Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Я си кажете мнението за това - джанти 17" с какви гуми


Recommended Posts

джантата която си избрал е много красива,що се отнася за размера на гумите при по широката 225/45/17 печелиш по-добро поведение на пътя като малък спирачен път,по-малко накланяне в завой,по-добър старт,и малко по-добра возия от 205/50/17 ,а що се отнася за съпротивлението разликата според мен е малка и едва ли това трябва да ти бъде критерий да ибереш 205 особенно ако не си с малък мотор. твърдо съм за по-ниски гуми, но ако караш много и все бързаш много често ще изправяш джанти по нашите "ХУБАВИ ПЪТИЩА"като оптимален вариант може би е 205/55/16

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stenly

    16

  • PRR

    10

  • zloQQ

    9

  • votolom

    7

Най-много писали в темата

Ето няколко снимки на 205-ца поставена на J7 17 цола! Тъй като снимките са на фабий, фрофилът на гумата е 40

 

 

image%5CMilltek-lg-skoda-fabia.JPG

 

87hj.jpg

 

62lh.jpg

 

7849d1137980960-octywheels2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невероятни са,ама на мен и така ми се къса сърцето с мойте джанти, а да не говорим ако сложа 17"... А и май трябва и окачването да се пипа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш един Eibach Pro-springs и е само това ;) Цената е към 600лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eibach - не са някакви :roll: :? И не са по-твърди, разликата е минимална! Но получаваш страхотно стабилна кола ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я и аз да се изхвърля по темата :lol: .

 

При положение, че кихаш пари за 17" джанти (предполагам чисто нови), надали разликата в цената на 205 и 215 гума ти представлява проблем... Ти колата си няма да я караш в аеродинамичен тунел, че да задълбаваш чак толкова много в триене, съпротивление и т.н. Не казвам, че е маловажно, но фактът 2" по-големи джанти моментално ти вдига разхода - оттук нататък от гумата ти зависят няколко стотин грама допълнително.

 

Друга гледна точка, която сте засегнали - визията на автомобила: Предполагам това е една от причините, поради които сменяш 15ките. Не мисля, че има човек от тук, който да оспори, че с по-ниски гуми, ще е по-красива. Така и така даваш една торба пари - защо ще правиш компромиси с високи гуми (от сорта на 50/55) :roll: . Тия гуми стоят като тираджийски на 17"-ова джанта. С по-ниски гуми джантата изглежда още по-голяма, на Октавията на бащата 16"ките са с профил 55 :x - изглеждат на 15ки направо. Друго - по високата гума пази повече джантата, обаче прави балони на борда :arrow: хвърляне на гумата и пак нова... Гуми с профил под 50 не правят балони :!: От което следва, че ще отдават повече на джантите - Пегасуса, до колкото съм запознат е заводска джанта - с 2 думи, бая здрава е ;) .

 

Возията - хубаво е човек да си направи сметка преди да се впусне в едно такова начинание, да си зададе въпроса: "Аз спортна кола ли искам да карам, или туристическа :?: " Компромисният вариат между тези 2 крайности според мен води до едно голямо НИЩО :oops: :!: Мога да назова доста примери, но надали някой изобщо е прочел мнението до тук, така че спирам...

 

Успех в избора и да пуснеш снимки ;) .

 

П.п.: За пружините - ХОРА, разберете 1 и го запомнете - спортните пружини са ПО-МЕКИ от заводските, за да може колата да ги "смачка" повече, демек да легне по-долу. ТВЪРДОСТТА на окачването е резултат на АМОРТИСЬОРИТЕ - спортните такива правят колата наистина стабилна. Комбинацията на спортни пружини с нормални амортисьори води до прецакване на амортисьорите - изпитано е от мен ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... при по широката 225/45/17 печелиш ... по-малко накланяне в завой...

 

Това пък защо? Накланянето не зависи от от широчината на гумата а от пружините и/или от височината на гумата.

