Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно покупката на Шкода 120...


Butaloto

Recommended Posts

Е, не се обиждай колега m_g, защото аз мога да те уверя, че за 23 години откак ми е произведена колата не съм чупил полуоска. Ако ти си чупил и то повече от веднъж, прецени си дали не е било от споменатите причини. И сподели какво и как ти се е случило.

 

полуоските наистина се късат при 2 случая - от глупост или от незнание при сглобяване. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Butaloto

    18

  • PV

    6

  • m_g

    6

  • Viktor_

    4

Най-много писали в темата

Късат се и при претоварване + разбити пътища. Заводската дясна полуоска изкара около 40000 км. Без да е пипана.

Все едно - моята Шкода няма късмет. И баща ми, мир на праха му, и дядо ми - да е жив и здрав, я караха като джип. Отказал се бях да пипам каквото и да е по нея (не я карах аз), докато накрая (декември 2005) дядо ми заяви, че не ще да пали и е до тука. Той си вкара една Астра - още не я е разбил :D . Още.... :D:D:D . А на мене ми остави трупа на Шкодата - да се оправям, щото съм бил можел. И аз - давай! Лятото - имах една седмица свободна - купих това-онова, отидох на село - и почнах. Завлякох Шкодата на мивка. Измиха я, двигателят - и него. Ремонт! Не върти. Стартер - оправих го. Смених карбуратора с друг от същия модел. Старият беше в полуразпаднало се състояние, с крив капак и т.н. И... Върти и не пали? Ще дърпаме! Оп! Изненада! Каква е тая мокра гнус отстрани на двигателя?Каква е тая майонеза в картера? Шок и ужас! Признавам си, от мерак да я запаля - не бях погледнал маслото :evil: Нямах динамометричен ключ под ръка. Източих двигателя. Жалко.

Ноември я спрях от движение :evil:.

При наличие на свободно време ще сменя гарнитурата и ще видя какво още ще излезе.

Ясно е какво - трябва донор... За сега не съм се засилил да го купувам.

Най-лошото е, че Шкодата няма 50000 км. А селските майстори - вандали са си оставили ръцете по нея. Купето е за боя, но поне е с оригинални ламарини и не е изгнило. Е, има доста вълни и вълнички по него - от ходене по язовири, и на лозето, и не знам си още къде. Боядисвано е в началото на 90-те по най-калпавия начин - на капки.

Резервоарът е пробит... Ако не знаех на колко е, щях да й дам поне 200000 км пробег.

Каквото ще - да става! Аз няма да предам Шкодата на вторични!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Що не казахте, че всичко на Шкодата е на обратно? Няма нищо общо с нормалната кола :D Двигателя е е в багажника, а багажника отпред... Смукача е до ръчната, задния капак се отваря от някакво скрито лостче на задната лява врата, а колко зор видехме докато отворим предния капак... :evil: Що не казахте за тея неща... Докато я запалим доста зор видехме. Появиха се и първите проблеми днес при каране повече в градско - присветва лампата за маслото (не знам какво е и кога е сменяно, но утре ще го сменим, мисля да сложа OMV 20W50 или 15W40, вие кажете кое ще е по-добре), започна и да прегрява, гасне на всеки 100 метра, трябва да се кара във високи обороти иначе гасне. И тези всички проблеми на куп се случиха. Казвайте, помагайте, че се видехме в приключение с този 'чешки самолет'...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами...масло, според мен най-добре 15-40.

 

За да не гасне на всеки 100 метра - продухвате карбуратора, сменявате бензиновия филтър (ако има такъв), изчиствате утаечната камера на бензиновата помпа(едно като пластмасова чашка до помпата), после настройвате карбуратора. Може и 1-2 шишенца чист медицински спирт да излеете в резервоара, за да не ви прави проблем ако има вода в бензина.

 

Лампата за маслото може и да присветка, защото е заминал бароскопа (датчика за маслото).

 

И не на последно място, честита придобивка! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хайде да ти е честита...тези неща дето ги казваш са дербни кахъри...ама аз не мога да помагам много...но искам да кажа че да скъсаш полуоска на тази кола е крайно сложна процедура...ако си я сменил и не си сменил лагер примерно...макар че за кво ти е била да я сменяш...аз съм сменявал щото лагера беше станал на бясъчник и тя се въртеше а той не... :D но колите дето карам са на по 20 ++ години не са чупени полуоски никога...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята 105-цата я карам с Prista 15W40 до сега не съм има проблем.

