Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко въпроса за Супърб 2


Milen Dimitrov

Recommended Posts

Халдекса работи и при 250км/ч стига да има нужда. Има едни машинки - халдекс контролер, май им викаха, които контролират халдекса, независимо че системите може да не пращат сигнали за нужда. Преди време се бях навил да си купувам такава машинка, но впоследствие се отказах, иначе може да изключиш напълно халдекса и да не отива никакъв въртящ момент назад, или да го блокираш 50:50.

 

А как точно щеше да свържеш, този контролер с настоящия контролер на Халдекса?

Питам от чисто любопитсво smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Milen Dimitrov

    82

  • bubaru

    35

  • N.Zlatev

    25

  • bega4kata

    12

Най-много писали в темата

Това нещо е да промениш заводските настройки, това е при новите системи които позволяват контрол от ESR и други системи.

Имаите в предвид, че постоянната работа на 4х4 не е нещо добро за самата кола. Особенно при извън градско каране. Идеята е да се помога точно когато трябва, а не винаги да е ON. Мисля че всеки знае , защо е така ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че се включвам така - ни в клин, ни в ръкав(stivi style :D ), но по повод колегата по-горе - при новите модели на Шкода винаги е включено 4х4 и се предава въртящ момент и към задния мост, по спомен 5%. Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че се включвам така - ни в клин, ни в ръкав(stivi style :D ), но по повод колегата по-горе - при новите модели на Шкода винаги е включено 4х4 и се предава въртящ момент и към задния мост, по спомен 5%. Поздрави! smile027

 

Моля те не го споменавай, че сега и тук ще почне акъл да дава smile048

Иначе всики 4х4 с халдекси или муфи пишат, че са постоянно зацепени задните колела на около 10% но повече се изключват, за да не прегреят и мен от вчера ме гложди, как точно работи халдекс 4 при високи скорости. Гледах и сайта им но нещо нямам достъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа :smt032 , но е нещо такова:

http://www.hpamotorsport.com/haldex.htm

http://www.mtm-online.de/en/products/mtm-drive-technology

 

Не съм капацитет, но си мисля, че тези джади може и да ти скапят Халдекса smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че се включвам така - ни в клин, ни в ръкав(stivi style :D ), но по повод колегата по-горе - при новите модели на Шкода винаги е включено 4х4 и се предава въртящ момент и към задния мост, по спомен 5%. Поздрави! smile027

 

Да де, включи се :) Горе съм постнал линк и теск с това което искаш да кажеш и е 10%, а не 5.

 

Аз говоря за 50/50, и системите за промяна на заводските настройки. Такива съм виждал в рали изпълненията където в зависимост от терена искаш да промениш натоварването. На асвалт/лед е повече на задният мост, на кал и мокър сняг на предният и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си мисля, че Халдекса не предвиден да е блокиран постоянно на 100% и ще се скапе бързо при дълго каране така. За такъв тип предаване се слага отворен централен диференциал, който разпределя в конкретно съотношение.Отделно вече този централен диференциал има някаква блокировка-многодисков съединител, механична, ръчна ...Освен това нищо чудно и задните полуоски да не издържат, предполагам че са сметнати да работят чат пат с 50% от въртящия момент , а не постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че се включвам така - ни в клин, ни в ръкав(stivi style :D ), но по повод колегата по-горе - при новите модели на Шкода винаги е включено 4х4 и се предава въртящ момент и към задния мост, по спомен 5%. Поздрави! smile027

 

Моля те не го споменавай, че сега и тук ще почне акъл да дава smile048

Иначе всики 4х4 с халдекси или муфи пишат, че са постоянно зацепени задните колела на около 10% но повече се изключват, за да не прегреят и мен от вчера ме гложди, как точно работи халдекс 4 при високи скорости. Гледах и сайта им но нещо нямам достъп.

 

Хайде да не дразня колегите във форума, последно от мен по темата. Пример - Лада Нива от 1992 на сам, ужасно направена система 4х4 от втората световна, която е супер само за много сняг и кал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, като прочетох малко, се оказва че този контролер замества оригиналното ЕКУ на Халдекса и чрез копчета може да се активира блокирането и пълното изключване. Разбира се, че при постоянно каране с блокиран Халдекс ще се скапе, но при стартове при състезателни коли, или при нужда може да се блокира, а за да се пести гориво да се изключва напълно.