 

... но фактът 2" по-големи джанти моментално ти вдига разхода

??? Разхода се влияе от ширината а не височината. Нали все пак говорим за еднакъв външен диаметър :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но фактът 2" по-големи джанти моментално ти вдига разхода

??? Разхода се влияе от ширината а не височината. Нали все пак говорим за еднакъв външен диаметър :mrgreen:

 

Поздрави

 

А тежестта на джантата ;) , мисля, че също товари повече... Не знам дали си вдигал 13" и след това 15" - разликата в тежестта е доста голяма. Да не говорим за 15" и 17"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline aз го прочетох мнението :lol:

 

На практика няма разлика в диаметъра на 225/45/17 и 205/50/17 (само 2мм. е), та колата с тях ще изглежда еднакво! Не че искам да правя от Октито спортен автомобил, но просто обожавам тези джанти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaa, Koko! Много не си прав :mrgreen: Ако загледаш старите състезателни автомобили ще забележеш че те са с огромни гуми и малки джанти. Сега нещата се обърнаха. Причината - преди гумата е била по-лекия материал от двете. Сега алуминиевите джанти са по-леки от самата гума. Затова производителите се стремят да увеличат джантата за сметка на гумата с което да постигнат намаляване на цялостното тегло на колелото. От тук следва че джанта с по-голям диаметър (в комплект с гумата де) ще тежи по-малко от тази с по-малък диаметър. Капиш?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.п.: За пружините - ХОРА, разберете 1 и го запомнете - спортните пружини са ПО-МЕКИ от заводските, за да може колата да ги "смачка" повече, демек да легне по-долу. ТВЪРДОСТТА на окачването е резултат на АМОРТИСЬОРИТЕ - спортните такива правят колата наистина стабилна. Комбинацията на спортни пружини с нормални амортисьори води до прецакване на амортисьорите - изпитано е от мен ;) .

 

 

Има различни видове пружини, такива, който смъкват купето с -25мм и такива, който до смъкват с до -60,70... Не може да се говори за спортните пружини под един знаменател! На Фабиа РС с Eibach Pro Кit и заводски амортисьори, колата спи ;) Идеята на този кит е да се използва със заводските амортиьори! Карал съм таква Фабиа 3 месеца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ме убедиш, че 17" джанта тежи по-малко то самата 17" гума :!: :!: :!: Освен с електронна везна :mrgreen: , но изпадаме в подробности - според мен не си прав. Може би говориш за магнезиеви джанти на състезателни автомобили, за тях не бих спорил, не съм запознат. Но пък през ръцете ми (колата ми - говоря за Фаворита) са минали джанти от 13" до 17" включително (само с 16" не съм я карал)!

 

П.п.: Стенли, принципа е такъв! Тези пружини, които се продават от тунинг фирмите като Айбах в никакъв случай не са по-твърди от заводските, най-много да са направени с 1/2 или 1 витка по-малко, а да са със същата твърдост. Тогава колата, ще е леко по-долу( пак съм го правил на моята кола ;) ). Но не си споменал (май :roll: ) ти за какви пружини точно говориш ;) .

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо за гумите-205 на 17 са редки,скъпи и не оптимални варианти.17ките почват от 225-най-масови снай-добро предлагане в БГ.Относно съпротивлението и разликите в масите-няма почти няма

разлика-но ниската гума дава в пъти по-добро усещане за пътя от високата,но пък вози по-твърдо-45 е оптимум вариант за лятна гума.Относно Ейбаха-това си е оригинална част на Шкода каталога за Фабия и има много по-добри характеристики на сгъване и разгъване,снишава колата и не влияе на конфорта(запазва се и гаранцията)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ме убедиш, че 17" джанта тежи по-малко то самата 17" гума :!: :!: :!: ...

