Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Оранжевата светкавица


skodka

Recommended Posts

Здравейте колеги! Минаха 1-2 ремонта, време на безпаричие(мерси на Сашо за подаръците smile159 ) и малко каране ~ 600km , та сега имам няколко въпросТа.

1. Преди време един пич ми даде идея, свързана с охлаждането - да се направят някакви неща (не знам как се казват :oops: ) - които да вкарват въздух към помещението на двигателя, кат ей на тва порше пред задната гума, примерно:

porshe.jpg

Дали ще има смисъл?

2. Мисля си да сложа компютър и малко телевизорче(черно-бяло за 50лв 7 инча) ама не знам няма ли да харчи много ток. Компютърът ще сглобя да е възможно най-енергоспестяващ. Тука искам да ме посъветвате - кое ще е по-добре - да са вързани към акумулатора или да си взема нещо такова, ама към 250 вата: http://www.jarcomputers.com/cgi-bin/jar ... T12220160W

3. Имаше една тема за тунинг на двигателя ~ 1000 лв, но ме притеснява, колко ще км. издържи той? И четох, че при слагане на турбо му се скъсява живота, ама кой - до изхвърляне или до основен ремонт? Също четох, че при смяна на някои неща с такива от Заз се удължава времето до основен ремонт. Питам ви, защото много я обичам тая кола и не ща да я сменям! Всички ме ръчкат да си взема някаква по-нова, ама аз не ща! Решил съм да я правя кола на удоволствието - ще сложа едно наргиле вътре, ще сменя салона с плюшен и ще си седим с приятелите на някое красиво място и ще се кефим на живота! Това за двигателя надали ще е преди нова година, но искам да знам отсега дали да пестя.

Засега толкоз - за зимата имам идеи как да се сложат едни нагреватели в парното, ама сега не ми се занимава с това!

П.С. извинете ме, че пиша технически неграмотно, но от ~2 месеца не съм чел нищо и не мога да се сетя в момента, а и съм на работа! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • skodka

    27

  • corropt

    8

  • biser.or

    6

  • yosif

    3

Най-много писали в темата

1 - въздухозаборници се казват "нещата" и са напълно излишни според мен, тъй като при 120 радиатора е изнесен отпред, именно с цел по-добро охлаждане. При 1000 МВ, 100/110 си ги има фабрично, защото радиатора е в двигателния отсек. А при Поршето от снимката ги има поради простата причина, че двигателя се намира отзад и с въздушно охлаждане ;) .

 

2 - Не мога да ти дам съвет за това. Личното ми мнение, е че е по-важно първо да си стегнеш колата (тенекии, ходова част и тн) и после да мислиш за тези екстри.

 

3 - Както каза колегата Redline__ в една друга тема - тунинга на двигателя на 120 се състои от две стъпки. Първо махаш 120-ковия мотор и второ - слагаш такъв от Фаворит (при повече желание и финансови средства, може и 1,6 от Фелиция :mrgreen: ). Слагането на турбо не знам доколко си заслужава труда и средствата.

 

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 - въздухозаборници се казват "нещата" и са напълно излишни според мен, тъй като при 120 радиатора е изнесен отпред, именно с цел по-добро охлаждане. При 1000 МВ, 100/110 си ги има фабрично, защото радиатора е в двигателния отсек. А при Поршето от снимката ги има поради простата причина, че двигателя се намира отзад и с въздушно охлаждане ;) .

 

2 - Не мога да ти дам съвет за това. Личното ми мнение, е че е по-важно първо да си стегнеш колата (тенекии, ходова част и тн) и после да мислиш за тези екстри.

 

3 - Както каза колегата Redline__ в една друга тема - тунинга на двигателя на 120 се състои от две стъпки. Първо махаш 120-ковия мотор и второ - слагаш такъв от Фаворит (при повече желание и финансови средства, може и 1,6 от Фелиция :mrgreen: ). Слагането на турбо не знам доколко си заслужава труда и средствата.

 

Поздрави! :)

За т.2 тя колата си е стегната на 6, аз за това си мисля за екстри smile153

за т.3 Искаше ми се да е с тунинг, за да е уникална, ама всичко зависи от това, колко ще издържи, защото мисля да си я карам още бая време! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.1 няма смисъл гогата ти каза защо

т.2 наргиле и черно бял телевизор хахахахх... по добре си спести наргилето и си вземи цветен телевизор. Ти ако ще си взимаш си купи такъв дето да може и на 12В да работи. няма смисъл от адаптори и такива неща като на снимката. ще имап по голяма консумация.

