Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбината сдаде багажа?!?!?


Новак-Шкодак

Recommended Posts

Аз не мисля пък че вида на мотора има някакво отношение към турбината . Дали ще е 1,9 или 2,0 . По-скоро зависи от партидата турбини които са монтирани и от начина на експлоатация.

В интерес на истината съм чувал за поне 3 сдухани турбини на 1,9 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stefan l

    7

  • PRR

    6

  • димон

    6

  • bega4kata

    6

Най-много писали в темата

[quote name="VRStu - модератор в briskoda.net и създател на сайта www.octavia-vrs.com"]the 140 Turbo's are well known for failure

http://briskoda.net/octavia-ii/pd140-turbo-bearings-have-failed-after-54k-miles/114106/

As already mentioned, this appears to be quite a common problem with VAG cars.

Turbos are made in Romania, make of that what you will.

The Leon has done 32K so far & the warranty runs out in Sept. However, the turbo was replaced when I picked up the car. I t had done around 26K at the time.

Sounds like mine lasted quite well if yours had failed in half the time!

Mine went at 54k and totalled the engine!!

The turbo hadn't gone completely, but the technician had picked up on the noise it was making on the pre-hand over check. A new turbo was ordered & was fitted a week after.

Another bit the dust today, taking the engine with it.

My Altea turbo went at 10k, oops was that a bit negative. Sorry.

I assume (hopefully) that this is for the GT1749 series of turbo's fitted to the 2.0 16V TDi's.

2 years 11 months old, 76k miles... 2.0 16v 140bhp TDI. Turbo whistling too loudly, replacement recommended!

Agreed, there are a lot more TDI cars out there running fine than have blown turbos. But it seems that even people on here working for VW/Skoda dealerships seem to think they get a lot back for turbo problems!

http://briskoda.net/octavia-ii/ill-have-new-engine-soon/124349/

http://briskoda.net/octavia-ii/blown-turbo/124376/

http://briskoda.net/octavia-ii/new-turbo-needed-18-000-a/119530/

Turbo failures seem to plague quite a few marques these days, all the VAG group have models that have them and as I remember, so do Nissan.

I don't think they like the long life servicing system so if you want to prolong the life of your turbo I'd consider going back to fixed intervals or doing an interim oil change. SEAT have ditched the idea of variable on the deisels.

Well said VRStu. 20k is turbo suicide.

I took my Octy 2 in for service. 55,000miles and it also needs a new turbo.

http://briskoda.net/octavia-ii/turbo-collapse/102765/

http://briskoda.net/octavia-ii/turbo-nonsense/90209/[/url]

http://briskoda.net/general-car-chat/never-seen-turbo-bad/112823/

---

Има още подобни постове в разделите за другите модели.

Аз лично знам случай при който турбото гърми след покупката на чисто нов дизел TDI-PD (не знам с каква кубатура) на 500 метра от Еуратек (на надлез Надежда).

Освен това, забравете за удължен сервизен интервал при турбо (дизел или бензин), даже и 15000 км са много...

И накрая, IMHO TDI двигателите трябва да се карат по-агресивно за да имат по-дълъг живот ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно тази болест по турбините само по Шкодите ли ходи или по целия VAGовски род. По-точно VW и Audi също ли ползват "кашкавалени" турбини!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има доста хора дето работят в ЕТ-нека те да споделят здрави ли са според тях съединители(маховици) и предишни серии турбини на Пд и какво е съотношението на подменени такива чаркове дизел/подменени същите чаркове бенз.Иначе, въпреки че съм категорично против брат ми си взе 2,0тди,защото бил икономичен smile164

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз работех там до преди известно време там . Относно турбините ,дали мотора 1,9 или 2.0 ПД няма значение турбото си е консуматив спроред мен /лично мнение/ . Аз двуделните маховици мога да кажа ,че здравината му зависи от начина на каране , т.е. мотора да не работи под 2000 оборота на 2,3, и тн. предавки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не смятам че турбината е консуматив. Не и при тази цена. Иначе баща ми кара Туран с 2.0 мотора и проблеми не е имал с турбото, макар че му излиза душата.... По всяка вероятност, просто има качествени и некачествени екземпляри турбини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Nikolas_N , колега ако си прочел внимателно писах ,че това е лично мнение относно турбото . Сега аз да попитам какво значи точно

