Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За и против новите електроники в Шкода Фабиа


SVAP

Recommended Posts

...И казваш, че разхода с него на дълго пада...

 

Ако прочетеш повечето постове (с изключение на един човек де) ще забележиш, че на повечето се качва с 0.5-0.7l/100km. Ако прочетеш какво съм писал, ще разбереш и защо.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    12

  • PRR

    11

  • VALDO

    10

  • SVAP

    9

Най-много писали в темата

Аве не ги слушай тези гъзари с турбините! :mrgreen: Слушай кво ти казвам!Нямам интерес да говоря небивалици и да си противореча с някой!Лятото за две ходения до Гърция за пореден път се убедих, че ми е по-икономично и по-лесно да си карам на темпомат!

А пък и всеки да си говори квото иска!На мен ми е по-икономично с темпомат.Слагам ТОЧКА по въпроса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е такава - ако без темпомат се поддържа непрекъснато една и съща скорост(тази, настроена иначе за темпомата),

разхода не може да бъде различен между двата варианта. :roll:

Това означава да се дава допълнителна газ при изкачване, и да не се ръчка излишно в останалите случаи.

Водачите с "по-тежък" десен крак неусетно ще движат с по-височка скорост.

Водачите, които са съсредоточени в намаляване на разхода, ще го постигнат, но няма да се движат с постоянна скорост.

Способността на темпомата да сваля разхода се проявява само на равен път, и то заради разумната(не висока скорост).

И на края, при използване на темпомат, добре е да се смъква в движение скоростта при продължително изкачване (на толкова, колкото бихте поддържали и крачно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk,

Ползвал ли си една и съща кола с и без темпомат? Или поне да си пътувал един достатъчно дълъг участък с и без темпомат? Ще се радвам да чуя отговора ти.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал още кола с темпомат :|

Но не е трудно, знаейки как работи, да се предвиди какъв ще е резултата при различни ситуации...

Точно затова писах, кога темпомата ще даде по-малък разход, и кога по-голям.

Никъде не съм писал както всички останали, че разхода твърдо е по-голям или по-малък smile166.

Поздрави smile047

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал още кола с темпомат :|

Но не е трудно, знаейки как работи, да се предвиди какъв ще е резултата при различни ситуации...

 

Защо ли очаквах точно този отговор :-k ???

 

И можеш ли да светнеш простолюдието как работи темпомата? Че ние, простите ел. инженери, нещо не сме наясно :mrgreen:

 

PS: Без да се обиждаш, но когато не си се докосвал до нещо не спори с хори които го ползват. Има голяма вероятност да се изложиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го обясня, ама не на простите инженери, а на тези, които не го знаят.

Ти най-вероятно не си от вторите(получава се кофти така казано, ама не го приемай на сериозно :mrgreen:)!

Независимо, дали педала на газта е "drive by wire" или не, темпомата върши едно и също нещо, само че по различен начин.

И това нещо е напълно еквивалентно на това, което прави водача ако иска да поддържа равномерна скорост без темпомат(да натиска и отпуска педала на газта). Разбира се, при съвременните темпомати педала на газта не се движи.

При автомобилите с жило на газта реализацията е по-сложна, но принципа е еднакъв.

Подробностите, като как се настройва и деактивира, или действията му при автоматична скоростна кутия в случая са несъществени.

При моята дърта Джета също има опция за темпомат, но тя няма такъв.

При нея например, газта се регулира от позиционера за празен ход, и педала на газта буквално се движи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомата работи на принципа на системите с обратна връзка. Т.е. имаш датчик който следи определен параметър (в случая скороста) и коригира посредством някакъв механизъм (педала за газта).

От горе написаното следва че темпомата ще увеличи/намали газта СЛЕД като зададения параметър (т.е. скороста) излезе от зададените граници. В стремежа си бързо да възстанови зададения параметър системата (т.е. темпомата) подава доста повече газ от необходимото (т.е. това което би направил нормален водач). Резултата е че в този, макар и кратък, период колата харчи повече. Идва обратната ситуация. Поради спускане колата увеличава скороста си над зададената. Темпомата отнема газта но никога напълно (защо не знам, но е факт), което означава че в този момент колата продължава да харчи, макар и малко. В същото време опитен водач ще отнеме газта още преди да превиши скороста (т.е. вече спестихме гориво), а в някои случай и напълно ще отнеме газта за да намали скороста (т.е. разход на гориво нула).

Горенаписаното е плод на ученото по автоматика и личния ми опит с темпомата. И пак казвам: пътувал съм участъка София-Варна-София около 20 пъти с Мица (от аватара). Разхода с климатик ми е към 5.0-5.1, без климатик 4.6-4.7. С темпомат (и средна скорост по-ниска от тази с която карам нормално) ми дава 5.5-5.6! Засечката е направен при три ходения.

