Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Аеродинамика на 120Л...


deel_1981

Recommended Posts

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yosif

    16

  • vloo

    12

  • PRR

    8

  • gogata

    5

Най-много писали в темата

абе пак отиде темата...ама задно не може се сравнява с предно на заснежен байр..аз със задно съм дърпал пежото на баща ми с предно по сняг е беше с вериги ама....предното е убаво ама не и за снег... :D:D:D по точно снежен баир.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На заснежен баир с елементи на заледяване предното драпа - вервай ми :mrgreen:

 

Задното трябва да драпа повече,ама нищо... Особено при Шкодите, `щото двигателя натиска задния мост и осигурява добпо сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и гумите са много важен фактор в този спор за предното и задното,така че малко не съм съгласен :evil: От личен опит мога да кажа че предното предаване за сняг върши чудесна работа ,освен това колата е много по устойчива за каране :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На заснежен баир с елементи на заледяване предното драпа - вервай ми :mrgreen:

 

Ти това от опит ли го знаеш или го предполагаш?!?!?!? Че аз покарах 10-12 години коли със задно пък сега с предното (че и с електроника да помага!) не се справям толкова добре....

 

Поздрави

 

PS: А кое е по-добро може да ти го обясни и учителката по физика ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задното със заден двигател и предното са почти равностойни, но предното е освен туй и управляемо( патил съм със зазка, съответно трабантела, ескорт - издрапват, както и шкодаците със заден двигател).

Задното с преден двигател( лади, смоквичи) и прочие са гола вода, ако колата не е натоварена с хора и багаж.

 

От лададжиите имаме само един, който слага шиповани гуми и горе-долу се оправя - останалите гъчат багажниците с к'вото падне :mrgreen: щото веригите не помагат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една картинка която да ви помогне с разгадаването защо задното е по-добро от предното ПРИ КАТЕРЕНЕ!

 

weight_distribution.JPG

 

А ако и това не помогне ще обяснаваме основни неща от физиката...

 

PS: Sorry за картинката ама по рисуване повече от 4 съм имал само по милост :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prr>>> не си прави труда да рисуваш и обясняваш елементарни неща който са изучавани в училище.

 

а аз пък да ви кажа, че има огромно значение не дали е с предно или задно предаване колата, а как е съотношението на масата на колата на 2та моста. Всеки знае, че на Ладите е силно нарушено както и при някой БМВта, както и при нашите шкодички който отзад са по-тежки, но това само им помага в катеренето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се получи такова разпределение на натоварването на осите пътят трябва да е с наклон около 40 градуса :mrgreen:

Т.е. на всеки километър да се издига с около 550 метра!!!

 

Извинявай, ама в БГ-то съм виждал тоя знак a6.gif с най-много 10%, т.е. около 6 градуса( или ако е 12% - 7 градуса), така че преразпределението на натоварването по осите не играе основна и съществена роля за сцеплението.

 

Статичното натоварване, а то при предното предаване е 60:40 обикновено, както и за задното с преден ДВГ, а за задното със заден ДВГ - съответно 45-55, е същественото за сцеплението.

 

П.П. Доколкото си споВням само нЕкои оффффффффроуди катерят 40-55%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

Стига де колега! За да катериш ти трябва едно нещо - СЦЕПЛЕНИЕ! Как се постига:

1) Гуми - играят огромна роля.

2) Предаване на максимално натоварване върху задвижващите колела.

 

До тук добре. Сега идва момента с катеренето. Колите с предно губят част от сцеплението си защото центъра на тежеста се измества назад (виж картинката). По същата причина колите със задно печелят при това горе долу толкова колкото тези с предно губят! Като се замислиш малко се оказва че колите със задно печелят всъщност двойно (един път тяхното и един път загубата на тези с предно :mrgreen: ).

До тук с чисто статичното натоварване и сцепление. При потегляне и спиране си забелязал (а ако не си обърни внимание!) че колите си повдигат моцуните и респективно ги забиват. Това допълнително подпомага колите със задно защото изкуствено добавя още килца към задните колела.

Толкова по теорията. Сега малко практика. Със Шкодата съм минавал на места дето Golf, Civic, Audi (не Quatro!) и други с предно са закъсвали. С Vectra-та съм имал малко проблеми при катерене (винаги съм бил със зимни гуми!) но съм закъсвал на Рилския манастир посред лято! Не пожела да качи паветата на задния паркинг. Как се измъкнах? Лесно - на заден :mrgreen: В този момент предното става задно и колелата дори не превъртяха!

 

Айде стига че си стана роман. А май темата беше друга...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се отплесна, бре - казах за ладите, шкодите е ясно че си катерят :mrgreen:

Пък тия с предното катерят по-добре от лада със задно - на така започна баницата :mrgreen:

 

Къде се отплесна да сравняваш предното с преден със задното със заден - отговорът е очеваден :D

 

И баща ми е обръщал трабантата така, че да се получи вариант предно с преден на задна :mrgreen: :D - на Карандила на чакъла едно време минахме така почти километър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм голям привърженик на садното и не можеш ме убеди че не е по добро от предното поне в случая...ама съм свидетел как един мерцедес 124 със задно и перфектни гуми не можа да мръдне грам на заснежен байр много близо до рилския манастир...само че той беше с развалено asd (блокировка на диференциала) и си седеше почти на място аз със шкодето качих...абе май пак е най важно задкормилното задвижване... и пак 4 wd rlz

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се отплесна, бре - казах за ладите, шкодите е ясно че си катерят :mrgreen:

 

:smt044

 

Тоя Mercedes не само ASD-то му е било сдало багажа! ВЕрвай ми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мога да кажа че е в перфекто състояние бяз asd -то...ама веднъж зацикли ли край...е все пак байра си беше байр а 2 тона са си два тона...

