Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно покупката на Шкода 120...


Butaloto

Recommended Posts

Здравейте момчета, ситуацията е следната:

Едно приятелче ще взима Шкода 120л (или 105, незнам, но двигателя е задно разположен), обаче и двамата сме много 'боси' относно техническата подготовка за чешкия автомобил. Аз карам лада 2103 (1500cc) и тя ми е до болка позната, но във Шкода изобщо не съм сядал :oops: Та искам да ви питам някой неща - чукчето и като на ладата ли се настройва на 0,4мм., какво да правим след като момчето докара колата вечерта? Аз съм намислил да сменим маслото (с Валволин 15W 40), въздушен филтър и резервно чукче (преполагам не са съвместими чукчетата от ладата с тези на шкодата). Нещо друго? Какво друго трябва да пипнем по тази машина за да няма ядове? Помагайте, насърчавайте... Малко е кофти, че отново ще трябва да започвам от 0-та при техническата подготовка за една машина. Ладата си я познавам, знам и мизерийте, знам и слабите места, пипам я спокойно, но Шкода и Лада са доста различни машини. Надявам се, че с ваша помощ няма да има ядове. Препоръчайте ми добро магазинче за части и кажете още с какво трябва да се оборудвам. Доказани машинки ли са? Ще се ходи ли до морето лятото с нея ;) Видях темата на Nqkoi_Zabluden, но не ме задоволи написаното в нея.

П.С. Шкодата ще се използва за возене, няма да се влачат картофи, няма и да се съзтезаваме с нея. Просто да ни вози. Може да направим една гонка, да видим ладата или шкодето е по-бързо ;)

Двигателя с долно разположен разпределителен вал ли е? Къде са и слабите страни? А силните... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Butaloto

    18

  • PV

    6

  • m_g

    6

  • Viktor_

    4

Най-много писали в темата

Това, на което трябва да обърнете внимание при огледа е състоянието на купето - даже отвътре под мокетчето, да няма ръжда и около амортисьорите отпред в багажника и на състоянието на двигателя - дали работи равномерно и дали пуши от капака на клапаните. Като цяло двигателят е добър и издържа между 100 000 и 200 000 км пробег, а понякога и повече. Почти невъзможно е да бъде прегрят поради голямото голичество антифриз в системата. Разпределителният вал е долно разположен и свързан с коляновия с верига. Коляновият вал лагерува на три места. Чукчето и наковалнята се регулират на 0.4 мм. Обърни внимание да няма голяма хлабина във вала на делкото - това е от двете му втулки. При Шкодата ако клапаните са регулирани и аванса на запалването е настроен няма проблеми с палене и вървене. За другите неща в раздела литература има две книги - синя и зелена - сядай да ги четеш. Поинтересувай се и в кой сервиз е поддържана колата. В раздела магазини и сервизи можеш да видиш къде се намират тея обекти и къде за какво да внимаваш.

Само масло Валволин недей да слагаш, не знаеш ли че е фалшименто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само масло Валволин недей да слагаш, не знаеш ли че е фалшименто?

:smt017

Незнам дали е фалшименто, но може би не случайно много хора му викат "Дърволин" :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз Валволина го взимам директно от официалния вносител :) Знам за ментетата...

Шкодата е на жена. Почти не е карана, седяла е само пред блока...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Почти невъзможно е да бъде прегрят поради голямото голичество антифриз в системата...

:D хахаха - това ми хареса, желязна причинно-следствена връзка - като в оня виц "Мърфи е бил оптимист". А знаеш ли к'во стаа кат се запуши някой от дългите тесни маркучи под купето, например от въздушна тапа? Аз ще ти кажа - докато го усетиш мна уреда вече си прегрял доволно :mrgreen: А антифриз и 30 литра да имаш в системата, обаче няма ли циркулация - бум!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, що като чуя нещо такова "карано от жена, от баба, от дядо, почти не е карана" нещо почва да ме съмнява. От кой квартал се продава, може някой от тук да я знае. Ако все пак тръгнете да я вземате, проверете я много внимателно, измерете й компресията и се подгответе за смяна на разни водни съединения, антифриз, спирачна течност и може други неща по спирачките - като не се е карала много колата, може да се окаже доста позанемарена. За колко пара ви я продават?

 

...Почти невъзможно е да бъде прегрят поради голямото голичество антифриз в системата...

