Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За екстри на Октавия 2


van4o_zaguban4o

Recommended Posts

Orange!, вярно, че може да минеш през бензиностанцията и да го измиеш... обаче защо трябва да го правиш по няколко пъти при дълъг път

 

Ми мойте впечатления са, че стъклата се цапат не при движение на колата, а при стоене ... в този смисъл - не се налага да се спира по-време на път, за да се чистят. Ако вали дъжд и се кара бавно - ясно е, че стъклото ще се намокри и тогава чистачката би била полезна. Същото важи и за страничните стъкла ... по тая логика някой може да иска да си поръча чистачки и за тях :D

 

Ясно е, че с чистачка е по-добре, но според някои (като мен) такава чистачка стои доста грозно. От друга страна - не е жизненоважна (в противен случай щеше да се слага сериино, както е на комби). В крайна сметка - всеки сам си решава :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • van4o_zaguban4o

    22

  • Dereal

    5

  • pesho_b

    5

  • Karaibrahim

    4

Най-много писали в темата

Абе, не знам при двойката как е, но единицата, дори и с калобрани, си хвърля кал по задното стъкло :roll:. Особено при по-високи скорости доста сериозно завихря водата по пътя и я праща директно на стъклото отзад :? . Вярно си е, че чистачката донякъде разваля силуета на хечбека, ама и според мен е супер полезна екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Също ми позволи да се усъмня, че като се задвижиш с 60-80км/ч отзад няма завихряне и водата не се лепи по стъклото. А водата от пътя всички знаем каква гнъс е...

 

Абе, не знам при двойката как е, но единицата, дори и с калобрани, си хвърля кал по задното стъкло :roll:. Особено при по-високи скорости доста сериозно завихря водата по пътя и я праща директно на стъклото отзад...

Марто, Гога, недейте така бре :D Почти няма хечбек, който да си хвърля калта на задното стъкло, дори и скоростта да е висока :P Обърнете внимание, че на повечето хечбеци стъклото им не свършва на ръба на задницата, а след него, до въпросният ръб има хоризонтално продължение на купето. Това + наклона на стъклото не позволяват лесното му цапане. Дори по повод на това съм експериментирал с Астрата и о още 2 коли на приятели. Колата се движи по сухи шосе и/или магистрала. Започва да вали. Виждали ли сте при това обстоятелство задното стъкло на хечбек? Ще ви кажа - остава сухо до намаляване на скоростта или спиране :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Също ми позволи да се усъмня, че като се задвижиш с 60-80км/ч отзад няма завихряне и водата не се лепи по стъклото. А водата от пътя всички знаем каква гнъс е...

 

Абе, не знам при двойката как е, но единицата, дори и с калобрани, си хвърля кал по задното стъкло :roll:. Особено при по-високи скорости доста сериозно завихря водата по пътя и я праща директно на стъклото отзад...

Марто, Гога, недейте така бре :D Почти няма хечбек, който да си хвърля калта на задното стъкло, дори и скоростта да е висока :P Обърнете внимание, че на повечето хечбеци стъклото им не свършва на ръба на задницата, а след него, до въпросният ръб има хоризонтално продължение на купето. Това + наклона на стъклото не позволяват лесното му цапане. Дори по повод на това съм експериментирал с Астрата и о още 2 коли на приятели. Колата се движи по сухи шосе и/или магистрала. Започва да вали. Виждали ли сте при това обстоятелство задното стъкло на хечбек? Ще ви кажа - остава сухо до намаляване на скоростта или спиране :P

 

 

Mishelle, извинявай за забележката, но умешваш лифтбек и хечбек.

Справка: http://en.wikipedia.org/wiki/Liftback , http://pl.wikipedia.org/wiki/Liftback . Цапа се стъклото на хечбека.

Най-добър пример е Корола - има и лифтбек и хечбек. Окти има само лифтбек и комби, а Фабия няма лифтбек.

От 1990 карам се лифтбек и се със задна чистачка и с Окти отначало ми беше тегаво, защото нямам такова устройство, ама полека-лека - свикнах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе цапа се, не се цапа. Аз не съм виждал зимата кола, която отзад да не е кална. А дори и да приемем, че няма и прашинка да падне какво става като завали дъжд и още повече сняг? Задното стъкло се задрасква от списъка. Тя колата и без това ще е "камион"... Според мен дилемата не е дали се цапа или не, а е "да използвам ли задното стъкло или не в замяна на по-лош (според гледната точка) външен вид". Защото е ясно, че без чистачка може да се забрави за огледалото в купето при дъжд и сняг, дори и без да включваме мръсотията. Човекът да си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Goga,

 

Мица задното стъкло никога не си го е цапала сама! При скорост от 50+ km/h дори да вали дъжд задното стъкло е сухо!