да му излезе душата ? Консуматив са разбира се . Осебенно като се помпят на студен мотор или пък се изгази мотора след като сия гонил по магистралата . Повечето турбини които съм видял са били с блокирал вал , извода го ставам на теб . Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До cobra_11- и моето е лично мнение, не се засягай. :) За душата имам предвид например газ до ламарината на 3та до 4000об. Предполагам че от VAG все пак са помислили за това. Лично аз никога не помпам при студен мотор и не я гася веднагя след голямо натовярвяне-благодарение на този форум :) Конкретно за моята ми казаха че е скъсала остта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството че нещто се засегнахте , недейте така . Колега , сравняването на Исузовия мотор и ВАГ-овия за мен е неправилно ,зашото двата дизела нямат нищо общо . Просто ресурса на отделните възли на сегашните мотори са пресметнати доста по- точно . Ако си мислиш че само Шкодите ядат турбини си в голяма грешка . Това си е политика на производителя . Хайде и със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега chavdarlk, благодаря за информацията.

Бих допълнил, че удълженият сервизен интервал(един английски колега споделя за над 20000 мили :!: ) е най-важният фактор за трошене на турбото.

След като VRStu казва, че „проблемът е добре познат”, това означава, че не е от вчера и аз за себе си си правя следните изводи: тъй като точно на Шкода 2.0 TDI мотора се монтира последен от VAG-групата, то най-вероятно детските болести са избягнати. Процентното обезценяване на употребявана Октавия 2.0 TDI е най-ниско в сравнение с другите конкурентни марки, каквото е всъщност положението и с повечето модели на Шкода. Справка - mobile.de. За мен пазарът на употребявани автомобили не се влияе от реклами, а се определя от мнението на н.в. потребителя. 2.0 TDI-PD все още се монтират не само на Октавиа, но и на Толедо, Леон, А6 и Супърб. Дали има промяна на турбото при CR, нямам информация. Между другото „кашкавалените турбини” са Garrett.

От линковете, предоставени от колегата chavdarlk разбрах, че RS-турбото има същото лагеруване, но “вентилаторите” са по-големи.

Друг интересен факт е, че повечето от големите автопроизводители вече са се отказали от удължените сервизни интервали.

За щастие в нашия Клуб все още никой не е “докладвал” за проблеми с турбото на сток мотор 2.0 TDI, а и доста колеги си карат поживо поздраво тунингованите мотори с оригиналното „кашкавалено” турбо. Искрено се надявам да нямат никакви проблеми!

Така че, който казва че Октавиа 2.0 TDI е с „чупливо” турбо, според мен не е прав.

Сещам се и за приказката за „киселото грозде”(извинявам се за сравнението), защото „критикарите” на Октавиа 2.0 TDI не карат или никога не са карали за по-дълъг период такова возило.

Поздрави и благодаря за търпението на тези, които са ми изчели писанията до края.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме, не сме smile159 Трябва да поспорим на по питие (захладня за бира но може) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

За щастие в нашия Клуб все още никой не е “докладвал” за проблеми с турбото на сток мотор 2.0 TDI,

....

Така че, който казва че Октавиа 2.0 TDI е с „чупливо” турбо, според мен не е прав.

....

 

За съжаление не си прав! Във форума имаме колега с TDI с изгърмяло турбо (Пример 1, Пример 2). И двата примера са за 1.9TDI, но мисля, че имаше и случай с 2.0TDI....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Според мен турбото предава "богу дух" поради:

 

I -Начин на каране ( пълна незаинтересованост от водача относно случващото се под предният му капак)

 

II -Масло:

- а) - фалшиво

- б) - интервал на смяна - на моята кола(2002г.) интервала е 7500 км- според компютъра и сервизната книжка. До към края на 2003, нещата бяха така. След това останалите производители започнаха да се изхвърлят препоръчвайки смяна на 20 000,дори 30 000 км(опел мерива 1,7DTI). И за да не останат назад,и да изгубят клиенти,новите Шкоди преминаха на интервал(15 0000км). Което според мен си е страшно много,предвид скапаните ни горива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.