Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Страдания при стартиране на студен двигател...


yosif

Recommended Posts

Друго засега не е изпищяло :mrgreen:

Бедта не е в клапанчето дето отсича бвнзина на смукач - оказа се,че естелката ми е произведена след 1981 г. и този клапан барабар с пружинката му са го махнали.

Доколкото смукачът работи съвместно със системата за празен ход, сега съм намислил две неща:

- да пробвам да я запаля с откачен електромагнитен клапан, демек сместа за празния ход да е затворена

- да изчакам 10 секунди на контакт преди да я врътна, ако електромагнитният отваря бавно и на първото въртене няма смес в каналите за празния ход. Даже вторият път преди да се установят някакви добри обороти, работи известно време като "брои" цилиндрите и изведнъж рязко се ускорява и стига оборотите като че е стоплил вече моторът - може би това 2-3 секундно закъснение говори че чак тогава се включва в играта системата за празен ход?!

 

Колкото до другите ми возила мога саамо да те уверя, че няма украсявания и лакърдии, айде тя зазката блажено почивша, ама ладата си е под блока и всеки може да дойде и да се увери като кое как.

 

Хайде нека честита и безаварийна!

 

П.П. Имам мнооооого време и акои някой е затруднен да намери нещо из нет-а нека свирка - умирам да се ровя из гуглата :mrgreen:

 

Бе, както миналата година казах - гевезелъци.

Но все пак си е допълнителен товар върху акумулатора, особено зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yosif

    27

  • PRR

    7

  • maxrpm

    5

  • gogata

    4

Най-много писали в темата

Ми в зелената книга( на Хорст Илинг) има само две за трудно палене на студен мотор:

- заседнало клапанче в смукача

- трудноподвижна щанга на вакуумния коректор

 

Като се поразгледа карбуратора, горивният жикльор за смукача( с тръбичката над него в кладенчето) е единственият който е поставен хоризонтално и дали всичката гьоч да не се струпва върху му и отначало да е позапушен?

В първия момент сместа се образува от изсмукания от кладенчето през тръбичката бензин, но после кладенчето трябва да се допълва през тоя жикльор, а той е с много малко сечение и дали не е възможно след каот постопи возилото 2-3 часа да се затлачва с фина утайка, която да се разнася при повторното палене, кога моторът се върти по-охотно и засмукването гаче е по-добро?

 

Фикс-идея ми стана :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... - да изчакам 10 секунди на контакт преди да я врътна, ако електромагнитният отваря бавно и на първото въртене няма смес в каналите за празния ход. Даже вторият път преди да се установят някакви добри обороти, работи известно време като "брои" цилиндрите и изведнъж рязко се ускорява и стига оборотите като че е стоплил вече моторът - може би това 2-3 секундно закъснение говори че чак тогава се включва в играта системата за празен ход?!

...

 

Оказа се това :mrgreen:

Днес следобед тръгнах на пазар и се сетих да направя експеримента.

Не бях я палил от миналата година :lol: по-точно от 30.12. вечерта.

Напомпах бензин на ръка, седнах, дръпнах смукача и я включих на контакт.

Изчаках 12-15 секунди( едно броене от 1 до 20) все едно че съм стартирал веднъж неуспешно и тогаз врътнах стартера.

Запали от раз с нормално високите обороти кога е дръпнат смукача.

Околна температура 11 градуса Келвин, извинете, Целзий :mrgreen:

Утре заран пак ще пробвам тоя номер - това сочи че след отваряне на електромагнитния клапан бензинът не запълва веднага канала на празния ход, впрочем нека пробвам още един-два пъти и ще стане ясно.

Ако се потвърди това става... ега ти дизела :mrgreen: колко пъти ме досмешава като си седне някой в печката, врътне на контакт и почва да чака да угасне или светне, не знам, подгрева :lol::lol::lol:

 

Ако на шкодака това е болката - голям срам - ще трябва да го вържа тоя клапан като на инДжекциите - барнеш вратата и бензиновата помпа тръгва :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

странно, но пък звучи логично, само да паднат температурите под минус 5-10 градуса и аз ще пробвам. А ако е така както казваш каква е причината при теб примерно както е било днес 11 градуса да ти прави тоя ноемер(с палене от 2ри път) а при мен като е по студето от -5 тогава да става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още когато я купих през септември, човекът ме предупреди за тоя номер и че акумулаторът е пътник.

Още тогава, всъщност винаги е палела от втория път.

Понеже ми се струваше че върти вяло даже когато навънка си е 20-22 градуса и посред бял ден, бях намислил да сменям маслото и евентуално да разкостя стартера.

Обаче за стартера пичът ми се кле във всичко свято че е наред и със сменени втулки и четки.

Та остана тоя въпрос да виси.

Ама кога сложих нов акумулатор, а продължи с повтаргането :mrgreen: почнах да се дразня люто и да ровя като кое как - оправих масите, въобще всички тоци, проверих центровките на тестер, колко време съм я зяпал правилно и навреме ли си дърпа щангата на вакуумния, дори успях да я изфорсирам така че да мръдне щангата на втората клапа иии... нищо.

Кола с характер.

Сега пак слизам долу, от вчера заран не съм я палил, днес е около +8 градуса и ще пробвам пак номера със забавянето.

 

П.П. Не ми се разбутва карбуратор, щото си гори около 6-6.5/ 100 на дълъг път и работи без провали.

