Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Страдания при стартиране на студен двигател...


yosif

Recommended Posts

Стартира нормално от втория опит.

Въпреки, че предварително най-съвестно качвам бензин на ръка.

Завърта, тутакси пали и след секунда гасне.

Въртя втори път - запалва без проблем като постепенно си увеличава оборотите.

Мъдрувах, мъдрувах и не ми иде у тиквата проста откъде да я подхвана :cry:

Или просто са гевезелъци и това е нормално в тия студове?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yosif

    27

  • PRR

    7

  • maxrpm

    5

  • gogata

    4

Най-много писали в темата

И при мен е така в студа. Баща ми казва, че от 40 години е все така :mrgreen: и си го обеснява с "неразбитото" масло в картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги,нямам практика по шкодите ,но на трабант и вартбург е над 23 год.моето предложение е да опитате да загасите мотора като се подаде малко газ,дърпа се смукача докрай и се изключва контакта,без да се връща смукача. на следващото палене,което да е поне 4-5 часа след гасене и мотора да е студен,без да натискате педала за газ да стартирате мотора.ако запали и задържи добри обороти да се тръгне и след 150-200м да почнете да прибирате смукача.така се прави на 2тактовите коли ,но за опит пари не искам ,а на вас може да помогне.успех!!! :D :smt043 :smt044

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и моята. Просто смукача е недоизмислен на тези карбуратори. Другия недостиг е че въртят трудно когато е много студено .Следователно и стартерите са и гола вода на тези коли. Старата ми шкода бях я пригодил с карбуратор от москвич-408 и бях супер доволен. Дори и по икономична беше станала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Върти трудно кога е ледена, но мислех да е само моята така, а се оказва че е принцип :cry:

За двутактовите го знам този номер със смукача - баща ми 17 години търкаля трабантела :mrgreen:

Едно уточнение - първият път като припали веднага достига големи обороти и след секунда-две гасне.

Вторият път припалва но почва от някакви много ниски обороти, буквално "брои" цилиндрите и за 3-4 секунди се развърта добре и задържа така.

Не се е случвало да угасне на второто стартиране.

Оставя ли я обаче за повече от час, да речем се разходя из магазините, веднага прави тоя номер.

У наше село зимата рядко слиза под нулата и акуто ми е чисто ново, обаче е досадно.

Впрочем и пежото на зетя, дето е инДжекция, прави същия номер - стартира, гасне и на второто стартиране всичко е О.К. :mrgreen:

Направо си е скъсал нервите и Фърли сума пари по майстори...

 

Купил съ си мембрана за горивната помпа и като се постопли ще метна всичко що носи бензин към карбуратора - филтри-милтри, помпи, маркучи...

 

Инак докато я разтъпча 3-4 км и стопля, има и парно добро и държи 80 градуса на термометъра и тегли и бяга, само туй пусто палене...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и моята. Просто смукача е недоизмислен на тези карбуратори. Другия недостиг е че въртят трудно когато е много студено .Следователно и стартерите са и гола вода на тези коли...

Няма такова нещо. Качвам се, напомпвам педала на газта няколко пъти, дърпам смукача (не винаги), въртя и ... паля. Стартера завърта без никакви проблеми! Просто всичко опира до масло, центровка и изправност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което се случва с палене и веднага след това гаснене и при мен се случва когато е мн студено и не съм карал колата от 3 дена примерно. друго страннно което ми се случва понякога е като запаля си държи към 2000 оборота, докато изстържа прозорците от скреж плавно оборотите намаляват и колата загасва.

 

аз съм се примирил с тези проблеми на колата и не мисля на студа да търся начини за отстраняваане на проблема.лошото е че като се затопли и когато имам желание за ремонти тези проблеми няма да ги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя моята се държи доста непостоянно - не знам аз ли бъркам нещо, тя ли бърка, но напоследък най-много 2-3 пъти въртене и пали. Става дума за студен двигател - навън, както и в гаража (там е около 15тина градуса). Когато е топла си пали от раз.

Та установих, че в повечето случаи пали при наполовина дръпнат смукач. А понякога ми се случва, като запали и като подам леко газ изгасва (това, доколкото знам е, защото се дави), но като че ли му хванах цаката - като я оставя да поработи на празен хода 20тина секунди почва да се държи нормално.

