класация, била тя и на Adac, е нещо съвсем субективно. Елемнтарен пример - в една от темите тук се разискваше именно качеството на автомобила - по памет се говореше за Шкода и Тойота. Мненията бяха абсолютно противоречиви. Сигурен съм, че подобни теми има и в другите автофоруми и отново с противоречиви мнения. От тук следва да си направим извода, че идеален автомобил няма, но няма и такъв, който вечно да се троши. С други думи всичко е въпрос на късмет и най-вече на отношение към автомобила.

 

Между другото забелязвам колко напред е Мазда 6. А знаеш ли колко бройки от тях тук в БГ бяха КУПЕНИ с дефект. Отиваш, взимаш си колата, качваш се на магистралата и забелязваш, че колата дърша леко наляво (по памет). Отиваш в сервиза и разбираш, че си си купил автомобил с дефект :mrgreen: Не казвам, че шестицата е лоша и че всички са проблемни, но факта си е факт и в случая буквално противоречи с класацията.

 

Така че избирайте си автомобил според цената и дизайна, а не според класации.

 

 

Не съм съгласен.

 

Оная тема за Тойота аз я пуснах. Там писах и тук ще го повторя. Това, че на баджанака колата имала проблеми или че на Киро и на още 5-6 човека от форумите не значи кой знае какво. Нещата не опира и до късмет.

 

Статистиките са правени на база продадени над 20 000 автомобила. Все някъде из колата има нещо недоизчислено, недоизкусурено, необмислено. Също така нещата зависят и от качеството на сглобката, качеството на отделните чаркове и пр. неща. Тези дефекти си проличават при голяма извадка и с течение на времето.

 

Едно е да имаш статистически 40 автомобила от 100 продадени са посетили сервизите за една година заради разни проблеми, друго е да имаш 4 автомобила от 100 продадени са влизали в сервиз годишно. Щото има и такива фрапантни случаи с някои производители на коли. Нали разбираш, че собствениците на първите автомобили са висели 10 пъти повече от собствениците на вторите автомобили в сервиза.

 

Е аз предпочитам да съм от тези дето колите им се развалят по-малко. И понеже информацията от Интернет и форумите не е представителна. Т.е. включват се частни случаи и не може да се направи някакъв генерален извод, затова се доверявам на статистически данни. И на базата на тях си правя сметката, че и моята кола ще и се налага точно толкова да влиза в сервиза, колкото и другите от същата марка и модел. Разбира се, това може да не е вярно и моята кола да се случи най-некадърно направената кола и да се ходи всяка седмица в сервиза. Гаранция няма. Но затова са точно тези статистически данни, да си правиш изводите и да се надяваш, че ще си някъде по средата за твоята група.

 

 

Случаят с Мазда 6 не мога да го коментира. Данните тук са за 2004 год. Почти всички производители са имали случаи на фабрични дефекти, при което автомобилите се викат в сервиза за безплатен ремонт. Лошото е, ако тези случаи зачестят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Разликата с нормалната Октавия 2, отвътре е само в дръжката под еър бега и праговете :lol:

 

 

stenly не бях се заглеждал (ако има нещо за заглеждане в случая) :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mathematician,

 

Положението е дори по-сложно от това което Mishelle е описал. Познат работи в сервиза на Toyota. Принципно се водят за едни от най-малко даващите дефекти. Особено Corola. Е да, ама не (както казваше един водещ). Това било за 2004та. Ама 2006та почнали да дават много дефекти (новопроизведените). И статистиката от 2004та само подлъгва.

А за да е още по-сложно със статистиката се оказа че в Германия са променили методиката за определяне на дефектите и са ги категоризирали защото новите коли са натъпкани с поддържаща електроника (закъснители за осветлението в купето, допълнителни ел. джаджи и т.н.), които не са толкова важни както една повреда в електрониката на двигателя. И въпреки че на една кола често и се ремонтират такива детайли (класика в жанра са италянките) тя се води по-надеждна от един Сеат (не че и те са нещо кой знае, но....).

А да добавим и че статистиката се води от самите производители, т.е. всеки занижава малко или повече данните.

Е, при гореизброените факти как да вярвам на статистиката и да се уповавам на нея?

 

Поздрави

 

PS: Да добавя - за Opel (Vectra A) всички казват че гние. Добре де, ама аз си оправих веждите при един майстор още при покупката (преди 5 години!) и от тогава не са мръднали! Т.е. освен статистика има и поддръжка. И тя хич не е за пренебрегване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mathematician,

 

Положението е дори по-сложно от това което Mishelle е описал. Познат работи в сервиза на Toyota. Принципно се водят за едни от най-малко даващите дефекти. Особено Corola. Е да, ама не (както казваше един водещ). Това било за 2004та. Ама 2006та почнали да дават много дефекти (новопроизведените). И статистиката от 2004та само подлъгва.

А за да е още по-сложно със статистиката се оказа че в Германия са променили методиката за определяне на дефектите и са ги категоризирали защото новите коли са натъпкани с поддържаща електроника (закъснители за осветлението в купето, допълнителни ел. джаджи и т.н.), които не са толкова важни както една повреда в електрониката на двигателя. И въпреки че на една кола често и се ремонтират такива детайли (класика в жанра са италянките) тя се води по-надеждна от един Сеат (не че и те са нещо кой знае, но....).

А да добавим и че статистиката се води от самите производители, т.е. всеки занижава малко или повече данните.

Е, при гореизброените факти как да вярвам на статистиката и да се уповавам на нея?

 

Поздрави

 

PS: Да добавя - за Opel (Vectra A) всички казват че гние. Добре де, ама аз си оправих веждите при един майстор още при покупката (преди 5 години!) и от тогава не са мръднали! Т.е. освен статистика има и поддръжка. И тя хич не е за пренебрегване.

 

 

 

До някъде си прав. Данните стигат до 2004. За 2005 не можах да намеря.

 

Методиката има влияние. Никъде не можах да прочета дали е сменена или не. Предполагам, че тези данни се изчислени по старата методика.

 

А конкретно в случая данните са на АДАС, немското автомобилно дружество и се отнасят за това колко често даден автомобил е аварирал на пътя и трябвало да бъде теглен. Става въпрос за представителна извадка 2.4 милиона повиквания за теглене през 2004. Нали разбираш, че на базата на такива данни може да се направи доста добра статистика.

 

Т.е. като ти закъса колата на пътя ти се обаждаш на пътна помощ да дойде да те изтегли. Те те качват на една платформа и те закарват там до някой сервиз и те записват в тяхната статистика. Не съм сигурен дали става въпрос за проценти или промили. По-скоро промили, щото не вярвам толкова често да има аварирали коли. Надявам се разбираш, че тук няма кой знае каква методика. Това значи, че имаш сериозна повреда. Така, че в този случай е най-вероятно 4 на 1000 продадени коли, щото 4 на 100 продадени да аварират на пътя си е много. По-скоро става въпрос годишно.

 

 

п.п. Прочетох статията внимателно и става въпрос за промили. Т.е. онези числа дето са ги дали се отнасят за 1000 продадени автомобила. Все пак има автомобили проивзедени 1999 год и 2004 са били на 5 год. И 50 автомобила от 1000 продадени са се обадили за помощ. А има и такива, които са под 10 на 1000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.