:D хахаха - това ми хареса, желязна причинно-следствена връзка - като в оня виц "Мърфи е бил оптимист". А знаеш ли к'во стаа кат се запуши някой от дългите тесни маркучи под купето, например от въздушна тапа? Аз ще ти кажа - докато го усетиш мна уреда вече си прегрял доволно :mrgreen: А антифриз и 30 литра да имаш в системата, обаче няма ли циркулация - бум!

 

Мите, нали за това имаме термометри бе? А кат се видим другия път ще разправяш за въздушната тапа. Струва ми се, че едва ли е типичен или чест случай. Не знам, на мен не ми се е случвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без съмнение трябва да се провери, иначе не е невъзможно - лично аз съм виждал стари шкодички над 20 г на под 50 х. км. почти не карани...

А за тапата - не е от личен опит (за щастие успях да прескоча тия модели с 12-те литра антифриз:)), но са ми се оплаквали доста хора. Причината е, че не са свикнали да си гледат редовно термометъра, за разлика от по-старите модели със заден радиатор 1000МБ, С100/110, защото наиистина нормално 105/120 нямат склонност към прегряване... затова и твърде късно го установяват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, що като чуя нещо такова "карано от жена, от баба, от дядо, почти не е карана" нещо почва да ме съмнява.

 

Не, не. По яко е - "на 60 000км е колата карана е от пенсионер в Германия" :lol: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз да кажа че имам опит със въздушните тапи...и не само аз...много често чувам да наричат шкодата боилер или чайник...

старата грееше като луда...тази пък лятото когато даде фира..беше със спукано маркуче точно над гърнето и лапаше вода и не си личи от къде понеже как капне така отива...и като дръпне малко въздух или застава на термостата или на малките маркучета които не са под колата а са само отпред....но са малки и безумни....та за прегряване ако ви интересува питайте .. :lol::lol::lol: аз съм карал 60 км със 6о спирания за истиване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти невъзможно е да бъде прегрят поради голямото голичество антифриз в системата.

 

?!?! Много лесно е да бъде прегрят - спокойно издухваш гарнитура на глава за 3-4 километра при неработещ термостат и горещо време. Аз успях да я издухам на -20* ама това е друг въпрос ;)

 

Моят съвет е - първото нещо е да я покарате, да видите дали пали, дали върви, дали спира, дали тропа, дали харчи, дали не прегрява - трябва в това време да не може да стигне над 85-90 на уреда, пък после ще се види какво иам за пипане и сменяне.

 

Добре дошли в клуба на феновете на таз легендарна марка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Като цяло двигателят е добър и издържа между 100 000 и 200 000 км пробег, а понякога и повече.
:arrow: мойта е на над 600 000, ако щеш вярвай
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Като цяло двигателят е добър и издържа между 100 000 и 200 000 км пробег, а понякога и повече.
:arrow: мойта е на над 600 000, ако щеш вярвай

Без основни ремонти? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май-май... една нова скоростна кутия, това-онова още.... то пък съвсем без ремонти не може... доста я поддържаше баща ми, и най важното - МНОГО Я КАРАШЕ :) то си е важно де... една кола ако не се движи изгнива :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това-онова още
- тук сигурно се подразбира няколко цилиндъра от онези с частите за основен ремонт...

 

PV го е написал много точно колко изкарва без да се пипа главата и да се сменят РБС или сегменти само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутало, познаваме се, не знам дали знаеш, но освен Жигулата имам и Шкода 120L. Та мнението ми по темата - Шкодата е (или е била) елегантен автомобил за градско каране. В антикорозионно отношение е сравнително по-здрава от Ладата. Проходимостта й на сняг е пословична въпреки склонността към презавиване.... Има си и плюсове.

Какво да гледаш? Всичко, дето е отзад. Няма нужда да ти обяснявам как работи изправен двигател, но все пак... Ако сравняваш с Лада, тук всичко се износва значително по-бързо. Цената на резервните части е в пъти по-висока. Гледай да работят и четирите цилиндъра и да няма следи от вода в маслото... Карбураторът става от Лада, макар че не съм фен на преправянето и не бих го сменил. Стартерът често прави мизерии и бендикса не зацепва. Скорости - здрави са, с изключение на маншоните на полуоските. Обикновено маслото изтича оттам. Полуоси и спирачни барабани - друго слабо място. Не трябва барабаните да са омаслени. За това как се късат полуоси - питай ме мене, или чети из форума. Предницата - не е натоварена и е доста здрава.

