Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Я си кажете мнението за това - джанти 17" с какви гуми


Recommended Posts

Ще си купувам джанти 7,0J x 17" Pegasus, но се чудя с какви гуми да са :roll: По каталог ми ги дават 225/45/17, но аз мисля за 205/50/17

 

Вие как мислите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stenly

    16

  • PRR

    10

  • zloQQ

    9

  • votolom

    7

Най-много писали в темата

Аз лично, бих взел по-високите гуми, поради 2 причини. 1) Пазиш джантата от ръбатите и озъбени дупки; 2) Повечето гума (така да се каже) поема повечко неравности от пътя и колата вози по-меко. Демек, всеки път, когато спреш, бъбреците ти ще са на мястото си, а не на платното за движение :mrgreen: 50 или 45 - разликата наистина е малка и може би е субективно това, което написах, но аз съм с 16" джанти и височина на гумата 55 при 205 - разликата с 45 е дооооста осезаема (за мен). Обаче сега като се загледах, не съм сигурен, дали двете гуми няма да са почти на една височина, тъй като това 45 или 50 е %-но съотношение... абе с 2 думи - еднакви са гумите във височина (измерена с линийката) - разликата в диаметъра е сигурно не повече от 2-3 мм. Значи, ако аз избирам, бих се съобразил с 2 показателя - коя гума повече ми харесва и коя цена повече ме устройва. Но при такива джанти, определено бих наблегнал на това, коя повече ме кефи. Колата ще изглежда еднакво с 45 и с 50 при показаните от теб размери - за 45 > 225/45/17 и за 50 > 205/50/17

А какви гуми си харесал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На гуми не съм се спрял още, но така като гледам цените са почти еднакви! Притеснявам се обаче дали с 225 колата няма да се спъне :roll: въпреки, че от Шкода дават този размер :? В момента съм с 195/65/15 :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено колата ще изглежда много яко с по-големите джанти,но се чудя като теб дали ще ги понесе тези 17-ки?!Определено обаче колата ще стане звяр,така че ако питаш мен-взимай! :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На гуми не съм се спрял още, но така като гледам цените са почти еднакви! Притеснявам се обаче дали с 225 колата няма да се спъне :roll: въпреки, че от Шкода дават този размер :? В момента съм с 195/65/15 :idea:

 

Ами ако сложиш 225/45/17, няма да има никаква разлика в диаметъра на колелото ти от този, който е в момента (със 195/65/15). Ще имаш дет' се вика по-голямо участие на алуминия в общия диаметър - с 2" ;)

Колата определено ще се спъне, но това би било притеснително, ако се пускаш да драгчета и гониш 12 сек. на 400 метра. Ако обаче ще го правиш за кеф - няма к'во да му се чудиш. Аз лично се съобрзявам с 2 неща, заради които не съм метнал 17" все още. Харесвам си оригиналните 16" много - това е едното (и май по-важното като се замисля...ма наистина мноо им се кефя), а другото - цената на 17"... Тези гумета, които искам да пазарувам са 270 без ДДС за 16", а за 17" - 375... 5 гумета по 100 леФФФчета... Някак си предпочитам да ги налея в резервоара тези 500, които идват като разлика или по-скоро да ги дам за 2-3 уикенд-а в планината лятото... Ма това си е лично мнение де :P ...к'во да направя, като планината повече ме кефи от 17" :mrgreen:

Иначе си мисля, че щом ти харесват 17" или 18" дори - няма какво да му мислиш, дали ще се спъне колата ако няма да се ръчкаш с нея. Правиш ли го за кеф и външен вид - не трябва да те спира нищо! Все пак тея коли са за удоволствие - нали така :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако сложиш 225/45/17, няма да има никаква разлика в диаметъра на колелото ти от този, който е в момента (със 195/65/15). Ще имаш дет' се вика по-голямо участие на алуминия в общия диаметър - с 2" ;)

Колата определено ще се спъне, ...