НО! Спреш ли на светофар забрави за гледане назад. Ако вали сняг тоя грамаден прозорец (с нулева видимост, но това е друга тема) веднага става бял! Реотаните не помагат. След 2 дни в "чиста" София задния прозорец е толкова мръсен че без почистване почти нищо не се вижда.

Накратко - супер екстра за която никога не съм съжалявал!

 

Поздрави

 

PS: За тия дето мислят че Октавия 1 си цапа задниа прозорец ...

Rotation%20of%20IMAG0174.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ssl, приемам, че не съм направил разликата, благодаря за линковете, там видях и какво е fastback. Но идеята е една - Октавия, както и всички автомобили с подобен наклон на задното стъкло+ръба след него не си нахвърлят калта от горе, а само до над стоповете, т.е. до ръба над тях. Което е видно и от снимката на колегата и точно това имах в предвид, оборвайки мнението на gogata и Dereal ;)

 

Пепи, още ме е яд, че не намерих време да се кача горе и да се овъргалям и аз в сняг :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще имам едно или две наум за чистачката :) NightSpirit го каза най-точно, дилемата е дали да е полезна или пък да ми изглжда красива (лично на мен). Сега карам седан (разбира се няма задна чистачка) и със задното стъкло при движение не съм имал проблеми. В града не коментирам, завали ли дъжд (сняг) няма спасение, но честно казано никога не ми е липсвала толкова мн задна чистачка (може би защото никога не съм имал щастието да изпитам удобството и). :)

 

Сега обаче в хода на обсъждане се сещам за още няколко неща:

1. За калобраните ако правилно съм разбрал трябва да се поръчат още с колата, а пък ги слагат после?

2. Интересно ми е колата идва ли си стандартно със стелки или се купуват допълнително?

3. С хубави гуми ли ги дават колите? Спомням си преди, че като ходих до ЕТ специално обърнах внимание и едната Октавия беще оборудвана с някви "Матадор", което ме изуми :!:

4. Октавията с нормалните чистачки ли е или вече е с тези с правите пера (тип Bosch AeroTwin)?

 

И тук един конкретен въпрос към Bobi Doctora: засичал ли си я като разход как е? Интересно ми е просто дали се доближава поне малко до дадения от производителя среден разход от 7.4/100 (просто ми се струва леко пресилено). И също ми е интересно в града как се държи :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

L&K идва с добри гуми, общо взето 16-ките и 17-ките са добри. На 15-ките слагат матадор. Ако не се лъжа L&K идва стандартно със стелки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Един конкретен въпрос към Bobi Doctora: засичал ли си я като разход как е? Интересно ми е просто дали се доближава поне малко до дадения от производителя среден разход от 7.4/100 (просто ми се струва леко пресилено). И също ми е интересно в града как се държи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да разбера следното нещо :

 

даваш 40 000 лв за возило , а после мислиш за 12 или 18 лв на 100км ... нещо ми се вижда несериозно...

който иска икономия да си взима TDI 1,9 ...по книжка е 4,1 л/100км

 

TFSI=кеф , TDI= сметка :smt034

 

 

 

п.п. не всичко в книжките отговаря на самата истина ....

п.п.п. :mrgreen: истината е някъде там ! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Между другото...цял живот съм карал бензинови коли...

и никога не съм падал под 10 ,

...сега карам дизел .........,

и падам по 7 ,

 

 

и в двата случая има плюс и минус ,

зависи за какво ползваш ,

но ... който много избира - после .. ...... :)

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Octavia L&K 1.8 TMPI 20V 4x4 150:

 

9-12/100 км това е положението, всичко друго е кръчмарска сметка особен пък зимата

 

Е за кола със 150к.с. и 4х4 задвижване е повече от перфектен разход :)

 

не мога да разбера следното нещо :

 

даваш 40 000 лв за возило , а после мислиш за 12 или 18 лв на 100км ... нещо ми се вижда несериозно...

който иска икономия да си взима TDI 1,9 ...по книжка е 4,1 л/100км

 

TFSI=кеф , TDI= сметка

 

 

 

п.п. не всичко в книжките отговаря на самата истина ....

п.п.п. истината е някъде там !