т.3 тези 3 лагера на коляновия вал няма да издържат много на надуването на турбото. според мен тоя двигател не е за тази цел, въпреки че го видяхме работещо на срещата на соколския манастир.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.1 няма смисъл гогата ти каза защо

т.2 наргиле и черно бял телевизор хахахахх... по добре си спести наргилето и си вземи цветен телевизор. Ти ако ще си взимаш си купи такъв дето да може и на 12В да работи. няма смисъл от адаптори и такива неща като на снимката. ще имап по голяма консумация.

т.3 тези 3 лагера на коляновия вал няма да издържат много на надуването на турбото. според мен тоя двигател не е за тази цел, въпреки че го видяхме работещо на срещата на соколския манастир.

Всичко е в идеята, не разбрахте ли? Мога да си взема и лаптоп да си закача на тавана (все пак с компютри се занимавам), идеята е друга - отвътре ще е в ретро стил всичко и тая кола ще е единствената на Балканите, а защо не и на света! А за наргилето не виждам нищо смешно - пробвал ли си да си легнеш в шкодата с гаджето/жената и да си пускате щастливо облачета дим, гледайки залеза/изгрева, слушайки блажено някоя балада?

т.3 То тва турбо и аз не знам за кво ми е - надали ще се правя на рацер - не обичам високите скорости - живее ми се!

Искам колата да стане готина и тайно се надявам да успея по-скоро(пусто пестене), та да дойда на някой събор да ви се похваля! smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за наргилето не виждам нищо смешно - пробвал ли си да си легнеш в шкодата с гаджето/жената и да си пускате щастливо облачета дим, гледайки залеза/изгрева, слушайки блажено някоя балада?

 

да ти кажа облачетата при мен ако са не са от наргиле с благовонни тютюни, и ако гледам залез/изгрев слушаики музика с мацка освен, че не обръщам никакво внимание на гледката извън колата, а и не лежа безцелно в нея.............. след това си мисля как може да се свършат толко много хубави неща в такава малка кола ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте колеги! От известно време само чета тука, но... Изпада ми шкода 105 за малко пари. Та... Спирачна помпа, съединител и въобще кое е заменимо с мойта 120-ка? Сега ще прегледам книгите, но искам и съвет. Ако я взема ще пусна тука обява за части, но основно ме интересува за съединителя и помпата. Въпрос на време е да иде за скрап, тъй че моля кажете!

Ей сега видях: "Всички модели 105/120 са с еднодисков сух съединител..." Нали имаше и друг? !05-цата е със старото табло - километража е като на жига - не е кръгъл!

Също и че делкото е друго - разликата е в характеристиката на регулиране на оборотите - какво значи това???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се бой - скачай с двата крака и я взимай ако е с читаво купе. Всичко (почти всичко де) от по - новите може да й се сложи.

Ако е много изгнила, колкото и да е евтина, ще ти излезе по - скъпо от една запазена. Ако се стигне до морга - интересува ме задната й маска, ако е от тия с отворите между стоповете, че може и друго да се сетя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се бой - скачай с двата крака и я взимай ако е с читаво купе. Всичко (почти всичко де) от по - новите може да й се сложи.

Ако е много изгнила, колкото и да е евтина, ще ти излезе по - скъпо от една запазена. Ако се стигне до морга - интересува ме задната й маска, ако е от тия с отворите между стоповете, че може и друго да се сетя...

Значи хич не е изгнила, много интересно е купето - май е 105S. Видях каквото ми трябва и дано някой ми отговори на въпроса в правна консултация - на 99% съм от взимането и и ще я разпродам тука каквото не ми трябва много евтино!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги - изпада тука едно турбо от Alfa Жулиета и се чудя дали има смисъл да го взема и да се пробвам да го сложа или да не се занимавам с глупости?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120ков мотор ще го пръснеш с това турбо. Ако решиш да правиш турбо мотор трябва да го ревизираш основно, преди да го подложиш на такъв тормоз. Освен това турбината трябва да е съобразена с кубатурата на мотора според дебит и налягане и така нататък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120ков мотор ще го пръснеш с това турбо. Ако решиш да правиш турбо мотор трябва да го ревизираш основно, преди да го подложиш на такъв тормоз. Освен това турбината трябва да е съобразена с кубатурата на мотора според дебит и налягане и така нататък

99% съм сигурен, че е от 1.3, ама си останах безработен, тъй че тоя въпрос отпада за дълго време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.