Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Great Wall ще произвежда автомобили в България.


gogata

Recommended Posts

Аре стига с т'ва черногледство, бе момчета! Зарадвайте се поне един път, че нещо е съградено и има възможност да се развие. Да, в момента е само едно голямо хале за сглобяване, само че тръгна преди няколко месеца. Как мислите... кой ще инвестира от самото начало в пълно оборудване за производство на място с капацитет 200 000 и нагоре автомобила на година. Рискът при такава инвестиция е прекалено голям, както за инвеститора (в случая китайците и Ганчев), така и за пазара (България и ЕС).

Все пак е сложено началото, създадени са много нови работни места за млади хора предимно. Сега трябва да се положат всички усилия за увеличаване на производството (разширяване на пазарите) и после ще последват още инвестиции за развитие на производствения процес.

Призовавам да не търсим само кусури, а също така да забелязваме ползите и потенциала за още такива. Бъдете малко оптимисти. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 348
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    43

  • johnnie213

    27

  • C2H5OH

    23

  • gogata

    17

Най-много писали в темата

Аз бях оптимист отначало.

 

Днес все повече си мисля, че имаме просто една пералня за пари. А китайците си имат плацдарм за търговска инвазия в ЕС. Но не с продукция, а просто на документи. Това май е симбиозата.

 

Не ви ли се струва смущаващ факта, ниските количества за година? Даже и дългосрочните прогнози са смешно ниски. Като добавим ниската добавена стойност в тази кола, излиза, че законната печалба на цялото начинание е смешно малка даже за БГ реалностите, камо ли за китайския размах. За това ми мирише на пералня.

 

За да правиш коли в днешно време и да си конкурентен в този сегмент (на евтините), трябва да произвеждаш поне по 100 000 на година. Иначе няма никакъв смисъл, под 10000 броя има смисъл само ако правиш коли с огромна добавена стойност, случая не е такъв.

 

Иначе чистосърдечно искам да не съм прав и да бъркам в разсъжденията си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В завода на Литекс Моторс към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите - 25 години, съобщават от компанията.

В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.

При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души. Българската компания прилага на практика една от най-съвременните мениджмънт системи за производство на автомобили в света.

 

Източник: http://www.economynews.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно, че няма да произведат 50 000 коли още първата година, нали трябва някой да ги купува? Хората си казаха, че лека полека ще увеличават производството според търсенето тука и в съседните страни. Няма такава марка, дето да продава петцифрени бройки нови автомобили у нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрите намерения обикновенно са обратно пропорционални на икономическите реалности.

 

Света днес не търпи начинания от типа - малко, полека, бавно и славно.

 

Или скачаш с двата крака и почваш да мачкаш дивашки около теб или те смачкват и те изхвърлят. Това Гришата и китайците го знаят добре. Затова си мисля, че цялата тая работа има нещо гнило.

 

Пак се питам - каква е икономическата обосновка да произведеш 10000 коли с добавена стойност от 3000-4000лв, от които тук ще остане минимална част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Света днес не търпи начинания от типа - малко, полека, бавно и славно.

 

Или скачаш с двата крака и почваш да мачкаш дивашки около теб или те смачкват и те изхвърлят.

 

Общо взето, доста погрешен "български" начин на мислене smile049 Истина е, че се изповядва и от някои китайски производители, които си мислят, че с един единичен удар ще постигнат печалба, която да гарантира липсата на необходимост от втори - т. нар. "one timers".

Дано производителя, за когото говорим тук, не е такъв. Само времето ще покаже...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можем много да спорим... Но всичко ще са разбере много скоро. В рамките на 1 до 2 години ще стане ясно кой е прав и кой е крив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДАНО!

 

Той Гришата си има и много сериозни проблеми с властите, а това няма как да не изиграе негативна роля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По последни данни щял "да беси шефа на НАП със собствените му черва", поне така казаха по радиото, та не знам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега ще си взима джипката H5 - казали след мин. 2 седмици. Каза че я е покарал и е много доволен. С газова бутилка - от по-малкия размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДАНО!

 

Той Гришата си има и много сериозни проблеми с властите, а това няма как да не изиграе негативна роля.

явно са решили да му дръпнат килимчето на Гришата, с тези показни акции за 200 хил ДДС измама не върви на добре работата. няма да се учудя, ако сред новите собственици на Литекс моторс в сянка има такива с инициали ББ и ЦЦ, дано не съм прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. няма да се учудя, ако сред новите собственици на Литекс моторс в сянка има такива с инициали ББ и ЦЦ, дано не съм прав.

smile091 smile091 На това му викаме "бабини деветини"...А наздраве! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той никога не е внасял с охота на, който и да е. Такъв си е му е характера. Този път обаче е загазил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е търсил тоя дето му се обаждал и как така е мислил една цяла седмица, за какво, кой стои зад него или какво е искал, а не го е получил... ?! Евтини и безбожно тъпи постановки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile009 Дано ти да излезеш лошия пророк! smile027

 

http://www.darikfinance.bg/novini/76961 ... %E0+%F1%E8

 

Дано собствениците на новите автомобили не останат просто с една хартийка за петгодишната си гаранция. Тоя завод, каквито и да бяха скритите му цели, си беше отроче и се случи с личното покровителство на Ганчев и се съмнявам, че може да оцелее без него.

 

Абе как пък едно читаво автопроизводство не успяхме да завъдим за толкова години???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 smile091 На това му викаме "бабини деветини"...А наздраве! smile159

а на това как му викате: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4851391

Наздраве и от мен! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък завода в Баховица е 90% кредит и 10% инвестиция на Гриша Ганчев... smile049 Наздраве, щом сте рекли. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък завода в Баховица е 90% кредит и 10% инвестиция на Гриша Ганчев... smile049 Наздраве, щом сте рекли. smile159

 

Хе, че ти що си мислиш, че някой от тия мутри влага собствени пари? Всичко е на кредит, за да може ако му припари и да си бие камшика.

 

То всъщност в цял свят големи бизнес начинания се правят с "чужди" пари. Щото много по-лесно е да рискуваш парите на другите. Имаше и филм за това.

 

С което не искам да кажа, че завода ще рухне без Ганчев. А че има таква вероятност, дано не се случва, ама все пак сме в БГ.... та умната ако тепърва решите да пазарите от ловешките возила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, изобщо не мисля така. То е ясно, че с "чужди" пари работят. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Абе как пък едно читаво автопроизводство не успяхме да завъдим за толкова години???

Що бе...БулгарРено 8, 10... Завъдихме го, ама за кратко. Сега кви Рена щяхме да имаме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 smile091 На това му викаме "бабини деветини"...А наздраве! smile159

а на това как му викате: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4851391

Наздраве и от мен! smile159

На това никак не му викаме, защото от линка който си постнал хич не става ясно, при една евентуална разпродажба, кой ще намаже. Със същия успех, а даже и с по-голям, аз бих могъл да използвам инициалите С.С+К.В. или А.Д.(големият хидроинженер), или Р.Овч., или ловец №1, или разни тракторчета и брендовчета (ама такива дето още не са ги "прибрали") и т.н.

Така че, колега, айде да не си демонстрираме политическите пристрастия точно тук...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.