 

 

 

1. Ако беше прочел мнението на предишната страница щеше да видиш, че питам за разхода просто защото ми се струва нереално малък като данни, а и в София отделно има разлика. Колкото до разхода, щом съм решил да е този двигател едва ли толкова ме притеснява разхода. Сега карам кола с доста по-висок разход, но това няма значение.

2. Според теб всички ли, които си купуват коли за по 40к лв. не мислят за разхода? Нещо не разбрах кое му е несериозното, но може би проблема е в мен :roll:

 

 

и в двата случая има плюс и минус ,

зависи за какво ползваш ,

но ... който много избира - после .. ......

успех!

 

Естествено, че има +/-, просто съм повече фен на бензина, но това е една безширна тема, която няма смисъл да бъде захващана ;) колкото до избора - аз съм си избрал, живот и здраве, ще стане и реалност :)

 

Поздрави.

 

П.С. Някой ако може да каже няколко думи за стереото, че ми е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е със заводско стерео- STREAM. Ако не си претенциозен -бива .Нормално се чува , дори при даване на заден ход звука се намалява ,а при скорости над 150 км/ч се увеличава пропорционално на скоростта. Има готин дизайн.

Не много удачно са разположени колоните - предните и задните са много близко. Loudness-а на моето стерео не работи. За 800 лв бих си избарал 3 пъти по-готин звук , обаче пак казвам - бива.

Удобство е това , че почти всички функции по управлението на колата се изобразяват моментно на дисплея на радиото ...

 

...дано си добил впечатление... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук един конкретен въпрос към Bobi Doctora: засичал ли си я като разход как е? Интересно ми е просто дали се доближава поне малко до дадения от производителя среден разход от 7.4/100 (просто ми се струва леко пресилено). И също ми е интересно в града как се държи :)

 

 

Извън града - на 6-та при скорост 120 км/ч. дава 7.7 л/100км. (темпомат) - София - Пловдив

:mrgreen: Пак извън града, пак на 6-та - обаче 180 км/ч. - 11.8 л/100 км.

А в града е ужас - точно вчера я набамках догоре и занулих компа. Казах си - два - три дни ще я "галя". Излязох в 10:00 часа - супер - няма трафик - (9.9 л/100 км.), обаче от обяд до края на дена - по светофарите - 13.0 л :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е със заводско стерео- STREAM. Ако не си претенциозен -бива .Нормално се чува , дори при даване на заден ход звука се намалява ,а при скорости над 150 км/ч се увеличава пропорционално на скоростта. Има готин дизайн.

Не много удачно са разположени колоните - предните и задните са много близко. Loudness-а на моето стерео не работи. За 800 лв бих си избарал 3 пъти по-готин звук , обаче пак казвам - бива.

Удобство е това , че почти всички функции по управлението на колата се изобразяват моментно на дисплея на радиото ...

 

...дано си добил впечатление...

 

Да, добих представа. Може би не си погледнал темата по-нагоре, но това не е от значение, въпросът ми беше за стандартното стерео на Л&К - то е AUDIENCE, ако обаче се поръча с навигацията COLOMBUS там е съвсем различно. Въпросът е, че за ок. 600лв. се предлага стерео с 12 високоговорителя. Според вас има ли смисъл от такова нещо?

 

Извадих описание на навигационната системата от листата на Голф (същата е като на Шкода):

 

- Мултифункционален цветен TFT дисплей (формат 16:9)

- Touchscreen екран

- Изобразяване на информацията от навигационната система върху мултифункционалния дисплей (MFA)

- 2D -или 3D възпроизвеждане на данни от навигацията

- Възпроизвеждане на аудио CD-та на (формат MP3 и WMA) и възпроизвеждане на видио DVD-та

- Възпроизвеждане на аудио CD-та по време на активна навигация

- Видио DVD възпроизвеждане на картина само при срял автомобил

- 30GB твърд диск за записване на данни от навигацията и от CD/DVD

- Слот за SD карта с памет

- Радиосистема 4х20 вата, 10 високоговорителя

- Гласова и оптическа навигация, DVD за Източна Европа

- Динамична навигация посредством RDS TMC тунер

- Вход за външни аудиоизточници

- Мултифункционален дисплей "Plus" (MFA)

 

Лично според мен 600 лв. за допълнителни 2 високоговорителя не си струва особено, но си кажете и вашето мнение :)

 

Извън града - на 6-та при скорост 120 км/ч. дава 7.7 л/100км. (темпомат) - София - Пловдив

Пак извън града, пак на 6-та - обаче 180 км/ч. - 11.8 л/100 км.

