Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Оранжевата светкавица


skodka

Recommended Posts

Здравейте, мисля да направя тема за мойта шкода(картинки после)! Имам я от 1.5г, но никога не съм си мислил какво карам и ЗА какво карам. От 4-5 месеца карам доста и се появиха някои въпроси... Колата е поддържана от Сашо, но до такава степен, че да върви - ама че не пали от първи път, тропа, тече и т.н. дребни проблеми разбрах, че няма да ми ги реши никой. Попаднах на форумчето, изчетох го за 2- 3 дена, позачетох книжките и се влюбих още повече в шкодилака! Решил съм да я правя яка (идеята за друг двг отпадна след консултация с джоба ми) - да работи перфектно, да изглежда добре отвсякъде - абе перфектната кола! В резултат - всички пластмаси са вкъщи - готови за чистене, а светкавицата за леки кръпки и нова боя! И тука 2 въпроса изскачат:

1. Ако я боядисам в 2 цвята - светло и тъмно оранжево, КАТ-аджиите ще ми се сърдят ли?

2. Опитах се да сваля отоплението без да чета - "счупих" маркучето за обезвъздушаване и свалих само 2 болта. После прочетох, че трябва да се махне водата, вентилатора да се освободи и т.н. ТА: като махна течността да прочистя ли по някакъв начин системата - не знам дали предишния собственик го е правил и не ми се мисли каква гняс тече там? И сваляйки отоплението ще има ли някаква изненада - искам само да видя дали не тече нещо вътре - капе антифриз. Смисъл мога ли да сваля само пластмасата, без да пипам самите устройства вътре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • skodka

    27

  • corropt

    8

  • biser.or

    6

  • yosif

    3

Най-много писали в темата

По принцип системата се източва посредством две пробки под колата да дългите тръби до отпред и ако има някакви боклучета те сами се стичат. Като свалиш кожуха на парното може да погледнеш дали всичките му клапи работят, както и да го отвориш и да промиеш питата на радиатора, за да се почисти от прахта. Вземи си нова гумичка за кранчетно на радиатора на отоплението - обикновено от там капе, а е евтина и се сменя лесно дори и без да се сваля парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен аком колата ти е два цвята,а в талона не са описани двата цвята ще ти правят проблем...доколкото снам след смяна на цвета минаваш през КАТ..иначе могат да ти я спрат от движение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако я боядисам в 2 цвята - светло и тъмно оранжево, КАТ-аджиите ще ми се сърдят ли?

 

Да. Освен ако не я пререгистрираш с основен цвят Х и допълнителен цвят Y. BTW приятел караше служебно коли на Office 1. Два пъти го глобявиха за това че надписите не са споменати в талона. С други думи - не рискувай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите! Големи пичове сте!

Днес се качих да свърша малко работа и ... в краката ми изтече ръждива вода! Бях забравил за белята от вчера :oops: ! Източих малко да няма въздух и с един пирон запуших дупката 8) ! Абе тая шкода има баси парното,(ако не ми се е прецакала с-мата, че без уреди се кара гадно) - на 3тата минута пукнах от жега - духаше директно от тръбите, махнах да не обикаля нагоре! Имам някаква идея как да съкратя пътя му - но за това - по-нататък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купонът тече с пълна сила!!! Днес свалих отоплението и скъсах 1 жица и откачих 2, все от вентилатора! Както и да е - дойде заветното време за кърпене - та, мога ли да сложа 1-2 тръби и ламарина някъде по предницата, та да я подсиля - удряли са ме няколко пъти(1 даже и аз бях вътре :oops: ) ??? Или да не се занимавам с глупости??

307694_orig.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята не е лоша да подсилиш малко колата. Ако се вземе предвид колко е стара като технологий , модел и година няма да е зле да наслагаш навсякъде тръби и метални релси :) :mrgreen:

При съвременните коли до някаква степен тенекиите поемат част от енергията на удара за да се предпази шофьора. При удар се получава следното: много смачкана кола и невредим шофьор.

