Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател Favorit to 120L


Rado`Default

Recommended Posts

  • Отговори 71
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Rapid

    19

  • Skoda_Estelle

    8

  • Krankenstein

    6

  • SKODA 105 RS

    6

Най-много писали в темата

http://www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/favorit.htm

 

http://www.rapidity.cz/motor.php

 

http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=403

 

Има няколко специфични момента, както ще забележиш. Някой неща може вместо да се преправят да се ползват оригинални части за 742.136, но ще излезне по-скъпо. Примерно в магазина на Симеоновско шосе може да си поръчаш всмукателен и изпускателен колектор, като комплекта е 250лв. Съществува и оригинална водна помпа със допълнителен щуцер на нея, както и оригинален капак за въздушния филтър подобен на тези за 105-130. Абе който е виждал Цецовия 136 /от Шкода 136, а не от Фаворит/ във 100S-ката знае как изглежда. На оригиналния блок от 742.136 пръчката за маслото си седи на нормалното за 105-130 място, за разлика от Фаворит/Фелиция.

 

Има и вариант за вграждане на .1.4 8V от Фабия/принципно същия тип мотор със хидравлични повдигачи в главата/, както и за присаждане на неговиге чаркалаци във 136 мотор от Фав/Фел. Мотора от Фабия се характеризира с по-голямата степен на сгъстяване /10:1/, хидравличните повдигачи и това, че разширения обем е постигнат на базата на увеличен ход на буталата, а не на увеличено фи. Ето и една дискусия по тази тема.

 

ПП: Общо взето няма нищо сложно или неусъществимо при смяната на двигателите, но ми се струва, че ако се изпипват добре детайлите, това начинание ще излезне доста скъпо, на фона на крайния резултат. Няма спор, че ще има накрая по-мощен и издръжлив двигател, но дори най-мощния вариант, който е 68к.с. за 136X, не представлява особена сила сравнено със съвременните автомобили. Ако се търси мощност надали в крайна сметка ще има кой-знае колко за показване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

За да не отварям нова тема ще ползвам на Колегата. Виждам че не е кометирал много по нея сигурно се е отказал или се е справил без много въпроси. Но аз има доста неясноти :)

1. Гледам този сайт(чешки) http://www.rapidity.cz/motor.php

и въпроса е каво искат да кажат на тази картинка

1obr03a.jpg

Предполагам сменя се венеца на маховика, трябва ми рапидов венец да сложа на фавотировия маховик???

2. на тези картинки също не разбирам какво се случва

1obr05a.jpg

1obr06a.jpg

3. Ще стане ли карбуратора от Рапида или трябва да търся фаворитов гледам на схемите на него му върви подгряване.

chlsous.jpg

4. Какво става с наклона на фаворитовеия двигател ? Гледам чехите отварят картера. Предполагам нещо се променя за да може да смуче масълце.

5. Бензинова помпа. Става ли рапидовата или трябва двигателя да си има фаворитова ?

 

Имам и още въпроси но за днес толкова. Ако можех да разбера нещо от чешкия, нямаше да ви тормозя, но нищо не им разбирам.Май хич не е лесна една такава замяна.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно си се замислил за мотора, а / то в това няма нищо лошо де :) /

Така по точките - моя скромен опит:

т.1 - да на Фаворитовия маховик трябва да се смени венеца с такъв от 105-130, за да паснат зъбите / и стъпката им/ към бендикса на стартера ти.

Тук мога да отворя една скоба, и да кажа, че на скоро разбрах нещо интересно / като се сблъсках с него напрактика - кой да се сети да попита предварително/ а именно, че маховика на 130-мотора е различен от на 100-105-120, а съответно и кол. вал . Тук трябва по-запознатите да кажат дали вала на 130-мотора не е еднакъв с Фаворитовия и съответно целия маховик от 130 да не става на Фав мотор :roll: Това са си само някакви мои предположения - не ги приемай сериозно , ако не се потвърдят

 

т.2 - в коляновия вал на 100-130 моторите има лагерче, в което лагерува оста на вала на скоростната кутия,

Докато при Фавората в кол. вал няма такова лагерче и съответно се налага да се сложи - пасва си лагерче като за 120-130 , само мисля, че се избиваше една фтулка от вала / или греша :roll: /

 

т.3 - това вече трябва ти да си решиш . Може да се ползва и рапидов и фаворитов карбуратор, като за рапидовия се изработва плочка , която да компенсира разликата в наклона при монтажа / мисля, че беше 10 градуса разликата/ . То може и без плочка , само не знам там как се регулира нивото в поплавъковата камера - някой от колегите, който е на тази схема да сподели....