А в града е ужас - точно вчера я набамках догоре и занулих компа. Казах си - два - три дни ще я "галя". Излязох в 10:00 часа - супер - няма трафик - (9.9 л/100 км.), обаче от обяд до края на дена - по светофарите - 13.0 л

 

Ето затова питах, къде ги мерат тея 7.4/100 среден разход по каталог не знам :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dear Van4o_zaguban4o, данните, които производителите предлагат за среден разход са в лабораторни условия, по предварително зададена програма на натоварване, време на различните режими и се отличава ДРАСТИЧНО от реалния свят/живот :!: За съжаление после ние му ядем дървото, щото ги зареждаме в реалния свят. Ако се интересуваш от повече подробности довечера ще видя какво пишеше в АутоБилд за процедурата.

 

Другото което искам да споделя е, че бях неприятно изненадан от цените на Volkswagen, защото Голф 5 комби се предлага на почти същата цена като нова Октавия комби. Смятах, че Шкода е по-евтината марка, но може би това отива към доброто старо минало... При все че ми се искаше следващата ми кола пак да е Октавия....

 

Честно казано не знам къде се намират тези допълнителни 4 говорителя спрямо 8-те - в купето има място, но къде са разположени ми е пълна загадка. И дали ще променят съществено към добро звученето. Би било добре ако Еуратек имат поне една налична кола с 12-те говорителя, за да можеш да чуеш къде отиват тези 600лв.

 

Иначе на моята си спестих задните колони и сложих допълнително Pioneer, но се оказва, че фабричните звучат по-добре от Pioneer-а. Разбира се Vasilisa ми демонстрира неговите Сонита в предната врата и те дават по-добър звук от фабричните, но става дума за Октавия Тур, не за новата Октавия. Все пак чувал съм 8-те колони на новата Октавия и за немеломан са ми достатъчно добри - т.е. ако имах такива нямаше да искам да ги сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук един конкретен въпрос към Bobi Doctora: засичал ли си я като разход как е? Интересно ми е просто дали се доближава поне малко до дадения от производителя среден разход от 7.4/100 (просто ми се струва леко пресилено). И също ми е интересно в града как се държи :)

 

 

Извън града - на 6-та при скорост 120 км/ч. дава 7.7 л/100км. (темпомат) - София - Пловдив

:mrgreen: Пак извън града, пак на 6-та - обаче 180 км/ч. - 11.8 л/100 км.

А в града е ужас - точно вчера я набамках догоре и занулих компа. Казах си - два - три дни ще я "галя". Излязох в 10:00 часа - супер - няма трафик - (9.9 л/100 км.), обаче от обяд до края на дена - по светофарите - 13.0 л :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Разхода по каталог е напълно реален и достижим. Моята например е с разход по книжка 5,8 л/100 км извън града и 10,8 л/100 км. в града. Напълно се вмества в тези цифри. Когато не вдигам повече от 90-100 км/ч си гори 5,8 л/100 км. Лятото ходих до Поморие - Шипка дъжда, мъгла, ТИР-ове, по-нататък се караше що-годе нормално, особено до Сливен. Даде ми 5,8 л/100 км. Спазвах всички ограничения, над 100 км/ч съм вдигал само инцидентно. Средна скорост 69 км/ч. На връщане пак същото каране - 6,0 л/100 км. Средна скорост 67 км/ч. Имаше повече движение, както и изкачването е по-дълго.

 

В града обикновено гори 8,5 - 9 л/100 км. Сега зимата достига 10 л/100 км, в зависимост от трафика по улиците. Лятото по улици без много трафик и светофари се случва да даде 7-8 л/100 км. Става въпрос за къси разстояния от порядъка на 4-4,5 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dereal, имам го въпросния Автобилд със измерването на разхода, просто ми беше интересно реалния разход какъв е :)

 

За цените на комбитата не съм гледал, но хечбека на Голф-а е доста по-скъп от Октавията, а като пространство Октавията е доста по-големичка, пък и на мен честно казано не ми харесва много формата на Голфа ;)

 

Съмнявам се Еуратек да имат кола с тази система. И аз май няма да залагам на нея, а само на навигационната мултимедийна система. :) Определено не съм меломан, просто искам като ми дойде музата да има достатъчно бас и силен звук (разбира се качествен), че да си начешам крастата :Р

 

ikonoma, сигурен съм, че ти си от малкото, които постигат разхода по каталог, евала, за което :) Единствено мога да допусна, че извънградско може да се постигне, в Сф ми се струва невъзможно или поне аз не мога :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.