А откакто заредих акумулатора проблеми с въртенето нямаше (тя и преди това не е отказвала да запали, но стартерът въртеше бавно и ме плашеше).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и моята. Просто смукача е недоизмислен на тези карбуратори. Другия недостиг е че въртят трудно когато е много студено .Следователно и стартерите са и гола вода на тези коли...

Няма такова нещо. Качвам се, напомпвам педала на газта няколко пъти, дърпам смукача (не винаги), въртя и ... паля. Стартера завърта без никакви проблеми! Просто всичко опира до масло, центровка и изправност.

 

Mishelle,

 

Прав си но.... Мойта 120 никога не палеше от първи път. Винаги гаснеше и от втория път мъркаше. На сестра ми (между другото отиваща за скрап...) палеше винаги от раз. За проба баща ми (бог да го прости) смени карбураторите на двете и ефект нямаше. Пак на сестра ми си палеше от раз а мойта не. Центровката на двете беше еднаква. Никога не го разгадахме тоя проблем, но пък си свикнахме с него и си знаехме. Едната пали от раз, другата от два :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, спор няма. Шкода си е кола с характер, явно едната ви е била по-опърничава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е въпрос на дребни и фини настройки и то главно на работата на смукач ... моита миналата зима палеше задължително от 2 я път , а тази не дава да и покажеш ключа , но лятото си играх поне месец със смукача за да отваря на време и да не харчи като ламя и по едно време взе да пали от сефте и странното падане на оборотите след първото връщане на смукача изчезна / сега пак падат , на около 800 , а не на 500 / и е напълно отворена клапата на смукача на 50 градуса , а не на 70 както беше 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече писах, дори с размяна на карбураторите проблема не се реши. Т.е. май не е точно до реглаж....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам по малко спирт за горене или чист метилов спирт при всяко зареждане с бензин през зимата да обира водата в резервоара. Имам отзиви и от доста колеги че така колите по-лесно палят и даже вървят по-добре.

Вчера и аз си смених карбуратора - със стария не палеше на бензин, а трябваше да пусна газ. Сложих новия (втора ръка естествено) и запали след 1-2 секунди въртене. Както си палеше едно време от рази при минус 15 градуса преди да ми почнат проблемите. Сега тепърва ще търся кво му е на стария, за да не пали с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, мойта палеше и при -18 (2000г. когато се надигнаха жълтите павета в София. Колегите от София сигурно помнят), но от втория път. Тогава дори от третия....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, къде съм блял :mrgreen:

Колко пъти по друг повод някой колега споменава за засмукване на въздух поради разни кривини и кофти уплътнения и гарнитури.

 

Снощи се Дзверих пак в картинките.

 

Та. Какво става при стартирането на студен двигател и по-нататъшната му работа на празен ход.

Дърпаш смукача - има си жикльор( jicleur: http://images.google.bg/images?hl=bg&q= ... a=N&tab=wi ) за състава на сместа, има си и жикльор за допълнителен въздух.

И къде е тоз ми ти жикльор за допълнителен въздух? Под дросела на първата камера, до него е вакуумната тръбичка за делкото. Регулира в границите на +-300 об/мин

Обааа-че - има още една вакуумна тръбичка - по повод замърсяванията и заради това, че тези карбуратори са с почти затворени дросели при празен ход за ефективна вентилация на картера при празен ход и спиране с двигател, тая тръбичка свързва пространството под дросела на втората камера с въздушния филтър( разклонение е на шланга за вентилация на картера.

 

И какво става в крайна сметка?

На смукач карбураторът се опитва да забърка богата смес и успява - моторът припалва от раз.

Обаа-че. Макар тая вакуумна тръбичка за вентилация да е под дросела на втората камера, явно има някаква битка на потока смес в първия момент, когато оборотите на мотора са ниски ( 120-150) и вкарва допълнителен въздух( или изсмуква сместа по посока на въздушния филтър)

При второто завъртане със стартера оборотите на мотора са мааалко по-високи и тогава потоците тръгват накъдето трябва.

Сечението на тая вакуумна тръбичка е десетки пъти по-голямо от това на винта за допълнителен въздух и макар да е изведена от втората камера явно нещо си пречат в първия момент.

