Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

парното


bemel

Recommended Posts

bemel:

... въпросът ми е следният. Може ли по някакав начин да се увеличи парното понеже е много слабо

...

 

Май може.

Даже след като умувах-умувах слязох до колата да погледна.

Виж сега, у наше село температурата рядко пада под нулата и аз в крайна сметка се отказах да преработвам и изкусурявам парното.

Но ето какви въпроси възникнаха и какви отговори ми хрумнаха.

 

Тук братята чехи малко са претупали нещата, ама като че ли е надделяла грижата за добрата вентилация на купето.

Според мен проблемът със слабото парно се състои в това, че то работи на проток - всеки път пресен( и студен) въздух отвън се прекарва през топлообменника, който хич не е слаб и немощен иии... се издухва през отворите в задните колонки.

Дори зазката имаше една клапичка, която позволяваше в началото или пък в случай че въобще е много студено, парното да смуче въздух ОТ КУПЕТО, т.е. да доподгрява вече веднъж подгряван въздух, а не вески път студен въздух отвънка. Вярно страда вентилацията, ама баш задушно и ароматно не става :mrgreen:

Поразчоплих и други автоНобили, за които имам някакви впечатления - повечето имат смесител на входящия въздух с част или напълно подгрят въздух от купето.

 

Ама шкодилакът не е така :cry: - вентилаторът винаги смуче от оня улей между багажника и предното стъкло.

 

Тоест, резервът и решението на проблема със слабото парно е да се направи така, че през зимата или пък регулируемо, парното да взема въздух И от купето - сещаш се че доста по-бързо ще се затопля и до по-висока температура.

 

Няма проблем да се нахлузи въздуховод върху приемния отвор на парното - диаметърът му е около 100-110 мм, въпросът е как другият край да излезе в купето.

 

Тук има доста хора много по-добре запознати с ламарините зад таблото и около предното стъкло.

Аз като се Дзверих и гърчих из колата стигнах до извода, че въздуховодите към странините стъкла влизат в нещо като кутия, образувана от две ламарини под предното стъкло.

В пространството между тия две ламарини минава топлият въздух към страничните дюзи.

Удобно е някъде зад жабката да се пробие отвор, през който да преминава( и през двете ламарини) въздуховод към приемния отвор на вентилатора на парното( има място, където двете ламарини са много близко, точно зад панела с лостчетата, ама там и корпусът на парното е много близко и ако се реже отвор може да стане някоя беля).

 

Така преработеният въздуховод ще смуче позатоплен вече веднъж въздух зад жабката и ще го прекарва отново през парното.

 

Ако човек се заеме сериозно, може да се направи и клапа, която да позолява да се смесва свежият въздух извън колата с част от затопления въздух от купето.

 

Нооо, както по-горе казах, има по-запознати с ламарините и съм сигурен, че ще подскажат по-удачен начин.

 

Принципът обаче е този - да се подгрява вече веднъж загряван въздух, инак колкото и да е мощен топлообменникът и колкото и да е врял антифризът, няма да успеем да стоплим( изцяло за наша сметка и на наш гръб) пейзажа наоколо :mrgreen:

 

П.П. То зиме и вентилационните отвори в задните колонки могат да се затворят с нещо май?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Viktor_

    7

  • yosif

    6

  • scorost

    5

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

....Със закриване на радиатора отпред се повишава работната температура на двг и съответно на парното...

 

Аз май не съм у ред, щом давам пари за термостат, след като с картон мога да си регулирам работната температура. Ма и тея у заводите са едни...само ни лъжат, 'начи.

Извинете, ама от вчера пия и не моа се спра :mrgreen:

Ае наздраве - нищо, че е обед...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа и моето моторче пищеше, ама яко, затова с баща ми му сложихме едно маркуче на долния край на ротора и го изкарахме нагоре и всяка есен му капвам по 2-3 капки масло и си варвеше но скоро изгоря (Четките бяха за смяна и изгоря) пластмасата от навивките на ротора се топеше и ми миришеше на пластмаса като включвах перката. Но сега го смених (Моторчето) и всичко е ОК.

