Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбината сдаде багажа?!?!?


Новак-Шкодак

Recommended Posts

Проблемът на 2.0тди мотора е известен много отдавна.В следствие на препоръките и оплакванията на дилърите турбото претърпя множество модификации,а съединителят на тази скоростна кутия се препоръчва до 350нм,а е доказано,че при 400нм почват проблемите.Та не всеки двигател отговаря на посочените от производителите спецификации-вероятните разлики в мощноста варират в рамките на 15%.тоест една 2.0тди спокойно може да покаже над 150коня и 350нм напълно стандартно.Да не говорим,че ФАГ гарантира 140кс до 1500м,това значи,чеЕкуто си има специален режим,който вдига налягането на турбината при изкачване.

Това се усеща от всеки софиянец по отчетливите звуци,които издава турбината при прибиране от източна България.Самaта турбина e VTG,и е с много малък размер,за налягането ,което прави.И големият проблем с горивото,което трябва да е с цетаново число 51,като вече 48/49 не се допуска.Имайте напредвид,че по-лошото гориво допълнително натоварва турбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stefan l

    7

  • PRR

    6

  • димон

    6

  • bega4kata

    6

Най-много писали в темата

Продават се т.н. турбо таймери, които държат известно време двигателя запален на празен ход при изваждане на ключа. Вадиш ключа, излизаш, заключваш си колата както обикновено. Тя си пърпори половин-една минута, и си гасне. Само не знам, дали не е малко рискована екстра за България :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и дали не противоречи на ЗДП който гласи "... задължително на първа или задна предавка..."

 

Аз предпочитам да си пусна последните 500-1000м по инерция преди влизане в бензиностанция и да покарам под 2000 оборота последния километър преди да гася. Не коства нищо освен малко желание :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът на 2.0тди мотора е известен много отдавна.В следствие на препоръките и оплакванията на дилърите турбото претърпя множество модификации,а съединителят на тази скоростна кутия се препоръчва до 350нм,а е доказано,че при 400нм почват проблемите.Та не всеки двигател отговаря на посочените от производителите спецификации-вероятните разлики в мощноста варират в рамките на 15%.тоест една 2.0тди спокойно може да покаже над 150коня и 350нм напълно стандартно.Да не говорим,че ФАГ гарантира 140кс до 1500м,това значи,чеЕкуто си има специален режим,който вдига налягането на турбината при изкачване.

Това се усеща от всеки софиянец по отчетливите звуци,които издава турбината при прибиране от източна България.Самaта турбина e VTG,и е с много малък размер,за налягането ,което прави.И големият проблем с горивото,което трябва да е с цетаново число 51,като вече 48/49 не се допуска.Имайте напредвид,че по-лошото гориво допълнително натоварва турбината

Колега Werz, май тея проблеми са ти известни само на тебе и както отново не даваш никакви факти започва да ми намирисва на ПАРТЕНКА, която УРОНВА ПРЕСТИЖА НА МАРКАТА и май няма място в този Форум.

...или може би Шкода Октавия 2.0 TDI-PD трябва да я причислим към теорията за световната конспирация...при което нямам думи... и мога само да се усмихвам...

:) Със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви факти да ти даде?! Да ти прати по DHL развалени турбини или секретни документи от Шкода :)

Приехте го много сериозно :) Успокойте топката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата нещо отива на откровено заяждане. :cry:

 

А то ясно, че факти трудно ще се дадат. От друга страна се чува честичко за счупени турбини на 2.0TDI. При това не само на Шкода. Но пък и доста 2.0TDI отдавна са минали 500к без проблем. Т.е. пак се връщаме на доброто отношение към техниката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата нещо отива на откровено заяждане. :cry:

 

А то ясно, че факти трудно ще се дадат. От друга страна се чува честичко за счупени турбини на 2.0TDI. При това не само на Шкода. Но пък и доста 2.0TDI отдавна са минали 500к без проблем. Т.е. пак се връщаме на доброто отношение към техниката...

Колега PRR, аз лично нямам никакво намерение да се заяждам.