При високи скорости, при нормални условия, халдекса си праща до 10% към задните колела, но при сигнал от електронните системи, при леко поднасяне, хлъзване, страничен вятър и др. такива фактори, може съвсем без проблем да се изпрати въртящ момент към задните колела. Съединителите на халдекса са в маслена баня, като при DSG, което на практика намалява износването почти до нулата, така че това не би трябвало да ни тревожи. При високи скорости налягането на механизма, който зацепва съединителите, пада, поради по-високата скорост на въртене, но както споменах, при нужда, се изпраща въртящ момент към задните колела, посредством увеличаване на налягането на маслото в халдекса и повишаване на триенето между съединителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой случайно намирал ли е в книжката нещо повече за 4х4 системата?

Стана ми интересно над 100 км/ч дали Халдекса се изключва или си остава перманентно зацепен. И от вчера ме гложди, как точно е настроен Халдекса, защото като се прибирах по Хемус ме хвана снега и аз кат' пич с 120 в крайна лява лента, където никой не кара и съответно си беше заснежено, но не усетих разлики в пътното поведение на колата.

 

Изпрати ми е-мейл (не мога да го видя в профила ти) на лични да ти пратя няколко интересни файла.

Иначе халдекс 4 е постоянно подпружинен, и поради тази причина подава постоянно някакъв момент към задния мост, като %-та зависи от размера на гумите, предавателното число на главното предаване, и други, затова и е различен при различните коли, при Йети е 4%. Заради пружината колите с халдекс 4 не е желателно да се дърпат дълго и с висока скорост на колесар, защото пакета на съединителя буксува и започва да прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с продължително натискане да изключа ESP-то, но не става. Освен ако няма някакъв авариен вариант, другото което се сещам е да се махне бушона на ABS-a . Въпроса е тогава колата да не си остане директно на предно. :-k

 

Ами махни бушона на ESP-то :-)

Последния път като ходих по мойте проблеми до ЕТ единия приемчик обясняваше на приятел, че има Октавка 4х4 и й махал бушона, като искал да си направи кефа ...........

 

Доколкото разбрах от менюала, бушона на ESP-то е един и същ с този на ABS-a, тоест ако се махне , колата ще остане без ESP , ABS , както и на предно предаване. Така ли е или се бъркам. Иначе явно на някои модели(първите от 2008-а) и ESP се изключва, което прави колата още по-забавна за каране на сняг. Сега малко ми отрязва енстусиазма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера вечерта минах през Петрохан, от Берковица към София. Беше си преживяване, имаше адски много сняг, на места почти не беше чистено, а и продължаваше да трупа сериозно. Сюпърба се справи страхотно, 4х4 системата е доста адекватна, освен това е приятна и за управление на сняг. Хареса ми това , че в завой при подаване на газ има малко недозавиване след което задницата прияно тръгва и колата си влиза в контролиран дрифт. През цялото време карах с изключен тракшън контрол за да имам реален контрол върху газта. Постоянно включеното ESP e настроено така, че позволява да вкараш в началото колата в лек дрифт, но да речем -1-2 сек. след това се намесва. Всъщност единственото нещо, което не ти дава колата е да я въртиш много на място, заради ESP-то. При последните модели Субару е обратното, може да се изключи ESP (там се казва VDC) , но пък остава да работи тракшън контрола.

Като заключение-много съм доволен от халдекс 4 , и най-вече поведението на Сюпърба на сняг, определено надскочи очакванията ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе никой не коментира последните ми постове ;) , та да питам нещо друго.

Има ли значение как работя с климатроника през зимата. Ако го пусна на Ауто 1 или 2 то винаги се пуска и климатика. Въпроса ми е трябва ли да го изключвам или не, това вредно ли е за колата, реално климатика работи ли при студена външна температура и т.н. Аз си имам навик да го изключвам , защото по презумция климатика го смятам , че е нещо за лятото, но явно щом се включва автоматично има и някаква друга логика.

Иначе съм много доволен от парното. Предишната ми дизелова кола беше Тойота Авенсис , карах такава и служебна по едно време и те имаха трагично парно още като нови. Зимата градско умирах от студ , поне 15-мин им трябва да загреят нормално. Шкодата и вчера при -12 за 5 мин беше ок вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе никой не коментира последните ми постове ;) , та да питам нещо друго.