А по вапроса със силата на парното според мене какъвто и радиатор да му слагате ще си остане слабо по простата причина, че двигателят е отзад и инсталацията е много дълга трабите минават одолу има големи загуби друго е ако двигателят е отпред и топлата течност се движи 50 см. примерно а не 2 метра.

Моят съвет е ако искате по-топло парно сменете си модела на шкодата не радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за топлия въздух е добра, но доста трудно осъществима. Дупки, въздуховоди...Бих се пробвал, но за целта трябва и наистина мощно моторче плюс изчислена модерна турбина за това моторче. Ако някой може да гепи целиа кожух са'ссе мотора и турбината от Пежо Партнер мисля ,че ще стане добре за шкодата.(Изцяло външно седи и тръбите влизат в него, изглежда удобно за работа). А след мощното моторче идва и неговото потребление - 100-120W най-малко. И як алтернатор...И, и...

 

:|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, големи философии развихте. Съгласен съм със setfan, че задноразположения ДВГ и оттам увеличеното количество антифриз е предпоставка за по-слабо парно. Но както съм си го направил аз с изолиране на радиатора съм напълно доволен от парното. Стига вентилатора да бачка и да карам на поне 3-4 км разстояние да загрее добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разглеждаме теорията по-горе само като теория, бих казал добре. Ама само до тук. Защото надали някой със здрав разум и уважавайки си колата ще седне да прави подобен род щури дупки по купето и побългаряване на системата. Истината е, че на 105/120 и подобни парното не е чак да пари от въздуховодите, но пък ако всичко е ОК по системата, е достатъчно силно за да му е топло и комфорно на човек. С други думи който няма парно, вместо да се чуди има ли под вола теле, да вземе да си докара системата възможно най-близко до заводските предписания. Възможно е в краен случай да се ползва решението или по-скоро допълнението, което е предложил PV. Ако обаче и тогава нямате парно, проблема си остава във вашия телевизор, а не в Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения проблем на парното е че започва да духа топло относително по бавно спрямо другите коли. Т.е. ако фиата на колегата започва да духа топло след 2 мин каране. моята започва след 6-7 (примерно. не съм засичал). Това се дължи на голямото количество антифриз и няма как да се промени. Иначе как се прави по-принцип съм обяснявал и преди :

 

"Ако парното на колата ти е изправно (обезвъздушено и лостчетата си бачкат) то проблем не би трябвало да има. Пробвай така:

1. Слизаш сутринта при колата.

2. Влизаш и палиш.

3. Оставяш на смукач. Вентилаторът на парното не е включен, лостчето е преместено към синята стрелка.

4. Излизаш въоръжен в едната ръка със метла а в другата с шпакла и почистваш стъклата от снега и леда, тъкмо ще се разсъниш.

5. След 2-5 минути влизаш в колата и смъкваш смукача. Трябва да си остане на стабилни обороти и термометърът да отчита затоплянето на мотора.

6. Тръгваш

7. Преместваш лостчето към червената стрелка до край и пускаш вентилатора.

8. След две минути се събличаш по къс ръкав, отваряш леко прозореца да ти влиза въздух и дъниш баса на макс ... а хората по спирките мръзнат ли мръзнат..."

 

Еххх...

 

Има ли нещо неясно?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как къде - като голфаджия - ръката навън през отворения прозорец :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, стига по тая тема!

 

Парното на Естел си е перфектно без никакви преправяния. Ако обаче сте решили да наливате тежки петролни деривати вместо антифриз, не се сърдете на казанчето, че не може да топлоотдава!