Според мен факти или има, или няма, защото в съвременното автомобилостроене понятието "секретна информация" за кола в масово производство просто не съществува. Има статистика и факти. Особено що се отнася до такива скъпи чаркове като турбо и съединител.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пуснете 1 анкета колко от форума карат този мотор и на колко от тях са им гръмнали турботата :!:

 

за това да се охлажда турбото с работа на празен ход ,след като си я гонил колата ,мисля че всеки трябва да го знае и да го прави-то и в книшката си го пише.а

Ако не -то си е за негова сметка-само да не реве във форума

 

да не говорим че карате маслото по 15000 км и в ..... ви го сменят половината

 

а пише -Ако колата се кара предимно в градски условия маслото да се сменя на 7500 за дизелите

100км. извън града се равняват като натоварване и износване на 50 км.в градски условия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе няма такова нещо бе,стига бе!Е-е-е-е-е! Маслото губи смазочните си качества само когато дупиш колата на много висока скорост по магистралата! На Шкодата имам датчик за температура на маслото! Като изкачвам девненския баир ми показва 115 гр. а после като пусна по инерция пада едва на 104гр. и то при спускане 10мин. по инерция! На маслото му дават раб. темп. около 100 гр., което е и съобразено и с конструкцията на турбото което е направено от ЧУГУН, който не търпи темп. промени! Темп. на маслото не може да падне под 95гр. колкото е и темп. на водата в охладителя,който УЖ трябва да замества масления радиатор,ама хич не се справя!

 

Извод. Нищо му няма на турбото ако го спреш веднага веднага след като си дупил колата! Оня пич с фактите дето ако иска да заповяда във Варна да покараме фабията и да тестваме! Има си уреди и те показват всичко! Тва е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

iph83,

 

Не е идеята за температурата на маслото! Турбината се върти от изгорелите газове. При каране в нормално темпо количеството, и най-вече температурата им е доста ниска. Съответно лопатките не са много нагрети а от там и лагерите. Като надупиш колата на мак турбината яко загрява (предполагам си виждал турбини загрети до червено!). Ако в този момент просто изключиш мазането на турбината спира, маслото което е в лагера изгаря и се спича. Мисля, че натам няма нужда да обясняваме какво се случва ...

Да добавя - турбината се охлажда по два, в някой случай по три начина. При Шкода се охлажда от чистия виздух и от маслото. При по-натоварени турбини има и водно охлаждане.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и без това темата отиде по дяволите, та и аз да се изкажа по въпроса с охлаждането на турбините. Днес (нарочно заради темата) си включих VAG-COM-a и съответно VAG-SCOPE (графично изобразяване на 12 показателя в "лайф-тайм" по избор). Та аз си избрах следните: Обороти на мотора, температура на водата, температура на маслото, температура на ламбда сондата, температура на изх. газове :!: средна температура на турбината :!: (поне така си я преведох - "turbo unit temperature /mediane/") :mrgreen: да ме прощавате ако бъркам точно в цитирането :mrgreen: , разходомер на горивото, ъгъл на запалване, ламбда модулация и др.

 

Забелязах следното: при натоварване на турбото (е, не съм късал г**а на ЮккИ, но изреждах до 4-та предавка всичките на около 5 500 - 5 800 об НА ТРИ ПЪТИ) и последващо спиране - разбирайте спиране - не с ABS-и и ESP-та, а нормално с плавно изреждане надолу на предавките (все едно ще отбиваш на кръстовище или бензиностанция) - максимално близо до реалното - средната температура на турбината естествено се покачваше доста, но докато спра напълно падаше до 465-472 градуса. Толкова, колкото си показва в нормален режим на движение (или спряла на място). Изводът - (ПОНЕ ПРИ МЕН 1.8 TFSI) турбината СЪВСЕМ БЪРЗО си достига нормалната работна температура. Друг е въпросът, че може би не съм я натоварил като хората (ама и да го кажете повече експерименти в тая насока няма да правя). А съвсем друг пък е въпроса, че ВСЕКИ ПЪТ и аз като ще спирам някъде окончателно оставям да поработи около половин до една минута. (Дори само за да спрат перките на водата) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "stefan l" - Препоръчвам ТИ да разгледаш другите мнения на колегата "werz" из форума ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби,къде има датчик да мери темп на турбото :?:

И аз това се чудя... По-скоро не се чудя, а направо знам - такъв датчик няма. Сигурно ECU-то "сбира" данни от няколко места, интерполира и отчита средна стойност (mediane). (Пак казвам - не съм сигурен, че думичката се пише точно така) Щом го има като "data" - трябва да има някакво значене, не знам... BTW днес разбрах, че май имам ДВЕ ламбда сонди... :roll: Отчита кислородно съдържание "before catal. conv." и "after catal. conv." Пак BTW - тоя VAG-COM е ПЪЛЕН с разни данни. Не съм чак такъв спец и не знам кои са от истинско значение за работата на двигателя и кои са с просто статистическа и аналитична сервизна цел (като гореспоменатата температура на "turbo unit") :?: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry, че не писах до сега за развитието по моя въпрос.