Правете си сметката - 105L е с едва 46 к.с. и те определено не са достатъчни. Частите й са 2-3 пъти по-скъпи от Ладовите. Разходът на гориво е практически същия. На товар Шкодата не носи и е груба гавра да се ползва като магаре. Ако е читава - вземайте и карайте :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай се да я вдигнеш с оригиналния крик и ако успееш я вземай. Като кола е лесна за обслужване и чарковете са и на разумна цена. :mrgreen: Най важното е корозията да не си е казала думата. Останалото са " бели кахъри".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай се да я вдигнеш с оригиналния крик и ако успееш я вземай..

 

С извинение, еб*ати критерия за добра кола... :? По-добре да му беше казал на кафе, боб или леща да си гледа преди да я вземе :| .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е много важен критерии, защото имам алергия към изгнили автомобили.Затова се изразих така :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Опитай се да я вдигнеш с оригиналния крик и ако успееш я вземай...

...

 

Това означава, че праговете не са изгнили - точката на вдигане е точно по средата на купето :mrgreen: - идеален критерий какво е състоянието на ламарините, защото първи заминават праговете, а и най-трудно се възстановяват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към m_g:

Абе да ти каже истината един човек ,който на теория не знае много ,но на практика доста е имал възможност да види!

Първо за разхода-ти да не си спечелил от тотото ,та така искаш да набуташ и други с горивото-извинявай ама незнам с колко туби ще те бия от варна до София!!!?

Второ,не носила шкодата на товар-ами 105-цата на баща ми е от 1978г.,оттогава баща ми е ходил над 20 пъти в Европа ,колата е натоварена на макс винаги,жена,2 деца и есчко за да можеш да спиш на открито и на закрито...сети се сам колко е била натоварена!Друго,ами вилата дето я построи,това са тухли,блокчета,пясък-пълнели сме я с брат ми до дупка и едва влизаме вътре и то по едни канари...а бе ти луд ли си?

а за скоростите и всичките и части мога да ти кажа за здравината...ами разглобихме я и сега по другите ни шкоди са както скоростна кутия,пружините и т.н.

За стабилност и проходимост ти сам си вадиш изводите с жигулата всяка зима :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим, че вероятно е полуоска да не се счупи изобщо през целия експлоатационен период на колата или ако се счупи то е от глупост - или от опити за въртене на гуми, или от смяна на барабана с нов, а той върви с нова полуоска. Самият барабан ако трябва да се сменя, също е основно по вина на собственика - от недозатягане на гайките на полуоските. Също така маншоните на полуоските се сменят елементарно лесно, тъй като не се нахлузват като на западните коли, а се стягат с болтчета в горната част. Единствено трябва да се източи маслото в скоростната кутия. Да беше попрочел форума първо, тея неща са надълго и нашироко коментирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да влизаме в глупав спор - ами хайде! Замислете се колко теми има в този форум за монтиране на Ладови части на Шкода. То не са двигатели, карбуратори, пружини, спирачни помпи.....

 

А иначе - аз съм един злонамерен и нищо незнаещ индивид. Да си пикая на дипломата по Транспортна техника, дето най-сетне тая година ще я взимам :D . И на опита.

Шкода на притежавам, даже на живо не съм виждал. И не съм разглобявал. И винаги чета из форумите, щото поради неграмотност не мога да намеря библиотеката вкъщи. А там има - вервайте ми - доста за Шкода. Като се почне от 440, Октавия, 1000 МБ, 100/110, 105-120-130. Даже оригиналните сервизни ръководства, издадени в Млада Болеслав на български.

Айде със здраве :D

 

PS: Смених си аватарчето :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, не се обиждай колега m_g, защото аз мога да те уверя, че за 23 години откак ми е произведена колата не съм чупил полуоска. Ако ти си чупил и то повече от веднъж, прецени си дали не е било от споменатите причини. И сподели какво и как ти се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията. Приятелчето не е могъл да запали шкодата, защото е паднал акумулатора. Не е карана от няколко месеца. Аз все още не съм я виждал. Когато имам свободно време ще отидем заедно с ладата да и дам ток (или да я дърпаме). :) Така, че още сме в очакване...

m_g щом имаш опит с чешките машини, пък и се познаваме, ще ти я докарам да я погледнеш и да се изкажеш по въпроса става ли за нещо или не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.