 

Със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нещо скромно да допълня по темата. С перфектно почистено парно обезвъздупено с нов вентилатор съм доволен от количеството топлина отделяно от въздуховодите. Ама Помислете в какво състояние са ви уплътненията и купето защото моети е трагично и оттам нататък немога да желая да се стопли купето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се похваля че парното ми работи супер, АМА преди 3 ммесеца е правен основен ремонт и по блока на двигателя имаше запушени с варовик каналчета на охладителната система и от там лятото много ми прегряваше.Но сега си загрява и охлажда супер, АМА и термостата ми е нов.Такаче извода е не може само да вземаш, трябват доста грижи.

 

ПОСЛЕПИС: Не само за шкода 120L, за всяка кола се отнася!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да дам своя принос към тази тема:

Преди 21 години, когато купих "Кака Снежка", слязох от ВАЗ 2101 и първото неприятно впечатление беше именно парното. Е аз като "драйвер" стигнах до извода, че всичко е от 2 неща - много студен въздух и малко горещ антифриз. Само дето обърнах внимание и на още един факт - "ламаринената кутия" през която отива въздуха за страничните стъкла, за която стана въпрос е един от консуматорите на топло. И то голям!!! Външната ламарина на въпросната кутия е изложена на студа и ако трябва да чаката де се сгрее......тежко и горко!

1. Относно студения въздух - има как да се намали притока на студен въздух - с лост №2, но....намаля дебита и на затопления въздух! Т.е. тук нищо не може да се направи, без конструктивни промени, граничещи с....купуването на половин нова кола!

2.Горещия антифриз - тук могат да се направят много неща:

-взех и си смених маркучите за парното с такива, с по-дебела стена

-увеличих дебита на водната помпа, като за зимата сложих още по-малка шайба и по-малък ремък/сега с двигателя от ВАЗ, се оказа че не е от толкова голямо значение дължината на тръбите, колкото дебита на помпата/

3. Какво още направих:

-смених втулките на вентилатора с лагерчета от прахосмукачка

-винаги отначалото пускам лост №1 надолу, така не топля ламарините на кутията, за която писах и освен това още при 40 градуса на двигателя отдолу в краката започва да грее.

Обръщам нагоре към челното стъкло въздуха чак когато тръгна.

За финал - пътувал съм в Русия при минус 28 градуса с този автомобил. Не ми е било студено, единственият проблем беше, че поради малката ефективност на парното към задните места, стъклата на задните врати винаги бяха замръзнали, но....отвън! Не отвътре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смених втулките на вентилатора с лагерчета от прахосмукачка

- Сега като го каза и направо ме е яд колко съм зле. На мойто моторче на парното точно тия втулки са му проблема и понеже са леко разбити /не само откъм оста ами и в гнездата си не седят плътно/ на бързата степен бие страшно. А наскоро разглобих едно моторче от прахусмукачка и сега се сещам, че лагерчетата бяха подобен размер, но вече ги няма... то не пречи да ида м магазина за лагери с мерките снети със шублера. - Долния лагер откъм перката няма ли опасност да изпадне като е само набит се чудя?

 

Сега се замислям, че не трябва да ме е яд за тия лагери, защото оста беше по-дебела...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да бъда честен до край - това с лагерите не съм го измислил аз! Така че не се ядосвай, че не си сетил! И аз го научих от форумите.....Но си нямаш представа как започва да се върти като перушинка ротора.....

Лагерите струваха някаква мизерна сума, задържането им направих с помощта на главите на 3 мм поп-нитове, но...и аз преди да науча това изхвърлих един мотор за "цвилене"! А това че на друга кола нямало такъв звук - май тук няма бивши или настойщи собственици на автомобили ВАЗ :D Такъв сърцераздирателен звук има ладовото парно като поостарее, че звука от вентилатора на Шкодата е нежна песен спрямо него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ден след ден отварям багажника и двете предни и стоя и се Дзверя :mrgreen:

Амбицирах се с това парно, то пък сега денем е над 12 градуса, че и повече и май ще остане за следващата зима.