Значи от ЕТ ми обещаха, че ще поемат изцяло цената на новата турбина. Даже ако има нещо "повлякло крак и от счупеното турбо" и него щели да поемат. Дано да е така. Поръчали са в завода нова турбина и сега остава само да чакам. Е, труда по подмяната й разбира се остава за моя сметка.

Само за информация на някои колеги, колата не я карам само на градско, а в повечето случаи на извънградско. Че не я гоня с мръсна газ до дупка, на никого не мога да докажа разбира се. Даже затова си взех по-слабия двигател, да ми е по-слабо напомпан и да не се изкушавам да настъпвам. Както и да е. Но колата съм си я взел с много зор и гледам да си я пазя все пак. Никога не съм й вдигал оборотите до "червено" и не смятам и да го правя. Но явно всичко си е и до късмет. И да я пазиш и да не я пазиш - все същото. Дано всичко да приключи добре.

А между другото, не съм търсил из форума, но след моя проблем с турбото, доста хора ми се "похвалиха", че и те са минали по тая процедура със смяна на турбина - и на 10, и на 20 и на 30 хил. км. За тях знам само, че карат повечето на градско (в София), и че са им служебни Октавиите, така че не мога да правя сравнение със себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да и аз така предполагах ,че интерпретира от други показатели ;)

 

 

Новак-Шкодак-браво че са ти признали турбото-успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да и аз така предполагах ,че интерпретира от други показатели ;)

 

Още мааа-а-алко спам (SORRY)

100% е така - нали знаеш например "закованата" стрелка на таблото. Освен, че уредът има ЛАГ също така и работи с известни допуски (напр. 88 гр. до 93 гр.) - отчита "твърдо" 90... :mrgreen: Та така и с тая температура на турбината. Сигурно "гледа" температурата на лабмдата, на маслото и на входящия въздух, "знае" кое колко (в какъв диапазон и колко бързо) влияе на турбината и интерполира м/у тези показания за да изведе данни. BTW забелязах, че въпросната температура СКАЧА ЯКО (в смисъл - от 700 и кусур градуса - ХОП на 500) на големи скоци, което затвърждава мнението ми, че следи други температури и смята, смята и като е готово - ПРАС - "толкова е..." :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

И аз да се "похваля"... Вчера колата си изгасна на магистрала Тракия и след репатриране, днес остана в сервиза в Пловдив за смяна на турбо... :? Все пак хванах 20 дни от гаранцията. :roll: А колата е само на 43000км....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че проблемите не са само с турбините на 2.0 моторите а и на по-малките - 1.9. Май май всичко си опира до късмет.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че проблемите не са само с турбините на 2.0 моторите, а и на по-малките - 1.9. Май май всичко си опира до късмет.....

Извинявай, колега, ама къде ги видя тея проблеми с турбините на 2.0 моторите :?: Любопитството ми пак се възбужда...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че проблемите не са само с турбините на 2.0 моторите, а и на по-малките - 1.9. Май май всичко си опира до късмет.....

Извинявай, колега, ама къде ги видя тея проблеми с турбините на 2.0 моторите :?: Любопитството ми пак се възбужда...

 

Струва ми се, че при теб не любопитството се възбужда а желанието за заяждане. Проблемите никъде не съм ги видял (и дано не ги видя), просто споделих мнение, базирано на няколко коментара писани (съответно отново възбудили твоето любопитство) на 2 и 3та страница. Няколко човека (Werz.... и не помня вече кой друг) написаха, че наистина има някакъв проблем с някоя от сериите на О2 - колко е истина не знам, а и честно казано не разбирам толкова за да се изказвам и да давам мнения и коментари.

 

А и написах също (но няма кой да чете), че не опира до "калпави" или "дефектни" серии а до късмет...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега simichoil, вместо да ми говориш за "заяждане", вземи се разтърси из нета или някъде другаде, та дано да откриеш това, което аз не успях, т.е. "проблеми с турбото на 2.0..."

Аз си изгубих половин ден и "открих" едно А6 и един Пасат с проблеми..., но не и Октавия.

Успех в търсенето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.