Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател Favorit to 120L


Rado`Default

Recommended Posts

Черупките сам не можеш ги измери на кой ремонтен размер са - раликата е някакви микрони, само в шлайф базите могат да ти помогнат, така или иначе вала ако не чисто нов или на съвсем макло км е желателно да се шлайфа. Съединителят ще ти кажа какъв е, ако ми го покажеш. За самото сглобяване на мотора не мога да ти помогна, но за консултации и попълване на липси от части винаги си добре дошъл!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Rapid

    19

  • Skoda_Estelle

    8

  • Krankenstein

    6

  • SKODA 105 RS

    6

Най-много писали в темата

Почвам от глвата :) само че видях някава много малка дупка 1-2 мм широка и толкова дълбока(предполагам). Не знам дали е фабричен дефект или някава корозия в алуминия :smt034

010986152.jpg

010986151.jpg

 

Липсва и една от по-тънките пръжинки на един от клапаните както и всички подложни шайби на големите пружини, но предполагам се продават на бройка ще ида до Бай Мето на Сточна гара.

010986507.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се интересуваш от място(център за ремонт на глави), където могат да ти оправят главата цялостно- т.е да ти я сглобят и отремонтират(тапи, припасване на клапани, гумички, шлайф...) ще ти дам телефон и мястото.

Поздрави

 

П.П На мен за смяна на 3 тапи(под кубилиците), шлайф на челото, припасване на клапани и смяна на гумички ми взеха 120лв. Колата си я карам без грижи по главата и съм мн доволен. Там ще ти оправят и дупчицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митаче , кви са тез цифри бре ... за същата операция на Владко на тиквата едни типове от Орландовци взеха 45 лв. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.head-service.com/

Успях да йм намеря сайта.

 

Ами аз просто не искам да рискувам да давам на бай някой си главата за ремонт. Порсто не познавам майстори, които ще си свършат добре работата както тези момчета там. Така когато аз правих главата на моята шкода 136, един приятел прави 2пъти глави(V6), защото някой си майстор взимал малко и обещавал много. А пък и при тях може да се прави рекламация, ако има нужда(не вярвам). Преди като правих главата на Гардето ми излезна само шлайф 30лв + 5лв за пароструйка на близката автомивка(колко са се измили тези стружки незнам, но не толкова добре колкото при този сервиз), като сам свалях клапани и после сам ги припасвах. Така че си мисля че сумата е приблизително нормална при положение, че я правиш веднъж на незнам колко време :mrgreen: Прежалих 120лв само и само да не ремонтирам наново и да стане перфектна.

Споменах ли че главата ми я дадоха измита и лъсната? :P

Сега някой да не си помисли че правя скрита реклама :lol:

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в шлайф базата в Княжево ми взеха за шлайфа, смяната на гумички, заедно с припасването и т.н. общо 75 лв + 10 за гумичките. Имаше и при мен язвички дълбоки няколко мм, но не са ги пипали - казаха, че нямало да създават ядове /далече са от цилиндрите/, обаче за всеки случай ги запълнихме с Поксипол и после изравнихме леко с фина шкурка. Все още не съм карал достаъчно след операцията, за да дам отзиви... после чух и за по-евтини места, примерно някъде по Шипченски проход след з-д Електроника в посока гара Искър, но не знам точни координати

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Тук работите вървят но бавно :) Хванал съм се с мноого неща по тая пуста шкода smile150

Така е но да видиш колко е сладко после.... smile168

Добре излгежда главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

колеги здравейте, неразбрах, трябва ли ми фаворитовия феродов и притискателен, или мога да сложа от 120-ка :?: :?: :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок :smt017 още един въпрос. Делкото фав. или 120-ка и смуктелния колектор може ли да е от моно инжекция135 :?: :?: smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото може да е и от Фав, но трябва да се присади в комплект с комутатора и бобината. Желателна е направата на изравнителна плочка му колектора и карбуратора, поради различния наклкон на мотора. Ако ще ползваш стария си карб от 120 плочката трабва да е и преходна /има чертежи за изработката и в чешките сайтове/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте. Сега видях че има цяла тема за бившия ми двигател. Да внеса някой пояснения. Основните лагери са оригиналните му, а биелните са на не повече от 20000 км от друг мотор, на който му правиха ремонт (но са нормални, не шлайфаха вала) и малко след това го прегряха и отиде за части.

За дупчицата на главата - изобщо не съм я забелязал, но тя не е проблем, защото от двете и страни е водната риза (не вярвам да е корозия, все пак е на 40000км двигател), по скоро фабричен дефект. Двигателя не е прегряван никога, така че може и да не я шлайфаш, но това си е твое решение. Може да я свалиш малко за да и вдигнеш степента на сгъстяване ;) . Феродовия диск който ти пратих го бях купил за 105-та навремето, но така и не се наложи да го ползвам. Пратих ти го ако ти свърши за нещо работа или да го трампиш с някой. :). Чудно ми е че ги няма шайбите на пружините. Провери ли дали не са залепнали на главата? Всичко което съм демонтирал от нея беше в ламаринената консервена кутия. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Сега видях че има цяла тема за бившия ми двигател. Да внеса някой пояснения. Основните лагери са оригиналните му, а биелните са на не повече от 20000 км от друг мотор, на който му правиха ремонт (но са нормални, не шлайфаха вала) и малко след това го прегряха и отиде за части.

