Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

парното


bemel

Recommended Posts

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Viktor_

    7

  • yosif

    6

  • scorost

    5

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

Има да - изчистваш си радиаторчето. Имаше цяла тема за парното, потърси я - там си пише всичко. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а може ли да стане силно колкото жигулажото парно например

и мерси за савета

Може да стане достатъчно силно ако сложиш в пространството между решетката и радиатора парчета картон (и найлон върху тях да не се мокри) или нещо друго подходящо. Аз ползвам две големи парчета дунапрен, а в най големите студове слагам и картон. По този начин парното става доста добро. Трябва да се внимава да не прегрее през по-топлите дни или да се махат нещата пред радиатора в такива дни.

Още нещо, което може да се направи е да си сложиш ключе за ръчно включване на вентилатора на радиатора - аз съм го направил така зимата да не се включва автоматично, да да се запазва по-топъл антифриза. А лятото свързвам веригата да се включва от термовключвателя.

Естествено за добро парно трябва и вентилатора да е в ред, без него ще видиш парно на кукуво лято.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ладово парно е безсмислено да слагаш, тъй като проблема е в това, че количеството на антифриза е повече от 2 пъти по-голямо от при Ладата - към 11 литра. Вземи обезвъздуши първо системата - става от едно кранче на маркучето, излизащо от радиатора - намира се отдясно и отпред като отвориш капака на багажника - до съда за водата за чистачките. Отвори кранчето при напълно загрял двигател, изчакай 10 минути да работи на празен ход и го затвори.

Не се притеснявай, че ще забравиш картона - нали затова имаш термометър - свиквай да го гледаш. По принцип Шкодата трудно прегрява - става само лятно време в задръствания или по планински пътища, и то само ако има доста котлен камък в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Max, май пишеш за нещо, за което не си наясно и само объркваш човека. Термостата като отвори и пропусне водата към радиатора, като има нещо пред него да изолира спомага за поддържане на температурата на антифриза по-висока и съответно парното по-силно. Доста зими съм изкарал така - стига да бачка вентилатора парното е идеално. Качвали са се в Шкодата собственици на Лади и др. коли с малко количество антифриз и като усетят парното, казват - не може да бъде Шкода с такова парно. А между другото и доста Лади и Москвичи съм виждал с покрит отпред радиатор. Освен това мога да те уверя, че това което е сложено пред радиатора на Шкодата почти не се вижда, особено като е по-тъмно на цвят.

А и не разбирам защо го съветваш човека да си сменя моторчета, ако неговото работи е напълно безсмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Термостата като отвори и пропусне водата към радиатора, като има нещо пред него да изолира спомага за поддържане на температурата на антифриза по-висока и съответно парното по-силно. ...

Мисля,че като поизстине затваря отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е че аз не искам да я мъча на по висока температура, даже като е на 60-70 съм си по спокоен отколкото ако е на 80-85

Пък за моторчето .... това шкодовото не е моторче човек знам че ся като го кажа тва ся всички ще ме гледат после кофти, ама извинявай нито върти като хората, а и освен това скърца. Фиатовото духа 2пъти по - силно

 

Сашо, устата ме заболя да повтарям - 60-70 градуса е температура несвойствена за двигателя! Толкова ли е сложно? Тогава двигателя е студен, частите се трият повече, заради лошото смазване :? ! 80 - 85 си най-добрата температура. А моторчето ти скърца просто щото му е време да го свалиш, изчистиш и смажеш. Мойто как е сменявано преди 30 години и не скърца? :mrgreen: Фиатовото радиаторче е глупост, `щото няма начин да му набиеш шкодовата перка, така че да е балансирана съвършено, като заводското моторче. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта от поставянето на тия найлони пред радиатора според мен е постигане на няколко градуса по-висока работна температура на двигателя, поради нарушения въздухообмен. Дали загрява по-бързо? Да! Ако не ви работи термостата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е че аз не искам да я мъча на по висока температура, даже като е на 60-70 съм си по спокоен отколкото ако е на 80-85

Пък за моторчето .... това шкодовото не е моторче човек знам че ся като го кажа тва ся всички ще ме гледат после кофти, ама извинявай нито върти като хората, а и освен това скърца. Фиатовото духа 2пъти по - силно

Max, това не е процесора на PC-то у вас, на който ако може и отрицателна температура да му поддържаш ще се чувства най-добре. Това е двигател. Той си иска РАБОТНА температура. А ти ако сега държиш 60-70 градуса е време да се замислиш за нещо между решетката и радиатора отпред... Особено като знам как я форсираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

goga 1.един път пишеш колко ти е запазена колата как не се кара и тн и се пази а друг път пишеш и даваш за пример че и работи всичко докато на някой си не работи който я кара повече.