Напълно съм съгласен със scorost - не знам каква им е била файдата на SKODA вместо шлангове да разпределят въздуха през тая ламаримена кутия, но!

Има още едно нещо - гледах и се чудех как успява да нахлуе въздух в купето, когато вентилаторът е изключен.

Ами просто няма как - единственият път е през вентилатора, а той не е пооставен така че насрещният поток да навлиза охотно колкото и голяма да е скоростта на движение.

И май ми светна - всъщност въздух влиза, защото се изсмуква от купето през вентилационните отвори в задните колонки - дали ако не се заглушат откъм купето потокът няма да намалее и като цяло температурата на въздуха да се повиши.

Щото става едно активно проветряване и за чий тогава се правят всякакви хитрини.

Колкото до идеята да смуче парното въздух от купето, вече позатоплен веднъж - намерил съм три места, където може да се прекара въздуховод сравнително безболезнено.

1. Най-удобно за работа е щамповката в багажника - там където на моделите с десен волан се монтира блока с педалите и сервото.

Отворът излизащ в купето може да се закрие с декоративна решетка и затваряща щора.

Трябва да се направи обаче и отвор със същото сечение( около 100 кв. см на преградата между багажника и парното - двата отвора се свързват с въздуховод от някакъв тънък листов материал.

Върху отвора на вентилатора се оформя от същия материал кожух, към който се включва въздуховодът.

Предимство - лесно се изрязват отворите - местата са достъпни и наоколо няма кабелак.

2. Зад жабката - трябва да "мине" през кутията-въздуховод.

Там също няма кабелак, но е много неудобно за работа.

Прекараният оттам въздуховод също се включва към допълнително изработен кожух на вентилатора.

3. Точно зад парното - там ламарините, които образуват кутията са само на 2 см една от друга, но пък трябва да се свали самото парно и дори и таблото, за да се работи без да стане беля.

Предимството е че въздуховодът е много къс и може да се изработи като едно с кожуха върху вентилатора.

 

Остава да се предвидят на подходящи места клапи или щори за да може да се минава на "летен" режим - да си смуче пак извън купето.

 

Това е сравнително голям проект и иска бая мерак за да се отпочне и завърши, макар че става и за един ден.

 

А сметките са прости - дебитът на вентилатора е 250 куб.м на час, т.е. около 4 куб. м за минута или почти двукратен обмен на въздуха в купето( обем на купето около 2.4 куб. м)

Ако всеки път се топли студен въздух, нарастването на температурата в купето става приблизително с около 1-2 градуса в минута.

Дозатоплянето на въздух засмукван от купето ще помогне това да става доста по-бързо.

 

Та който е на зор и иска генерално да си реши проблема, може да опита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да не пиша ама на - не се сдържах.

Споделям мнението на Хашек.

На мойта 120ка парното почваше да духа топло след 3 мин работа на двигателя. От военна академия до пица Хът (спортната палата) колата беше с нормална работна температура а в купето блага топлина. За сравнение с Vectra-та и Мица това не може да се случи!

Та който има лошо парно не е лошо да си провери:

1) Радиаторчето за запушване

2) Тръбите от двигателя до парното

3) Лостовете и управлението на самото парно

4) Уплътненията на купето

5) Термостата

 

Поздрави

 

PS: Който се оплаква от парното на 105/120 явно никога не е карал 100S/1000MB. Там има реална нужда от преработка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Има още едно нещо - гледах и се чудех как успява да нахлуе въздух в купето, когато вентилаторът е изключен.

Ами просто няма как - единственият път е през вентилатора, а той не е пооставен така че насрещният поток да навлиза охотно колкото и голяма да е скоростта на движение.

И май ми светна - всъщност въздух влиза, защото се изсмуква от купето през вентилационните отвори в задните колонки - дали ако не се заглушат откъм купето потокът няма да намалее и като цяло температурата на въздуха да се повиши...