Има ли значение как работя с климатроника през зимата. Ако го пусна на Ауто 1 или 2 то винаги се пуска и климатика. Въпроса ми е трябва ли да го изключвам или не, това вредно ли е за колата, реално климатика работи ли при студена външна температура и т.н. Аз си имам навик да го изключвам , защото по презумция климатика го смятам , че е нещо за лятото, но явно щом се включва автоматично има и някаква друга логика.

Иначе съм много доволен от парното. Предишната ми дизелова кола беше Тойота Авенсис , карах такава и служебна по едно време и те имаха трагично парно още като нови. Зимата градско умирах от студ , поне 15-мин им трябва да загреят нормално. Шкодата и вчера при -12 за 5 мин беше ок вътре.

 

Ти си с климатроник и това, че свети лампата АС, не означава че климатика работи, а означава че му е разрешено да работи.

Климатика иначе помага да не се запотяват стъклата, когато има условия за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе никой не коментира последните ми постове ;) , та да питам нещо друго.

Има ли значение как работя с климатроника през зимата. Ако го пусна на Ауто 1 или 2 то винаги се пуска и климатика. Въпроса ми е трябва ли да го изключвам или не, това вредно ли е за колата, реално климатика работи ли при студена външна температура и т.н. Аз си имам навик да го изключвам , защото по презумция климатика го смятам , че е нещо за лятото, но явно щом се включва автоматично има и някаква друга логика.

Иначе съм много доволен от парното. Предишната ми дизелова кола беше Тойота Авенсис , карах такава и служебна по едно време и те имаха трагично парно още като нови. Зимата градско умирах от студ , поне 15-мин им трябва да загреят нормално. Шкодата и вчера при -12 за 5 мин беше ок вътре.

 

Аз моя климатроник него изключвам, защото обичам постояно да ми влиза пресен въздух (професионално изкривяване smile049) Държа го на малкото ауто не знаем кое е 1 или 2. Мисля, че бързото загряване е функция от реотана за подгряване на антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май модела Супърб е претърпял леки изменения. В Чешкия 3D конфигуратор, на снимките на интериора, лоста на DSG-то е друг, поне на пръв поглед се забелязва само това. Някой да знае нещо повече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Понеже и аз се надявам скоро да стана горд собственик на Суперб в събота ходих до офиса им на бул.Тотлебен 97. Там имат Супърб Комби произведен декември (според продавача на място),

дизел, автоматик с новият скоростен лост (както е на снимката). Определено изглежда по-добре от старият, и вола е различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Здравейте,

 

Купих си нов Сюпърб Комби дизел 170 кс МТ 4х4. Чакам го още да дойде.Взех го и с 5 години гаранция.

Няколко въпроса ако е удобно ;)

1. Как е през зимата на сняг, баири. Аз живея в Драгалевци, така че това ме вълнува доста. Ходя често до Боровец и т.н. Последните години карам главно разни Субарута и логично не съм имал проблеми.Надявам се , че и Шкодата с Халдекса няма да ме предаде с хубави зимни гуми.

2. Как е като разход извънградско при нормално каране - 120-130, 140 на магистрала.

Градско по-малко ме вълнува , все пак не минавам повече от 10-15 км на ден, още повече предишната ми кола харчеше 15-16, така че тази ще е доста по-добре. Дават го 8/100 и 10/100 да е съм ок

3. Каква нафта да сипвам и от къде, преди карах бензин. Не съм също имал кола с ДПФ, дават ли дефекти тези филтри.

4. Харчи ли масло в началото. Чета че бензиновия 1,8 турбо похапвал, за дизела не видях да пише.

5. Има ли нещо специално в подръжката, за маслото знам че се сменя по показания, макар че мога да го сменям и през определен пробег. Сменя ли се масло на скоростна кутия, дифове, Халдекса и през какъв период.

6. Как е като обща издръжливост в БГ условията- има ли бързо износване на тампони, амортисьори, рейки... няма да го карам цял живот , но все пак се надявам за първите 150000 км да нямам сериозни драми, тропания и т.н. Въртя по 40000 км годишно поне. Как е електрониката, дава ли дефекти... Последните 7-8 години карам само нови японски коли- Тойоти и после Субару и съм доста доволен, никога не са имали сериозни проблеми, някой от тях са вече на над 200000 км са в добро здраве.

7. Как е като качество на интериора, изглежда добре направена с адекватни материали, притеснявам се само да не почне да се разтропва и скърца , особено на павета или лоши настилки. В това отношение повечето японски коли от среден клас са зле за разлика от механиката и електрониката , която е железна.