 

Koko,

 

Не сравнявам теглото на гумата с това на джантата. Идеята е че едно време са пестили тегло като са правили по-големи гумите (т.е. малки джанти - 13-14ки). Сега е обратно. Използваните метали са по-леки и правят по-големи джантите (примерно 17-18-19ки) с по-ниски гуми. Крайния резултат е по-малко колело (гума+джанта). Ей това се опитах да обясня. Ама явно не достатъчно ясно :oops:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да избереш ти желая успех! Най-важното е как ще изглежда колата и на ТЕБ да ти харесва ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирам се към 225/45/17 :D

 

Знаем джантата и размера на гумата вече! Кажи сега марка/модел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сигурни ли сте че на Фабията може да и се сложат 225, Щото като гледам мойта с 205 и ми се струва, че с дебелина 225 няма да се събере. И относно балоните на моите 205/45 16 имам точно 3 броя така, че това това че няма балони на нископрофилните гуми не е вярно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам за теб-но аз съм невероятно доволен от заводските джанти и гуми!Аз тез 16 в кви дупки съм влизал(по-родните хубави пътища)направо сърцето ми се къса-и за година и половина не са кривнали-нито баланс се е налагало да им се прави-нито гумите имат балони-по-едно време бях се навил 17ки да слагам-но се отказах именно заради факта-че завоското си е заводско.Имам един авер с фабия със много хубави джанти 16ки-но тои си каза-през 10к ходя да ми ги изправят с хубавите ни пътища!А за тези който не са идвали скоро към Добрич мога да кажа-че булевардите и главните артерии са асвалтирани изцяло преди около година и половина!Така че мога смело да кажа-че добрич няма ДУПКИ!(като изключа гетото-там е като в Беирут-когато има дупка се взема кола от моргата и с нея се запълва!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сигурни ли сте че на Фабията може да и се сложат 225, Щото като гледам мойта с 205 и ми се струва, че с дебелина 225 няма да се събере. И относно балоните на моите 205/45 16 имам точно 3 броя така, че това това че няма балони на нископрофилните гуми не е вярно. ;)

 

Мен, не влизаш често вече :lol: Пуснах темата за новата ми Октавиа :) Иначе за Фабиа-та 225 си е доста широка гума :roll: Според мен ще се търкат в подкалниците :mrgreen:

 

BlackPearl Става дума за заводски джанти :D

 

zloQQ Изобщо си нямам идея какви гуми да слагам :roll: Как са Fulda :roll: Marangoni Zeta Linea :roll: Като шарка ме радват, но като гуми май са гола вода :roll:

 

14.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнявал съм спортни и обикновенни пружини на старото ми Ауди. Една до друга са апсолютно еднакви, с еднакъв брой намотки, просто на спортните телта е по-дебела. Като махнах обикновенните пружини и сложих спортните колата се вдигна с около 3 см. Относно гумите 17-ки, братовчед ми караше с 225/45/17. За два месеца на всички гуми имаше балони, а джантите бяха супер прави. Един приятел гумаджия ми каза, че е по добре да караш меки Джанти за да не хвърляш гуми, а по добре да изправяш джанти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, щом е за Октавия слагай по големите. Определено ще седят по-добре не за друго. И внимателно с дупките щото гумите са по-скъпи от джантите. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ Изобщо си нямам идея какви гуми да слагам :roll: Как са Fulda :roll: Marangoni Zeta Linea :roll: Като шарка ме радват, но като гуми май са гола вода :roll:

 

14.jpg

 

Ето ти тогава една подобна шарка - личния ми фаворит ;) До сега карам с Yokohama AVS Sport и съм страхотно доволен - лично за мен - това е гумата! (Карах и с Continental ContiSport Contact, но не съм толкова доволен). Следващата ми гума ще е същата - Yokohama де. На сухо, на вода - няма никакви проблеми. Скоростния индекс W е повече от колкото ми трябва - така че не е проблем да се кара с 200 продължително време (тя колата няма к'во да я мъча повече...толкова си може някъде...а и аз май се отказах от високите скорости вече). Каналите са достатъчно широки и изхвърлят водата директно встрани от гумата. Лично на мен повече ми харесва това, от колкото да имам 2 допълнителни канала през цялата гума (това си е мое мнение). Освен това, навъртях около 60-65К с тези гуми и...още има живот в тях! Втория ми избор би бил Мишлен! :)

15.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.