Незнам дали чехите с тази цел са поставили задните вентилационни отвори. Ако е заради това, което пишеш, освен да ги похваля друго не ми остава. Към тази "вентилираща" система много хора като мен имат въздухозаборници на предния капак. От една страна за естетика, от друга - за увеличаване на въздушния поток. Та значи мисълта ми е следната - безмисленно и неоснователно е да се намалява притока на входящ въздух. Това би означавало моторчето да работи постоянно ако искаш топло. А основното предимство на оригиналната въздуховодна система е, че когато се движиш, за да поддържаш топлото не е необходимо да ти върти моторчето. Да не говорим когато излезеш на извънградско.

Аз лично моторчето на парното го ползвам само за обдухване на изпотено стъкло или за първоначално затопляне на купето. С други думи въздушната струя сама по себе си според мен е напълно достатъчна за да ти е топличко.

 

А с мнението на PRR съм 100% съгласен. И с това на Хашек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.

Пак казвам - на мойта парното е простУ пИрфЬектнУ :mrgreen: знаете, че търкалям и лада и мога да сравня.

 

Обаче имаше въпроси и стана приказка, а нали форумът е затова - да се обсъдят идеи, дори и най-налудничави :mrgreen:

 

Друг е въпросът, че инак шкодичката е измислена и изпипана до болка, а парното, направо казано, си е полуфабрикат :mrgreen: от инженерна гледна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така реших и аз да кажа за моито парно значи след генерания ремонт сички маркучи и и цялата сиситема я промих няколко пати с CALGON като предварително големя радиатор и радитора на парното ги бях киснал в оцет ии промивал оделно преди монтажа. по време на промивката с калгона мога да тварда че изтече дооста ражда но не спрях докато не при точенето не изтичаше чиста вода след тва си налях антифриза ии сичко заспа просто такова парно никога не сам имал дори на 105 цата преди бе6е много зле топлината от колкото сега имам чувството че сам в някои ВАЗ :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,

Искам да споделя как съм подобрил работата на парното на 120-та.

Като започне да застудява шунтирам голямият кръг за охлаждането /преа радиатора за охлаждането/, и потока антифриз от двигателя минава през радиаторчето на парното. Така си карам през зимата. Шунтирането го правя с дърводелска скоба и две дървени трупчета, като слагам трупчетата на Г - образният гумен маркуч, идващ от термостата и отиващ към предния радиатор и ги притискам със стягата. Ако колата започне да загрява - отпускам стягата и малка част от антифриза преминава през голямия радиатор, а по-голяма част през радиатора на отоплението. Парното е страхотно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така като се завъртяла тема за температура..да питам нормално ли е да ми се върти около 90 и след това пада на 80 ама най дълго е 90 градуса...нищо няма отпред ама и перката не върти...

и също на 3 шкоди знам че е така ама вие забелязали ли сте че като с епуснат фаровете уреда показва 5-10 градуса отгоре .може и по-малко ама има отклонение в положителна насока>>>????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 е много - не трябва да стига толкова. А перката може да не се пуска, защото 1)термостата отваря по-мудно /най-вероятно/; 2)включвателя на перката е за смяна; 3)уреда на таблото показва повече.

 

и също на 3 шкоди знам че е така ама вие забелязали ли сте че като с епуснат фаровете уреда показва 5-10 градуса отгоре .може и по-малко ама има отклонение в положителна насока>>>????
- Това се получава от това, че масата на блока е повдигната спрямо акумулатора и е лесно поправимо. Хващаш един дебел кабел и го връзваш между (-) на акумулатора и блока - най-лесно става на горната шпилка, която държи стартера. Под дебел имам предвид 8мм2 или повече. Със сигурност ще ти се подобри и въртенето на стартера и не само това. След това уреда за температурата става като швейцарски часовник.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.