Поздрави

 

PS: И аз изписах едни романи... Дано поне са полезни за някого....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако скоростната кутия е автоматична, темпоматът е голям кеф. При ръчна скоростна кутия е почти безмислено.

Извинявай, колега, ама се съмнявам и десния ти крак да е на същото мнение (при ръчна) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако скоростната кутия е автоматична, темпоматът е голям кеф. При ръчна скоростна кутия е почти безмислено.

Извинявай, колега, ама се съмнявам и десния ти крак да е на същото мнение (при ръчна) :D

истината е и левият и десният крак да са на едно мнение :)

Ако пътят е с непрекъснати денивелации, с тая ръчна и темпомат...става едно мазало....:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

истината е и левият и десният крак да са на едно мнение :)

Ако пътят е с непрекъснати денивелации, с тая ръчна и темпомат...става едно мазало....:)

 

??? Аз пък си мислех, че трябва да са на различно мнение. Като натискам с левия (съединител) отпускам десния (газта) и обратно. При теб може и да не е така :mrgreen:

 

BTW - дали с наклони или не, дали с автомат или с ръчна темпомата си ми върши работа! Като цяло предпочитам да си определям сам скороста, но след 500км по магистрали и крачето си иска почивка. Затова е хубаво да го има и като потрябва да си го включиш. А дали ще изгори 0.5 литра повече или по-малко не е толкова фатално....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не е :mrgreen:

При наклони и баири автоматика си превключва предавките, а твоята каручка се пъне на пета на баира, вдига разход ...и чака да направиш нещо и с ръчичка и краче... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойте уважения но ammcfc не си прав,на завои и автоматика не може да кара сам,каква скорост ще поддържаш точно там и колко предавки ще ти трябват за да поддържаш 50,70 ,90,130 .Много приятно се кара с темпомата като има полиция -пускаш го и си питаш ху....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойте уважения но ammcfc не си прав,на завои и автоматика не може да кара сам,каква скорост ще поддържаш точно там и колко предавки ще ти трябват за да поддържаш 50,70 ,90,130 .Много приятно се кара с темпомата като има полиция -пускаш го и си питаш ху....

само не разбрах, къде видя че говоря за завои....ма нейсе :)

покарайт автомат с темпомат и пак заповядай :)

моите уважения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят кум кара Nissan Qashqai с безстепенен автоматик(CVT) и темпомат. Това май е върховната истина. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомата работи на принципа на системите с обратна връзка. Т.е. имаш датчик който следи определен параметър (в случая скороста) и коригира посредством някакъв механизъм (педала за газта).

От горе написаното следва че темпомата ще увеличи/намали газта СЛЕД като зададения параметър (т.е. скороста) излезе от зададените граници. В стремежа си бързо да възстанови зададения параметър системата (т.е. темпомата) подава доста повече газ от необходимото (т.е. това което би направил нормален водач). Резултата е че в този, макар и кратък, период колата харчи повече. Идва обратната ситуация. Поради спускане колата увеличава скороста си над зададената. Темпомата отнема газта но никога напълно (защо не знам, но е факт), което означава че в този момент колата продължава да харчи, макар и малко. В същото време опитен водач ще отнеме газта още преди да превиши скороста (т.е. вече спестихме гориво), а в някои случай и напълно ще отнеме газта за да намали скороста (т.е. разход на гориво нула).

 

Петре, по принцип си прав, но понеже в дипломата ми пише инженер по автоматизация, нека аз да го обясня.

Всички системи за управление са базирани на обратната връзка от процеса. Просто системата вижда само това което влиза под формата на входни сигнали. Ако няма входни сигнали, няма информация и не се знае какво се прави. Опитайте да уцелите толетната със затворени очи. Резултат ще е много сериозен скандал с половинката. А като използвате очи, мерите винаги да сте в целта. Тоест очите ви се явяват обратна връзка.

Нека е зададена скорост от темпомата 120 км/ч. Чрез чувствителен елемент които измерва скоростта (както казваха преподавателите ми, в Русия е датчик, в Америка е сензор и късаха за това). Тази скорост се изважда от заданието и в зависимост от вида на разликата (дали е + или -) и големината на стойността, регулатор увеличава или намалява подаването на газ по предварително определена формула със зададени коефициенти на усилване. Този регулатор обикновено има и зона на нечувствителност (хистерезис), т.е. +/- няколко км/ч, при които се приема че е достигнато заданието и управляващото въздействие не се променя. Времето на достиганена зададената скорост се определя от коефициентите на усилване на регулатора. Ако са много големи ще има пререгулиране или задената скорост ще се достига бързо за секунди, но ще достига примерно 144 км/ч, което е 20% пререгулиране. Това е недопустимо при някои системи включително и при колите. Ако е много малък коефициента на усилване, заданието ще се достига прекалено бавно. Затова се търси компрмис и подбира такъв коефициент на усилване, че хем агнето да е цяло, хем вълкът да е сит. Друго интересно е, че при намаляване на разликата измерена/зададена скорост регулатора намалява и управляващото въздействие и достига много точно до зададената скорост.