 

имаше някаде по форума пуснат линк към краш тест със естел-ка.:)

по -добре не го гледай, при удар 40км/х колата става на баница.:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска(вчера) гледах разни краш тестове и си направих някои изводи, но нямам време - в сряда ше ходя да я правим извън София и затуй питах някой няма ли идеи??! Иначе сега уча механика и тва може да помогне - на краш теста с естелката кормилото отиваше нагоре и ... Ако силата се насочи надолу .... абе засега планове! Иначе мисля да правя това:

308439_orig.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен си се захванал с идея, която не си заслужава. Какъв е смисъла да усилваш само част от купето? Това, че учиш механика е добре, но ти нямаш нужните познания и най-вече опит за да реализираш една по-безопасна Шкода. В повечето случаи от незнание такива проекти са обречени на провал, Така както си го нарисувал веднага ще те попитам - каква ти е гаранцията, че това предно усилване при удар, вместо да се смачка, няма да влезе в купето и да ти смаже краката? Според мен трябва да наблегнеш на запазване на вътрешността на купето цяла при удар, а не да пазиш предницата. Въпреки че и за това се изискват години опит и практика ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се изразил правилно! Искам да подсиля само предницата - при евентуални удари и подпирания, каквито са ми правили! Иначе още много имам да уча, за да успея да я направя достатъчно здрава, за да не гушна букета при централен удар (чукам на дърво)!!! ТА....

Днеска свалих цялото отопление и го разглобих - в резултат изтече около 200мл антифризче, трябваше да я обезвъздушавам, баща ми без да иска ми "откъсна" бронята отдясно... Естествено не послушах колегата да си взема гумичка за кранчето (то сега тече като водопад), уредите ми показваха, че колата прегрява, утре трябва да тръгна извън София... Ядосах се и я закарах при Сашо(беше 7 часа, а той ми е най-близко) - утре ше видиме дали ще ми я оправи! Малко снимки на звяра:

070403_124421.jpg

070403_124440.jpg

070403_124454.jpg

070403_124511.jpg

070403_124530.jpg

070403_124545.jpg

070403_124600.jpg

070403_124647.jpg

070403_124713.jpg

070403_124730.jpg

070403_124750.jpg

070403_124810.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехааа - позакърпих положението! Разходихме се до едно селце на близо 60 км. от София - хем на гости, хем да ударим 2-3 нита безплатно!!! Понаучих туй - онуй за кърпенето, ама нямахме матри'ал, щото моя приятел беше изпуснал факта да каже на дядо си, че отиваме да кърпиме... :oops: Както и да е - фанахме се и ...

070405_125827.jpg

070404_194809.jpg

Интересно е, че след китосването не може да се разбере къде е била дупката:

070404_194416.jpg

Гаджето в действие:

070405_130120.jpg

Главния виновник за кърпенето:

070405_144638.jpg

070405_150622.jpg

070405_134902.jpg

070405_160809.jpg

070405_164444.jpg

Тука я поливаме да порастне и стане хубава октавийка 8) 8) :lol: :

070405_170438.jpg

070405_170652.jpg

070404_164655.jpg

Са остава запълване с влакнест кит и почваме яко тюнинг :mrgreen: !

Искам да похваля Сашо и най-вече Жиката - смени ми цялото отопление сравнително бързо и ми обясняваше всичко! На тръгване скъсах жилото на газта, ама и него опаткахме в суматохата! Доволен съм, ама няма пълно щастие! Искам да попитам колегите със 120-ки на газ - с 3-ма човека ми се налагаше да качвам баири(не много стръмни, но горе - долу дълги) на 2-ра скорост с 35-40 км/ч!!! На бензин бях на 3-та с 40-45!!! Това нормално ли е?

На връщане ми изгаснаха късите!!! Имам габарити и дълги, ама къси - не! Дали не е от ключа??? Може ли и 2-те крушки да изгорят едновременно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:evil: :evil: :evil: asd :smt46 ЛЕЛЕЛЕ колеги, помощ! Тия дни се скъсах от бачкане и ми се налагаше да се връщам вечер, че даже и извън София! Отврат е да менкам дълги - габарит и фаровете целите са ми налепени с изолирбанд! Допреди малко я гледах и съм бесен - нито ключа не е, нито бушоните, нито крушките(едната я настъпих и ми идеше да се направя харакири с нея - 3 кинта назад!!!) и кабел не видях скъсан! Сега сядам да чета в книжките, но моля, ако някой знае - да помогне!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за лоши връзки или нагар по куплунга на ключа - къси дълги.