А твоята може би държи до по-ниски температури защото може сместа да е по-богата поначало. Гледам след 1981 г. заради екоизискванията са намалили сеченията на някои жикльори, включително и на тия за смукача и празния ход.

Сега се сетих още нещо - зет ми има един спрей EASYSTART ли беше :roll: - пръскаш във фунията на въздушния филтър и пали тутакси.

Е, пръснахме, припали иии... угасна. На ВТОРИЯ път си запали тъкас-тъка-тъка и след 2-3 секунди ревна какво си требе.

Вече ставам суеверен и ще взема да паля свещи, восъчни, де :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз и свикнах. Знаех си че е с характер и не иска да пали от първи път и толкова. Харчеше повече от прилично (с петицата съм падал и под 6 на дълъг път - 90km/h). Градско си гореше 9 и така. Толкова ли много ви дразни тоя факт?!?!?

 

Поздрави и успех на непримиримите :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноооооооого ме дразни :mrgreen:

 

Щото и зазката и ладата палеха от раз и съм разгевезен :lol:

 

Ако ще да е от манивела, ама да е от сефте!

 

На сега пак слязох да пробвам номера със забавянето, ама тоя път я чаках само 10-тина секунди.

ЗАПАЛИ ОТ РАЗ! Но имаше малко тъка-тъка, около секунда и после се нае на обороти.

У наше село на термометъра пишееее... 9.3 градуса Целзий.

 

Моят карнобатор е ESDR - елмагнитният клапан е поставен високо, гледам на SEDR-овете елмагнитният клапан е на долната плоча - сигурно каналчето за сместа е по-късо и би трябвало с такъв карнобатор да пали от раз без изчакване :roll:

 

Още ще я мъча :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз го имам този проблем-трябва да въртя здраво за да запали на пълен смукач,а и след това гасне сама.Загрее ли - няма грешка с паленето.Ззатова паля през зимата така:напомпвам педала 10 пъти,оатварям смукача наполовина и стартирам.Мигновенно запалва,но ако не подам веднага внимателно газ,гасне.Затова подавам газ леко и веднага връщам смукача почти до нула.Иначе ако запали и я оставя на смукач ми гълта бензин като ламя и не загрява лесно.Без смукач на лека газ загрява много по-бързо и не бръмчи отврътително.Изобщо има нещо недомислено със шкодовия смукач но е късно да се жалваме,нали!!?? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес у наше село е 8 градуса.

Чаках само 5-6 секунди.

Запали от първия път ама с няколко тъка-тъка докато се наеме.

Значи иска поне 10-тина секунди на контакт?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......моята е 105 l '81 ,'улична превъзходна' и ако не от първи то от

втори път подхваща. Естествено есента се прави профилактика на центровка ,свещи филтри и т.н.....Не ми е изневерила в големия сняг

през 2000'та и при -15 градуса миналата година, всяка сутрин като

'вярно магаре' си ме кара на работа.

Впрочем ,винаги паля на съединител в студа ! Иначе в зависимост

от температурата навън ,по-лесно или по-трудно 'подхваща' като описаните варианти на тема 'палене'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То без съединител трудна работа! Дори 100S-а гаснеше при отпускане на съединителя. Трябваше да поработи 15-20 секунди и чак след това баааавно да се отпусне съединителя.

Аз и сега си паля със съединител. Не е необходимо стартера да върти излишние железа :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви подсетя че смукача не се връща докрай и е добре да си го върнете на ръка

Стига с тези глупости макс :!: Всичко опира до реглаж на жилото, което е елемнтарна работа :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви подсетя че смукача не се връща докрай и е добре да си го върнете на ръка

Стига с тези глупости макс :!: Всичко опира до реглаж на жилото, което е елемнтарна работа :!:

 

Дам, напълно съм съгласен. И моя смукач си се връща без чужда помощ, хем откакто е сложен не е пипан :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе, живи и здрави, регулирайте кой както му е кеф. :smt023 ще се самонакажа за спама :| Гога мамин ти пък откъде знаеш връща ли се, ти нямаш смукач батка :smt030

 

:lol: Хахахаххаах...нямам смукач, извинявай! :mrgreen: Да ходя да го щракна? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си извинен, понеже автоматичния не ми работи от много време :mrgreen: . Нека не почваме безсмислени спорове. За справка само - http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=1886099 :mrgreen: . Благодаръ за вниманието! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, ще я дебна още, но днес следобед у наше село беше 11.7 градуса.

Пробвах да я паля без да чакам иии... запали от втория път.

Вечерта, на 8 градуса, изчаках 15 секунди на контакт, врътнах и веднага припали с нормало високите обороти.

 

В София е по-студено май, нека някой пробва дали изчакването помага :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да ти подскажа, защо няма как да се оправи това явление, но ти предпочиташ да умуваш и да се чудиш, за нещо което е известно от много отдавна.

 

 

Фанах и цаката - трябва да изчакам 10 секунди на контакт и пали от раз
- Може де изчакваш и по повече време ако си решил да ползваш бубината за отопление, но има опсност да те изостави някъде... :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мииии аз си реших проблема.

За бобината не си прав - издържа на контакт половин час преди да гръмне - инак как ще си регулираш запалването с пробна лампа, а това си е стандартна процедура?

Пак си мисля, че не напразно на следващите карбуратори ШКОДА са преместили елмагнитния клапан на долната плоча и здраво са скъсили канала на бензина за празния ход.

 

Карбураторите са елементарни устройства и не трябва да им позволяваме да се гаврят с нас :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.