Честито за колата със здраве да си я караш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато я запалим доста зор видехме. Появиха се и първите проблеми днес при каране повече в градско - присветва лампата за маслото (не знам какво е и кога е сменяно, но утре ще го сменим, мисля да сложа OMV 20W50 или 15W40, вие кажете кое ще е по-добре), започна и да прегрява, гасне на всеки 100 метра, трябва да се кара във високи обороти иначе гасне

 

EEE как съм се смял отсърце не е истина просто. Тя колата явно е супер зле, а вие му казвате, че са дребни кахъри.

 

Лампата за маслото може и да присветка, защото е заминал бароскопа (датчика за маслото).
- Обикновено е заради друго, но "блажени са вярващите"!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скрап нема да отиде, споко... Сменихме маслото с ОМV 20W50, защото по думите на предишната собственичка 15W40 си го е 'похапвала'. Имаше две пробки отдолу в дясно на картера. Отвих по горната и изтече малко масълце, отвих и най-долната - изтече всичко... Мисля, че съм отвил правилните. Има и друго - как да позная дали е японка или не?

Свалихме и 4-те свещи, 3 бяха с керемиден цвят, но тази на 3-ти цилиндър беше черна, мисля, че е пробита. Явно 3-ти цилиндър отказва да работи и затова гасне на ниските, а като и дам газ на 4-та и тресе... Ходих до Алекс за свещи и ремък (за алтернатора и водната помпа), но уви, нямаше... Педала на спирачката е много твърд и трудно спира. Мисля, че сервото не работи. Как да го оправим? Фаровете светят постоянно и не мога да се изключват от таблото, затова махаме клемата (минуса) от акумулатора след като я изгасим. Имате ли идеи как се отстранява проблема? Има и някакво лостче (ръчка) отпред над пластмасовата решетка (вижда се само като се отвори капака), мисля, че отваря някакви метални 'шлюзи', но за какво е всъщност?

Има и едно бутонче долу в ляво на таблото, като я завъртя мисля, че се включва перката на радиатора, тя ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчката отпред е за резервната гума. По принцип гумата се вади само при отворен капак. Не попринцип с малко желание кривиш пръчката и крадеш гумата. Вентилаторът се включва чрез термовключвател на радиатора. Калпав е и повечето шкоди са побългарени - с ключе.

За неработещия цилиндър - сещай се защо цената на колата е такава. Слагай нови свещи. Ако се оправи - оправи се. Ако след 100 км свещта е пак черна - ще научиш популярния термин РБС. Ризи-бутала-сегменти. И горяла масло... Класиката в жанра. За фаровете - ел инсталацията по-елементарна от тази не може да се направи. Кабели - ключ - някое и друго реленце... Потърси си схема на инсталацията и оправи проблема.

Сервото да ти е проблема... Първите 120-ки изобщо го нямат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лостчето е ключалката за резервното колело, което е под багажниак, извън колата.

 

Сервото се проверява лесно - сядаш, натискаш здраво педала на спирачката, палиш и трябва педалът да хлътне още - ако не - маркучът за вакуума може да е откачен или спукан - отзад под карбуратора е, обвит е окло педя с фолио за термоизолация.

 

Фаровете вземат ток от бушон No1 - оттам отива една дебела черна жица на лостчето къси-дълги. По-вероятно е ключът габарити-фарове да се е працакал - вляво от волана - или някой кабел да опира в съседен по клемите на ключа - разхвърли корите около волана и разгледай.

Ако светят само къси или само дълги може да е късо от съседен бушон - късите са на No5 и 6, дългите на No7 и 8.

 

Ключето долу вляво би трябвало да е за светлините за мъгла и халогените, но някои дублират термото на радиатора за да могат ръчно да си включат вентилатора ако загрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това копче е за включване перката на радиатора,значи е правено допълнително(лесно се усешта пускаш го на загасен двигател и ще усетиш вибрация по волана ;) ).Аз на моята 105-цата съм правил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно в понеделник ще взема свещи и ще ги сменя. Ще чакам да докарат при Алекс... А я кажете къде е пробката за доливане на масло в скоростите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш изолацията и гуменото от пода на задния багажник. Виждаш един капак. Отваряш капака и пред теб е скоростната кутия в цялото й великолепие. Тапата за наливане се вижда идеално коя e. Нивото се проверява с масломерната пръчка от двигателя. Вкарва се до уплътнителя. Нивото трябва да е на 8 мм над горната черта.