8. Как е като пътно поведение. За тест карах хечбек версия 170 кс МТ, но само с предно. Доста ми хареса, макар че няма сцеплението с което съм свикнал през последните години. Има ли разлика между пътното поведение на хечбека и комбито. Принципно комбитата са малко по-зле управляеми, въпроса е тук дали е осезаемо.Също варианта 4х4 дали се различава с нещо- окачване, клиренс...Изглежда ми визуално малко по-висок, но може и да се бъркам.

 

Благодаря предварително!

 

За 3 месеца и нещо вече изминах близо 16000 км с колата. Никакви проблеми и оплаквания. Разхода ми по компа е 6, реално е май 6,4-6,5, компа е една идея нагласен по-оптимистично. 80-90% карам извънградско, засега само в БГ. Според мен разхода е супер добре в предвид това, че не карам съвсем лекичко-100-120 средно на нормални пътища и 140-150 по магистралите.

Мисля тази седмица да сменя маслото, пък после ще почна през 30к км интервал да го сменям.

Забележките ми към колата са малко:

-стандартното Суинг стерео е трагично, но скоро ще го ъпгрейдна

-седалките са малко по-високо позиционирани спрямо вкуса ми

-6-тата скорост трябваше да е по-дълга и да разтоварва повече мотора

-колата е нечуствителна като управление, липсва фън фактора, но това е по-скоро очакваното от този автомобил.

Като заключение-чудесна кола за придвижване, особено на дълги разстояния. Не предразполага обаче към по-спортно шофиране, особено на пътища с повече завои. Това просто не е нейната среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 месеца и нещо вече изминах близо 16000 км с колата. Никакви проблеми и оплаквания. Разхода ми по компа е 6, реално е май 6,4-6,5, компа е една идея нагласен по-оптимистично. 80-90% карам извънградско, засега само в БГ. Според мен разхода е супер добре в предвид това, че не карам съвсем лекичко-100-120 средно на нормални пътища и 140-150 по магистралите.

Мисля тази седмица да сменя маслото, пък после ще почна през 30к км интервал да го сменям.

Забележките ми към колата са малко:

-стандартното Суинг стерео е трагично, но скоро ще го ъпгрейдна

-седалките са малко по-високо позиционирани спрямо вкуса ми

-6-тата скорост трябваше да е по-дълга и да разтоварва повече мотора

-колата е нечуствителна като управление, липсва фън фактора, но това е по-скоро очакваното от този автомобил.

Като заключение-чудесна кола за придвижване, особено на дълги разстояния. Не предразполага обаче към по-спортно шофиране, особено на пътища с повече завои. Това просто не е нейната среда.

 

Тъй като и аз наближавам 15 000 км и мисля да сменям маслото, но се чудя с кое, колега ти към кое си се насочил?

А разхода ти е супер аз дори и извън градско не мога да се доближа до него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сложа Кастрол. Като взимах колата в ЕТ ми показаха, че слагат -3-4 вида масла, най-доброто уж ( и най-скъпо) беше някакъв Кастрол.

Не знам за разхода. Видях, че разни колеги имат по-голям. Слагам засега само дизел от ОМВ-по-скъпия.По едно време имах авенсиси- 2.0 126 кс дизел и 2.2 150 кс дизел. Те харчеха приблизително 0,5 литра по-малко от Шкодата, но все пак са с предно само. 2.2 мотора харчеше даже по-малко градско и при по-големи натоварвания. Виждам, че разхода доста зависи от натоварването на колата(повече хора, багаж...), както и от това дали има повече изкачване/спускане. Това може да го промени в рамките на близо 2 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За да не пускам нова тема ще питам тук.

Вчера ми направи впечатление, че след като чистачките изчистят предното стъкло и остават едни доста неприятни петна, като от нещо мазно, които малко след чистачките са се прибрали изчезват. Помислих си че най-вероятно на някой мивка са напръскали с нещо стъклото и реших да си го измия с гьодерия. Но днес стъклото пак си беше замазано. Реших пак да го почистя с гьодерията и в момента, в който леко потъркам стъклото тези петна пак се появиха.

Сега се чудя дали да пробвам да го измия с препарат, за стъкла или да го напръскам с обезмъслител (но се притеснявам, да не взема да разваля някой детайл)

Някой сблъсквал ли се е с подобем проблем и ако да как се е справил с него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.