За дупчицата на главата - изобщо не съм я забелязал, но тя не е проблем, защото от двете и страни е водната риза (не вярвам да е корозия, все пак е на 40000км двигател), по скоро фабричен дефект. Двигателя не е прегряван никога, така че може и да не я шлайфаш, но това си е твое решение. Може да я свалиш малко за да и вдигнеш степента на сгъстяване ;) . Феродовия диск който ти пратих го бях купил за 105-та навремето, но така и не се наложи да го ползвам. Пратих ти го ако ти свърши за нещо работа или да го трампиш с някой. :). Чудно ми е че ги няма шайбите на пружините. Провери ли дали не са залепнали на главата? Всичко което съм демонтирал от нея беше в ламаринената консервена кутия. Поздрави.

Двигателя е вече сглобен (благодарение на колегата Мартин /Tyny/ smile126 ). Лагерите основни и биелни са сложени чисто нови. Едната риза беше спукана, но и тя подменена.Съвсем скоро се чака да му се чуе гласеца. Скоро ще добавя снимки и тънкости които аз се сблъсках при монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Сега видях че има цяла тема за бившия ми двигател. Да внеса някой пояснения. Основните лагери са оригиналните му, а биелните са на не повече от 20000 км от друг мотор, на който му правиха ремонт (но са нормални, не шлайфаха вала) и малко след това го прегряха и отиде за части.

За дупчицата на главата - изобщо не съм я забелязал, но тя не е проблем, защото от двете и страни е водната риза (не вярвам да е корозия, все пак е на 40000км двигател), по скоро фабричен дефект. Двигателя не е прегряван никога, така че може и да не я шлайфаш, но това си е твое решение. Може да я свалиш малко за да и вдигнеш степента на сгъстяване ;) . Феродовия диск който ти пратих го бях купил за 105-та навремето, но така и не се наложи да го ползвам. Пратих ти го ако ти свърши за нещо работа или да го трампиш с някой. :). Чудно ми е че ги няма шайбите на пружините. Провери ли дали не са залепнали на главата? Всичко което съм демонтирал от нея беше в ламаринената консервена кутия. Поздрави.

Двигателя е вече сглобен (благодарение на колегата Мартин /Tyny/ smile126 ). Лагерите основни и биелни са сложени чисто нови. Едната риза беше спукана, но и тя подменена.Съвсем скоро се чака да му се чуе гласеца. Скоро ще добавя снимки и тънкости които аз се сблъсках при монтажа.

 

Хайде,давай че и аз съм се запътил натам ! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече казах това е мотора сгобен от колегата Tyny smile126 аз гледах и се учех.

Сменени са основни, биелни лагери и сигменти. Мотора изчистен и обезмаслен. Главата е шлайфана и със сменени гумички.

013559995.jpg

Семеринга на коляновия вал е сменен избита е и втулката и е сложено лагерче. Имам уред за избиването на тази втулка пак направен от Мартин (Tyny) и ако на някой му трябва да казва. Също така има и скоба за поставяне на сигменти, пак правена от него.

013559994.jpg

Следва скорости. Разпробиват се горните 2 дупки на 10.5мм или направо на 11мм. Не трябва да се подценява и долната дупка(в червено) там трябва да се направи 4мм. дълбоко и 16мм. широко място за шпиллката с водача, а от другата страна да се намери по-дълаг болт(няма шпилка) .

013559997.jpg

Съединител от 130/рапид всичко си пасва.

Първобитна рампа за качване на мотор smile092

013559999.jpg

Мотора е натикан

013560006.jpg

Тук е с фаворитова водна помпа. Само че не ми стана ясно как ще стане номера с парното (Няма отвор на самата помпа за към парното) и затова си сложих 130-ковара помпа.

Бензиновата помпа е фаворитова с 3 дупки и по-дебелата плочка(не знам дали е правилно)

013560002.jpg

Тялото на термостата вече си има отвор и за датчика.

013561806.jpg

 

Сега остана само изравнителната плочка. За нея си няма идея от къде да взема материал. Сега ми хрумна да потърся такава за газ (долна) и да видя има ли шанс да се престърже. Ако имате някакви идеи, давайте смело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Пепи! Скоро ще го запалите.

Слагай 120/130 водна помпа.

Какви смукателни и изпускателни колектори ще ползваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напредваме бавно, но славно ! smile161 поздравления за работата до тук, малко остава вече да му чуете гласеца.

 

п.п. " Първобитната рампа за качване на мотор " - уникална smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остана само изравнителната плочка. За нея си няма идея от къде да взема материал. Сега ми хрумна да потърся такава за газ (долна) и да видя има ли шанс да се престърже. Ако имате някакви идеи, давайте смело.

 

Повечето стругаро-фрезисти си имат разни заготовки, иначе трудно се намира подходящ мат'рял. Аз затова карах само с преходна, а не изравнителна плочка към 120-ковия карб - сами си я правихме, щото алуминиевото парче се оказа твърде тънко, за да му се придаде наклонен профил.

Ако не си намерил още майстор дай ми чертежа, на който си се спрял /предполагам от чешките сайтове/ и в понеделник ще го занеса при един познат в Интитута по заваряване на БАН - приготвил съм му и аз 1-2 задачки, та да го зарадвам с 3-та. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Пак проблем :) Този път е със запалването на двигателя.

1.Делкото е от 130ковия ми мотор и не е размествано

2. Свещи + кабели - нови

3. Всмукателен колектор от 120-ка(с 136 мотор оргинален)

4. Карбуратор Иков от 130-ковия мотор.

Като завърти и изхвърля горивото наобратно и се пали. Все едно върди наобратно - не засмуква сместта към цилиндрите а я пръска надоре през карба. Свещите остават сухи и си дават искра(ходи ток до тях).

Някакви идеи къде е проблема ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.