 

Няма логика :mrgreen: Ако диаметъра остане същия по-скоро би трябвало динамиката да се подобри защото гумата (+джантата) стават по-леки. Виж, ако увеличиш диаметъра динамиката ще намалее. Ако го намалиш би трябвало да се увеличи.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че в никакъв случай не трябва да слагаш 17-ки и 205 гума. Отивай направо на 225 или нагоре,ако джантата и финансите ти го позволяват. 205 не е чак толкова широка гума и на 17-ки няма да стои добре. Като я раздуещ малко в гумите (с 225) ще е доста по агресивна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика :mrgreen: Ако диаметъра остане същия по-скоро би трябвало динамиката да се подобри защото гумата (+джантата) стават по-леки. Виж, ако увеличиш диаметъра динамиката ще намалее. Ако го намалиш би трябвало да се увеличи.

 

Поздрави

 

Такава е теорията наистина. Но моята практика показва обратното. Запазихме диаметъра увеличавайки джантата - колата наистина се спъна. Не много, но достатъчно, че да се забележи на 400 метра. Колата беше 525 БМВ, а гумите > от 195/65/15 сложихме 225/45/17... но не помня марката и модела н 195-ките - 225 бяха Мишлен-и. Човека, който караше колата - собственика.

Иначе теорията наистина е такава, каквато казва PRR. Що при т'ва БМВ така стана - не знам. На друга кола не съм пробвал. Ма пак казвам - беше малко "спъната" колата. Ако не се засича време, не мисля, че може да се усети от возещия се :) Нали все пак тук говорим за джанти, които да ти е кеф да гледаш, а не да се стремим да подобряваме рекорди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заграях :mrgreen:

 

"Спъването" идва от по-голямото съпротивление на гумите. Слагайки 225-ци вместо 195-ки увеличаваш контактната площ с 3см. Това е доста. От там се качва значително и съпротивлението при търкаляне.

Ако беше запазил ширината (195) щеше да е друго.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заграях :mrgreen:

 

"Спъването" идва от по-голямото съпротивление на гумите. Слагайки 225-ци вместо 195-ки увеличаваш контактната площ с 3см. Това е доста. От там се качва значително и съпротивлението при търкаляне.

Ако беше запазил ширината (195) щеше да е друго.

 

Поздрави

 

:smt044

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дамммм, найстина ми помагате в избора, за което благодаря сърдечно :smt043 На 17-ка със широна J7 205-ците не стоят никак лошо, но пък ако не се усеща усезаема разлика, както казва zloQQ ще се метна на 225 :D Рекорди на 400м. няма да правя :lol: Страх ме е да не се наруши динамиката....

 

Иначе според мен минусите са: воланът става по-тежък; динамиката се нарушава; повечко харчене на гориво; возията се влошава (нямам представа дали осезаемо);

 

Плюсове: обожавам тези джанти; колата става по-стабилна в завой (не, че сега не ми е достатъчно стабилна :roll: ; ами май са това плюсовете :roll:

 

PRR значи ако сложа 205/50/17 колата ще се спъне повече (диаметър 637мм), отколкото ако сложа 225/45/17 (диаметър 634мм) :?:

 

jorko-vinoirakia благодаря за линка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR значи ако сложа 205/50/17 колата ще се спъне повече (диаметър 637мм), отколкото ако сложа 225/45/17 (диаметър 634мм) :?:

 

Обратното :mrgreen:

Разликата в радиуса е 0.4%, т.е. пренебрежима!

205 са по-тясни и съответно с по-малко съпротвиление. 225 е по-широка и с по-голямо съпротивление.

 

Поздрави

 

PS: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR значи ако сложа 205/50/17 колата ще се спъне повече (диаметър 637мм), отколкото ако сложа 225/45/17 (диаметър 634мм) :?:

 

Обратното :mrgreen:

Разликата във външния диаметър е 0.6%, т.е. пренебрежима!

205 са по-тясни и съответно с по-малко съпротвиление. 225 е по-широка и с по-голямо съпротивление.