При положение, че не си с фаворитов карбуратор/ Пиербург/ - не е наложително да си осигуряваш циркулация на охл. течност през всмук. колектор. Поне аз така си го направих .

т.4 - По този въпрос не съм компетентен, но да ти кажа при мен / а и не само/ не е правено нищо по въпроса и си си качва масло нормално помпата и не съм имал проблеми с налягане на маслото :)

 

т.5 - бензиновата помпа става от Рапид, че и от 105/120 - то всъщност има ли разлика между тях и фаворитова / тук само да не се излагм :oops: / , аз си сложих от 120 мотора помпата и си заспа. То моя мотор беше от модификация на Фав. с моно инжекцион и си имаше капаче на мястото на бенз. помпа.

 

Дано съм бил полезен, действай и успех !

 

п.п. аз ли ще съм с единствения Рапид със 130-мотор на събора... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

т.5 - бензиновата помпа става от Рапид, че и от 105/120 - то всъщност има ли разлика между тях и фаворитова / тук само да не се излагм :oops: / , аз си сложих от 120 мотора помпата и си заспа. То моя мотор беше от модификация на Фав. с моно инжекцион и си имаше капаче на мястото на бенз. помпа.

 

Дано съм бил полезен, действай и успех !

 

п.п. аз ли ще съм с единствения Рапид със 130-мотор на събора... :roll:

 

Бенз. помпите са с две и с три "уши".старите с ръчно подкачване новите - без.

само това е разликата. Но май при монтажа при Фав мотор се слага по дебела плочка.

а тези който в момента се предлагат са даже и капсоловани китайски за 30 лв и cz за 60 лв :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диаметара на основните лагери на 130 са 60 мм както и на фаворита ларегерите са различни, може и да са еднакви валовете но силно ме съмянява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диаметара на основните лагери на 130 са 60 мм както и на фаворита ларегерите са различни, може и да са еднакви валовете но силно ме съмянява.

 

Аз това с коляновите валове го написах по-скоро с идеята дали не може да се сложи направо 130-ковия маховик на Фаворитовия вал . Но пък май идеята не е много добра и си е по-добре да се избият двата венеца и да си се нагрее и сложи венеца от Рапида на ориг. маховик на Фав . мотора ;)

 

Има и още нещо, за което се сетих - а именно датчика за температурата на антифриза. На алуминиевите глави на 135/136 няма предвидено място за монтаж на този датчик, и той е монтиран на тялото на термостата . Това тяло обаче е съвсем различно при 120/130 мотора и при 135/136 .

Най добрия вариант е да се намери ориг. тяло за 135/136 мотор, но за Естелка или Рапид . Там вече не знам дали се намират вече и на какви цени . Аз лично си поиграх малко / изкопирах идеята от чехите / и от двете тела + 20-тина лева за заварка на аргон си направих едно и работата заспа . Може да се види в темата ми за Сивек в "проекти", разбира се има и други варианти за монтаж на този датчик, но ми се струва, че този е най-реалния .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивак, благодаря ти за отговорите. Сега вече ми е по ясно. Бая играчка ще е но няма начин. Не знам дали ще успея до събота да бодна фаво-вия мотор, но ще опитам. Скоро време ми предстои сваляне на скоросна кутия, ремонта и и доста други задачки. :) Ще има още доста въпросчета :) Така че свиквайте :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да гледаш също тук http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=305 и тук http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=346, както и тук http://www.slovnik.cz :D

 

4. Какво става с наклона на фаворитовеия двигател ? Гледам чехите отварят картера. Предполагам нещо се променя за да може да смуче масълце.

