Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За и против новите електроники в Шкода Фабиа


SVAP

Recommended Posts

Привет на всички от форума.

От няколко месеца съм с Нова Фабиа 1.2. Форума от известно време го посещавам, но само като читател. Сега ми остана малко свободно време и реших да се включа и аз . Прави ми впечатление че като включа темпомата на магистрала ми дава разход на гориво малко повече (около 1 л) отколкото на ръчно управление. Може и да е субективно, но моментния разход си е повече според компютъра.

И друго да попитам за системата за показване на налягането в гумите, работи ли наистина при спад? Вчера като я паркираше жена ми, видях че предна лява гума е омекнала малко. Питах жената дали е видяла сигнал , но няма . :roll:

Предварително ви благодаря за отделеното време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    12

  • PRR

    11

  • VALDO

    10

  • SVAP

    9

Най-много писали в темата

Добре дошъл във форума! smile187

За темпомата - предполагам, че си го ползвал на 5 скорост.

Защото, ако го ползваш на 4 скорост, разхода нормално ще е по-голям.

За системата TPM, ако си търсил във форума, ти е излязло много писано.

С една дума, тя не мери налягането, а обиколката на гумата. Просто сравнява оборотите на четирите колела при изправен волан. Очаква се спаднала гума да има по-малка обиколка, и да се върти по-бързо.

Това измерване изисква доста добра настилка. В ръководството си пише, че системата не работи добре при лоша пътна настилка.

За да работи добре, трябва да получава три много близки скорости и една различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SVAP,

 

Добре дошъл. Относно темпомата и харченето - и при мен е така. Някои хора в твърдят че е обратното, но явно силно зависи от стила на каране. Явно с теб сме от икономичните :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На баба ви хвърчилото!Все още не се е родил човек дето може да кара 2-3 часа,така че да направи по-малък разход на същия маршрут, но без темпомат! smile178

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре заварили. Тази година имах възможност да пробвам всички екстри на Фабийката. Пътувах до Германия като успях да изпробвам и темпомата в при почти идеални условия 120км/h. Успя да повиши моментния разход на гориво с около 0.6-0.7 л. Не се считам за супер шофьор , а и не съм робот ;)

Само искам да споделя с вас , че съм възхитен от ESP-то . Това е Ангел-Хранител само да не караш по бързо от колкото той лети :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успя да повиши моментния разход на гориво с около 0.6-0.7 л.

Предполагам, че искаш да кажеш средния разход :roll:

Всъщност, как го сравняваш с разхода без темпомат при същите условия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям на Chavdarlk: Ами нещо не се изразих добре.

:oops:

Говоря за моментния разход . Средния разход на гориво според борд компютъра е с доста имагинертен характер :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На баба ви хвърчилото!Все още не се е родил човек дето може да кара 2-3 часа,така че да направи по-малък разход на същия маршрут, но без темпомат! smile178

 

Колко слагаме? Тръгваме от София до Пловдив и обратно с темпомат. След това повтаряме операцията без него. Ако докарам по-нисък разход при същата средна скорост ми даваш 500лв! Ако не аз ти давам. Съгласен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти наистина ли мислиш,че можеш по-добре от темпомата да поддържаш постоянна скорост?!!!Не говоря врели,некипели!Това дето го казваш съм го правил от Бургас до София!Това за което говориш може да се постигне,когато не е равен участакът.Темпомата си ускорява по един начин,а ако си даваш газ с педала(и го галиш) може да стане това за което говориш!

А ако говорим за най-икономично шифиране, в BG няма кой да ме бие! :mrgreen: Обикновенно рекордите ги правя при поредното увеличение на цената на дизела! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти наистина ли мислиш,че можеш по-добре от темпомата да поддържаш постоянна скорост?!!!Не говоря врели,некипели!Това дето го казваш съм го правил от Бургас до София!А ако говорим за най-икономично шифиране, в BG няма кой да ме бие! :mrgreen:

 

Има го тоз момент при темпомата т.к. на баир той поддържа зададената скорост на директна , а ако карам аз ще върна една предавка надолу за да му е по - леко на мотора , от което според мен може да дойде икономията ... доколкото видях става дума за 1.2 мотор , а не за дизел , който има малко повече запас от мощност при ниски обороти / това е моята логика /

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да много точно го каза!А при бензина със сигурност е по-вероятно!Не съм карал Фабия 1.2 и не знам какви са му възможностите, но най вероятно се тормози при режим на темпомат и баири.Все пак не е автоматик,че да свали някоя предавка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не си тормозя колата на тепомат по стръмни баири.