То всъщност в смукателния колектор потоците от първата и втората камера се събират наедно.

 

Някои карбуратори, например ладовските, имат въртящ се клапан, който отваря-затваря тази вакуумна връзка в зависимост от положението на дросела на първата камера, има си и искрогасителна спиралка в тръбичката и всичко к'вото си требе.

Ама тук ШКОДА явно са бързали да отговорят на еко-ИЗИСКВАНИЯТА и не са го измислили добре.

Тя се явява късо съединение на пространството над дроселите с пространството под дроселите и не се знае в кой момент как вървят потоците...

 

Сега просто ме мързи да сляза до колата и да я затапя тая тръбичка пък да видя какво ще стане, майната и на екологията :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория добре, Обааа-че не е само това :oops:

 

Нищо не пречи да пробваш де. При теб може да даде резултат. При мен РАЗМЯНАТА на карбураторите не помогна. Тая дето си палеше от раз продължи да си пали от раз. А другата от два...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах :cry: Не е от това...

Сега в почивните дни ще разгледам онуй клапанче дето отсича бензина на смукач - имало някаква пружинка бая мека и може да засяда.

 

Бе, гевезелъци общо взето :mrgreen:

 

Ама не мо'й така 8)

 

Накрая ще се ядосам сериозно - оня ден гледах из нета една естелка с моноинДжекция БЕНДИКС - отървал се човека завинаги от капризите на карбураторите.

Е, завъдил нови грижи, де :mrgreen:

 

Сега се сещам, че когато бях на баир-стартер палеше от сефте :roll:

Накрая ще й напаткам един тъп карбуратор от фиеста - автоматичен смукач, пали от раз и нииииикакви грижи...

 

Ама много се озадачавам от тая размяна на карбураторите, дето я описваш :cry:

Аз на ладата не съм го бутал откак я купих преди 13 години - нито чистене, нито продухване, нито регулиране на празния ход, бе, ниииии-що.

И досега на дълъг път гори около 6/ 100, а в града около 9-10.

От тия, "Озон" с ЕПХХ - почти не мачкам спирачките на градско - само отпускаш газта и забожда носа в асфалта - задните спирачки ги отвориха преди месец че изчезна внезапно ръчната и накладките бяха като нови.

Предните руски ги хвърлих на 30 000, оттогава съм с едни арменски накладки - почти 100 000 км.

Бе, спирачка натискам кога реша да паркирам или да отбия ЕПХХ-то много помага.

 

А карбуратора...

Вярно че освен 95 друго не съм и наливал( е, в началото 93 безоловен, че още не беше 95) и то все от една и съща колонка, ама това все пак са 13 години и 130 000 км, близо 8 тона бензин, литра, де - само са сменяни мембраните на ускорителната помпа и на връщачката на смукача че имаше съмнения инак си бяха читави общо взето.

 

И тоз карНОБАТОР ще го разгадая, ама ха, де :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

успех, успех, Йосе, ей тва е ентусиазъм ...

 

иначе моята в най кучия студ пали точно на третия опит... ако не запали на третия - излилам, цъквам и ключа и тръгвам пеша - оставям я да си помисли... и по-късно като се върна - пак си пали от третия... такива ми ти работе.. капризни са си не го отричам... ама това им бил чара... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам ама моита като запали от първия път започва едно лудо помпане на газта и не гасне... подържам към 2000об/ мин 1мин и след това не си и помисля да загасне... без смукач! Към 12 ще ходя на един купон с колата че иначе ще ме направят само у бомби та ще видиме дали ще запали на тоя студ. Аиде весело посрещане на новата година ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yosife, потеже си голям ентусиаст и имаш сбободно време, ще те светна да насочиш енергията си към други неша свързани с колата. Това че при много студено време след първото запалване изгасва няма да го оправиш никога - това е характерна особеност, за която правилно си се ориентирал към карбуратора, но не си стигнал до точното място, което води до този проблем. Описал си го много точно и ме е яд, че някой "уж" разбиращи колеги те подведоха с това, че на техните "супер гледани и пазени" коли няма такъв проблем, с което ти създадоха излишно главоблъскане.

 

Някой път е по-добре да попиташ за нещо вместо дза почнеш със размишления и примери от опита ти с лада и други по-стари автомобили, за да има по-малко смях по НГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.