Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Аеродинамика на 120Л...


deel_1981

Recommended Posts

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yosif

    16

  • vloo

    12

  • PRR

    8

  • gogata

    5

Най-много писали в темата

yosif, аз да си кажа, че специално Шкодичките(за други марки нямам наблюдения :oops: ) съм ги забелязал, че загряват, като се карат на неподходяща предавка, примерно вместо на трета, караш на четвърта. Това бащата, като бях малък ми го разправяше, без да знае причината, а Хашек, беше писал доста отдавна доста научно обеснение защо така става, ама в главата ми е останал само израза "малки обороти и голямо термично натоварване".Изпитах го при първото ми излизане на дълъг път и опита да изкача някои места около Витиня на четвърта :oops: . Така че, гледай тези експерименти да не доведат до някоя "инфекция" .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, благодаря.

 

Знам за това, изчел съм почти целия стар форум.

 

Аз съм чел някъде, че освен тая звънката детонация има и една скрита, нещо като шушнене, която се появява при много големи натоварвания на неподходяща предавка - точно твоя случай с Витиня.

И която наистина води до скоростно прегряване на мотора.

 

Дебитът на водната помпа също не е безграничен и при ниски обороти потокът антифриз не е достатъчен да охлади мотора достатъчно бързо.

 

Проблемът на бензиновите мотори е че нямат регулатор, който както при дизелите да държи сравнително постоянни обороти при рязка промяна в товара, например при потегляне от място.

Не съм карал дизелов мотор, но колегите изтъкват това като основно предимство - пускаш съединителя и колата потегля сама, без да се налага да играеш с педала на газта, макар всеки да е свикнал до болка да потегля :mrgreen:

 

Ще внимавам, пък и става въпрос за потегляне - кратковременен режим - не за камионското каране - да държиш четвъртата докато почне да гасне мотора по баира :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Проблемът на бензиновите мотори е че нямат регулатор, който както при дизелите да държи сравнително постоянни обороти при рязка промяна в товара, например при потегляне от място.

Не съм карал дизелов мотор, но колегите изтъкват това като основно предимство - пускаш съединителя и колата потегля сама, без да се налага да играеш с педала на газта, макар всеки да е свикнал до болка да потегля :mrgreen:

...

 

И бензиновите инжекциони имат такава система - система за празен ход. Просто бензиновия мотор няма такъв въртящ момент както дизела и по-лесно гасне. Иначе съм го правил с Vectra-та, но малко разсейване и гаснеш.

 

Що се отнася до загряването - Goga, Шкодите със заден РАДИАТОР загряват като се карат на ниски и средни обороти при пълно натоварване (магистрала примерно). Проблемът е че перката за охлаждането не се върти достатъчно бързо за да охлади радиатора. На ниска предавка с по-високи обороти духа като за световно и охлажда безумно. Със 100S-а никога не сме имали проблем през Витиня. Виж друго беше със 120ката. На нея на ниска скорост не и стига въздушен поток да и охлади радиатора и ако не включи перката прегрява. Между другото и Vectra-та беше така.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.