Слага се картер и смукателната тръба от 120 след 83 година - новия картер, плиткия, на 130 е същия. В първия линк пише, че имат няколко модификации, така че за да паснат най-добре да се вземе картера и смукателната тръба от един и същ мотор.

 

5. Бензинова помпа. Става ли рапидовата или трябва двигателя да си има фаворитова ?

Бензиновата помпа на Фаворита е проектирана да има по-голям дебит. По-добре ползвай нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега двигателя който съм намерил е на части :) в няколко кашона. Така че може да се експерементира.

Не знам дали да си търся картер от 120 -ка пък не ми се иска да си разглабям 130-ковия мотор. Карбуратора ще е 120-ков (имам чисто нов такъв) и затова мисля да сложа бензинова помпа пак 120-кова. Ако видя че не може да се "храни" добре ще мисля за нова помпа и карб.

Не мога да видя на снимките къде се пада пръчката за мерене на масло ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ковата помпа мисля че ще ти е достатъчна. Пръчката се намира в другия край на блока- зад двуцевката на гърнето. Малко неудобно, но не невъзможно да се достигне.

Пепи ако имаш някакви проблеми- звънкай да помагаме.

Евалата за начинанието :smt004 .

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помощ няма да откажа. Само да набявя всички части и ще трябва да помагате, че до сега двигател не съм сглабял. Вимам каса бира и го почваме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре бирата след това, че да не стане случайно 3цилиндров двигател :lol:

Пепи имаш ли гараж или работен тезгях, където ще събираш двг-то?

Какви части търсиш още?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гараж нямам, поне не тук в София и за сега и идея си нямам къде ще стане сглабянето. Двигателя е този от обявата viewtopic.php?f=14&t=13044 и още е в Бургас. Надявам се тия дни мой приятел да ми го докара. Чак тогава ще знам каво има и каво не. За сега липсват сигменти, основни и биелни лагери и веригата. Ще ми трябва и тяло където е термостата от 120-ка да го резна. 1obr17a.jpg

Изравнителната плочка за карб-а имам идея кой ще ми я направи.

Делкото също го няма и там не знам още какъв вариант ще се спра.

Искаше ми се и един вал от 136 мотор да сложа, но май ще надхвърля бюджета и за сега ще изчака.

Предполагам и други липси ще се появят но нека първо дойдат кашоните с чаркалаците о тогава ще го мислим

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И задължително свали главата, ако предният собственик не я е барал скоро! Че едни чудеса стават после.....не ти е работа.....Ако е възможно, пробвай да отвиеш болтовете преди купуването на мотора......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата свалена с извадени клапани, като казах мотора е толкова разглобен, че бая зор ще видя докато го натикам в рапид-а :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ковата помпа мисля че ще ти е достатъчна. Пръчката се намира в другия край на блока- зад двуцевката на гърнето. Малко неудобно, но не невъзможно да се достигне.

Пепи ако имаш някакви проблеми- звънкай да помагаме.

Евалата за начинанието :smt004 .

Поздрави

 

 

Мите, и аз ще звънкам за помощ като му дойде времето, че и аз съм складирал тука един двигател в гаража...

Иначе Пепи - успех с начинанието. Стискам палци на събора да си с новия мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих още нещо - то е за накрая чак на упражнението, но все пак - трябва да се разширят горните два отвора на ск. кутия на 10-10,5 мм., тъй като шпилките на 130/мотора са 8 мм., а на Фав-мотора са 10мм. То няма как да се обърка там,щото просто няма да си влязат. Но все пак е добре предварително да се подготвиш, отколкото като се надупите :) двама човека вече да качвате мотора и да установите горенаписаното :smt017

Също така мисля, и че долните 2 шпилки на Фаворитовия мотор не стават - те пък идват къси / :roll: / май , защото явно ушите на скоростната кутия на 130 са по-дебели от тези на Фаворитовата кутия. Трябва или да се сменят с по-дълги, или както го направихме при мен - с болтове . За това последното, ще пиша допълнително - за по-сигурно утре ще измеря двата мотора / 130-вия и фаворитовия/ в гаража.