2 сигурно има разлика между моторчето(части матерляли ) на 1000мб и на 120ките

 

аз се примирих с слабо топлещо парно, чистих сменях прочиствах 3 термостата смених и вече ми писна. даже вече рядко си правя труда да го включвам.а пък аз карам по много малко километри на палене и от там също идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз парното почти не го усещам, ама то няма и кога - докато почне да топли и слизам от шкодака...

 

а за работната температура - Настя винаги е работила на 60-70, 80 и повече качва само ако я напъваш мноооого, наистина много, и то лятото... и си върви, нищо не и се е претрило прекомерно заради лошата смазка и други глупости... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ти е разхода? На мен като ми държи температура 60-70 градуса и разхода ми скача с 1-2 литра нагоре. Това само като "екстра" към по-бързото износване де...

 

Поздрави

 

PS: А проверявал ли си някога датчика на таблото? Да не би той да е дефектен а ти да си мислиш че не загрява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и датчика да не е много в ред, ама си пърпори на 60-70 откакто се помня :) и НЕ Е висок разхода - извънградско смъква до 6 на 100... в града е различно, щото много я юркам, прави към 9 някъде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не радиаторче жоре, перка само :) А иначе за почистването и смазването, това е измислена работа - губене на време и усилия. Дори и един кадет ако си купиш за 700лв пак няма да скърца, единствената кола която някога съм чул да скърца е шкода 120!

Няма да се примиря с това смазване, няма да я смазвам и това е така съм решил. Във всички книги пише че втулките са самомажещи и че не се смазват и не се чистят с бензин,защото това унищожава самомажещите им свойства, това със смазването не е описано в нито една книга за обслужване. Ако ще да се разпадне пак няма да му обърна грам внимание. Фиатовото моторче седя 3 години на двора под един навес, на студа и влагата, преди това баща ми го е смазвал общо 0 пъти което значи че от 2002 не е смазвано 100% и въпреки това като го захраних завъртя стабилно без да свири

А за температурата да бе, трябва да си купя термостат ама ся нямам пари

 

Сашо, недей да мислиш, че на Кадета е перфектно. Имам приятели с такива - на единия му изгоря моторчето на парното и ходихме да търсиме по моргите, едвам намерихме такова, което да не е блокирало на 100%, а леко да се върти и го сложихме едва след дълго смазване и раздвижване, защото иначе и то щеше да изгори. Чувал съм и да скърца пак на Кадет. Изобщо почват да скърцат като се износят втулките, защото се получава биене на перката. Те всички такива моторчета имат някакъв ресурс еди си колко часа. Втулките са бронзови с графитно съдържание, за да се "самосмазват", което не изключва и допълнителното им смазване. А иначе на теб ти се вижда слабичко моторчето, защото ако премериш напрежението на твойто докато работи ще видиш, че по-ниско от на акумулатора в същия момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

goga 1.един път пишеш колко ти е запазена колата как не се кара и тн и се пази а друг път пишеш и даваш за пример че и работи всичко докато на някой си не работи който я кара повече.

2 сигурно има разлика между моторчето(части матерляли ) на 1000мб и на 120ките

 

аз се примирих с слабо топлещо парно, чистих сменях прочиствах 3 термостата смених и вече ми писна. даже вече рядко си правя труда да го включвам.а пък аз карам по много малко километри на палене и от там също идва проблема.

 

:smt039 Наско, баща ми до скоро не слизаше от колата, за сметка на това аз сега се старая тя да не стои като паметник на чешкото автомобилостроене пред нас :mrgreen: . Освен това тя не се кара само на сняг. Просто исках да кажа, че всичко си иска подръжка. В случая за вентилаторчето - бащата през 2 - 3 години го сваля, чисти и смазва. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....какъв е смисъла от по -мощен вентилатор или перка ,като нямаш

достатъчна температура на радиаторчето. Парното е към малкия кръг

за охлаждане и изцяло зависи от термостата. След това от обезвъздушаването и евентуално дали са регулирани жилата за управление на въздуха и водата към парното. Термометъра може да показва 85 ,но от мотора до отпред има бая път, което е един от недостатъците през зимата и плюс през лятото за нашите автомобили.

Просто водата изстива ,докато иде до радиаторчето на парното.

Особено ако времето е по-студено ,не може да насмогне да се затопли въздуха .

"При Ладите връзката е много близка и температурата висока."

Със закриване на радиатора отпред се повишава работната температура на двг и съответно на парното.

Ако с клапата за въздуха се намали количеството му през парното,

може да се постигне подобрение.(когато е студено)

Иначе ,ако някой е обърнал внимание ,на по големите автомобили

маркучите и въздухопроводите са изолирани за по бързо достигане на оптимална температура .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поставянето на електрическа водна помпа на малкия кръг дава известно подобрние на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.