Ако имаш култицет тръгвай по веригата от бушоните наред по веригата да видиш къде ти се губи напрежението. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за лоши връзки или нагар по куплунга на ключа - къси дълги.

Ако имаш култицет тръгвай по веригата от бушоните наред по веригата да видиш къде ти се губи напрежението. Успех

Мерси - ще видя за нагар, макар че в бързината не съм забелязал. А мога ли да сменя всички кабели с някакви по-тънки и онея черните, големи пластмасови неща, дето ги свързават, защото като ги видя направо побеснявам????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам кой са тия черни кабели ама по-тънки не слагай!! нали се сещаш, че те се сматани за тока който нормално ще протича през тях.

 

търси проблема с мултицет в ръка.

 

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам кой са тия черни кабели ама по-тънки не слагай!! нали се сещаш, че те се сматани за тока който нормално ще протича през тях.

 

търси проблема с мултицет в ръка.

 

успех

Тия черните се казвали клеми или по-точно клемни секции :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз малко се обърках и си мислех че пишеш за черни кабели. а тези черни клеми ако те дразнят и искаш да ги смениш какво ще сложиш на тяхно място???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз малко се обърках и си мислех че пишеш за черни кабели. а тези черни клеми ако те дразнят и искаш да ги смениш какво ще сложиш на тяхно място???

nz, някакви по-малки, но може би най ме дразни начина, по който се захваща кабела в тях и как се включват една в друга - не е плътно(може би са стари) !!! Имам идея да я направя шкодата с уникален интериор, ама малко $ ми трябват! Та тея кабеляци и клеми заемат малко повече место, ама засега ще се съсредоточа в другите неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно реле, което превключва къси-дълги и може да е залепнало на дълги - намира се точно пред шофьора, извън кабината в улея, дето са мотора на чистачките, парното и миячката.

Отвори му кутията - издърпва се лесно - виж дали цъка.

 

Всъщност просто включи фаровете и пробвай да смениш къси-дълги - релето ще се чуе как щрака.

Ако щрака, може някой кабел да е скъсан или изхлузен от клемите му - отдолу на основата на релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно реле, което превключва къси-дълги и може да е залепнало на дълги - намира се точно пред шофьора, извън кабината в улея, дето са мотора на чистачките, парното и миячката.

Отвори му кутията - издърпва се лесно - виж дали цъка.

 

Всъщност просто включи фаровете и пробвай да смениш къси-дълги - релето ще се чуе как щрака.

Ако щрака, може някой кабел да е скъсан или изхлузен от клемите му - отдолу на основата на релето.

 

 

Тоя модел са без това реле.Най вероятно проблема е от фасунките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. На мойта се бяха изгърчили пластинките за маса и на двата фара - какъв ли зор видяха?!

Ама той рече, че ги е отварял?!

Ба тия фарове - са отивам да ги мъча с пълна сила :evil:

Тва е, предавам се! Утре отивам при Сашо-не мога сам да се оправя и без туй имам да му давам 20 кинта. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:!: Здравейте пак съм тука! Значи оня ден при Сашо Гелето ми прегледа системата и стигнахме до виновника - лукасът. Някакъв кабел се беше "разнитил"! Много глупаво е измислен, ама карай. Той ми го разръчка с една отвертка и ми каза, че може да изкара - може и не, трябвало да се запои! Снощи пак ми изчезнаха късите и тва ме накара да махна тоя проклет лукас и да го разгледам! Видях кои е кабела - дебел и бежов, обаче не се появяват фаровете, като го притискам!!! Появяват се като допра пластинката към която е хванат(двойна) с тази под нея! Като гледам те не се мърдат с никой от лостовете, но не знам защо са разделени. ТА: да изкривя ли тая пластина и да си имам фарове??? Щото ме е страх утре да не намеря само пепел пред блока... И снимки бих сложил, ама не мога в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.