 

Поздрави

 

Дам и аз така си мисля и затова май се ориентирам към 205-ците :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилемата е следната:

 

тесни гуми (малко съпротивление) - висока максимална скорост, малка стабилност, нисък разход, евтини гуми, бавен старт 0-50 (превъртане)

широки гуми (голямо съпротивление) - ниска максимална скорост, голяма стабилност, висок разход, скъпи гуми, бърз старт 0-50 (трудно превърта гуми)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото имат 500++ кончета под капака и им е много по-важно да са стабилни отколкото да добавят 5-10 km/h към максималната си скорост която, между другото, на доста от тях е електронно ограничена!

 

Поздрави

 

PS: Ти би ли карал (всекидневно) кола дето вдига 350km/h но не може да вземе два завоя?!?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не разводняваме темата.. Аз бих се съобразявал най-вече с цената на гумата,която все пак тряба да е и хубава. А за цената не мога да бъда по-съгласен с теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,тогава не мога да си обясня защо Lamborghini-тата (и не само те) са с широки гуми...Много широки... ;)

 

Кое точно не можеш да си обясниш? 500+ кончета ли? милиш ли че са им проблем гуми - предни > 275/35ZR18 и задни > 345/30ZR19 BSW Tires - това е на стария Viper. На новия не загледах, но пък той милия е 600 катъра :) Ние тук са Шкодички си говорим. И то с голям кеф :mrgreen:

 

П.С. Ебаси к'ви сте бързи! Човек не мое да иде до хладилника за една бира :smt013

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на RS-ката минах от 205 на 215 и нямаше разлика в пъргавостта на колата. Това, което се промени бяха външния вид и поведението в завой,както и старта !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на гумите е еднаква, да не говорим, че в някои случаи, цената на 205-те надминава тази на 225, странно, но факт... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената на гумите е еднаква, да не говорим, че в някои случаи, цената на 205-те надминава тази на 225, странно, но факт... :roll:

 

Не е странно :) Погледни скоростния индекс и ще разбереш, защо някои са по-скъпи от други (говорим за една и съща марка/модел). Същественна разлика в цените има заради цолажа. Както дадох пример с моя избор - 100 кинта на гума (16" срещу 17"). За някой е без значение, за друг е прилично много, трети (като мен майче) - просто смята да ги нагласи другаде тея 500 леа :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на RS-ката минах от 205 на 215 и нямаше разлика в пъргавостта на колата. Това, което се промени бяха външния вид и поведението в завой,както и старта !

 

Като минеш от 205 на 215 разликата е 10 (5%). Като минеш от 195 на 225 разликата става 30 (15%). А, доколкото на мен ми е известно, линейното изменение на широчината на гумата се отразява логаритмично на нейното пътно съпротивление...

Относно пъргавоста - да, до 70-80% от максималната скорост разлика няма да има. При потегляне/спиране по-широките са по-добри. Но минеш ли над 80% от максималната си скорост вече съпротивлението на гумите оказва влияние. За справка - всички рекорди за максимална скорост на ППС (пътно превозно средство) са направени с много тънки гуми!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение - ако имаш възможност (приятел, познат и т.н.) - иди виж как ще стоят 205 гуми на 7-ца джанта. Ако нямаш такава възможност, ще ти подскажа - разпънати ;) Доколкото съм в час с теорията и най-вече с практиката - 205 гуми ги дават като оптимален вариант за 6-ца джанти. Следователно на джантите, на които си се спрял, трябва да сложиш или 215 или 225 гуми. По-горе колегите са изтъкнали предимствата и недостатъците на по-широките и по-тесните гуми. Вярно е, че колата с тези 225 ще се спъне леко, вярно е, че ще усетиш малка разлика в поведението на волана, но според мен това са минуси, които поне аз в твоя случай бих пренебрегнал. В крайна сметка ти с тези джанти търсиш визия, а не динамика ;) Взимай смело по-големите гуми 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.