Сега по отношение на разхода. Карал съм кола с темпомат (дори съм решил и да сложа на Фабиана), но не съм засичл разхода, може би защото и колата беше чужда. :mrgreen: В индустрията има много непрекъснати системи и е голям цирк да гледаш как операторите тичат наляво надясно пред щита към различни влючватели и да опознавт предупредителни сигнали и вземат адекватни мерки за да поддържат процеса и в мига в който успеем да включим АСУ-то (Автоматизирана система за управление) и минем на автомат, няма вече предупредителни сигнали, няма премигващи светлини и се наблюдава на аналоговите индикатори как стрелките/цифрите се успокояват. Говорил съм с много колеги на клиента и всички са казвали, че без АСУ-то са загинали. На ръчен режим почти не може да се поддържа качество на процеса, но поне да се поддъжат инсталациите в работа.

Ако вземеме една дистнация от 100 км и чрез темпомат поддържаме 120 км/ч ще я вземем за 1 час. 100% съм сигурен, че за същото разстояние при поддържане на скоростта със крак или средната скорост ще е много под 120 или разхода при достигане на 100-я км за 1 час ще е несъразмерно голям. Засичането от точка А до точка Б е леко неточно, защото не взимате в предвид трафика.

 

Дано ви е било интересно и не обръщате внимание на дългия пост.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че се появиха сравнения с джипове, MPV . Много вярно , обаче тези марки и модели са доста по-скъпи от Фабиата и се предлагат с куп екстри достъпни само за високия клас .

Преди време един техник от фирмения сервиз ми бе казал за Фабията: "Какво очаквате да има в кола за 10-20 000 евро. Тук има само най-необходимите неща за работа на колата. Ако искате кола с екстри пригответе минимум 25 - 30 000 Евра."

Е , гледам го тоя Qashqai от няколко месеца ( паркира наблизо до магазина ми ) , много ми харесва , но е скъп за момента.

Напоследък много екстри от високия клас , се предлагат и в най- евтините модели естествено не базово.

Много хора не са ги ползвали изобщо и съществуват предразсъдаци.

Темпомата не бил за ръчна скоростна кутия, трябвало мотора да е поне 1600 кубика -за ESP, парктроника само със задни сензори бил достатъчен - е, аз пък искам като е гарга да е рошава-затова го отказах.

Напълно е възможно в по-скъпите модели тези екстри да работят по-добре ,понеже агрегатите и възлите са проектирани за тях, но това това не трябва ,да ни спира ,да ги търсим в малките коли.

По нататък и камери, парк-асистенти, мултимедийни центрове с GPS.

Хайде пак се размечтах

:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "SVAP" - аз имах предвид, че комбинацията CVT+темпомат е върха smile162

Иначе за Nissan Qashqai има много противоречиви отзиви в световен мащаб :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към Chavdarlk : Сега карах X-TRAIL ,преди фейслифта. Добро оборудване седиш на високо ( все едно си във Фабиата с максимално вдигнати седалки) . За CVT автоматика нещо съм изтървал тази новост ,но ще попрочета. Иначе Qashqai-а ,отидох да го гледам ,защото се излъгах от една реклама, че струвал 36 000 лева тотал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа има и за тази цена, ама не е 4x4, а само с предно(и пак е базов вариант).

Иначе около 50000 лв. се получава що годе прилична конфигурация(колкото Octavia Scout :roll: ).

Виж и тук какво пишат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,верно е че беше малко тромав NISSAN-а .

Ама с такава стъпка нагоре отивам двойно над Фабиата .

Вярно, януари ги гледах в Швейцария хората карат предимно Октавия 4х4,

4-MOTION, ALL ROAD, RS ,vRS ,QUATRO основно дизели.

Ама аз не получавам такива доходи в България.

Така че засега - Фабията - бебето на джипа :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе с тоя темпомат ми стана интересно... Да Ви споделя малко факти. Покарвал съм дизелче с ръчни скорости и темпомат - определено моя крак е по-икономичен, но автоматика на Мерцедес-а с темпомат - не мога да го преборя! Показва почти уникален разход за 2.6 двигателя, при стравнително висока скорост на тея равни пътища за по 4-500 мили... А и определено автоматик+темпомат е мноооо по-джазова комбинация от ръчка+темпомат - тук абсолютно съм на мнението на ammcfc /ти къде се позагуби бре, човече?/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.