Също така изпускателния колектор се различава от на 130, по-важното фланеца е друг - с 4 болта, което означава, че не може да се ползва директно гърнето . Трябва да си намериш фланец с двуцевка от Фав. и след това при майстор да ти събере двуцевката от Фав със гърнето от 130 ката... но всичко се прави

post-1384-138453076061_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънкости много и е хубаво когато има кой да ти ги каже :) спестяват доста хамалогия. Благодаря още веднъж на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 136 вала е еднакъв с този на 135. По-"голям" е вала на 136Х, а най-"голям" на 136В, което май е 136 моно. Мисля че на 136Х също и делкото е с друга крива на аванса, при 135 и 136 са еднакви, статичния аванс е различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече е при мен мотора :smt004 То било много чаркалак, но ми се стори доста по лек от 130 ковия :) Ако съм прав ще бяга повече Рапида smile068 . За сега само капака на клапаните не виждам, но не съм ровил детайлно по кашоните.

 

010893340.jpg

010893341.jpg

010893344.jpg

010893339.jpg

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега виждам новината, пропуснал съм я вероятно щото си писал във вехта тема. Честито Пепи! Що не се обади да ти покажа на живо преправян фав мотор за отзад? За повечето ти въпроси имам отговори, но колегите вече са нахвърляли основните неща. Какво още ми идва на ум:

- За присаждане на 120 карбуратор ще ти трябва прехода плочка, аз имам такава правена, но не е изравнителна и карба стои малко наклонен, щото колектора на фава е под друг ъгъл - не че не върви колата, 2 години съм я карал така ;) Иначе има чертежи на такива плочки по чешките сайтове, влкючително в този, който си разгледал.

- биелните и основни лагери зависят от ремонтния размер на шийките на вала, така че по него трябва да се водиш.

- делкото може да ползваш от стария мотор, ако слагаш фаворитово ще трябват комутатор и друга бобина /имаше подробна тема по въпроса на viktor_ потърси я /

- веригата доколкото знам, е еднаква за всички задномоторни шкоди

- водна помпа става от 120/130 с по-големите лопатки, фаворитова не съм монтирал на задния мотор

- щека за маслото за удобство може да ползваш от Фелиция с водеща тръбичка, както ти подсказа Тхl

- термодатчика съм го монтирал в един от отворите на всмукателния колектор, който остана неизползван - изравних челото, навих там една резбичка и заспа :) На самия колектор съм разменил местата на тапата и щуцера в 2-та края, за да намаля дължината на водните маркучи да не обикалят много, но това е при система със заден радиатор на 110Р, при теб може и да не се наложи.

- онази схема, за която питаш е охладителната система - мисля, че при Фав/Фел тя работи при по-високо налягане и май е по-добре да си монтираш разширителен съд от такава, защото аз не се сетих да го направя и ми грееше доста през лятото /старите шкоди преди 105/120 въобще нямат такъв съд/.

Друго не се сещам, ако има нещо конкретно звънкай и дори идвай да гледаш на място.

 

Поздрави!

 

ps. От мен имаш подарък едно гърне, преработено за фаворитов колектор - малко съм му понамлатил тръбите докато опитвах да го пъхна м/у мотора и радиатора на 110Р-а ама ако не друго поне за модел ще ти свърши работа. Ако имаш други липси свиркай да ги запълваме. Мисля че ми се търкаля и читав фелициев съединител, ако си нямаш - само лагера се оказа прецакан, ама все пак си смених всичко с ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, помощ и съвети не отказвам :) На първо време ще хванха да наредя и обезмасля всички части и да видя каво ще трябва да се купува. Основните и биелните лагери се намериха, но май няма как да разбера дали са от този мотор. Изглеждат като нови нo знам ли как се проверяват :) Съединител имам и май и той е нов, но за съжеление мога само да гадая за какъв мотор е. Имаше едни чешки сайтове с каталози за различните видове мотори, но гледам не работят вечеhttp://www.faann.net/page.php?menu=uvod&promena=uvod

Както казах ще направим една среща и там ще го сглабяме.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.