Но по аутобаните по принцип рядко има такива участъци. Този темпомат си го ползвам предимно при дневна светлина . Вечер и при мъгла е доста коварно - миг разсейване и си в средата на някоя нива :lol:

Освен това има и трафик - ускоряване ,намаляване,изпреварване.

Не знам кой може да кара само на двете копчета. И мен ме кефят ,ама не винаги реагират достатъчно бързо. Като си нямаме Системи за поддържане на дистанцията :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти наистина ли мислиш,че можеш по-добре от темпомата да поддържаш постоянна скорост?

 

Определено не! Но пък със сигурност по-икономично! Защото темпомата реагира доста грубичко на всяка промяна в скороста. Толкова грубичко че се усеща усезателно допълнителното ускорение. Това определено не е икономично. А това дали от време на време ще падна с 3-4км/h под идеалната скорост и ли ще съм с 3-4km/h над нея не мисля че е фатално.

 

В заключение - самия факт че си монтирах допълнително темпомат показва че отчитам предимствата му, което, обаче, не означава че си няма недостатъци, нали?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е че е направена за почивка на краката!

Опитвали ли сте да карате по магастрилата и да поддържате 130км/ч?

Мислите ли че няма да ви изтръпнат краката?

Иначе съм съгласен че добър шофьор е по-икономичен и ще ви дам пример:

Взех да покарам Супърб 2.5 V6 TDI 2005г, който се сещате как върви.

Та теста ми беше с темпомат и без темпомат. Разликата беше около 0.7л в полза на крака ми.

Успех на всички!

Не забравяйте че екстрите са направени да помагат за повишаване вниманието върху шофирането, демек да ни облекчат донякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какво не харесвате в темпомата!Определно е една от най-добрите възможни екстри!Благославям деня в който го монтирах!Вече няма изтръпване на крака и умората е по-малко.А кой кара с темпомат и кой не го разбирам най добре на магистралата.Повечето залепат крака си на едно положение и естествено като дойде нанагорнище почват да намалят скоростта!

Следващата ми кола мисля задължително да е с DSG!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да много точно го каза!А при бензина със сигурност е по-вероятно!Не съм карал Фабия 1.2 и не знам какви са му възможностите, но най вероятно се тормози при режим на темпомат и баири.Все пак не е автоматик,че да свали някоя предавка!

 

 

ВИЖ как се тормози 1.2 12 V само че в случая е на сеат ибиза при 5500 об -1

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... &pos=-2600

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето залепат крака си на едно положение и естествено като дойде нанагорнище почват да намалят скоростта!

Това е второто голямо преимущество на темпомата (освен рахата за десния крак). В Америка има най-малко катастрофи, защото почти всички карат на темпомат и с почти еднаква скорост (има и доста ограничения, но това е друга тема)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , темпомата е за използване по пътища , по които колите се движат в ленти с близки скорости и не правят чести маневри ( слалом между дупки или коли ).

Аз карам от 20 г. без темпомат из България. Но си го поръчах в новата кола , за да го ползвам на далечни пътувания - например последния 22-часов маратон със средна скорост 106 км . Просто супер удобство. Вярно - струва пари да си го купиш плюс малко по-висок разход гориво. Не бих го пропуснал и в следващата си кола.

И все пак някой не е ли видял ,колко продължително сигнализира ТРМ при спаднала гума?

Всеки път като припомпвам гумите я калибрирам и вече се чудя дали , не съм си хвърлил на вятъра парите като я поръчах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Valdo- колега, в ЕТ ли си монтира темпомата?Аз имам същата Фабия SDI, та затова питам.Мисля и аз да си сложа.Поздрави
Да в ЕТ.Цената беше 140 лв и с монтажа излезе към 200 и нещо.Доставиха го за стандартните 2 седмици!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да в ЕТ.Цената беше 140 лв и с монтажа излезе към 200 и нещо.Доставиха го за стандартните 2 седмици!

Добре.Благодаря ти.И казваш, че разхода с него на дълго пада.Питам защото аз имам няколко пътувания в годината по около 1300 км. в едната посока и би ми било от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.