 

За да бъде още по-ясно, снимах с куция ми телефон съответните страници от Ръководството за експлоатация.

Щрак

Щрак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш изолацията и гуменото от пода на задния багажник. Виждаш един капак. Отваряш капака и пред теб е скоростната кутия в цялото й великолепие. Тапата за наливане се вижда идеално коя е.

За мястото зад задните седалки ли говориш? Там където седи акумулатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш изолацията и гуменото от пода на задния багажник. Виждаш един капак. Отваряш капака и пред теб е скоростната кутия в цялото й великолепие. Тапата за наливане се вижда идеално коя е.

За мястото зад задните седалки ли говориш? Там където седи акумулатора?

 

Да точно там е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а транзисторно запалване (електронно), може без проблем да се монтира от лада на шкода, нали? Питам, защото с-мата при шкодата ми се вижда по-различна. От кондензатора излизат две жички, едната отива към чукчето, а другата към бобината (към + или - ?), в случая трябва да го откача, нали? Я разяснете...

П.С. Абе къде са четките на този шкодов алтернатор? Как се свалят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата на запалителната система е сходна, нищо, че ти се вижда различна и няма проблем да се монтира електронно запалване, аз съм монтирал доста такива. Четките са вътре в алтернатора и са одъстпни само селд отварянето му като едната е запоена, а другата е на болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте зарейдането как е на тия модели е калпаво аз лично имах проблеми слагаш едно ел.реле кам 20-тина лв. са! Копчето за перката е чест срещано ;) (при мен също) А за сервото ако не работи продават се комплект клапи,мембрани и семеринги във всеки магазин ако не е карана доста време дават проблеми помпите на спирачките и тази на съединителя :) На княжево на площадчето има един пичага дет им разбира караите ги там- аз съм доволен !

 

 

Добър избор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес източих малко вода от охладителната с-ма, защото нямаше изобщо антифриз. Развих просто скобата на един от маркучите и го извадих, после възтановихме загубеното количество течност като доляхме около 3 литра концентрат антифриз. Обезвъздушихме с-мата като просто я запалихме и я оставихме да поработи малко на смукач. Сменихме свещите с нови (Brisk), но ефект нямаше :( Шкодата няма ниски обороти. Пак си гасне. Проверих чукчето, беше в много лошо състояние, имаше нагар и язвичка на една от пъпките. Опитах се да сложа едно старо от ладата, но не стана. На шкодата е на обратно чукчето :? А как се откача от кондензатора? Заедно с кондензатора ли върви чукчето или да режа кабелчето което ги свързва?

Почистих пъпките със шкурка, регулирах го на 0,4, но оборотите не се оправиха. Сега на тъмното я запалихме и видях, че кабелите 'светят'. Единия при бобината, а другия при една от свещите? Възможно ли е да е от това?

Утре ще ходим и за кабели до Алекс...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кондензатора е на една скобичка към делкото. На снимката съм ти отбелязал със стрелкички къде е закрепен самия кондензатор и жичката му. Ладово чукче не става на Шкода(поне аз така знам). Направи ли хлабината м/у чукчето и наковалнята на 0,40 мм? Ако така и така ще купуваш кабели утре, купи и едно чукче и наковалня. Не са скъпи, нещо от порядъка на 2-3 лв ми се върти в главата.

 

002227033-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, ама при мен ситуацията е друга. От кондензатора излизат две кабелчета, едното кабелче е направо свъразно с чукчето (и не знам как се откача от него, май върви заедно с чукчето), а другото кабелче отива във бобината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсата на ниски обороти не би трябвало да е от кабелите. От тях примерно няма да върви, може да прекъсва и т.н., но все някакви обороти ще държи. Според мен проблема трябва да го търсиш в карбуратора - чистен ли е? Жигльорите как са? И нещо важно - електромагнитния включвател изправен ли е? Защото ако той не работи, ниски обороти няма и да имаш. Към този включвател отива кабелче (+12V). Дай на контакт колата и отиди отзад и откачи и закачи кабелчето (на кабелна обувка е). Ако чуеш цъкване, значи работи. Ако ли не - замери за всеки случай отиват ли 12V до него и бягай за нов. Цената е около 16 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна за кабелчето дето отива в магнитния клапан - провери да не е хлабава обувката. При мен беше поизпуснала и прекъсваше много неприятно. Леко стискане с клещите и двигателчето пак мъркаше.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.