абе ние е... м.... на аеродинамиката... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си дойдем на думата :mrgreen:

 

Почерпих един познат авиатор и той издаде всички аеродинамични тайни :mrgreen:

Оказа се, че за да се натовари от силата на въздушния поток предницата с още 50-60 кг при скорости над 80-90 км/ час( 20-30 м/ сек), е необходимо антикрило с площ поне 1 кв. метър.

Такова крило просто няма къде да се завре нито над нито под колата :mrgreen:

Освен това най-малкото нарушаване на правилното обтичане води до завихряния( турбуленция) и тази аеродинамична сила ту ще я има ту ще изчезва - предницата ще почне да подскача - коварна работа.

 

Ноооо, подсказа, че със сравнително прости средства - дефлектори на въздушния поток - може съществено да се подобри обтичането, така че малко да се намали челното съпротивление или пък да си спасиш задния джам сух и без кални пръски, да намалиш свистенето от обтичането в салона на колата и прочие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Много си прав, но има един малък проблем - къде да намерим аеродинамичен тунел за да пробваме....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва тунел :mrgreen:

Лепиш лентички и гледаш как се развяват :lol: като Фърчиш със шкодилака...

 

Например да си скриеш чистачките в джоб като на по-новите каручки или козирка-продължение на покрива назад или капаци на задните колелета - от тоя род неща - често така подготвят колите за икономик-ралитата и да ти кажа постигат впечатляващи резултати с велпапе и тиксо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко това е много хубаво ама шкода 120 л няма да стане самолет...даже не мисля че изобщо тряя се ибсъжда подобно нещо..не съм сигурен но мисля че тези неща няма да имат ефект дори на октавия...ама може ид а се заблуждавам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новите би трябвало да са издухани добре :mrgreen:

Там наистина няма какво да се подобри.

 

Но нашите мили колици са правени повече с оглед на икономията на ламарина, та има мегдан :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно казано мисля че с 52 кончета и на газ не ми тряя много аеродинамика...самолет няма стане...а имаше една реклама на пежо 206 дето префасонираха едно старо 404 или 405 не помня на 206 ако хванем вариите и ще си направим октавии...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако смъкне лътър, литър и половина на магистралата, все е файда.

Иначе за града...

 

Сега пробвам на подходящи места, по-равни, да тръгвам направо на втора. През седмицата маршрутите и пътуването ми е доста еднообразни и 10 лева за A95H точно ми стигат до следващия понеделник. Средно 6 л/ 100 км извънградско пенсионерско каране( 70 км) и около 9-9.5 л/ 100 на градското( около 18 км) за седмицата

Ако с тоя номер спечеля ден-два градско, пак е файда :mrgreen:

 

Оня ден на бензиностанцията като първия новобранец обърках гагавелата и докато се усетя шкодака, макар и вяло отлепи на трета - тоя номер с лада и на втора не става, а и зазката гаснеше.

За шкодака беше достатъчно да навра педала в пода( щото мислех че е студена още, пък то съм бил сложил трета вместо първа) иии... пое :lol:

 

Мноооооого еластичен мотор - пълно куче - машалла :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе там е работата че не е с повече газ - педалът е в пода ама моторът няма обороти и гаче не прекарва толкова много бензин.

Туй таааати навремето го експериментираше на трабантелката ама бях малечек още и само си спомням, че в града( Варна) винаги потегляше на трета направо - много мразеше да се бори с бастуна :mrgreen:

 

Ладата редовно я карам I-II-IV, пропускайки третата - на всяка смяна се губи бензин, най-малкото от излишното включване на ускорителната помпа, особено ако човек е малко нервак :mrgreen:

 

В крайна сметка зависи от терена и от това как са наредени числата на кутията.

Сега в Съюза, пардон РСФСР-то е много популярно да се карат възстановени съветски колици.

Та на зазките правят следния номер, понеже нейното V е 1200 кубика и мноооого тегли, а вторичният вал е с еднакъв по дължината си диаметър, та ето какво правят:

- изхвърлят двойката на I-ва

- местят останалите двойки с една напред

- слагат една обърната двойка от IV-та- получава се все едно V-та

Зазката поначало има добър старт, сега малко се скопява, в замяна на това сваля градското с литър-литър и половина, а на междуградско, знаеш V-тата помага здраво за икономиите а и колицата почва да бяга 140-150 :mrgreen: все едно че е с Вартбург мотор.

 

На шкодичката освен да се смени диференциалът с оня 1:3.9 друго май не става :cry: ама си е бая галимация и по-добре е да се намери кутия с V-та.

 

Да знаеш, още не мога да отвикна, щото търкалям и ладата, да търся на шкодилака V-тата - жената ме побърква от бъзик :mrgreen:

А има толкоз жега в тоз мотор 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пробвам на подходящи места, по-равни, да тръгвам направо на втора

 

 

И за чии ... интерес това? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.